eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOLNEGO ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH I GIMNAZJUM PUBLICZNEGO NR 2 W SOLCU KUJAWSKIM

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-11-06

Ogłoszenie nr 500265269-N-2018 z dnia 06-11-2018 r.

Bydgoszcz: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOLNEGO ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH I GIMNAZJUM PUBLICZNEGO NR 2 W SOLCU KUJAWSKIM
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zamawiający realizuje zadanie w ramach Projektu pn. Termomodernizacja budynku szkolnego Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych i Gimnazjum Publicznego nr 2 w Solcu Kujawskim przy udziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej przyznanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 523150-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500053128-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500097682-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy, Krajowy numer identyfikacyjny 092356219, ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 525 835 422, e-mail info@powiat.bydgoski.pl, faks 525 835 452.
Adres strony internetowej (url): www.powiat.bydgoski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOLNEGO ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH I GIMNAZJUM PUBLICZNEGO NR 2 W SOLCU KUJAWSKIM

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR-VII.272.1.11.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z dociepleniem budynków i sropodachu Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych i Gimnazjum Publicznego nr 2 w Solcu Kujawskim. 86-050 Solec Kujawski, ul. 29 Listopada 7. 2) Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do niniejszej SIWZ. 3) Zakres zmówienia obejmuje: a) Rozbiórki i demontaże b) Ocieplenie ścian stykających się z gruntem - 0,50m poniżej terenu; c) Ocieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych; d) Ocieplenie stropu nad przejazdem łącznika; e) Ocieplenie połaci dachowej budynku liceum; f) Wymianie części okien i drzwi zewnętrznych; g) Wymiana instalacji CO, h) Wymiana i montaż instalacji odgromowej (budynek Liceum), i) Remont schodów zewnętrznych, j) Wykonanie opaski i chodnika k) Dostawa i montaż budek dla ptaków - zgodnie z decyzją RDOŚ 4) Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej w obiekcie w celu weryfikacji niezbędnych danych do przygotowania rzetelnej oferty. Na wniosek zainteresowanych Wykonawców Zamawiający wyznaczy termin przeprowadzenia wizji lokalnej, a o wyznaczonym terminie poinformuje niezwłocznie zainteresowanych Wykonawców oraz zamieści stosowaną informację na stronie internetowej. 5) Wykonawca, zgodnie z decyzją środowiskową, jest zobowiązany zapewnić obsługę ornitologiczną przez uprawnione do tego osoby w trakcie realizacji całego zamówienia. 6) Zamawiający przed przekazaniem placu budowy samodzielnie zabezpieczy otwory w budynku (możliwe miejsca lęgowe). Nie mniej jednak, w celu całkowitego wyeliminowania zagrożenia dla ptaków i nietoperzy należy przed rozpoczęciem prac dokonać kontroli zasiedlenia budynku przez ptaki i nietoperze przez uprawnione do tego osoby o których mowa w pkt. 5). 7) Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane na terenie Zespół Szkół w okresie trwania roku szkolnego. Należy wziąć ten fakt pod uwagę podczas planowania i organizacji robót, tak aby nie zakłócić normalnego funkcjonowania szkoły i wykonać roboty w terminie umownym. 8) Wszystkie prace należy wykonywać tak, aby w miarę możliwości nie zakłócać funkcjonowania obiektu, przy jednoczesnym zachowaniu szczególnej ostrożności przy organizacji placu budowy, jak i w trakcie wykonywania prac. Wykonawca zorganizuje teren robót tak, by zabezpieczyć budynki przed uciążliwymi czynnikami wynikłymi z prowadzonych robót oraz zminimalizować rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń. Wykonanie najbardziej uciążliwych czynności Wykonawca dostosuje do funkcjonowania obiektu i uzgadniać będzie na bieżąco z Użytkownikiem obiektu. 9) Wykonawca zachowa szczególną ostrożność przy organizacji placu budowy, jak i w trakcie wykonywania prac, mając na uwadze bezpośrednie sąsiedztwo obiektu z innym, w którym przebywa młodzież. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (j.t. Dz. U. 2016 r. poz. 1987 z późn.zm.) w tym: a) przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie oraz ponosi koszty z tego tytułu, b) Wykonawca wykaże Zamawiającemu miejsce składowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/w ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. 11) Wszystkie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia muszą posiadać parametry techniczne jakie wskazano w materiałach do przetargu lub równoważne jakościowo. Wszystkie dostarczone i użyte przez Wykonawcę materiały muszą być fabrycznie nowe, wcześniej nieużywane. 12) Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5) powinny one odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. 2016, poz. 1570 z późn. zm.). 13) Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp - Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby spełnione zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem "minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe" zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego, w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykazanie równoważności zaoferowanego rozwiązania lub rozwiązań równoważnych spoczywa na Wykonawcy. 14) Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2017 r. po. 1666, z późn. zm.): Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową. Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje z tytułu nie spełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy. 15) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji, liczonej od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, zgodnie z okresem gwarancji podanym w złożonej ofercie na wykonane roboty budowlane.


