eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czeladź › "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej SATURN w Czeladzi"



Ogłoszenie z dnia 2018-11-20

Ogłoszenie nr 500276548-N-2018 z dnia 20-11-2018 r.

Czeladź: "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej SATURN w Czeladzi"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - oś priorytetowa: X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna dla działania: 10.2. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych dla poddziałania: 10.2.1. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych - ZIT

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 643759-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500011060-N-2018 500013900-N-2018 500017105-N-2018 500027754-N-2018 500032494 5000456622 500051083

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500111770-N-2018 500112078-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Czeladzi, Krajowy numer identyfikacyjny 24090935100000, ul. ul. Elizy Orzeszkowej 12, 41253 Czeladź, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 265 26 53, e-mail sekretariat-mzgk@mzgk.czeladz.pl, faks 032 363 26 53.
Adres strony internetowej (url): www.mzgk.czeladz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej SATURN w Czeladzi"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP/69/Rb/MZGK/17

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania: "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej SATURN w Czeladzi". 3.2. Zadanie "Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej SATURN w Czeladzi" jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - oś priorytetowa: X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna dla działania: 10.2. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych dla poddziałania: 10.2.1. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych - ZIT. 3.4. Szczegółowy zakres zamówienia określony został w Załączniku nr 1 do SIWZ - Dokumentacja projektowa, przedmiary. 3.5. Wymagania dotyczące zatrudnienia: 3.5.1. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający określa, iż wszelkie czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy, mają być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawców na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów budowlanych oraz innych osób, w stosunku do których Wykonawca wykaże, że czynności przez nich realizowane nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). 3.5.2. W związku z powyższym Wykonawca przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie wystawione odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę o zatrudnieniu pracowników o których mowa w pkt. 3.5.1. na podstawie stosunku pracy zawierające imiona i nazwiska tych pracowników oraz rodzaj wykonywanych przez nich czynności oraz aktualizować taką informację w trakcie realizacji zamówienia składając Zamawiającemu przed skierowaniem pracownika do wykonywania prac każdorazowo oświadczenie o zatrudnieniu pracownika na podstawie stosunku pracy wraz ze wskazaniem pracodawcy będącego Wykonawcą lub podwykonawcą. 3.5.4 Zamawiający na każdym etapie prac uprawniony jest do kontrolowania, czy osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy pozostają w stosunku pracy z Wykonawcą lub podwykonawcami. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania na podstawie stosunku pracy ww. osób i przedłożyć niezwłocznie do wglądu kopie umów o pracę, o które zawnioskuje Zamawiający lub kopie druku ZUS RCA. Wykonawca przedstawiając dokumenty powinien przekazać je w sposób nie naruszający przepisów dot. ochrony danych osobowych (tj. dokumenty powinny mieć odpowiednio zakryte, wymazane dane, które nie są niezbędne do potwierdzenia formy zatrudnienia np. w zakresie adresu osoby fizycznej itp.). 3.5.5. W razie powzięcia wątpliwości co do prawdziwości informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 3.5.2., Zamawiający uprawniony jest do wystąpienia do Państwowej Inspekcji Pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli w zakresie prawidłowości podstawy zatrudnienia pracownika.


II.4) Główny kod CPV: 45400000-1
Dodatkowe kody CPV:

45432100-5,

45111000-8,

45223500-1,

45410000-4,

45421100-5,

45440000-3,

45000000-7,

45233222-1,

45262500-6,

45262000-1,

45223820-0,

45261210-9,

45422000-1,

45311000-0,

45312310-3,

45315000-8,

45317000-2,

45332300-6,

45332400-7,

45331221-1,

45331211-8,

45231300-8,

45233253-7,

71355000-1,

45112100-6,

45331100-7,

45111300-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do dnia 30.09.2018 r., Aneks nr 2 z dnia 27.09.2018 r. - zmiana terminu umowy do dnia 31.10.2018 r., Aneks nr 3 z dnia 31.10.2018 r. - zmiana terminu umowy do dnia 15.06.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/10/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia do dnia 15.06.2019 r.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zamawiający zlecił, a Wykonawca przyjął do wykonania roboty dodatkowe wyszczególnione w protokole konieczności z dnia 27.09.2018 r. polegające na naprawie konstrukcji ścian nośnych i dostosowaniu stropu w budynku transformatorów zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą Załącznik nr 1 aneksu i zgodne z przedstawionym kosztorysem ofertowym Wykonawcy z dnia 27.09.2018 r. Strony ustaliły, że wartość tych robót dodatkowych nie przekroczy kwoty netto: 135 965,41 zł plus obowiązujący podatek VAT tj. brutto 167 237,45 zł (słownie: sto sześćdziesiąt siedem tysięcy dwieście trzydzieści siedem złotych 45/100).

