eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec › Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zagospodarowania parku w Milowicach przy ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Sosnowcu w ramach zadania z Budżetu Obywatelskiego o nazwie "Remont alejek w Parku z Kamieniem".

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-08-23

Ogłoszenie nr 500202034-N-2018 z dnia 23-08-2018 r.

Miejski Zakład Usług Komunalnych: Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zagospodarowania parku w Milowicach przy ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Sosnowcu w ramach zadania z Budżetu Obywatelskiego o nazwie "Remont alejek w Parku z Kamieniem".

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 590874-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500168518-N-2018


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Miejski Zakład Usług Komunalnych, Krajowy numer identyfikacyjny 27681549000000, ul. Plonów 22/I, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 291 79 22, e-mail sekretariat@mzuk.sosnowiec.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.mzuk.sosnowiec.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
www.mzuk.sosnowiec.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zagospodarowania parku w Milowicach przy ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Sosnowcu w ramach zadania z Budżetu Obywatelskiego o nazwie "Remont alejek w Parku z Kamieniem".

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP 35/I/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zagospodarowania parku w Milowicach przy ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Sosnowcu w ramach zadania z Budżetu Obywatelskiego o nazwie "Remont alejek w Parku z Kamieniem". 2. Wyodrębnia się trzy kroki w realizacji zamówienia: A. Krok I - projektowy Krok projektowy obejmuje: ? sporządzenie dokumentacji projektowej wraz uzyskaniem prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowlanych, chyba że z analizy terenu wyniknie konieczność uzyskania decyzji pozwolenia na budowę, wówczas Wykonawca będzie obowiązany do przygotowania projektu budowlanego oraz wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane [Dz. U.2017.0.1332]: ? uzyskanie niezbędnych zgód i pozwoleń, ? dostarczenie kompletnej dokumentacji projektowej Zamawiającemu wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniami na realizacje inwestycji w 5 egzemplarzach oraz na płycie CD z oświadczeniem wykonawcy, że dostarczona dokumentacja jest zgodna z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz normami i że zostaje wydana w stanie pełnym. B. Krok II - wykonawczy krok wykonawczy obejmuje roboty budowlane związane z zagospodarowaniem parku. C. Krok III - powykonawczy Krok powykonawczy obejmuje: ? wykonanie dokumentacji powykonawczej, ? wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej. 1.2. Charakterystyczne parametry określające zakres robót budowlanych Roboty budowlane obejmują zagospodarowanie terenu parku poprzez wykonanie alejek spacerowych, rozbiórkę obrzeży betonowych oraz resztek nawierzchni szutrowych, rozbiórkę pozostałości po piaskownicy oraz przeniesienie istniejących elementów małej architektury (ławki parkowe) w pobliże nowych alejek. W ramach robót budowlanych należy wykonać również uzupełnienie humusem i obsiew mieszanką traw miejsc rozbiórki oraz wykonać oznakowanie pionowe informujące o zakazie poruszania się pojazdów nieuprawnionych. .3 Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia 1.3.1 Lokalizacja inwestycji Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta Sosnowiec w dzielnicy Milowice w rejonie ulicy K.K. Baczyńskiego i ulicy Szosowej. Zagospodarowanie realizowane będzie na działkach 3937/2 i 3937/1 o łącznej powierzchni 13921 m2 stanowiące własność Gminy Sosnowiec. 