eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puck › Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 6 Części

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-10-08

Ogłoszenie nr 500241276-N-2018 z dnia 08-10-2018 r.

Puck: Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 6 Części
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 549844-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500005073-N-2017,500005137-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500026497-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Puck, Krajowy numer identyfikacyjny 19168639000000, ul. ul. Orzeszkowej 5, 84100 Puck, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 586 734 202, e-mail org@starostwo.puck.pl, faks 586 734 191.
Adres strony internetowej (url): www.bip.starostwo.puck.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 6 Części

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WZ.272.2.8.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 6 Części: 1) Część 1: Termomodernizacja 3 budynków w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 2) Część 2: Termomodernizacja Budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego, ul. Zamkowa 5, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 3) Część 3: Termomodernizacja Budynku Liceum Ogólnokształcącego w Pucku, ul. Morskiego Dywizjonu Lotniczego 18, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 4) Część 4: Termomodernizacja Budynku Domu Pomocy Społecznej w Pucku, ul. A. Majkowskiego 3, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 5) Część 5: Termomodernizacja 2 Budynków Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Kłaninie, Kłanino, 84-107 Starzyno oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 6) Część 6: Termomodernizacja Budynku Domu Pomocy Społecznej w Lubkowie, Lubkowo ul. Długa 50, 84-110 Krokowa oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45210000-2,

45111100-9,

45410000-4,

45432110-8,

45421000-4,

45442100-8,

45261210-9,

45320000-6,

45450000-6,

45330000-9,

45331100-7,

45311200-2,

09331100-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 06.09.2017do 31.10.2018

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Termomodernizacja Budynku Liceum Ogólnokształcącego w Pucku, ul. Morskiego Dywizjonu Lotniczego 18, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 06/09/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Ol-Trans Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, , ul. Lipowa 6 , 84-123, Połchowo, kraj/woj. pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 894309 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
17/09/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wystapiły roboty dodatkowe

