Ogłoszenie nr 500205655-N-2018 z dnia 28-08-2018 r.
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie: Remont sieci elektroenergetycznych oraz dróg i placów w kompleksie wojskowym przy ul. 29 Listopada 1 w Przemyślu
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O PODWYKONAWSTWIE - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 43026882400000,
ul. Lipowa
1a,
20-020
Lublin, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
261 183 530, e-mail
rzilublin.zampub@ron.mil.pl, faks
261 183 501.
Adres strony internetowej (url): rzilublin.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka Organizacyjna MON
I.4) KOMUNIKACJA:
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
rzilublin.wp.mil.pl
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Wniosek, ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej: osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 1481), za pośrednictwem posłańca.
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin, kancelaria jawna.
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem(URL):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo:
Remont sieci elektroenergetycznych oraz dróg i placów w kompleksie wojskowym przy ul. 29 Listopada 1 w Przemyślu
Numer referencyjny:ZP/PO/44/WEN/2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowychZamówienie podzielone jest na części:
nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie: dróg i placów ze względu na znaczne wyeksploatowanie oraz sieci elektroenergetycznej wraz z oświetleniem zewnętrznym ze względu na duże wyeksploatowanie oraz wysoką awaryjność. b. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. ROBOTY W ZAKRESIE NAWIERZCHNI DRÓG a. Odtworzenie i wyznaczenie osi punktów wysokościowych w terenie równinnym b. Roboty rozbiórkowe c. Roboty ziemne d. Krawężniki i obrzeża e. Pozyskanie i dowóz brakującego kruszywa łamanego na podbudowę f. Nawierzchnia asflatowa z betonu asfaltowwgo g. Nawierzchnia asflatowa z SMA h. Powierzchnia jezdni i stanowisk parkingowych i. Nawierzchnia z otoczaków j. Chodniki z kostki betonowej + opaski przy budynkach k. Oznakowanie pionowe l. Oznakowanie poziome m. Regulacje n. Wyposażenie o. Zieleń 2. KANALIZACJA DESZCZOWA a. Roboty ziemne b. Roboty montażowe 3. ROBOTY ELEKTROENERGETYCZNE I TELETECHNICZNE a. Demontaże b. Montaż sieci zasilającej c. Montaż sieci oświetlenia zewnętrznego d. Roboty teletechniczne e. Zasilanie obiektów ZSE w trakcie remontu 4. REMONT TRYBUNY a. Roboty rozbiórkowe b. Roboty ziemne c. Wykonanie konstrukcji żelbetowej d. Roboty wykończeniowe (okładzina z kamienia) UWAGA: Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia budowy z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a pozostających w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych, w okresie od daty rozpoczęcia robót budowlanych do czasu zlikwidowania zaplecza budowy, do wysokości brutto wartości całego kontraktu. Kopię opłaconej polisy wraz z potwierdzeniem opłacenia wymagalnych składek należy przedłożyć przed podpisaniem protokołu przekazania placu budowy. 2. Szczegółowy zakres robót określają: o W zakresie dróg i placów - dokumentacja techniczna pt. "Przebudowa dróg wewnętrznych i placów w kompleksie Wojskowym w Przemyślu" - stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ o W zakresie sieci elektroenergetycznej - dokumentacja techniczna pt. "Budowa linii kablowych nN 0,4 kV wraz z oświetleniem oraz nagłośnieniem w ramach zadania: "Opracowanie dokumentacji projektowej na remont sieci elektroenergetycznej w kompleksie wojskowym w Przemyślu przy ulicy 29 Listopada 1 oraz pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót"- stanowiąca załącznik nr 2 do SIWZ o przedmiary robót - stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ
Krótki opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań): II.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.6) Główny Kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV: 45231400-9, 45316110-9, 45231600-1, 45453000-7
II.8) Dopuszcza się złożenia oferty wariantowej:nie
II.9) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
II.10) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data zakończenia: 30/10/2020
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień
tak
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Wykonawca i podwykonawcy zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych; oWykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego dostarczania informacji dotyczących nowych podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania powufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo; o Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników wykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanych zamówień. 7. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w decyzji nr 19/MON z dnia 24 stycznia 2017r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18, z 2017r.). OBCOKRAJOWCY będą wpuszczani do obiektów wojskowych na otwarcie OFERT/WNIOSKÓW tylko po przedstawieniu wyżej wymienionych POZWOLEŃ.
