eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ujazd › Budowa budynku Przedszkola Samorządowego w Ujeździe, gmina Ujazd.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-12-07

Ogłoszenie nr 500293205-N-2018 z dnia 07-12-2018 r.

Ujazd: Budowa budynku Przedszkola Samorządowego w Ujeździe, gmina Ujazd.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Projekt pn. "Budowa budynku Przedszkola Samorządowego w Ujeździe, gmina Ujazd" REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO NA LATA 2014-2020, OŚ PRIORYTETOWA VII. INFRASTRUKTURA DLA USŁUG SPOŁECZNYCH, DZIAŁANIE VII.4 EDUKACJA, Poddziałanie VII.4.2 Edukacja przedszkolna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 nabór nr RPLD.07.04.02-IZ.00-10-001/16

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 605495-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 50063276-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 50078191-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Ujazd, Krajowy numer identyfikacyjny 55099900000, ul. Plac Kościuszki 6, 97225 Ujazd, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 447 192 123, e-mail ugujazd@ujazd.com.pl, faks 447 192 129.
Adres strony internetowej (url): www.ujazd.bip.cc
Adres profilu nabywcy: nie dotyczy
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa budynku Przedszkola Samorządowego w Ujeździe, gmina Ujazd.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RIR.271.1.14.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Pkt 3 SIWZ 3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: 3.1.1. budowę budynku przedszkola wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i instalacjami wewnętrznymi: wodną, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazową, wentylacji mechanicznej, c.o. i elektryczną oraz instalacjami zewnętrznymi: wodną, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazową i elektryczną. 3.1.2. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym w szczególności dla poruszających się na wózkach inwalidzkich) m.in. poprzez - brak schodów zewnętrznych przy głównym wejściu do budynku, - utwardzone dojść do budynku, - drzwi zewnętrzne otwierane automatycznie, - parametry drzwi zewnętrznych i wewnętrznych dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, - komunikacja w obrębie poszczególnych kondygnacji w układzie bezprogowym, - windy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, - sanitariaty wraz z wyposażeniem dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, - Wymiary ciągów komunikacyjnych i funkcjonalności poszczególnych pomieszczeń pod względem ergonomicznym. 3.1.3. Podstawowe parametry techniczne budynku Przedszkola: Przedszkole będzie w części budynkiem dwukondygnacyjnym niskim nieprzekraczającej 8m, w części zaś budynkiem parterowym. - powierzchnia zabudowy wynosi 1 604,64 m2, - powierzchnia całkowita 2 140,09 m2, - powierzchnia użytkowa 1 807,64 m2, w tym: powierzchnia użytkowa parteru 1 360,68 m2, powierzchnia użytkowa piętra 446,96 m2, - kubatura 6 456,35m3. 3.1.4. zagospodarowanie terenu obejmuje m.in. wykonanie nawierzchni z kraty trawnikowej, plac zabaw, ogrodzenie zewnętrzne systemowe, wykonanie ciągów pieszych, drogi przeciwpożarowej wraz z placem manewrowym oraz z miejscami postojowymi, w tym dwoma miejscami postojowych dla osób niepełnosprawnych. 3.1.5. Plac zabaw wyposażony w urządzenia zabawowe (huśtawki, piaskownice, zjeżdżalnię, bujak, równoważnię, przeszkodę liniową). Plac dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zastosowaną wykładzinę antypoślizgową.


