eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Złocieniec › Budowa nawierzchni drogowej w ulicy Jana Pawła II i Kresowiaków w Złocieńcu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-12-07

Ogłoszenie nr 500293239-N-2018 z dnia 07-12-2018 r.

Złocieniec: Budowa nawierzchni drogowej w ulicy Jana Pawła II i Kresowiaków w Złocieńcu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 588715

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500205570

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Złocieniec, Krajowy numer identyfikacyjny , ul. Stary Rynek 3, 78520 Złocieniec, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. (094) 36 72 022, e-mail umig.zamowienia@zlocieniec.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.zlocieniec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa nawierzchni drogowej w ulicy Jana Pawła II i Kresowiaków w Złocieńcu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.DP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa nawierzchni drogowej w ulicy Jana Pawła II i Kresowiaków w Złocieńcu". 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 2. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają: dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót w zakresie wskazanym w załączniku nr 5 do SIWZ oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Przedmiot zamówienia obejmuje budowę kanalizacji deszczowej, budowę oświetlenia ulicznego oraz nawierzchni drogowej wraz z chodnikami. Uwaga: przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania części kanalizacji deszczowej oraz części oświetlenia ulicznego w następującym zakresie: 1) w zakresie kanalizacji deszczowej przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania odcinka od studni D22 do studni D29, D20-D20.1, D27-D27.1; 2) w zakresie oświetlenia ulicznego przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania oświetlenia ulicznego w odcinku od punktów 2/12 do 2/11 oraz od 1/11, 1/10, 1/9, 1/8, 1/5, 1/2, 1/1, 2/16, 2/15, 3. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy i zawiera się w jego wynagrodzeniu. 4. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 5. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości, itp.). 6. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 7. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 8. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 9. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym. 10. Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. 11. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych: dokumentację powykonawczą, mapę geodezyjną powykonawczą. 12. Rozwiązania równoważne: 1) Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 7, 29 i 31 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego 2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, 3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego, 4) Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujących konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy 5) Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian związanych z przyjęciem rozwiązań równoważnych. 16. Informacje dodatkowe: 1) Zasadne jest, aby wykonawca zapoznał się z przedmiotem zamówienia oraz zawarł w cenie oferty wszystkie koszty robót niezbędnych do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną polskimi normami przenoszącymi normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. 17. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące roboty budowlane objęte zakresem zamówienia wskazanym w Opisie przedmiotu zamówienia, w tym prace fizyczne oraz operatorów sprzętu podczas realizacji zamówienia w sytuacji, gdy wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ). Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby wykonujące wskazane wyżej czynności. 18. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 17 powinno trwać co najmniej przez cały okres realizacji zamówienia. 19. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Rządowego Programu na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45233000-9,

45233100-0,

45231300-8,

45231400-9,

45232130-2

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
24.08.2018-22.12.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/09/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zakres zamówienia podstawowego nie obejmował robót związanych z ulepszeniem podłoża gruntowego, jednak po przeprowadzeniu uzupełniających badań geologicznych przez Wykonawcę, stwierdzono konieczność zwiększa się zakres robót o dodatkowe roboty budowlane polegające na doprowadzeniu podłoża do parametrów technicznych wymaganych w projekcie, dostosowania do warunków technicznych wykonania i budowy dróg pozwalających na posadowienie konstrukcji drogi oraz zagwarantowania jej trwałości i gwarancji w okresie eksploatacji. Zmiany wykonawcy jest niemożliwa ze względu powodów technicznych, gdyż roboty ziemne są częścią zamówienia podstawowego i spowodowałaby znaczące przesunięcie terminu realizacji całości zamówienia, które ze względu na dofinansowanie zewnętrzne musi zostać wykonane w terminie umownym, co byłoby istotną niedogodnością oraz bardzo znaczącym zwiększeniem kosztów dla zamawiającego. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie-stanowi 5,22% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zakres zamówienia podstawowego nie obejmował robót związanych z ulepszeniem podłoża gruntowego, jednak po przeprowadzeniu uzupełniających badań geologicznych przez Wykonawcę, stwierdzono konieczność zwiększa się zakres robót o dodatkowe roboty budowlane polegające na doprowadzeniu podłoża do parametrów technicznych wymaganych w projekcie, dostosowania do warunków technicznych wykonania i budowy dróg pozwalających na posadowienie konstrukcji drogi oraz zagwarantowania jej trwałości i gwarancji w okresie eksploatacji. Wynagrodzenie wykonawcy zostało skalkulowane w kosztorysie na roboty dodatkowe i wynosi 324.484,64 zł brutto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.