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące bezpieczeństwa dostaw związane z realizacja zamówienia::
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
1. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, musi on wskazać w: A. Wniosku i ofercie: części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, B. Oświadczeniu wykonawcy o którym mowa w ETAP_1, punkt 1: nazwy firm podwykonawców. 2. Zasady i terminy dotyczące zawierania i przedkładania umów o podwykonawstwo oraz zamian tych umów, a także zasady zapłaty wynagrodzenia i naliczania kar umownych w związku z umowami o podwykonawstwo zawarte zostały w we wzorze umowy - stanowiącym załącznik do SIWZ. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1. ustawy p.z.p., w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca obowiązany jest wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuję w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy p.z.p., lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 5. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy, wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 7. Postanowienia punktu IX stosuje się również wobec dalszych podwykonawców.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: spełnia
wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412)
- w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" w tym ich przetwarzania w
systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli.
III.2.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego
warunku.
III.2.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił w/w warunek, jeżeli: A. w okresie
ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał: co
najmniej 2 (dwa) remonty dróg o wartości co najmniej 500.000,00 zł BRUTTO każdy oraz co najmniej
2 (dwa) remonty sieci elektroenergetycznej (kablowej) o wartości co najmniej 200.000,00 zł BRUTTO
każdy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przynajmniej
jeden z nich musi spełniać powyżej wymieniony warunek w całości w zakresie remontu dróg oraz
przynajmniej jeden z nich musi spełniać go w całości w zakresie remontu sieci elektroenergetycznych.
B. Wykonawca posiada bądź dysponuje systemem teleinformatycznym akredytowanym do
przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej "ZASTRZEŻONE": C. skieruje do
realizacji zamówienia publicznego, osoby: - co najmniej jedną (1) w każdej z n/w specjalności
posiadające uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w
zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: o Instalacyjno-
inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych, Osoba ta musi
posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie do dostępu di
informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" wydane przez kierownika jednostki
organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych. o Konstrukcyjno-budowlanej, o instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, o inżynieryjnej drogowej, -
zgodnie z art. 12 ust 7 i art. 14., ustawy z dn. 7 lipca 1994r.- Prawo budowlane (t.j., Dz. U. z 2017r.,
poz. 1332) i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278) - osoby te winny
przynależeć do właściwej Izby Samorządu zawodowego. - co najmniej dwie (2) posiadające
zaświadczenie kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksplatacją urządzeń, instalacji i sieci
na stanowisku "DOZORU", Grupa 1 - D1" - co najmniej pięć (5) posiadających zaświadczenie
kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksplatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku
"EKSPLOATACJA", Grupa 1 - E1" - co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo nadania
uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów
wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, zgodnie z art. 43, pkt 1 ustawy Prawo
geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz.1629). Osoba ta musi posiadać poświadczenie
bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji lub pisemne upoważnienie
uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika
jednostki organizacyjnej oraz aktualnym zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawnych. pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych (art.14 ust. 2 i 3 Ustawy o
ochronie informacji niejawnych - t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412), posiadającego zaświadczenie o
odbytym szkoleniu dla pełnomocników ds. informacji niejawnych wydanym przez SKW lub ABW, a
także przez byłe Wojskowe Służby Informacyjne. Osoba ta musi posiadać odpowiednie poświadczenie
bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji niejawnych wydane przez ABW
albo SKW, a także przez były Urząd Ochrony Państwa lub byłe Wojskowe Służby Informacyjne.
inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2
Ustawy o ochronie informacji niejawnych, posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym
szkoleniu dla inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa
teleinformatycznego - wydane przez ABW lub SKW. Osoba ta musi posiadać poświadczenie
bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub pisemne
upoważnienie uprawniające do dostępu do materiałów niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane
przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w
zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania inspektorem bezpieczeństwa
teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych
należy przedstawić kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce
organizacyjnej oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy kierownikami jednostek
organizacyjnych. administratora systemu teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52
ust. 1 pkt 2 i ust. 2 Ustawy o ochronie informacji niejawnych, posiadającego zaświadczenie o odbytym
specjalistycznym szkoleniu dla administratorów systemu teleinformatycznego z zakresu
bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez SKW lub ABW. Osoba ta musi posiadać
poświadczenie bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub
pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do materiałów niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone",
wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania administratorem
systemu teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji
niejawnych należy przedstawić kserokopię zgody ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej
jednostce organizacyjnej oraz kserokopię zawartego porozumienia pomiędzy kierownikami jednostek
organizacyjnych.