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zamawiający zlecił, a Wykonawca przyjął do wykonania roboty dodatkowe wyszczególnione w protokołach konieczności: nr 2 z dnia 23.08.2018 r., nr 3 z dnia 23.08.2018 r. i nr 4 z dnia 27.09.2018 r. polegające na rozbiórce stropu nad I piętrem budynku warsztatów elektrycznych, rozbiórce stropu nad parterem budynku warsztatów elektrycznych, wykonaniu nowych stropów w budynku warsztatów elektrycznych, wzmocnieniu fundamentów budynku warsztatów elektrycznych opaską fundamentową zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą Załącznik nr 1 aneksu i zgodne z przedstawionym kosztorysem ofertowym Wykonawcy z dnia 23.09.2018 r. oraz z dnia 27.09.2018 r. Strony ustaliły, że wartość tych robót dodatkowych nie przekroczy kwoty netto: 419 258,78 zł plus obowiązujący podatek VAT tj. brutto 515 688,30 zł (słownie: pięćset piętnaście tysięcy sześćset osiemdziesiąt osiem złotych 30/100).

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Budynek warsztatu elektrycznego (wzmocnienie fundamentów budynku opaską fundamentową) - w trakcie prowadzenia robót związanych z rozbiórką oraz przegłębieniem posadzki w części wschodniej budynku wykonawca robót odkrył niezinwentaryzowane ankrowanie ścian budynku warsztatu elektryków. Istniejące ankrowanie znajduje się w świetle projektowanych otworów drzwiowych na poziomie pierwotnej posadzki, t.j. ok. 30 cm ponad poziomem wierzchu posadzki docelowej. Z uwagi na brak możliwości zachowania istniejącego ankrowania, stan techniczny fundamentów oraz zwiększone obciążenia przy wykonywanej przebudowie budynku , konieczne stało się wzmocnienie fundamentów budynku opaską fundamentową wokół budynku. budynek warsztatu elektrycznego (rozbiórka i wykonanie nowych stropów)- po dokonaniu odkrywek stropów na parterze oraz nad I piętrem stwierdzono brak możliwości pozostawienia istniejących stropów do dalszego użytkowania ze względu na zły stan techniczny stropów objawiający się ich znaczącą degradacją wynikającą z wieloletnich, szkodliwych wpływów czynników zewnętrznych. Ponadto, wykonane odkrywki wykazały, iż strop nad piętrem, odmiennie od zapisów projektowych, wykonany jest w innej technologii tzn. żelbetowy prefabrykowany drobnowymiarowy oparty na belkach stalowych, nie jest żelbetowy monolityczny i posiada inną grubość (w najcieńszych miejscach ma ok. 3-5 cm zamiast 18 cm). Stan techniczny stropu jest znacznie gorszy niż mogłoby to wynikać z jego wieku oraz rodzaju konstrukcji. Konstrukcja istniejącego stropu nad parterem (strop typu kleina, belki stalowe dwuteowe w rozstawie ok. 90 cm z wypełnieniem w postaci płyt betonowych) uniemożliwia wykonanie otworu dla szybu windowego wraz z klatką schodową z uwagi na fakt, iż rozstaw belek (wymiar kwater stropu) nie odpowiada lokalizacji wyjścia/wejścia z projektowanego podnośnika dla osób niepełnosprawnych oraz projektowanym stopniom schodów. Stan techniczny stropów jest znacznie gorszy niż mogłoby to wynikać z ich wieku oraz rodzaju konstrukcji. Budynek transformatorów (naprawa konstrukcji budynku)- wykonane odkrywki ujawniły, że rozwarstwienie ściany w narożniku północno-zachodnim budynku występuje od poziomu ściany fundamentowej aż po jej szczyt. W górnym pasie, rozspojenie ściany wynosi ponad 5 cm. Ściana rozwarstwiona jest na wylot na całej wysokości, widoczne jest znaczne przesunięcie lica narożnika względem pozostałej ściany budynku. Zaistniała konieczność wykonania kompleksowej naprawy i zlicowania ścian budynku. wykonanie robót dodatkowych powoduje konieczność zmiany terminu realizacji robót objętych zamówieniem podstawowym do dnia 15.06.2019 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.