eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 A i B w Krakowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-12-04

Ogłoszenie nr 500289328-N-2018 z dnia 04-12-2018 r.

Kraków: Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 A i B w Krakowie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 526124-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500091216-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 35150530800000, ul. ul. Józefińska 14, 30529 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 6165482, 6165469, e-mail do@poczta.mops.krakow.pl, faks 126 165 428.
Adres strony internetowej (url): www.mops.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 A i B w Krakowie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

271.2.6.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 (budynki A i B). 2. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 4.3.1. Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które mają być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia. Istotne postanowienia umowy zawiera załącznik numer 12 - wzór umowy, stanowiący integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia obejmują między innymi: 1) Budynek A: ? wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych fundamentowych, ? wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych naziemnych, ? wykonanie izolacji termicznej stropodachu wentylowanego i wykonanie nowego pokrycia z papy; wykonanie remontu kominów, ? wykonanie ocieplenia nadwieszeń, daszków, spoczników, stropu nad wiatrołapem, ? wymianę stolarki zewnętrznej okiennej, demontaż luksferów i zamurowanie otworów, ? wymianę orynnowania, rur spustowych i obróbek blacharskich, ? obudowę przewodów wentylacyjnych i przewodów instalacji freonowej na elewacji, ? częściową wymianę oświetlenia, ? wykonanie nowej instalacji odgromowej, ? wykonanie remontu istniejących krat i wykonanie nowych, ? wykonanie remontu schodów i kominów, ? wykonanie prac wykończeniowych i innych robót towarzyszących, ? sporządzenie dokumentacji powykonawczej. 2) Budynek B: ? wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych fundamentowych, ? wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych naziemnych, ? wykonanie ocieplenia nadwieszeń, daszków, spoczników, ? wykonanie ocieplenia klatki schodowej od góry granulatem, ? wymianę pokrycia z papy nad ocieplaną klatką schodową, ? wymianę stolarki zewnętrznej okiennej, demontaż luksferów i zamurowanie otworów, ? obudowę przewodów wentylacyjnych na elewacji, ? częściową wymianę oświetlenia, ? wykonanie remontu istniejących krat i wykonanie nowych, ? wykonanie remontu schodów, ? wykonanie prac wykończeniowych oraz innych robót towarzyszących, ? sporządzenie dokumentacji powykonawczej. 4. Szczegółowy zakres robót określają: 1) dokumentacja projektowa - projekt wykonawczy, 2) przedmiary, 3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 4) zestawienia materiałów, stanowiące załączniki numer 1 - 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia zawartych w ww. dokumentach nazw własnych oznacza to, że zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o równoważnych parametrach technicznych tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzuje się materiał, urządzenie, element, wskazany w specyfikacji. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. 5. Zamawiający zaleca, aby wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w budynkach, w których będą wykonywane roboty, zapoznał się z przedmiotem zamówienia, w szczególności z dokumentacją, o której mowa w ust. 4 powyżej. Termin wizji lokalnej można uzgodnić telefonicznie z upoważnionymi przedstawicielkami użytkownika obiektu, tj. Panią Barbarą Wąsowicz lub Panią Bogumiłą Zdrodowską tel. 12 653 20 41 lub 12 650 54 60 albo z przedstawicielem zamawiającego, Panem Łukaszem Głogowskim pod numerem telefonu 12 616 54 70. 6. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają wykonawcę. Dobór maszyn i sprzętu koniecznego do realizacji przedmiotu zamówienia powinien uwzględniać warunki lokalne, tj. wpływ hałasu i zapylenia na funkcjonowanie obiektu oraz ograniczoną powierzchnię placu budowy. 7. Ponieważ nie ma możliwości składowania materiałów budowlanych w miejscu innym niż plac budowy, wykonawca zobowiązany jest składować je w sposób zapewniający bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników Domu Pomocy Społecznej oraz odpowiednio je zabezpieczyć przed kradzieżą i zniszczeniem. 8. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt zaplecze szatni oraz węzła sanitarnego ustawiając w tym celu, w miejscu wskazanym przez użytkownika budynków, kontenery dostosowane do tych funkcji. 9. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie bezpieczeństwo osób przebywających w budynkach, mienie znajdujące się w nich i mienie własne, w szczególności wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zabezpieczył wszystkie urządzenia, sprzęt i materiały przed dostępem mieszkańców Domu Pomocy Społecznej. W pobliżu placu budowy znajdują się urządzenia pomiarowe i techniczne, zatem należy pozostawić swobodny dostęp do tych urządzeń uprawnionym służbom technicznym. 10. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 11. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt systematyczny wywóz i utylizację ziemi, odpadów budowlanych, tj. śmieci, gruzu, papy, demontowanych materiałów i innych. Ponadto, wykonawca zobowiązany jest usuwać na bieżąco i na koszt własny wszystkie zanieczyszczenia i uszkodzenia na drogach publicznych oraz dojazdach na plac budowy spowodowane przez jego pojazdy i urządzenia lub pojazdy i urządzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. 12. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ma obowiązek każdorazowo zgłaszać zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować z zamawiającym i użytkownikiem budynku w zakresie ich rozwiązywania. 13. Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego, przy czym przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 14. Wykonawca we własnym zakresie dokonuje z użytkownikiem budynków rozliczenia mediów. 15. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć kosztorysy ofertowe opracowane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389) dla każdego z budynków osobne. Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w kosztorysach ofertowych wszystkie pozycje określone przez zamawiającego w przedmiarach z uwzględnieniem wymogów określonych w zestawieniach materiałów, urządzeń i wyposażenia. 16. Po zakończeniu robót, ale nie później niż przed ostatecznym odbiorem robót przez zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. Drogi, ogrodzenie i trawniki w razie zniszczenia powinny być doprowadzone do stanu pierwotnego. 17. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót wykonawca doręczy zamawiającemu dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych, tj.: kosztorysy powykonawcze, atesty, aprobaty techniczne i inne niezbędne dokumenty dotyczące użytych materiałów i wyposażenia; wszystkie protokoły sprawdzenia instalacji (w tym m.in. protokoły kominiarskie) 18. Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, a także zobowiązuje się do ich niezwłocznego usunięcia, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia powstania szkody. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku, gdy wykonawca nie usunie szkód w terminie wskazanym powyżej, zamawiający zastrzega sobie prawo zastępczego usunięcia szkód przez inny podmiot na koszt i ryzyko wykonawcy. W takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie zwrócić zamawiającemu poniesione koszty w terminie do 14 dni od daty doręczenia wykonawcy wezwania do zapłaty. Wezwanie do zapłaty zostanie przesłane do wykonawcy wyłącznie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku nie podjęcia pisma zawierającego wezwanie do zapłaty z urzędu pocztowego lub odmowy jego przyjęcia wykonawca nie może się uchylić od skutków prawnych doręczenia. 19. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie robót był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej - suma ubezpieczenia co najmniej 100 000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Polisa musi być ważna przynajmniej w okresie obowiązywania umowy o wykonanie robót budowlanych. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza doręczy zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych, odpowiednio uwierzytelnioną kserokopię polisy. Ponadto, wykonawca zobowiązany będzie, w terminie do 21 dni od dnia podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych, ale przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych ubezpieczyć: 1) roboty objęte przedmiotem zamówienia, 2) materiały lub elementy i urządzenia do wbudowania lub zamontowania, 3) maszyny budowlane oraz maszyny i urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, 4) sprzęt, wyposażenie budowlane lub montażowe oraz obiekty stanowiące zaplecze budowy. Suma ubezpieczenia ma odpowiadać: 1) dla robót objętych przedmiotem zamówienia oraz materiałów lub elementów i urządzeń do wbudowania lub zamontowania - zgodnie z wartością robót określoną w ofercie wykonawcy, 2) dla maszyn budowlanych, maszyn i urządzeń niezbędnych do montażu, sprzętu i zaplecza, wyposażenia budowlanego lub montażowego oraz obiektów stanowiących zaplecze budowy - wartości niezbędnej do odtworzenia lub zastąpienia maszyn, urządzeń, wyposażenia. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać ubezpieczenia, o których mowa powyżej przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do czasu dokonania przez zamawiającego końcowego odbioru robót.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45211200-1,