Zamawiający wymaga podania imion i nazwisk pracowników wykonawcy, osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
tak
III.3) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.3.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 131e ust. 1 ustawy Pzp
III.3.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp:
tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia (należy wypełnić w przypadku zaznaczenia odpowiedzi "tak"):
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. a ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. b ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. c ustawy Pzp) w tym:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 3 ustawy Pzp)
III.3.3) Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od obowiązku wykluczenia z postępowania wykonawców:
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcjitak
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP
III.5.1) Wykaz dokumentów i oświadczeń:
3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 131e ust 1b pkt 1) lit.c) (24 ust. 5 pkt 1) ustawy p.z.p. - jako zał. nr 3. 4. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - jako zał. nr 4. 5. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - jako zał. nr 5. 6. Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 oraz ust. 1b pkt 1 lit. a i b ustawy p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - jako zał. nr 6. 7. Oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018r. poz. 650 ze zmianami) - jako zał. nr 7.
III.5.2) W zakresie wykazania spełniania przez podwykonawcę, o którym mowa w art. 131n ust. 2 ustawy Pzp, wymagań dotyczących realizacji części zamówienia należy przedłożyć:
III.5.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy Pzp, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy przedłożyć:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.6.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
8. Oświadczenie o spełnianiu wymagań ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412) - w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" w tym ich przetwarzania w systemie teleinformatycznym o klauzuli co najmniej "ZASTRZEŻONE" - według wzoru załączonego do SIWZ - jako zał. nr 8. 9. Wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich (5) pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. - obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie dotyczy: co najmniej 2 (dwa) remonty dróg o wartości co najmniej 500.000,00 zł BRUTTO każdy oraz co najmniej 2 (dwa) remonty sieci elektroenergetycznej (kablowej) o wartości co najmniej 200.000,00 zł BRUTTO każdy - według wzoru załączonego do SIWZ - jako zał. nr 9. Każda przedstawiona w w/w wykazie robota budowlana musi odpowiadać swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia zgodnie z wymaganiami warunku "posiadania zdolności technicznej lub zawodowej do wykonania zamówienia" o którym mowa w pkt VIII ppkt 3)A. SIWZ. 10. Dowody określające, czy roboty wskazane w wykazie robót budowlanych (zał. nr 9), zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - jako zał. nr 10. 11. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - według wzoru załączonego do SIWZ - jako zał. nr 11. Wykaz osób powinien obejmować wszystkie osoby opisane w pkt VIII ppkt 3)C. SIWZ. 12. Oryginał pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru załączonego do SIWZ - jako zał. nr 12. 13. Kserokopia z pierwszej ze strony zatwierdzonej instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412) - jako zał. nr 13. 14. Kserokopia ze strony dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego zawierającą informację o zatwierdzeniu tej dokumentacji przez kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone" (Procedury Bezpiecznej Eksploatacji (PBE) i Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa (SWB) lub poświadczoną "za zgodność" kserokopię świadectwa akredytacji systemu dla klauzuli innej niż "Zastrzeżone" lub kserokopię świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia, - jako zał. nr 14. 15. (jeżeli dotyczy) Poświadczoną kserokopię porozumienia miedzy kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej "ZASTRZEŻONE" udostępnionym przez inną jednostkę - jako zał. nr 15. Porozumienie to musi zawierać informację o sposobie korzystania z systemu teleinformatycznego oraz dane osób niezbędnych do jego funkcjonowania to jest: administratora sytemu oraz inspektora bezpieczeństwa (zgodnie z art. 52 ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych - t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412). 16. (jeżeli dotyczy) Kserokopię zgody ABW albo SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w więcej niż jednej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia pomiędzy właściwymi kierownikami tych jednostek organizacyjnych - jako zał. nr 16.
III.6.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
9. Wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich (5) pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. 10. Dowody określające, czy roboty wskazane w wykazie robót budowlanych (zał. nr 9), zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - jako zał. nr 10. - Zgodnie z punktem XI. SIWZ - Kryteria selekcji stosowane w przedmiotowym postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania ich oceny.
