eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siepraw › Rozbudowa i przebudowa budynku na potrzeby przedszkola publicznego w Sieprawiu



Ogłoszenie z dnia 2018-10-08

Ogłoszenie nr 500240751-N-2018 z dnia 08-10-2018 r.

Siepraw: Rozbudowa i przebudowa budynku na potrzeby przedszkola publicznego w Sieprawiu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 38657

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 73146

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siepraw, Krajowy numer identyfikacyjny 54752000000, ul. ul. Kawęciny 30, 32447 Siepraw, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 3721811, 3721819, 3721807, e-mail gmina@siepraw.pl, faks 123 721 806.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa i przebudowa budynku na potrzeby przedszkola publicznego w Sieprawiu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IIGZP.271.2.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa budynku usługowo-biurowo-magazynowego na potrzeby przedszkola publicznego, wraz z wewnętrznymi instalacjami: elektryczną, wodociągową, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody, gazową oraz wentylacji mechanicznej oraz układ komunikacji wewnętrznej z parkingami na działkach nr: 1449 i 1446/2 w Sieprawiu. Projektowany budynek przedszkola to obiekt dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony, przekryty dachem płaskim oraz nad częścią środkową dachem dwuspadowym. Obiekt o rzucie zwartym, prostym (kształt rzutu przypominający przenikające się dwa prostokąty). Wszystkie wejścia do budynku (wejście główne oraz wejścia do kotłowni oraz na zaplecze kuchenne) zlokalizowano od strony północnej. Od strony południowej (stołówka, sala wielofunkcyjna) zaprojektowano wyjścia ewakuacyjne. W projektowanej inwestycji zaplanowano sześć oddziałów wraz z wyposażeniem (dwa na parterze w tym jeden oddział przystosowany dla osób niepełnosprawnych oraz cztery na piętrze). Na zaplecze, każdego pomieszczenia oddziału przedszkolnego składa się wyposażona łazienka z wejściem bezpośrednio z sali dydaktycznej. Na poziomie parteru zlokalizowano jadalnię oraz urządzone zaplecze kuchenne. Przy zapleczu kuchennym zlokalizowano pralnię, kotłownię, pomieszczenie porządkowe. W centralnej części bryły, na parterze zlokalizowano salę wielofunkcyjną, otwartą na dwie kondygnacje. W bezpośrednim sąsiedztwie sali wielofunkcyjnej zaprojektowano magazyn sprzętu sportowego. Dodatkowo na parterze umieszczono pomieszczenie administracyjne. Na piętrze projektowanego budynku przedszkola poza w/w 4 salami dydaktycznymi zaprojektowano gabinet logopedii i terapii pedagogicznej, WC personelu, gabinet dyrektora oraz pokój nauczycielski. Parametry charakterystyczne budynku przedszkola: Powierzchnia zabudowy: 754,33m2 Powierzchnia całkowita: 1359,25m2 Powierzchnia użytkowa: 1119,10m2 Kubatura: 6226,00m3 Rodzaj dachu: dach płaski, o kącie nachylenia 10° Wysokość budynku z dachem płaskim: 9,50m W ramach inwestycji zostanie wykonane również zagospodarowanie terenu obejmujące między innymi: nawierzchnie z kostki brukowej (parking, opaska wokół budynku, dojścia i dojazdy), nawierzchnia bezpieczna EPDM pod urządzeniami placu zabaw, nasadzenia zieleni oraz montaż ławek. Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia wniosku o wydanie decyzji o dopuszczeniu do użytkowania przedmiotu umowy wraz z uzyskaniem tej decyzji


II.4) Główny kod CPV: 45214100-1
Dodatkowe kody CPV:

45300000-0,

45232000-2,

45310000-3,

45331200-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
12.04.2017r., - 31.07.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
06/07/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Roboty budowlane, sanitarne, elektryczne - roboty zamienne / dodatkowe

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Roboty budowlane, sanitarne, elektryczne - roboty zamienne / dodatkowe

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Roboty budowlane, sanitarne, elektryczne - roboty zamienne / dodatkowe

