Ogłoszenie z dnia 2018-11-28
Ogłoszenie nr 500284418-N-2018 z dnia 28-11-2018 r.
Pobiedziska: Świadczenie pełnej usługi oświetleniowej miejsc publicznych, placów i dróg w Gminie Pobiedziska OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pobiedziska, Krajowy numer identyfikacyjny 53044200000,
ul. ul. Tadeusza Kościuszki
4,
62010
Pobiedziska, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
618 977 100, e-mail
zp@pobiedziska.pl, faks
618 977 124.
Adres strony internetowej (url): www.bip.pobiedziska.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie pełnej usługi oświetleniowej miejsc publicznych, placów i dróg w Gminie Pobiedziska
Numer referencyjny
ZP.271.39.2018.NB
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
I. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 01.01.2019r. do 31.12.2019r. usług w Gminie Pobiedziska w zakresie konserwacji oświetlenia miejsc publicznych, ulic, placów i dróg.
2. Oznaczenie wg. kodów CPV:
50.23.20.00 - Usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów
- usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów.
3. Przedmiotem zamówienia zostaną objęte urządzenia oświetlenia drogowego pozostające własnością ENEA Oświetlenie Sp. z o.o.
4. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części:
o Część pierwsza obejmuje zakres stałych czynności nakazanych prawem i zabiegów obligatoryjnych oraz uzgodniony przez Strony pakiet prac i zabiegów eksploatacyjnych o szacowanym zakresie rocznym. Ta część umowy ma charakter stały w czasie obowiązywania umowy i objęta jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Zestawienie zabiegów obligatoryjnych i opłat obowiązkowych zawiera załącznik nr 3. Zestawienie włączonych do pierwszej części przedmiotu umowy czynności objętych rozliczeniem ryczałtowym zawiera załącznik nr 4. W kolumnie 5 tego załącznika zestawiono listę i ilość szacunkową czynności objętych ceną ryczałtową. Strony przyjmują, że w ramach pierwszej części przedmiotu umowy prowadzona będzie eksploatacja sieci oświetleniowej w sposób zadowalający, niezależnie od poziomu zgodności rzeczywistych ilości wskazanych prac względem ich ilości przyjętych do kalkulacji ceny wynagrodzenia ryczałtowego. Szacowane zużycie energii elektrycznej 556,889 MWh.
o Część druga obejmuje wszelkie działania nie objęte częścią pierwszą i uruchamiane każdorazowo na podstawie zleceń dodatkowych przekazywanych przez Zamawiającego. (szczegóły załącznik nr 4 do umowy).
5. Uszkodzenia i awarie będą likwidowane z należytą starannością z zachowaniem odpowiednich terminów i procedur.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w umowie oraz załącznikach do umowy.
7. Wymagania dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga się, aby wykonawca/ podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na usuwaniu awarii w sieci oświetleniowej, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.).
II.5) Główny Kod CPV:
50232000-0
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie prawne
Art. 67 ust 1 pkt. 1 a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2018.1986 z późn.zm.)
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający Gmina Pobiedziska jest zobowiązany w ramach zadań własnych wynikających z odrębnych przepisów do zapewnienia stałego, nieprzerwanego oświetlenia dróg i miejsc publicznych leżących na terenie gminy. Wyłącznym właścicielem i dysponentem infrastruktury technicznej służącej temu celowi (oświetlenia, linii energetycznej, linii przesyłowej) jest Enea Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Strzeszyńskiej 58. Zgodnie z regulacjami Kodeksu cywilnego właścicielowi przysługuje wyłączne prawo do dysponowania jego własnością w związku z czym wszelkie czynności z wykorzystaniem tej infrastruktury muszą się odbywać za wyraźną zgodą właściciela. Enea Oświetlenie Sp. z o.o. jako właściciel nie wyraża zgody na jakiekolwiek ingerowanie w jego infrastrukturę. W związku z powyższym, iż Zamawiający nie dysponuje żadną inną infrastrukturą do zapewnienia oświetlenia gminy, nie dysponuje również żadnym rozwiązaniem alternatywnym ani też rozwiązaniem zastępczym w tym zakresie z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze usługi muszą być wykonywane przez Enea Oświetlenie Sp. z o.o.. Zamawiający nie zawęził w tym zakresie konkurencji z uwagi na okoliczność, że stworzony monopol w tym zakresie utrzymuje się od kilkunastu lat (z uwagi na dotychczas obowiązujące przepisy Prawa energetycznego) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Enea Oświetlanie Sp.Z o.o.,
,
Strzeszyńska 58 ,
60-479,
Poznań, kraj/woj.
wielkopolskie
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
INNE PRZETARGI POBIEDZISKA
więcej: przetargi POBIEDZISKA »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.