III.7) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.8) INNE DOKUMENTY
2. Pełnomocnictwo (lub inne dokumenty, z których będzie wynikać zakres umocowania) - do reprezentacji w prowadzonym przez Zamawiającego postępowaniu w szczególności do złożenia oferty, oświadczeń i innych dokumentów oraz zawarcia umowy wystawione przez Wykonawcę lub Wykonawców składających ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku gdy ofertę wraz z innymi dokumentami w imieniu Wykonawcy(ów) podpisuje(ą) osoba(y) inna(e) niż upoważniona(e) do jego reprezentowania - jako zał. nr 2
III.9) Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla zakładów pracy chronionej oraz wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, u których
% (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak
Informacja na temat wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o niżej wymienionej wartości;
90663 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy sześćset sześćdziesiąt trzy złote 0/100 złotych)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, konto nr: 58 1010 1339 0043 0113 9120 1000
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia i godziny upływu terminu wyznaczonego przez Zamawiającego na składanie ofert.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w wyżej wymienionym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie.
4. Oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy dołączyć do oferty lub złożyć oddzielnie w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w kancelarii jawnej do dnia i godziny upływu terminu wyznaczonego przez Zamawiającego na składanie ofert.
Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać:
a. jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).
b. bezwarunkowe - na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w terminie związania ofertą - zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Rejonowemu Zarządowi Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania oraz zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określają odpowiednie przepisy ustawy p.z.p.
IV.1.3) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni odpowiednio do składania ofert, do składania ofert wstępnych lub do udziału w dialogu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)
Liczba wykonawców 3
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu:
Jeżeli liczba Wykonawców, spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie wyższa niż 3,
Zamawiający, zastosuje kryteria selekcji, o których mowa w punkcie XI. SIWZ.
nie
IV.1.6 Przewidziane jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek unieważnienia postępowania, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 i 1a ustawy Pzp
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena oferty | 60 |
Gwarancja | 25 |
Termin | 15 |
IV.2.2) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
nie
IV.3) NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM I DIALOG KONKURENCYJNY
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
3. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku zaistnienia poniższych
okoliczności: A. terminu realizacji zamówienia może nastąpić w następujących przypadkach: 1) w
przypadku wystąpienia siły wyższej (zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć, któremu nie
mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w
całości lub części jego zobowiązań) lub innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub których
Wykonawca, przy zachowaniu należnej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak
również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osobę
trzecią, o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków jej działania oraz
usunięcia przeszkód, 2) w przypadku wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn leżących po
stronie Zamawiającego/przez stronę resortu ON, termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o
okres nie dłuższy niż okres wstrzymania prac, 3) związaną z potrzebą wprowadzenia zmian w
dokumentacji projektowej wynikłych w toku robót, a warunkujących wykonanie całości przedmiotu
umowy zgodnie z przepisami prawa, o czas niezbędny dla uzyskania stosownych uzgodnień, opinii i
decyzji administracyjnych 4) realizacji przedmiotu umowy ze względu na konieczność zrealizowania
przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych, ze względu
na zmiany obowiązującego prawa lub przepisów resortowych MON o czas konieczny na opracowanie
dokumentacji, 5) w przypadku niezależnego od Wykonawcy przedłużenie się terminów uzyskania
wymaganych decyzji administracyjnych, udokumentowanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych
przez Zamawiającego o czas niezbędny do ich uzyskania. B. zmianę osób upoważnionych, jako
przedstawicieli stron (inspektorów nadzoru inwestorskiego, kierownika budowy, kierowników robót),
w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy
lub na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonywania obowiązków. W takim
przypadku strona dokonująca zmiany zobowiązana jest do pisemnego poinformowania drugiej strony o
tym fakcie. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia
kierownika budowy oraz kierowników robót o podjęciu obowiązków wraz z kserokopią uprawnień
budowlanych i zaświadczenia potwierdzającego członkostwo w Izbie Inżynierów Budownictwa oraz
zaświadczeń GINB o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane lub
kopię (duplikat) decyzji o wpisie do rejestru GINB - art. 88a, ust. 1, pkt 3, lit. a ustawy z dnia 7 lipca
1994r., prawo budowlane (t.j., Dz. U. z 2017r., poz. 1332) (zaświadczenie GINB nie dotyczy osób,
które uzyskały uprawnienia przed 1 stycznia 1995r.). Zmiany takie wymagają aneksowania zawartej
umowy. C. zmiany Podwykonawcy - zmiana podwykonawcy wymaga zgody Zamawiającego.
Zamawiający zaakceptuje i wyda zgodę na zmianę podwykonawcy jeżeli otrzyma potwierdzenie
rozliczenia się Wykonawcy z poprzednim podwykonawcą oraz dochowa procedury określonej dla
zawarcia umowy o podwykonawstwo (przedłożenie projektu umowy, projektu jej zmiany, przekazanie
potwierdzonej kopii). D. W przypadku zmiany albo rezygnacji podmiotu, o którym mowa w §16 ust. 1
umowy to jest na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a
ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579), w celu
wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 w/w ustawy.
