eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wejherowo › Część 1 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Ogrodowej. Część 2 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Wejherowskiej. Część 3 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Szczukowskiej. Część 4 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Słowińców.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-10-01

Ogłoszenie nr 500233863-N-2018 z dnia 01-10-2018 r.

Wejherowo: Część 1 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Ogrodowej. Część 2 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Wejherowskiej. Część 3 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Szczukowskiej. Część 4 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Słowińców.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 574502-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500174728-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Wejherowa reprezentowana przez Prezydenta Miasta, Krajowy numer identyfikacyjny -, ul. pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 677 71 15, e-mail wzpifz@um.wejherowo.pl, faks -.
Adres strony internetowej (url): www.bip.wejherowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Część 1 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Ogrodowej. Część 2 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Wejherowskiej. Część 3 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Szczukowskiej. Część 4 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Słowińców.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZZP.271.19.2018.BJ

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest: Część 1 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Ogrodowej. Część 2 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Wejherowskiej. Część 3 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Szczukowskiej. Część 4 - Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Słowińców. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części osobno stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Postępowanie prowadzone jest w procedurze właściwej dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45233120-6,

45233222-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Data zakończenia: 15.10.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Ułożenie płyt betonowych typu JOMB wzdłuż ulicy Ogrodowej
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 20/07/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Zakład Usług Komunalnych w Wejherowie Sp. z o.o., , ul. Obrońców Helu 1, 84-200, Wejherowo, kraj/woj. pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 152682.93 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/09/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
W związku z podpisaniem Protokołu konieczności nr 1 z dnia 31.08.2018 r. zmianie ulega § 7 ust. 2 Umowy, który otrzymuje nowe brzmienie: "2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, wyraża się ceną brutto: 268.628,75 zł, słownie: dwieście sześćdziesiąt osiem tysięcy sześćset dwadzieścia osiem złotych 75/100, w tym wartość podatku VAT w wysokości 23%, zgodnie z ofertą, SIWZ i Protokołem konieczności."