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Na podstawie nadzorów autorskich i ustaleniach inspektorów nadzoru należy wprowadzić następujące roboty zamienne i dodatkowe: I. Roboty instalacyjne 1. Baterie natryskowe - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt.2 i 3 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r w sanitariatach dzieci projekt przewidywał baterie z dotykowym, elektronicznym ekranem nastawy temperatury. Baterie te wymagają zasilania elektrycznego, a tego z kolei nie przewidywał projekt elektryczny. Dodatkowo ekran dotykowy może sprawiać personelowi problemy, zwłaszcza przy mokrych rękach. Ustala się zamiennie wprowadzić baterie (tego samego producenta ) z termostatem z nastawą temperatury w formie pokrętła. Różnica cenowa wynikająca z zastosowania baterii zamiennych zostanie potrącona Wykonawcy z wynagrodzenia umownego. 2. Kotłownia: filtroodmulnik magnetyczny - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt.2 i 3 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Urządzenie do zabudowy między rozdzielaczem powrotnym a kotłem, ma za zadanie wychwytywanie zanieczyszczeń z instalacji. W przypadku ogrzewania podłogowego, tych zanieczyszczeń jest znacznie mniej niż przy ogrzewaniu grzejnikowym. Przewidziane w projekcie urządzenie to zbiornik o gabarytach L 30cm, H 40cm z króćcami kołnierzowymi, nie mieści się na tym odcinku w kotłowni. Należy zastosowano filtr siatkowy, który ma małe gabaryty i jest znacznie prostszy w obsłudze. Różnica cenowa wynikająca z zastosowania rozwiązania zamiennego zostanie potrącona Wykonawcy z wynagrodzenia umownego. 3. Kotłownia: stacja uzdatniania wody - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt.2 i 3 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Urządzenie do zamontowania na dopływie wody zimnej do kotła . Projekt przewiduje typ stacji ze zbiornikami soli i gabarytowo nie mieści się ona wśród innych urządzeń montowanych w kotłowni. Należy zamontować nowoczesny małowymiarowy typ działający na zasadzie jonizacji. Różnica cenowa wynikająca z zastosowania rozwiązania zamiennego zostanie potrącona Wykonawcy z wynagrodzenia umownego (nie może przekroczyć ceny ofertowej urządzenia projektowanego). 4. Kotłownia: nawiew - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 i 3 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Jako nawiew do kotłowni projekt przewiduje kanał w ścianie w formie "Z". Wobec natłoku urządzeń w kotłowni kanał ten nie spełni swojej roli prawidłowego nawiewu. Należy wykonać nawiew z rur nierdzewnych ,wyprowadzając nawiew na tyle daleko od ściany w kotłowni, aby uzyskać pełny, nietłumiony przekrój wentylacji. Wykonać takiego samego materiału, jak wychodzący przez tę samą ścianę wychodzi komin spalinowy kotła. Kalkulację nawiewu Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia. 5. Wentylacja pokoju nauczycielskiego - robota dodatkowa §20 ust. 4 pkt. 3.lit e) umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Projekt wentylacji nie przewidywał wentylacji tego pomieszczenia. Należy wykonać niezależny ciąg wentylacyjny (analogicznie jak dla pozostałych pomieszczeń) z 4 anemostatami, wentylatorem kanałowym i wyrzutnią ścienną. W oknie zastosować 2 nawietrzaki okienne. Kalkulację tak wykonanej wentylacji Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia. 6. Odpowietrzenie separatora tłuszczu - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Separator tłuszczu zamontowano zgodnie z projektem na zewnątrz ciągu kanalizacji sanitarnej. Odpowietrzenia fabryczne tego separatora znajdzie się w ciągu komunikacji ( w kostce), co jest niedopuszczalne. Odpowietrzenie należy doprowadzić rurą pcv fi75 do ściany budynku, ukryć w w-wie ocieplenia ściany i wyprowadzić nad dach budynku. Kalkulację tak wykonanego odpowietrzeni Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia. 7. Instalacja hydrantowa - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim rezygnuje się z montażu dwóch wewnętrznych szafek hydrantowych. Wykonaną instalację do tych hydrantów należy zaślepić. Wartość 2 zaworów hydrantowych i szafek zostanie potrącona z wynagrodzenia umownego Wykonawcy II. Roboty elektryczne 1. Rozdzielnie elektryczne - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 11 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Wobec rezygnacji Zamawiającego z wykonania w najbliższej przyszłości instalacji fotowoltaicznej rezygnuje się z przewidzianego w projekcie montażu tablicy T-PV z wyposażeniem. W to miejsce należy zamontować tylko obudowę z drzwiczkami , maskującą doprowadzone kable . Różnica cenowa wynikająca z zastosowania rozwiązania zamiennego zostanie potrącona Wykonawcy z wynagrodzenia umownego. 2. Oprawy oświetleniowe wg projektu wykonawczego - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Należy powykonawczo rozliczyć zamontowane oprawy zgodnie z projektem wykonawczym, zatwierdzonym przez rzeczoznawcę ppoż i wg cen kosztorysu ofertowego. 