1.3.2 Zgodność inwestycji z MPZP Obszar inwestycji nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany jest uzyskać Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego lub Decyzję Ustalającą Warunki Zabudowy. 1.3.3 Uwarunkowania dotyczące dokumentacji projektowej A. Po podpisaniu umowy Wykonawca opracuje dokumentację projektową zgodną z treścią niniejszego Programu Funkcjonalno-Użytkowego i odpowiadającymi w tym zakresie przepisami prawa. B. Wykonawca uzyska wszelkie dokumenty potwierdzające zgodność zamierzenia budowlanego z wymaganiami wynikającymi z odrębnych przepisów. C. Wszystkie wymagane materiały wyjściowe, warunki techniczne, uzgodnienia, decyzje, mapy geodezyjne itp. Wykonawca uzyska we własnym zakresie. W razie potrzeby wystąpi do Zamawiającego o udzielenie stosownych upoważnień. D. Wykonawca dołączy do projektu oświadczenie, że jest on wykonany zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz że został wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu któremu ma służyć. E. Wszelkie dane przyjęto orientacyjnie. Projektant jest zobowiązany do przeprowadzenia pełnej analizy terenu i zastosować właściwe parametry inwestycji w opracowywanej dokumentacji. F. W przypadku, gdyby na etapie projektowym lub wykonawczym wystąpił konieczność rozszerzenia zakresu prac projektowych, Wykonawca wykona te prace w ramach całego zadania. 1.4. Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe Roboty budowlane związane z zagospodarowaniem parku, mają zapewnić poprawę warunków użytkowania terenu przestrzeni publicznej parku dla mieszkańców miasta a zwłaszcza mieszkańców dzielnicy Milowice. Projekt sporządzony przez Wykonawcę winien uwzględniać potrzeby mieszkańców oraz powinien zachować istniejącą zieleń i zadrzewienie. W wyniku realizacji zamówienia Zamawiający oczekuje zaprojektowania i wykonania przedmiotowej inwestycji. 1.5 Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe 1.5.1 Zagospodarowanie parku Zagospodarowanie polega na wybudowaniu alejek spacerowych o nawierzchni z betonowej kostki brukowej, szarej, bezfazowej, o zróżnicowanej szerokości. Alejki pobiegną częściowo śladem istniejących alejek o nawierzchni gruntowej. Alejki o szerokości 2,8 m brutto (wraz z obrzeżami) powinny posiadać konstrukcję umożliwiającą przejazd pojazdów komunalnych i technicznych o DMC12 t. Alejki o szerokości 1,5 m przeznaczone będą do ruchu pieszego. Alejki nowo wybudowane powinny łączyć się z istniejącą alejką z kostki brukowej, biegnącej po przekątnej oraz z istniejącymi alejkami o nawierzchni z betonu asfaltowego. Do parku powinny prowadzić dwa niezależne wjazdy, odpowiednio oznakowane oraz zabezpieczone przed wjazdów pojazdów nieuprawnionych. Ślady obecnie istniejących alejek w postaci obrzeży betonowych oraz resztek nawierzchni szutrowej powinny zostać rozebrane, podobnie jak pozostałości piaskownicy. Miejsca rozbiórek powinny zostać wyrównane, uzupełnione humusem i obsiane trawą. Istniejące ławki parkowe powinny zostać przeniesione w pobliże nowych alejek. W 4 miejscach, stanowiących wyjścia z parku należy ustawić kosze na psie odchody. Zagospodarowanie nie powinno ingerować w istniejącą roślinność i zadrzewienie oraz powinno uwzględnić znajdujące się na terenie parku obiekty malej architektury: siłownię plenerową, plac zabaw oraz wybieg dla psów. Charakterystyczne parametry zagospodarowania ? Budowa alejek o szerokości 2,8m - powierzchnia 923 m2 Etap I : 587 m2 ? Budowa alejek o szerokości 1,5m - powierzchnia 241 m2 Etap I : 160 m2 ? Likwidacja obrzeży - długość 1081 mb. Etap I : 640 mb ? Montaż nowych obrzeży - długość 991 