45262500-6,

45310000-3,

45321000-3,

71250000-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia 7 maja 2018 roku do dnia 30 listopada 2018 roku.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją dwóch budynków Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 A i B w Krakowie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 23/04/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Sp. z o.o., , ul. Miechowity 6A, 31-475, Kraków, kraj/woj. małopolskie

Czesław Ambroży Firma Budowlana "Ambroży", , ul. Strumienna 31, 30-608, Kraków, kraj/woj. małopolskie

, , , , , kraj/woj.

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1890658.27 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/11/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zwiększenie zakresu rzeczowego i finansowego umowy spowodowane zleceniem robót dodatkowych, koniecznych dla prawidłowego wykonania robót stanowiących przedmiot umowy podstawowej.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zwiększenie zakresu rzeczowego i finansowego umowy spowodowane zleceniem robót dodatkowych, koniecznych dla prawidłowego wykonania robót stanowiących przedmiot umowy podstawowej.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zwiększenie zakresu rzeczowego i finansowego umowy spowodowane zleceniem robót dodatkowych, koniecznych dla prawidłowego wykonania robót stanowiących przedmiot umowy podstawowej w zakresie: robót dotyczacych ocieplenia ścian naziemnych budynków A i B, mechanicznego usuwania starej powłoki tynkarskiej celem stabilizacji podłoża, uzupełnienie ubytków w płycie betonowej nadwieszeń oraz wykonanie otulin zbrojenia; wykonania jednospadowych zadaszeń nad wiatrołapami o konstrukcji krokwiowej pokrytej blachą w celu odprowadzenia wody z daszków; demontaż starych i montaż nowych kratek wentylacyjnych na elewacji budynku B. Po rozpoczęciu robót związanych z ociepleniem klatki schodowej i rozebraniu pokrycia dachu stwierdzono w konstrukcji stopodachu brak przestrzeni wentylowanej, do której, zgodnie z projektem należało wtłoczyć granulat z wełny mineralnej. Wobec powyższego zaszła konieczność zmiany technologii ocieplenia stropu klatki schodowej poprzez ułożenie styropianu XPS o grubości 24 cm i współczynniku przenikania l 0,034 W/mK w połaci dachowej.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zbilansowana wartość robót dodatkowych i zamiennych wynosi 74 185.84zł brutto Wprowadzenie ww. zmian w umowie zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu publicznym, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w umowie.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.