eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Modernizacja i rozbudowa infrastruktury telefonicznej w Urzędzie Miejskim w Gliwicach wraz z uruchomieniem nowej funkcjonalności w zakresie telefonii stacjonarnej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2018-10-22

Ogłoszenie nr 500253860-N-2018 z dnia 22-10-2018 r.

Gliwice: Modernizacja i rozbudowa infrastruktury telefonicznej w Urzędzie Miejskim w Gliwicach wraz z uruchomieniem nowej funkcjonalności w zakresie telefonii stacjonarnej OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 27625533500000, ul. Ul. Zwycięstwa 21, 44100 Gliwice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 238 55 30, e-mail za@um.gliwice.pl, faks 32 238 55 27.
Adres strony internetowej (url): www.gliwice.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i rozbudowa infrastruktury telefonicznej w Urzędzie Miejskim w Gliwicach wraz z uruchomieniem nowej funkcjonalności w zakresie telefonii stacjonarnej
Numer referencyjny ZA.271.135.2018

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Dostawy


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem umowy jest modernizacja i rozbudowa infrastruktury telefonicznej w Urzędzie Miejskim w Gliwicach wraz z uruchomieniem nowej funkcjonalności w zakresie telefonii stacjonarnej, w ramach której zrealizowane zostaną: dostawa, montaż, uruchomienie, konfiguracja, testy i włączenie w sieć Zamawiającego urządzeń teleinformatycznych wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi w budynku Urzędu Miejskiego w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21. 2. Wykonawca zobowiązuje się, na warunkach określonych w wynegocjowanej umowie: 1) dostarczyć, zamontować nowe, odpowiednio skonfigurowane urządzenia teleinformatyczne, 2) przeprowadzić niezbędne prace związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury telefonicznej, w tym instalacją dostarczonych urządzeń na poszczególnych piętrach Urzędu Miejskiego, w tym przeprowadzenie testów poprawności ich działania, 3) zapewnić pełną obsługę serwisową, naprawy, usuwanie usterek/awarii i nieprawidłowości, w tym wymianę części w ramach oraz w okresie udzielonej rękojmi i gwarancji mającą na celu utrzymanie w sprawności urządzeń dostarczonych w ramach umowy, 4) przeprowadzić szkolenia (instruktaż stanowiskowy) dla użytkowników dostarczonych aparatów telefonicznych VoIP.

II.5) Główny Kod CPV: 32500000-8

Dodatkowe kody CPV:

32420000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. a)-c) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawę prawną udzielenia zamówienia Śląskiej Sieci Metropolitalnej Sp. z o.o. (dalej: ŚSM) stanowią przepisy art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.). Wszystkie trzy przesłanki wymienione w lit. a)-c) przywołanego wyżej przepisu zostały spełnione łącznie, co uprawnia Zamawiającego do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: 1. ŚSM jest spółką prawa handlowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000322774. Spółka ta została powołana w celu realizacji m.in. zadań własnych miasta Gliwice w zakresie telekomunikacji. Zamawiający niezaprzeczalnie sprawuje nad ww. Spółką skuteczną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Gmina Gliwice posiada całość udziałów ŚSM, w związku z czym Prezydent Miasta Gliwice pełni funkcję Zgromadzenia Wspólników spółki. Wpływ Gminy Gliwice na cele strategiczne ŚSM jest realny, wynika z faktu, że Gmina Gliwice posiada całość udziałów spółki, a jednemu udziałowi przypada jeden głos na Zgromadzeniu Wspólników, którego funkcję, zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 827) pełni Prezydent Miasta Gliwice. Gmina Gliwice nie jest ograniczona w wykonywaniu praw wynikających z przysługujących jej udziałów w ŚSM. Posiadane przez Gminę udziały ŚSM nie są przedmiotem zastawu ani użytkowania lub dzierżawy, a przysługujące Gminie prawo głosu na Zgromadzeniu Wspólników, wynikające z posiadanych udziałów, nie jest również w żaden inny sposób ograniczone. Akt założycielski Spółki nie przewiduje także ograniczeń co do prawa zbycia przez Gminę Gliwice posiadanych udziałów, innych niż zgoda Zgromadzenia Wspólników. Zgodnie z aktem założycielskim ŚSM (tekst jednolity wg stanu na dzień 12.09.2017 r. uwzględniający zmiany zaprotokołowane w akcie notarialnym Rep. A nr 4365/2017 z dnia 12 września 2017 r.) Zgromadzenie Wspólników powołuje i odwołuje członków Rady Nadzorczej spółki, co oznacza, że Zamawiający posiada trzech przedstawicieli w organie nadzoru spółki. Organ ten z kolei sprawuje stały nadzór nad ŚSM we wszystkich obszarach jej działalności. Rada Nadzorcza w szczególności powołuje i odwołuje członków Zarządu Spółki, ocenia sprawozdania zarządu z działalności Spółki i sprawozdanie finansowe za dany rok obrotowy, składa również Zgromadzeniu Wspólników sprawozdanie z wykonywania tych czynności. Organizację i sposób wykonywania czynności Rady określa regulamin Rady Nadzorczej, uchwalony na jej wniosek przez Zgromadzenie Wspólników. O dominującym wpływie Zamawiającego na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami ŚSM świadczą także inne kompetencje Zgromadzenia Wspólników, do których należą w szczególności: rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego, udzielenie absolutorium członkom organów Spółki z wykonania przez nich obowiązków, zmiana przedmiotu działalności Spółki, zatwierdzanie kierunków działalności gospodarczej Spółki, zatwierdzanie rocznych planów finansowych. Reasumując: została spełniona przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp - Zamawiający sprawuje nad ŚSM kontrolę, odpowiadającą kontroli nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki. 2. Ponad 90% działalności ŚSM dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego. ŚSM od momentu jej powołania działała na rzecz rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i poszerzenia dostępu do szerokopasmowego Internetu na obszarze metropolii śląskiej. Oprócz zadań realizowanych na rzecz Zamawiającego, ŚSM realizowała również w dużej mierze usługi dla sektora prywatnego, m.in. rozwiązania z wielu obszarów nowoczesnych technologii, od dzierżawy elementów infrastruktury telekomunikacyjnej, przez rozwiązania IT, usługi serwerowe, telefonię IP, monitoring przemysłowy, po reklamę multimedialną i popularyzację umiejętności cyfrowych, doradztwo w zakresie innowacji, inwestorstwo zastępcze oraz outsourcing. W związku ze zmianą przepisów prawa zamówień publicznych ŚSM rozpoczęła w roku 2016 proces reorganizacji działalności, polegający na zredukowaniu udziału sektora prywatnego w przychodach spółki i koncentracji wykonywania zadań w głównej mierze na rzecz Miasta Gliwice. Reorganizacja objęła okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2016 r. W tym czasie Spółka dokonała rewizji źródeł uzyskiwania przychodów i podjęła decyzję o rezygnacji z uzyskiwania przychodów od innych podmiotów niż Zamawiający. W związku z faktem, że powyższa reorganizacja objęła zmianę zakresu działalności Spółki, Zamawiający ustalił procent działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. b) ustawy Pzp przy uwzględnieniu reguły wskazanej w art. 67 ust. 9 ustawy Pzp. Wspomniana reorganizacja i wprowadzone w jej wyniku zmiany w strukturze przychodów miały znaczący wpływ na dane finansowe ŚSM, co bezpośrednio przekłada się na okoliczność, iż dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są nieadekwatne. Spółka ŚSM zrezygnowała z uzyskiwania przychodów od innych podmiotów w następujących dziedzinach swojej działalności: pełnienie funkcji inżyniera kontraktu oraz funkcji koordynatora technicznego. Podjęto również decyzję o rezygnacji ze świadczenia usług projektowania. W wyniku przeprowadzonej w 2016 r. reorganizacji i restrukturyzacji źródeł uzyskania przychodu podstawowa działalność ŚSM obecnie związana jest z wykonywaniem zadań powierzonych przez Miasto Gliwice na podstawie umów i porozumień sektora szeroko pojętych usług w sektorze telekomunikacyjnym. Wprowadzone zmiany sprawiły, że dostępne dane za okres poprzedzający wszczęcie postępowania utraciły przymiot adekwatności. W wyniku wprowadzonych zmian pozostałe przychody ŚSM (niewynikające z wykonywania zadań powierzonych przez Zamawiającego) stanowią niewielki procent realizowanych przez spółkę zadań i obejmują działalność reklamową, polegającą na emisji spotów reklamowych na ekranach LED oraz działalność związaną z wynajmem powierzchni masztu Radiostacji Gliwickiej. ŚSM nie uzyskuje żadnych innych, poza wymienionymi powyżej, przychodów od podmiotów zewnętrznych. Dokonana reorganizacja miała wpływ na dane finansowe podmiotu, w tym na zmianę struktury przepływów finansowych ŚSM. Do 31 grudnia 2016 r. (zakończenie procesu reorganizacji) udział przychodów pochodzących z realizacji innych zadań niż tych powierzonych przez Miasto stanowił: a.ok. 58,06 % ogółu przychodów w 2015 r., b.ok. 29,03 % ogółu przychodów w 2016 r. c.w roku 2017 r. przychód z realizacji tych innych zadań wyniósł ok. 3,59%. Przychody z realizacji innych zadań niż tych powierzonych przez Miasto stanowiły do momentu zakończenia reorganizacji w ŚSM znaczącą część w odniesieniu do ogółu przychodów - co potwierdzają wskazane wyżej wskaźniki finansowe z poprzednich lat (2015 - 2016). Po przeprowadzonej reorganizacji, wskaźniki te uległy zmianie. Potwierdza to okoliczność, że dane historyczne, uwzględniające okres 3 lat poprzedzających udzielenie zamówienia, są nieadekwatne do obliczania procentu działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. b) ustawy Pzp, na podstawie art. 67 ust. 8. Z uwagi na wykazaną nieadekwatność danych sprzed reorganizacji, do obliczenia procentu działalności w celu potwierdzania spełniania przesłanki ustawowej posłużono się prognozą handlowej na lata 2018-2021. Wpływy odzwierciedlone w strukturze przychodów prognozy handlowej ŚSM są ściśle związane z konkretnymi umowami i porozumieniami zawartymi z Zamawiającym celem wykonywania szeregu powierzonych zadań. Średni przychód spółki z działalności dotyczącej wykonywania przez tę spółkę zadań powierzonych przez Miasto Gliwice wyniesie 94,5% wszystkich przychodów (w roku 2018 r. przychód z takiej działalności wyniesie 94,88%, a w roku 2019, 2020 i 2021 wyniesie 94,38% wszystkich przychodów). 3. W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego, co potwierdza wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym. W ŚSM nie ma udziału kapitału prywatnego, a całość udziałów posiada Gmina Gliwice. Wszystkie trzy przesłanki wymienione w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. a)-c) ustawy Pzp zostały spełnione łącznie, co uprawnia Zamawiającego do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o., biuro@ssm.silesia.pl, ul. Bojkowska 35A, 44-100, Gliwice, kraj/woj. śląskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.