mb. Etap I : 595 mb ? Rozbiórka piaskownicy - powierzchnia 121 m2 ? Likwidacja nawierzchni szutrowych - powierzchnia 685,5 m2 Etap I : 400 m2 ? Obsiew i humusowanie - powierzchnia 1176 m2 Etap I : 976 m2 ? Likwidacja ławek - 4 szt. ? Montaż ławek - 10 szt. ? Montaż koszy na psie odchody - 5 szt. 1.5.2 Parametry techniczne nawierzchni Dla alejek spacerowych wskazanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym należy zastosować następującą konstrukcje: Nawierzchnia z kostki betonowej: ? warstwa z kostki betonowej, szarej, bezfazowej, h = 8 cm, ? podsypka cementowo-piaskowa 1:4, h = 3 cm, ? warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31, h = 15 cm, ? podłoże gruntowe 1.5.3 Odwodnienie Alejki spacerowe odwadniane będą powierzchniowo na teren poprzez odpowiednie ukształtowanie spadków poprzecznych i podłużnych. W celu swobodnego spływ wód z nawierzchni, alejki należy ukształtować ze spadkiem poprzecznym wynoszącym m.in. 2%. Spadek podłużny wynikać będzie z konfiguracji terenu. 1.5.4 Oznakowanie Oznakowania należy wykonać zgodnie z przepisami określonymi w Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. 2002 nr 170 poz. 1393 z późn. zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. 2003 nr 220 poz. 2181 z późn. zm.). 2. OPIS WYMAGAŃ ZAMAWIAJĄCEGO W STOSUNKU DO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 2.1 Wymagania ogólne Roboty muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej. Niewyszczególnienie w wymaganiach Zamawiającego jakichkolwiek obowiązujących aktów prawnych nie zwalnia Wykonawcy od ich stosowania. A. Bezpieczeństwo i higiena pracy Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie. Wykonawca zapewni co najmniej: ? środki pierwszej pomocy, ? osoby przeszkolone w zapewnieniu pierwszej pomocy, ? odpowiednie środki komunikacji i transportu na okoliczność wypadku, ? sprzęt p.poż, ? łączność ze strażą pożarna, pogotowiem i policją. B. Pomiary geodezyjne Wykonawca wytyczy w terenie lokalizację poszczególnych obiektów, przebieg trasy, sieci uzbrojenia terenu i ich inwentaryzacji na własny koszt. C. Zaplecze budowy Przy wykonywaniu zaplecza budowy Wykonawca zapewni estetyczny wygląd i czystość pomieszczeń przeznaczonych do wypoczynku w czasie przerw. Pomieszczenia do przebywania ludzi muszą być regularnie sprzątane, a śmieci i odpadki regularnie usuwane. D. Zasilanie elektryczne Wykonawca zapewni we własnym zakresie energię elektryczną konieczną do prowadzenia robót objętych umową. Wykonawca odpowiedzialny będzie za powzięcie wszelkich środków bezpieczeństwa wobec pracowników korzystających z energii elektrycznej. 2.2 Forma dokumentacji projektowej Forma i zakres Dokumentacji Projektowej musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2015 poz. 1554 z późniejszymi zmianami ). Dane wyjściowe stanowiące podstawę opracowania dokumentacji projektowej powinny być kompletne i rzetelne. Dokumentacja projektowa powinna uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego w zakresie przyjętych i zastosowanych rozwiązań technicznych. Stadia dokumentacji projektowej: ? Projekt budowlany, ? Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, ? Przedmiar robót, ? Kosztorys inwestorski, ? Inne opracowania i uzgodnienia nie ujęte w zestawieniu a niezbędne do uzyskania odpowiednich pozwoleń, ? Dokumentacja powykonawcza. Dokumentacja będzie przekazywana Zamawiającemu do zatwierdzenia następujących etapach: ? Etap I - Projekt Budowlany, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, Przedmiar robót, Kosztorys inwestorski, Inne opracowania i uzgodnienia ? Etap II - Dokumentacja powykonawcza. Dokumenty będą przekazywane Zamawiającemu w wersji papierowej (5 egz.) i na elektronicznych nośnikach danych CD (1 egz.). Wersja elektroniczne będzie przekazana Zamawiającemu w formacje .pdf, .doc, .dxf, .ath. 2.3 Przygotowanie terenu budowy Wykonawca jest odpowiedzialny za geodezyjne wytyczenie trasy, wyznaczenie punktów pomiarowych, a w przypadku ich zniszczenia do ich odtworzenia na własny koszt. Miejsce składowania materiałów potrzebnych do budowy, urobku oraz materiałów porozbiórkowych należy uzgodnić z Zamawiającym. 