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
UZASADNIENIE PRAWNE: Art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), dalej "ustawa Pzp" Przedmiotowa zmiana umowy nie prowadzi do zmiany jej charakteru w rozumieniu art. 144 ust. 1b ustawy Pzp. Ponadto Zamawiający przewidział możliwość wykonania robót dodatkowych przez Wykonawcę Umowy w § 17 ust. 1 i ust.2 Umowy oraz w Ogłoszeniu o przedmiotowym zamówieniu. UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Przedmiotowy Aneks wypełnia łącznie wszystkie niżej wymienione ustawowe przesłanki: 2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności: b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego W związku z tym, że 1) roboty prowadzone w ramach Umowy przez Wykonawcę zaawansowane są już w ponad 50%, 2) na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany, który ustawiony jest w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót; 3) zeskładowane są materiały budowlane dotychczasowego Wykonawcy, 4) zorganizowane jest całe zaplecze budowlane dotychczasowego Wykonawcy, powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z usunięciem materiałów budowlanych, sprzętu dotychczasowego Wykonawcy na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę. c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; Zgodnie z kosztorysem przedłożonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inżyniera Kontraktu Wartość robót dodatkowych wynosi: 211 783,43 zł brutto- stanowi to 19,25% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, w wysokości: 1 000 000,07 zł brutto, a więc nie przekracza ono progu 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Uzasadnienie dotyczące niezbędności wykonania robót dodatkowych: W dniu 5 lipca 2018 r. Wykonawca zwrócił się z wnioskiem do Zamawiającego o wydłużenie terminu realizacji robót objętych przedmiotem umowy oraz wskazał we wniosku na konieczność wykonania dodatkowych robót niezbędnych dla prawidłowego wykonania czynności zabezpieczających budynek, które to roboty wyniknęły po wykonaniu odkrywek (wykopów) strefy fundamentowej. Pismo Wykonawcy stanowi załącznik do Aneksu W dniu 19 lipca 2018 r. został sporządzony przez Inżyniera Kontraktu protokół konieczności (stanowi załącznik do aneksu), w którym została potwierdzona konieczność wykonania robót dodatkowych, w szczególności: 1) wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku; 2) ujęcie wód opadowych i włączenie ich do kanalizacji deszczowej; 3) remont tynku na ścianach pomieszczenia piwnicznego; 4) wykonanie nawiewników okiennych i mlecznego szklenia szyb w sanitariatach; 5) zmianę sposobu docieplenia dachu ze styropapy na wełnę celulozową wdmuchiwaną; 6) zmianę konstrukcji schodów zewnętrznych z murowanych na wylewane "na mokro". W protokole wskazano, że roboty wymienione w pkt 5 i 6 są robotami zamiennymi, ale zmiany nie mają wpływu na wynagrodzenie Wykonawcy. Roboty dodatkowe wymienione w pkt 1÷4 generują konieczność zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za realizację umowy. Wartość kosztorysowa tych robót zgodnie z kosztorysami załączonymi do protokołu koniczności wynosi (tak, jak wspomniano powyżej) 172 181,65 zł netto, co stanowi 211 783,43 zł brutto . Wykonanie wymienionych robót jest niezbędne dla prawidłowego, zgodnego ze sztuką budowlaną ukończenia termomodernizacji budynku. Jednocześnie Inżynier Kontraktu wskazał, że ? konieczność wykonania przez Wykonawcę robót dodatkowych, od których uzależnione jest ukończenie przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną; ? konieczność usunięcia błędów i także wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub STWiORB są przyczyną konieczności wydłużenia terminu realizacji zakresu podstawowego robót objętych przedmiotem umowy. Biorąc pod uwagę przedstawione przez Wykonawcę postulaty we wniosku i opinie w tej sprawie Inżyniera Kontraktu Zamawiający po zapoznaniu się z przedłożoną dokumentacją dotyczącą przedmiotowych, wnioskowanych robót dodatkowych uznał za zasadne ich wykonanie. Wykonanie tychże robót jest niezbędne dla zakończenia robót podstawowych. Technologicznie zaś zakres tych robót przenika się i zazębia się z technologią robót podstawowych. Nie można bowiem prawidłowo i należycie wykonać oraz zakończyć zakresu podstawowej umowy bez wykonania robót dodatkowych. Wykonanie wnioskowanych robót dodatkowych warunkuje prawidłowe wykonanie robót podstawowych, gdyż ze względów technicznych, technologicznych, organizacyjnych, przeciwpożarowych i sanitarnych, niemożliwym jest zakończenie podstawowego zakresu robót, bez realizacji robót dodatkowych. Przy tym także przyczyny techniczne wskazują na to, ze oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a nawet strat z uszczerbkiem dla finansów publicznych. Wykonanie robót dodatkowych jest ściśle związane z zamówieniem podstawowym, gdyż wykonanie robót przez obecnego Wykonawcę jest związane z pełną odpowiedzialnością za zrealizowany już w 50% przedmiot Umowy. Zamawiający w dniu 20.07.2018 r. sporządził Aneks terminowy do Umowy uznając, że wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne dla realizacji zamówienia podstawowego oraz, że planowane zmiany wypełniają przesłanki wynikające z art. 144 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp i postanowień Umowy (§17 ust. 1."Niedopuszczalne są zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem możliwości dokonania zmian przewidzianych w niniejszym paragrafie oraz w przepisach art. 144 ustawy Pzp." §17 ust.2 pkt 3: "Strony dopuszczają możliwość zmiany terminu wykonania umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1, jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy zaistnieje konieczność jego przedłużenia z uwagi na: /.../ "konieczność wykonania przez Wykonawcę, robót dodatkowych i jeżeli wykonanie przedmiotu umowy jest uzależnione od uprzedniego wykonania robót dodatkowych.). Jednakże wykonanie robót dodatkowych przez Wykonawcę stało się możliwe dopiero po zatwierdzenie przez Radę Powiatu środków na ten cel, tj. dnia 17.09.2018 r. Przedmiotowa zmiana Umowy nie narusza zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców (art. 7 ustawy Pzp), ponadto nie prowadziłaby do zmiany wyniku postępowania, na podstawie którego wybrano niniejszego Wykonawcę oraz nie zawężałaby kręgu podmiotów ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, gdyż jak wyżej wspominano Zamawiający przewidział zmiany umowy w ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ, a każdy z Wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia zapoznał się z treścią ogłoszenia i SIWZ i nie wnosił w tym zakresie do nich uwag.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.