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. W trakcie realizacji robót budowlanych stwierdzono: a) brak drożności kanału deszczowego, w celu prawidłowej realizacji robót niezbędne jest oczyszczenie kanału deszczowego pod drogą wraz z oczyszczeniem rowu odprowadzającego deszczówkę; b) nieoznakowaną skrzynkę gazową w pasie drogowym którą należy przestawić i dodatkowo należy utwardzić teren na którym była zlokalizowana. Powyższe roboty są niezbędne ze względu na bezpieczeństwo w ruchu kołowym, powstałe miejsce kolizyjne należy usunąć; c) zamawiający przekazał posiadane bariery w dobrym stanie technicznym w związku z tym wystąpiła konieczność zdjęcia z kontraktu zleconego zakresu kosztów zakupu materiału. 2. Z uwagi na niedrożność kanalizacji deszczowej wystąpiła konieczność wykonania oczyszczenia kanału wraz z odmuleniem rowu po nawalnym opadzie deszczu spowodowanym przez ogromny napływ wody z dużej okolicznej zlewni, której odprowadzenie poza teren pasa drogowego jest niekontrolowane i powoduje zagrożenie naruszenia konstrukcji drogi. W związku z tym wystąpiła konieczność wykonania ww. robót budowlanych. Ponadto należy wykonać roboty dodatkowei zamienne zgodnie z pkt 1 niniejszego protokołu nieobjęte zakresem podstawowym w celu prawidłowego zakończenia robót podstawowych. W związku z tym należy prawidłowo odprowadzić wody opadowe do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz do istniejącego rowu znajdującego się w obrębie inwestycji. Prawidłowe odwodnienie pasa drogowego ma bezpośredni wpływ na trwałość i stabilność konstrukcji drogi w okresie eksploatacyjnym co pośrednio może wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego. Po dokonaniu analizy przyczynowo skutkowej przez Wykonawcę robót oraz Zamawiającego wystąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych. Z uwagi na możliwość utraty gwarancji należytego wykonania na części robót położonych w pasie drogowym ul. Ogrodowej oraz wzajemne powiązanie robót, w celu zapewnienia ciągłości gwarancji na całym odcinku, roboty związane z odprowadzeniem wód oraz ułożenie płyt drogowych w miejscu po skrzynce gazowej, wskazane jest zlecić obecnemu Wykonawcy. Roboty muszą być zrealizowane jednocześnie z robotami podstawowymi, (które objęte są gwarancją należytego wykonania umowy) w celu zachowania ich ciągłości. Wskazane roboty nie były możliwe do przewidzenia w trakcie przygotowywania Opisu Przedmiotu Zamówienia jak określenia zakresu przedsięwzięcia. Wymienione powyżej roboty są niezbędne do wykonania całego zamówienia. Potrzeba wykonania robót pozostaje w ścisłym związku z wykonaniem zamówienia podstawowego, tzn. prawidłowa realizacja zamówienia podstawowego jest uwarunkowana wykonaniem ww. robót. Wykonanie tych robót jest niezbędne, aby pierwotne zamówienie spełniało podstawowe kryteria funkcjonalne jak i ze względu na bezpieczeństwo ruchu kołowego. Konieczność wykonania wymienionych powyżej robót pojawiła się dopiero w trakcie realizacji zadania i nie była wynikiem zaniedbań czy niestaranności Zmawiającego i Wykonawcy. Nie można było wcześniej przewidzieć konieczności wykonania tych robót. Za przestawienie skrzynki gazowej odpowiedzialna była Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. na której działalność w postaci terminu przestawienia skrzynki gazowej Zamawiający nie miał wpływu. Zwiększenie zakresu utwardzania płytami drogowymi ul. Ogrodowej w kierunku drogi krajowej nr 6 spowoduje zmniejszenie zapiaszczania kanalizacji deszczowej oraz rowu odwadniającego podczas ulewnych deszczów z którymi mamy coraz częściej do czynienia a tym samym zmniejszenie kosztów ich eksploatacji. Zamawiający przekazał w dobrym stanie technicznym posiadane bariery w związku z tym wystąpiła konieczność wprowadzenia zmiany w zakresie robót. W związku z tym należało wprowadzić zmianę poprzez rezygnację z zakupu materiału. Wprowadzenie zmiany jest dla Zamawiającego pod względem ekonomicznym korzystne. Z uwagi na powyższe przesłanki stwierdza się, że roboty związane z prawidłowym odprowadzeniem wód należy zlecić obecnemu na budowie w ramach gwarancji Wykonawcy. W związku z tym potwierdza się konieczność wykonania robót dodatkowych i zamiennych nie objętych umową podstawową, które mieszczą się w zakresie zamówienia pierwotnego. Zlecając zakres robót dodatkowych w ramach umowy z dotychczasowym Wykonawcą Zamawiający dokonał analizy planowanych robót pod kątem ich odrębności z technicznego i gospodarczego punktu widzenia i wpływu wzajemnych powiązań na wyniki tych robót. Dokonano także analizy pod kątem specyfiki robót oraz planowanego sposobu realizacji. Została również przeanalizowana sytuacja zlecenia tych robót innemu wykonawcy w tym samym czasie co spowodowałoby to potrzebę skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne zakresy, co w konsekwencji skutkowałoby znacznym wydłużeniem procesu budowy, a co za tym idzie zwiększeniem kosztów w tym znaczne zwiększenie kosztów w zakresie kosztów ogólnych, gdyż nowy wykonawca będzie zobowiązany zorganizować sobie nowy plac budowy. Realizacja przedsięwzięcia odbywa się na odcinkach drogi, na których odbywa się ruch drogowy, stanowi więc uciążliwość dla użytkowników. Wydłużanie tego procesu spowodowałoby istotne niedogodności dla mieszkańców, co za tym idzie Zamawiający poniósłby duże koszty społeczne. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, tj. wynosi 43,04%. 3. Zamawiający przewidział możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w zakresie wystąpienia robót dodatkowych i zamiennych, w § 14 ust. 9. lit. j, ust. 18 oraz w § 7 ust. 6, 7 8 i n. umowy nr ZZP.272.17.2018.Bj z dnia 20.07.2018 r. w związku z wystąpieniem robót dodatkowych. Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp "Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: (2) Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej." Ponadto zgodnie z art. 144 ust. 1b ustawy Pzp zmiana postanowień umownych nie prowadzi do zmiany charakteru umowy.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.