II.4) Główny kod CPV: 45320000-6
Dodatkowe kody CPV:

45261410-1,

45421130-4,

45312310-1,

45453000-7,

45331100-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Ustala się następujące terminy wykonania robót do dnia 31 października 2018 roku

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOLNEGO ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH I GIMNAZJUM PUBLICZNEGO NR 2 W SOLCU KUJAWSKIM
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 27/04/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

PROMAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, sekretariat@promar.pl, ul. Kościuszki 27, 85-079, Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko - pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1605930 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/10/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana obejmuje § 13 ust 2 umowy, który przyjmuje brzmienie: Cena ryczałtowa realizacji Przedmiotu Umowy określonego w § 1 wraz z zakresem robót dodatkowych zleconych aneksem z dnia 11 października 2018 r. wynosi łącznie: 2.024.507,09 zł (słownie złotych: dwa miliony dwadzieścia cztery tysiące pięćset siedem zł 09/100) w której jest zawarty 23% podatek VAT.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Niniejszy aneks zawierany jest w oparciu o zapis art. 144 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), łączna wartość zmian jest mniejsza niż 15% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie. Zmiana umowy jest zgodna z zapisami części IX pkt. 3 SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu nr 523150-N-2018 z dnia 26.02.2018 r., w których to Zamawiający przewidział możliwość zmiany postanowień umowy, w tym zmiany terminu wykonania robót i zmiany wynagrodzenia. Zmiany objęte niniejszym aneksem są wynikiem przewidzianych w powyższych dokumentach okoliczności: zmian w zakresie stosowanych materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy (...), konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo, oraz wystąpienia dodatkowych robót budowlanych na mocy art. 144 ust. 1 pkt. 2, pkt. 3 oraz pkt. 5 i pkt. 6. w trakcie realizacji robót stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych (nieprzewidzianych w dokumentacji przetargowej), a będących niezbędnymi dla wykonania zakresu umowy podstawowej. Pełen zakres robót dodatkowych został wskazany w protokole konieczności. Roboty dodatkowe zostały wprowadzone do zakresu zamówienia ze względu na konieczność dostosowania niektórych elementów budynku do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (powiększenie jednego otworu drzwiowego), chęci poprawy estetyki wybranych elementów budynku oraz jego bezpieczeństwa (dodatkowe obudowy, balustrada, remont zadaszenia, schodów) oraz z uwagi na stan awaryjny, który wystąpił w trakcie prowadzenia robót budowlanych (wymiana naczynia zbiorczego, wymiana zaworu i fragmentu rurociągu). Ponadto podjęto decyzję o zmianie technologii wykonania naświetleń piwnicznych, schodów wejściowych do budynku Liceum oraz balustrad na klatce schodowej. Zmiany te poprawią funkcjonalność i jakość korzystania z tych elementów w porównaniu z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji projektowej. W związku z przyjętymi rozwiązaniami zamiennymi i robotami dodatkowymi zdecydowano się na nieistotne odstępstwo od projektu i zaniechano wykonania 127 szt. nawiewników okiennych oraz 400 mb otulina na gałązkach przyłączeniowych do grzejników.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.