II.4) Główny kod CPV: 45.21.41.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 19 grudnia 2017r. do 12 lipca 2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
06/12/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
1) Wykonanie dodatkowej regulacji ogrzewania w budynku Przedszkola; 2) Montaż wewnętrznej instalacji komputerowej; 3) Wykonane utwardzenie ciągów komunikacyjnych; 4) Montaż zadaszenia (daszku)na wejściem z konstrukcji lekkiej pokrytej szkłem.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1) Wykonanie regulacji ogrzewana w budynku Przedszkola - nie ujętej w dokumentacji budowlanej. Powyższe umożliwi indywidualne dostosowanie temperatury w budynku przedszkola w celu uzyskania komfortu cieplnego dla poszczególnych pomieszczeń w zależności od potrzeb wynikających z charakteru i lokalizacji poszczególnych pomieszczeń oraz ich nasłonecznienia w różnych porach roku. Poprawi to funkcjonalność instalacji c.o. oraz ekonomiczniejsze jej wykorzystanie. Zmiana nieistotna w myśl ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2018r., poz. 1202 z późn. zm. 2) Wykonanie w obiekcie Przedszkola Samorządowego wewnętrznej instalacji komputerowej - nie ujętej w pierwotnej dokumentacji budowlanej. Z uwagi na to, że planowane jest podłączenie światłowodowego internetu do budowanej Placówki Przedszkolnej zasadnym jest ułożenie na tym etapie budowy wewnętrznej infrastruktury komputerowej, która będzie umożliwiała wykorzystanie tego łącza do celów edukacyjnych m.in. nauki języków obcych na urządzeniach teleinformatycznych (laptopy, tablica multimedialna), wykorzystaniem urządzeń (skanery, drukarki kopiarki) w celu wytwarzania pomocy dydaktycznych. Ponadto powyższe podyktowane jest również tym, że na obecnym etapie robót jest możliwe schowanie instalacji komputerowej w trwałe elementy wykończeniowe bez późniejszego np. niszczenia ścian, posadzek co wiąże się z kolejnymi robotami (tynkarskimi, ponownym malowaniem itp.) i kosztami. Zmiana nieistotna w myśl ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2018r., poz. 1202 z późn. zm.) w załączeniu oświadczenie projektanta. 3) Utwardzenie ciągów komunikacyjnych Zmiana polegać ma na ograniczeniu wbudowania umocnienia nawierzchni ciągów komunikacyjnych krat z plastiku i rozszerzeniu o kratę betonową. Koszty zamiany wynoszą na zero. Zmiana krat nie wpływa na treść oferty czy liczbę wykonawców. Jest to niewielka modyfikacja świadczenia wykonawcy w ramach zakreślonego Umową przedmiotu zamówienia zwiększającego użyteczność tego świadczenia przez użycie materiałów tej samej jakości lub wyższej bez pogorszenia innych parametrów. Udział kosztu przedmiotowych krat w wartości całego zamówienia wynosi 125 463,57 PLN zgodnie z kosztorysem ofertowym. W stosunku do wartości całości przedmiotu zamówienia który wynosi 8 789500,00 PL stanowi to 1,43 %. Przy tak małym procencie wartości zamówienia nie zmienia się krąg potencjalnych wykonawców czy treść ofert. W kosztorysie ofertowym - zmiana, różnica wynosi 0,00 złotych- zatem nie zostaje naruszona równowaga ekonomiczna na korzyść wykonawcy, nie zmniejsza się zakres świadczenia (ilość i cena jest tak sama). Pierwotnie w projekcie założono wykonanie utwardzenia ciągów komunikacyjnych z kratek plastikowych. Powyższa zmiana podyktowana jest faktem, iż np. w czasie odśnieżania ciągów komunikacyjnych w okresie zimowym, może dojść do ich uszkodzenia. Krawędzie z tworzywa przy mechanicznym odśnieżaniu łatwo mogą zostać wyrwane i uszkodzone. Zmiana na kratki betonowe, które są bardziej wytrzymałe na różnego typu czynniki, czy to atmosferyczne, czy też chemiczne oraz promieniowanie UV jest korzystna dla Zamawiającego z uwagi na poprawę funkcjonalności i trwałości nawierzchni ciągów komunikacyjnych. W związku z jej wprowadzeniem nie ulega podwyższeniu wynagrodzenie Wykonawcy. Zmiana materiałowa ulepszy realizowane zamówienie, usprawni proces budowy oraz jest realizacją zamówienia w tej