3. Instalacja niskoprądowe - robota dodatkowa §20 ust. 4 pkt. 3.lit e) umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Na wniosek Zamawiającego poszerza się zakres robót niskoprądowych w zakresie: dodatkowego okablowania dla dodatkowych kamer, wykonania instalacji monitoringu w pom.dyrektora, zmiany rejestratora ( z 16kamer na 32), rozszerzenia instalacji domofonowej, okablowania dla instalacji alarmowej. Kalkulację tych robót Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia 4. Zasilanie awaryjne - agregat prądotwórczy - - robota dodatkowa §20 ust. 4 pkt. 3.lit e) umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Na wniosek Zamawiającego należy wykonać awaryjny przyłącz dla agregatu prądotwórczego, w przypadku braku prądu. Projekt nie przewidywał takiego rozwiązania. Kalkulację tych robót Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia III. Roboty budowlane 1. Poszerzenie przedsionka na antresoli, przełożenie drzwi, montaż dodatkowych siłowników i samozamykaczy - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim należy wykonać poszerzenie przedsionka na antresoli, przełożyć zamontowane drzwi (zgodnie z projektem) do stołówki i szatni, zamontować dodatkowe siłowniki w skrzydłach drzwiach wejściowych i przedsionka z połączeniem z systemem oddymiania klatki schodowej, zamontować dodatkowe samozamykacze w przełożonych drzwiach oraz drzwiach pokoju nauczycielskiego. Kalkulację tych robót Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia. 2. Likwidacja okien w ścianach szczytowych - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 6 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim należy zlikwidować 2 szt okien w ścianach szczytowych, zastępując je zabudową stałą zg z w-wami ściany elewacyjnej. Ewentualna różnica cenowa wynikająca z zastosowania rozwiązania zamiennego zostanie potrącona Wykonawcy z wynagrodzenia umownego (nie może przekroczyć ceny ofertowej). 3. Likwidacja okien połaciowych - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim należy zlikwidować 2 szt okien połaciowych, zastępując je zabudową stałą zg z w-wami dachu. Z uwagi na błąd w projekcie elektrycznym instalacja elektryczna została wykonana dla sterowania 6szt okien, a wg projektu budowlanego miało być 8szt okien otwieranych elektrycznie. W związku z powyższym należy pozostawić 6szt okien sterowanych elektrycznie, a wartość 2 szt sterowanych elektrycznie zostanie potrącona Wykonawcy z wynagrodzenia umownego. 4. Balustrady zewnętrzne i wewnętrzne - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Należy powykonawczo dokonać pomiarów zamontowanych balustrad i dokonać ew. korekty wynagrodzenia Wykonawcy. 5. Murek przy wjeździe na budowę - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 6 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim Wykonawca przedstawi kalkulację na roboty zamienne murku betonowego na palisadę betonową oraz donice betonowe z betonu architektonicznego. Kalkulację tych robót Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia . 6. Nawierzchnia placu zabaw - - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Wykonawca przedstawił do wyboru i akceptacji kilka zestawów wyposażenia placu zabaw, o parametrach nie gorszych niż opisane w projekcie. Zamawiający po konsultacji z personelem wychowawczym przedszkola wskazał zestaw firmy SUN+, tj. piaskownicę dwupoziomową (nr kat.4241), zestaw zabawowy statek (nr kat.5125), huśtawkę ważka (nr kat.4102) i huśtawkę wahadłową podwójną (nr kat.4142). Dla poszczególnych urządzeń producent określa strefę bezpieczeństwa .W związku z wybranymi urządzeniami wystąpi różnica w powierzchni nawierzchni bezpiecznej w stosunku do nawierzchni określonej dla przykładowych urządzeń podanych w projekcie. Wykonawca rozliczy powstałą różnicę wg cen ofertowych. 7. Zabezpieczenie okien - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 2 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. należy zabezpieczyć dostęp do okien stałych w pomieszczeniach rurką ze stali nierdzewnej na wys.110cm. Projekt nie przewidywał tego rozwiązania. Kalkulację tych robót Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia. 8. Zmiana drzwi drewnianych na drzwi aluminiowe - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 3 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim wyraża się zgodę na zamianę drzwi drewnianych do pomieszczeń z sali wielofunkcyjnej i antresoli na drzwi aluminiowe, zachowując jednakowy wygląd nawiązujący do drzwi wejściowych aluminiowych oraz oddający kolorystykę pomieszczeń. Wykonawca deklaruje, że koszty zamiany drzwi nie będą większe niż przewidywane w ofercie na drzwi drewniane. 9. Zmiana terakoty na tarasie zewnętrznym i schodach zewnętrznych terenowych na kostkę betonową - robota zamienna §20 ust. 2 pkt. 2.ppkt. 6 umowy IIGZP.272.2.2017 z dnia 12.04.2017r. Zgodnie z nadzorem autorskim należy zmienić nawierzchnię tarasu i schodów zewn od strony pd na kostkę betonową , a podstopnice wykonać z obrzeży 30x8cm. Kalkulację tych robót wykonawca przedstawi do zatwierdzenia.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.