Wówczas Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podmiot
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie przedmiotowego
postępowania. E. Wysokość wynagrodzenia umownego należnego wykonawcy może ulec zmianie
zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy Pzp w przypadku: 1) gdy w trakcie realizacji umowy nastąpi zmiana::
a. Stawki podatku od towarów i usług (VAT), b. Wysokości minimalnego wynagrodzenia za płacę
ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym
wynagrodzeniu za pracę, c. Zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne - jeżeli zmiany te
będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego przez Wykonawcę, strony
przewidują zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w wysokości odpowiedniej do stopnia
(zakresu) wpływu tych zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, według zasad
określonych w pkt 2-8. 2) Ciężar wykazania stopnia (zakresu) wpływu zmian na koszt wykonania
zamówienia spoczywa na Wykonawcy. 3) W razie zmiany: a. o której mowa w pkt 1 ppkt a, wartość
netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w wyniku tej zmiany wartość brutto
wynagrodzenia zostanie wyliczona w oparciu o wysokość stawki VAT, obowiązującej po zmianie
przepisów. b. o której mowa w pkt 1 ppkt b, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie "odpowiedniej
zmianie", to jest o sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego wynikających z
podwyższenia wynagrodzeń poszczególnych pracowników biorących udział w pozostałej do
wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia, do wysokości wynagrodzenia
minimalnego obowiązującej po zmianie przepisów lub jej odpowiedniej części, w przypadku osób
zatrudnionych w wymiarze niższym niż pełen etat. c. o której mowa w pkt 1 ppkt c, wynagrodzenie
Wykonawcy ulegnie "odpowiedniej zmianie", to jest o sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia
publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej łączącej wykonawcę
zamówienia publicznego z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z
konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o
pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez wykonawcę z osobą fizyczną
nieprowadzącą działalności gospodarczej, a biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w
momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia
netto tych osób. 1. W razie zamówień realizowanych wspólnie przez kilku wykonawców lub
realizowanych przy pomocy podwykonawców postanowienia pkt 3 stosuje się odpowiednio. 2. W
przypadkach określonych w pkt 1 ppkt b i c Wykonawca wykaże stopień (zakres) wpływu tych zmian
na koszty wykonania zamówienia, w złożonych Zamawiającemu dokumentach, w formie pisemnej,
zawierających niezbędne dane w tym zakresie, wyliczonych w sposób, który będzie odzwierciedlał
wpływ tych zmian na koszty wykonania zamówienia zgodnie z pkt 3b, 3c i 4. 3. Dokumenty o których
mowa w pkt 5, podlegają załączeniu do umowy. 4. Wynagrodzenie w zmienionej wysokości
przysługiwać będzie Wykonawcy po weryfikacji przez Zamawiającego dowodów przedstawionych
przez Wykonawcę, potwierdzających zmianę kosztów wykonania zamówienia, zgodnie z art. 142 ust. 5
ustawy Pzp. 5. Zmiana wynagrodzenia będzie dokonana po wykonaniu czynności, o których mowa w
pkt 5, od dnia wejścia w życie zmian przepisów będących przyczyną waloryzacji, w zakresie w jakim
zmiany te miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo
IV.7) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.7.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
07/09/2018 godzina: 12:00,
Obowiązek przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
POLSKI
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.7.3) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY W LUBLINIE
więcej: przetargi REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY W LUBLINIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont klatek schodowych, remont elewacji, remont wejść do budynku wraz z wymianą domofonów i robotami towarzyszącymi w Giżycku przy ul. Wojska Polskiego 7A.
- Przebudowa sieci drogowej w Gminie Tyszowce
- Wymiana pokrycia dachowego z blachodachówki na dachówkę ceramiczną wraz z orynnowaniem i opierzeniem, oraz renowacja tynków elewacji kościoła
- Przebudowa drogi gminnej G035P Grodziec-Stare Grądy
- Budowa drogi gminnej - ul. Ogrodowa (Droga nr 4) w ramach prac poscaleniowych w obrębie Turza gmina Łazy
- Infrastruktura drogowa oraz uzbrojenie terenów w miejscowości Oblęgorek (Kornatki), gmina Strawczyn
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.