samej kategorii CPV - 45222200 roboty w zakresie różnych nawierzchni. Zmiana istotna w myśl ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2018r., poz. 1202 z późn. zm.) -wymagała ujęcia w opisie opracowanego projektu zamiennego na wykonanie odwodnienia, ale tylko w zakresie korekty współczynnika powierzchni całkowitej działki do powierzchni czynnej biologicznie (kratka betonowa z racji swojej konstrukcji ma grubsze ścianki i z tego względu bardziej wytrzymałe) i zmniejszyła się nieznacznie powierzchnia czynna biologicznie, a co za tym idzie w/w współczynnik. Sama projektowana powierzchnia czynna biologicznie pozostała bez zmian co znajduje odzwierciedlenie w projekcie zamiennym. Zmiana ta nie wymaga szczegółowych rozwiązań projektowych (rysunków) nie zmieniła się również powierzchnia ciągów komunikacyjnych. Powyższe zmianyh zostały ujęte w projekcie zamiennym i po uzyskaniu prawomocnego zamiennego pozwolenia na budowę zostaną wykonane przez Wykonawcę. 4) Montaż zadaszenia (daszku) na wejściem z konstrukcji lekkiej pokrytej szkłem. Montaż zadaszenia (daszku na wejściem z konstrukcji lekkiej pokrytej szkłem zamiast betonowego okapu na elewacji od strony zachodniej i północnej. Montaż zadaszenia w/w uzasadniony jest łatwiejszym jego odwodnieniem, przejrzystością (niezacienianie wejść) oraz brakiem możliwości powstania mostków termicznych (jak w przypadku betonowego okapu) Również uzasadnione jest to możliwością powstania zacieków na czole elewacji, która będzie wykonana z ozdobnych paneli HPL. Powyższa zmiana jest zmianą polegającą na wykonaniu elementu zadaszenia z zastosowaniem materiałów o wyższych parametrach, ulepszający przedmiot umowy. W wyniku jej wprowadzenia nie ulega podwyższeniu wynagrodzenie Wykonawcy, ponieważ zmiana dotyczy technologii wykonania niewielkiego elementu stanowiącego przedmiot zamówienia, koszt wykonania zadaszenia z elementów szklanych oraz okapu betonowego jest taki sam. Wykonanie zadaszenia nie wpływa również na treść oferty czy liczbę wykonawców. Jest to niewielka modyfikacja świadczenia wykonawcy w ramach zakreślonego Umową przedmiotu zamówienia zwiększającego użyteczność tego świadczenia przez użycie materiałów tej samej jakości lub wyższej bez pogorszenia innych parametrów. Udział kosztu przedmiotowego zadaszenia w wartości całego zamówienia wynosi 27 521,25 złotych zgodnie z kosztorysem ofertowym - zmiana. W stosunku do wartości całości przedmiotu zamówienia, która wynosi 8.789500,00 złotych stanowi to tylko 0,31 %. Przy tak małym procencie wartości zmiany nie zmienia się krąg potencjalnych wykonawców i treść oferty. W kosztorysie ofertowym - zmiana, różnica wynosi 0.00 złotych- zatem nie zostaje naruszona równowaga ekonomiczna na korzyść wykonawcy, nie zmniejsza się zakres świadczenia.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Art. 144 ust.1 pkt 6. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba, że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: pkt 6) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Łączna wartość zmian umowy według kosztorysu ofertowego z dnia 19.11.2018 r. wynosi Część I. 252 798,28 złotych (brutto) - Aneks nr 2 do Umowy oraz kosztorysu ofertowego z dnia 21.11.2018r. wynosi: część II 61.678,97złotych (brutto) co stanowi łącznie 3,57%. wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie. Zatem spełniona zostaje przesłanka na podstawie art. 144 ust 1 pkt 6 dokonania zmiany umowy na realizację zadania "Budowa budynku Przedszkola Samorządowego w Ujeździe, gmina Ujazd" realizowana na podstawie umowy nr 272.1.17.2017 z 19.12.2017r. z Generalnym Wykonawcą Piotrem Wężykiem prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą "KONSTRUKTOR PROFESJONAL & PROFIT CENTER Piotr Wężyk, ponieważ łączna wartość zmian jest mniejsza niż 15% wartości zamówienia określonego pierwotnie w Umowie tj. 8 789500 złotych i wynosi: 314 477,25 złotych

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.