Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2018-11-20
Ogłoszenie nr 500277475-N-2018 z dnia 20-11-2018 r.
Grodzisk Mazowiecki: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Grodzisk Mazowiecki, Krajowy numer identyfikacyjny 52478900000,
ul. ul. Kościuszki 32A
,
05825
Grodzisk Mazowiecki, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
227 555 146, e-mail
urzad@grodzisk.pl, faks
227 555 327.
Adres strony internetowej (url): www.bip.grodzisk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki.
Numer referencyjny
ZP.271.149.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych (opróżnianie pojemników z odpadów komunalnych i transport tych odpadów do miejsc ich zagospodarowania) od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Grodzisk Mazowiecki oraz ich zagospodarowanie (poddanie odzyskowi oraz unieszkodliwianiu) w okresie od dnia 3 grudnia 2018 r. do dnia 31 grudnia 2018 r. na warunkach określonych poniżej:
1) Zakres prac obejmuje usługę odbierania zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Grodzisk Mazowiecki oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z punktów selektywnej zbiórki odpadów.
2) Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie każdej ilości odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i ich zagospodarowanie zgodnie z:
- regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie - uchwałą Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim Nr 146/2015 z dnia 25 marca 2015r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grodzisk Mazowiecki (Dz. Urzędowy z 2015 poz. 3870) - załącznik nr 1a do opisu przedmiotu zamówienia,
- Uchwałą Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim Nr 147/2015 z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dziennik Urzędowy z 2015 poz. 3871) - załącznik nr 1b do opisu przedmiotu zamówienia.
II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
90513200-8,
90513100-7,
90512000-9,
90533000-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
UZASADNIENIE FAKTYCZNE:
Gmina Grodzisk Mazowiecki na początku bieżącego roku rozpoczęła działania zmierzające do udzielenia zamówienia publicznego na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych na okres od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.
W lutym 2018 r. zostały zlecone prace przygotowawcze związane z dokonaniem analizy systemu pod kątem zbadania legalności i aktualności uchwał określających zasady gospodarowania odpadami komunalnymi oraz przygotowaniem projektu opisu przedmiotu zamówienia.
Następnie, po wykonaniu szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia w miesiącu maju 2018 r. Urząd rozpoczął prace nad przygotowaniem procedury udzielenia zamówienia publicznego, w tym ustalona została wartość zamówienia, a następnie wybrana stosowna procedura (przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp). Równocześnie toczyły się prace nad przygotowaniem SIWZ, określeniem warunków udzielenia zamówienia, a także przygotowane zostało ogłoszenie.
Prace nad pełną dokumentacją zostały zakończone w miesiącu sierpniu 2018 r., ale ze względu na okres wakacyjny i niebezpieczeństwo uzyskania mniejszego zainteresowania wśród wykonawców przetargiem ogłoszonym w tym czasie postanowiono o przesunięciu terminu ogłoszenia o zamówieniu na wrzesień roku 2018. Zgodnie też z tym zamiarem w dniu 18.09.2018 r. zostało przesłane do Dz.U. UE ogłoszenie o zamówieniu publicznym na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Grodzisk Mazowiecki w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.
Zachowując terminy ustawowe otwarcie ofert nastąpiło w dniu 30 października 2018 r. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta złożona przez spółkę działającą pod firmą JARPER sp. z o.o., Kolonia Warszawska, Aleja Krakowska 108A, 05 - 552 Wólka Kosowska, która za realizację przedmiotu zamówienia zaoferowała cenę 54 314 064,00 zł.
Zamawiający - jak wyżej wskazano - dokonał rzetelnego szacowania wartości zamówienia, ustalając ją na poziomie 24 807 527,22zł netto, w tym 20 % zamówień uzupełniających. Taką też kwotę zabezpieczył w budżecie gminy. Cena ofertowa w sposób znaczny przekraczała kwotę zarezerwowaną w budżecie, dlatego też Skarbnik Gminy nie wyraził zgody na zwiększenie środków jakie posiadał w budżecie do ceny oferty ww. wykonawcy. W konsekwencji, przedmiotowe postępowanie w dniu 31 października 2018 r. zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Jednocześnie bieżąca umowa w przedmiocie świadczenia usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, której termin realizacji upływa z końcem grudnia 2018 r, z powodu wzrostu cen odbioru odpadów oraz zwiększonej ich ilości, została finansowo skonsumowana już w listopadzie.
W konsekwencji, pojawiła się potrzeba, aby do czasu rozstrzygnięcia postępowania przetargowego, na okres 3 -31 grudzień 2018 r. podpisać umowę w trybie z wolnej ręki i w ten sposób zabezpieczyć odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
UZASADNIENIE PRAWNE:
Zamawiający spełnił przesłanki wskazane w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
JARPER sp. z o.o.,
,
Aleja Krakowska 108A,
05-552,
Kolonia Warszawska, kraj/woj.
mazowieckie
INNE PRZETARGI Z GRODZISKA MAZOWIECKIEGO
- "Przebudowa dróg gminnych w Grodzisku Mazowieckim: ul. Floriańskiej (Zadanie nr 1), ul. Śląskiej (zadanie nr 2)."
- Opieka nad świetlicami środowiskowymi na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania: Budowa Ośrodka Kultury w Książenicach.
- "Budowa dróg gminnych wewnętrznych w Natolinie w gminie Grodzisk Mazowiecki ulice: Marii, Jerzego, Janiny, Heleny, Wandy, Marty, Roberta"
- DOSTAWY GAZÓW MEDYCZNYCH I NIEMEDYCZNYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ ZBIORNIKA I BUTLI DLA SZPITALA ZACHODNIEGO W GRODZISKU MAZOWIECKIM.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania nieruchomości mieszkalnych (teren zewnętrzny i klatki schodowe) należących do zasobów Kaliskiego TBS Spółka z o.o., w podziale na 3 części.
- Koszenie poboczy dróg gminnych, koszenie terenów zielonych, parków oraz przystanków autobusowych w latach 2024 i 2025
- "Zagospodarowanie odpadów o kodzie 150106 - zmieszane odpady opakowaniowe, znajdujących się na Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rudzie, gm. Wieluń"
- USŁUGA ODBIORU, TRANSPORTU I SKŁADOWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA WYSYPISKU, WYTWARZANYCH W PLACÓWKACH "CENTRUM MEDYCZNEGO W ŁAŃCUCIE" SP. Z O. O.
- Wyk. us. w zakresie czysz. oraz odb. i dal. zagosp. odp. z urz. sozotech. (separ. subst. ropopo., osad., piask., kont. odpad. z pias.), udroż. przep. wraz z roz. tech. myjni zlok. w m. W-wa- Wesoła
- "Usługa sprzątania i utrzymania porządku na Stadionie Miejskim "Stal" w Rzeszowie".
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.