eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stepnica › Budowa budynku świetlicy wiejskiej jako zaplecza socjalnego, miejsca spotkań mieszkańców miejscowości Łąka

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-10-04

Ogłoszenie nr 500238372-N-2018 z dnia 04-10-2018 r.

Stepnica: Budowa budynku świetlicy wiejskiej jako zaplecza socjalnego, miejsca spotkań mieszkańców miejscowości Łąka
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 536490-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500076667-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500108629-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stepnica, Krajowy numer identyfikacyjny 81168433800000, ul. ul. Kościuszki 4, 72112 Stepnica, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 914 188 521, e-mail budownictwo@stepnica.pl, faks 914 188 580.
Adres strony internetowej (url): www.stepnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa budynku świetlicy wiejskiej jako zaplecza socjalnego, miejsca spotkań mieszkańców miejscowości Łąka

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

AOŚ.271.6.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Planowana inwestycja obejmuje: Budowę budynku świetlicy wiejskiej jako zaplecza socjalnego, miejsca spotkań mieszkańców miejscowości Łąka. Wraz z instalacjami sanitarną, elektryczną. c.o. i gazu. Zakres inwestycji obejmuje budynek celu publicznego, niepodpiwniczony,jednokondygnacyjny, projektowany w technologii tradycyjnej murowanej, z dachem dwuspadowym. Więźba prefabrykowana w postaci wiązarów kratowych trójkątnych z drewna litego. Bryła budynku prosta. Inwestycja zakłada również wyposażenie budynku w niezbędne instalacje wewnętrzne i zewnętrzne. Szczegółowy zakres robót określa: - projekt budowlany, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, - projekt budowlany branży sanitarnej załącznik nr 1A do SIWZ, - projekt budowlany branży elektrycznej załącznik nr 1B do SIWZ, - specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, - przedmiar robót, stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ, - decyzja pozwolenia na budowę, stanowiąca załącznik nr 4 do SIWZ, W/w załączniki stanowią integralną część SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ramach przedmiotu zamówienia powykonawczą Inwentaryzację geodezyjną wraz z mapą zasadniczą. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy konkretnych elementów, wyrobów lub określenia (parametry techniczne) sugerujące wyroby, elementy konkretnych firm, producentów, Wykonawca winien uznać, iż podano produkty przykładowe, a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania elementów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, parametrach technicznych nie gorszych niż przyjęto w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Przedmiotowa inwestycja z uwagi na charakter zabudowy przewiduje rozwiązania pod względem dostępności osób niepełnosprawnych. Toaletadamska/ON musi być wyposażona w urządzenia dla ON.


II.4) Główny kod CPV: 45262500-6
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45261000-4,

45400000-1,

45232460-4,

45315100-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin zakończenia robót: 120 dni od dnia podpisania umowy czyli do dnia 5.09.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: nie dotyczy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 08/05/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

ZIBEX Zakład Remontowo - Budowlany, mgr inż. Zbigniew Zaborowski, , Glewice 18c, 72-100, Goleniów, kraj/woj. zachodniopomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 550561.10 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
16/07/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
W trakcie realizacji robót związanych z budową budynku świetlicy stwierdzono, co następuje: - w trakcie prowadzenia wykopów pod ławy fundamentowe została przerwana rura wodociągowa, która przebiegała w miejscu zaprojektowanej ławy fundamentowej. Przedmiotowa rura nie widniała na mapie do celów projektowych.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
W trakcie realizacji robót związanych z budową budynku świetlicy stwierdzono, co następuje: - w trakcie prowadzenia wykopów pod ławy fundamentowe została przerwana rura wodociągowa, która przebiegała w miejscu zaprojektowanej ławy fundamentowej. Przedmiotowa rura nie widniała na mapie do celów projektowych.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
2. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający dokuje zmiany umowy podstawowej w zakresie realizacji dodatkowych robót budowlanych przez dotychczasowego Wykonawcę, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne do wykonania. W trakcie realizacji robót związanych z budową budynku świetlicy stwierdzono, co następuje: - w trakcie prowadzenia wykopów pod ławy fundamentowe została przerwana rura wodociągowa, która przebiegała w miejscu zaprojektowanej ławy fundamentowej. Przedmiotowa rura nie widniała na mapie do celów projektowych. Zamawiający na etapie przygotowywania opisu przedmiotu zamówienia dołożył należytej staranności w ocenie stanu terenu. Dokonanie odkrywek w terenie na etapie projektowym skutkowałoby poniesieniem niewspółmiernych kosztów dla Zamawiającego. Zamawiający nie jest w stanie na etapie sporządzania dokumentacji projektowej i przetargowej przewidzieć pełnego zakresu i rozmiaru robót jakie będą konieczne do wykonania. Niewykonanie zamówienia dodatkowego w tym zakresie spowodowałoby brak możliwości właściwego wykonania budynku. Zaistniała sytuacja nie była możliwa wcześniej do przewidzenia. Zamówienie dodatkowe nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego. Ponadto z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego oraz zamiana wykonawcy wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów dla Zamawiającego. Generalny wykonawca posiada na placu budowy niezbędny sprzęt do prowadzenia prac objętych zamówieniem dodatkowym i nie będzie koniecznym ponoszenie dodatkowych kosztów dostarczenia sprzętu. Ważną kwestą jest również gwarancja, której trudno by dochować przy wykonywaniu zamówienia dodatkowego przez innego wykonawcę. Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy prawo zamówień publicznych w przedmiotowym przypadku nastąpiły następujące okoliczności: 1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; 2) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Zakres robót przedstawiony został w kosztorysie, który został zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Z uwagi na wartość zamówienia dodatkowego poniżej 50% wartości umowy podstawowej sporządził aneks obejmujący zamówienie dodatkowe. Zaistniałe okoliczności i sporządzony aneks są zgodne z z art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy prawo zamówień publicznych. 3. Zmiana umowy 151/2018 objęta Aneksem nie będzie miała mocy wstecznej, w takim rozumieniu, że ani nie zmniejszy zakresu świadczenia podstawowego, ani go nie zmieni, wprowadzając w jego miejsce świadczenie dodatkowe, w związku z czym stanowi zmianę umowy w sprawie zamówienia publicznego dopuszczalną w świetle postanowień art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.).

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zamawiający zapłaci Wykonawcy za wskazane w ust.1 prace wynagrodzenie ryczałtowe brutto w wysokości: 4.590,67 złotych (słownie:cztery tysiące pięćset dziewięćdziesiąt złotych 67/100 )

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.