eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Przebudowa wewnętrznej instalacji c.o. w budynku Ratusza.



Ogłoszenie z dnia 2018-09-03

Ogłoszenie nr 500210635-N-2018 z dnia 03-09-2018 r.

Opole: Przebudowa wewnętrznej instalacji c.o. w budynku Ratusza.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 543567-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500121005-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Opole, Krajowy numer identyfikacyjny 53141266800000, ul. Rynek-Ratusz -, 45-015 Opole, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 77 44 38 702, e-mail pzp@um.opole.pl, faks 77 44 58 326.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa wewnętrznej instalacji c.o. w budynku Ratusza.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.3.6.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji centralnego ogrzewania w budynku Ratusza w Opolu, obejmująca swoim zakresem poniższe zadania: Demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania; Demontaż istniejących grzejników; Złożenie elementów instalacji wskazanych przez Zamawiającego (zawory, grzejniki płytowe itp.) w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego; Wywóz rurociągów i grzejników do punktu skupu surowców wtórnych i przekazanie dokumentu przejęcia złomu Zamawiającemu; Wykucie bruzd i przebić w ścianach i stropach niezbędnych do wykonania nowej instalacji; Montaż rurociągów ze stali ocynkowanej w systemie zaciskowym, wraz z zaworami i armaturą; Montaż grzejników stalowych płytowych i zaworów termostatycznych; Montaż wcześniej zdemontowanych grzejników Zehnder na korytarzach z zachowaniem ich pierwotnych lokalizacji. 1.9. Przyłączenie instalacji do węzła cieplnego, 1.10. Wykonanie regulacji i niezbędnych pomiarów instalacji, 1.11. Uruchomienie instalacji i sprawdzenie poprawności działania, 1.12. Uporządkowanie terenu robót, wywóz i utylizacja gruzu, odpadów opakowań itp.


II.4) Główny kod CPV: 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
93 dni od daty zawarcia umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
06/07/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zamawiający dokonuje zmian umowy polegających na zleceniu Wykonawcy wykonania dodatkowych robót budowlanych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W toku prowadzonych prac instalacyjnych powstała konieczność wykonania dodatkowych, nieprzewidzianych prac, których nie można było przewidzieć na etapie postępowania przetargowego oraz zawierania umowy. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym (umowa CRU-780/18 z dnia 25.05.2018 r.) i wiąże się z koniecznością zwiększenia zakresu robót budowlanych. Głównym powodem konieczności wykonania nieprzewidzianych prac są liczne kolizje nowej instalacji c.o. z istniejącymi instalacjami elektrycznymi, teletechnicznymi oraz istniejącą instalacją wod-kan i c.o. zabudowanymi w ścianach i stropach budynku. Większość tych instalacji odkrywana jest w toku realizacji prac instalacyjnych, gdyż ich przebieg nie został nigdy zinwentaryzowany, a Zamawiający nie posiada archiwalnej dokumentacji technicznej. Opisane tu okoliczności spowodowały konieczność wyznaczenia nowych tras części pionów i poziomych odcinków instalacji, co pociągnęło za dodatkowe prace zwiazane z rozbiórkami, odbudowami oraz wykonaniem obudów w reprezentacyjnych miejscach budynku Ratusza. Zaznaczyć przy tym należy iż koszty te musiały by zostać poniesione niezależnie od przyjętego toku postępowania, gdyż ustalane na podstawie odkrywek nowe, wymagające większych kosztów trasy przewodów są jedynymi zapewniającymi prawidłowość rozwiązań technicznych i zachowujących zabytkowe i reprezentacyjne elementy Ratusza tj. sklepienia łukowe w pomieszczeniach czy okładziny marmurowe w głównym holu budynku. Wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a oddzielenie obu zamówień jest niemożliwe. Zlecenie wyżej wymienionych prac innemu Wykonawcy w trakcie trwających prac instalacyjnych byłaby ekonomicznie i technicznie nieuzasadnione , ponieważ wynikłe w trakcie realizacji zamówienia podstawowego roboty dodatkowe są ściśle powiązane z realizacja zamówienia podstawowego (aby móc położyć nową instalację konieczne jest ciągłe dokonywanie odkrywek w celu zbadania czy w murach lub posadzkach nie kryją się niezinwentaryzowane instalacje), ponadto roboty dodatkowe tj. odgruzowanie kanałów pod stropem, wykucia dodatkowych bruzd muszą być wykonane przed położeniem instalacji , która stanowi zamówienie podstawowe, a odtwarzanie zdemontowanych na etapie prowadzenia robót dodatkowych elementów, można wykonać dopiero po położeniu instalacji i przeprowadzeniu prób szczelności poszczególnych odcinków instalacji, co pokazuje że nie można rozdzielić realizacyjnie robót dodatkowych od podstawowych. Rygor czasowy jak i potrzeba ścisłej współpracy z Wykonawcą robót podstawowych, powodują że koszty zlecenia wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy byłyby wyższe niż w przypadku zlecenia ww. robót firmie realizującej zamówienie podstawowe. Wartość koniecznych do wykonania robót dodatkowych oszacowano na 44 001,68 netto co stanowi 9,21 % wartości zamówienia podstawowego, nie przekroczy więc 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Dodatkowo wartość zmian spełnia również wymogi art. 144 ust.1 pkt.6 ustawy pzp. tzn.: jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ogłoszenia dotyczące zamówień ust. 8 u.pzp. i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.