2.4 Rozwiązania konstrukcyjno-budowlane Roboty budowlane winny być wykonane zgodnie z najnowszą, powszechnie stosowaną praktyką inżynierską. Materiały do konstrukcji alejek, powinny być dobrane zgodnie z Polskimi i Europejskimi Normami. 2.5 Wymagania dotyczące instalacji Wykonawca winien dokonać inwentaryzacji sieci przed przystąpieniem do prac projektowych. Wszelkie roboty związane z przedmiotem zamówienia winny być wykonywane bez szkody dla istniejącej infrastruktury i z ewentualnym jej zabezpieczeniem. 2.6. Zagospodarowanie terenu Zagospodarowanie terenu należy realizować zgodnie z projektem i ze Specyfikacjami Technicznymi zaakceptowanymi przez Zamawiającego. 2.7. Warunki wykonania i odbioru robót budowlanych 2.7.1 Warunki wykonania Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z dokumentacją projektową, SIWZ i harmonogramem robót. Następstwa jakiegokolwiek błędu w robotach, spowodowanego przez Wykonawcę, zostaną poprawione przez Wykonawcę na własny koszt. Dokumenty budowy winny być przechowywane na terenie budowy w miejscu odpowiednio zabezpieczonym. Wszelkie dokumenty budowy będą dostępne dla Inspektora i przedstawiane do wglądu na życzenie Zamawiającego. 2.7.2. Odbiór robót W zależności od ustaleń odpowiednich SST, roboty podlegają następującym etapom odbioru: ? odbiór robót zanikających ? odbiór częściowy ? odbiór końcowy, A. Odbiór robót zanikających Odbiór robót polega na finalnej ocenie ilości i jakości wykonywanych robót, które w dalszym procesie realizacji ulegną zakryciu. Odbiór będzie dokonany w czasie umożliwiającym wykonanie ewentualnych korekt i poprawek bez hamowania ogólnego postępu robót. Odbioru dokonuje Inspektor nadzoru. Gotowość danej części robót do odbioru zgłasza Wykonawca wpisem do dziennika budowy i jednoczesnym powiadomieniem Inspektora nadzoru. Jakość i ilość robót ulegających zakryciu ocenia Inspektor nadzoru na podstawie dokumentów zawierających komplet wyników badań laboratoryjnych i w oparciu o przeprowadzone pomiary, w konfrontacji z dokumentacją projektową, SST i uprzednimi ustaleniami. B. Odbiór częściowy Odbioru częściowego robót dokonuje się wg zasad jak przy odbiorze końcowym. Odbioru robót dokonuje Inspektor nadzoru. C. Odbiór końcowy Odbiór polega na końcowej ocenie wykonania robót w odniesieniu do ich ilości, jakości i wartości. Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru będzie stwierdzona przez Wykonawcę wpisem do dziennika budowy z powiadomieniem na piśmie o tym fakcie Inspektora nadzoru. Odbiór końcowy robót nastąpi w terminie ustalonym w dokumentach umowy, licząc od dnia potwierdzenia przez Inspektora nadzoru zakończenia robót i przyjęcia powykonawczej dokumentacji odbiorowej. Odbioru końcowego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności Inspektora nadzoru i Wykonawcy. Komisja odbierająca roboty dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedłożonych dokumentów, wyników badań i pomiarów, ocenie wizualnej oraz zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową. W przypadku stwierdzenia przez komisję, że jakość wykonywanych robót nieznacznie odbiega od robót wskazanych w dokumentacji projektowej z uwzględnieniem tolerancji i nie ma większego wpływu na cechy eksploatacyjne, komisja dokona potrąceń, oceniając pomniejszoną wartość wykonywanych robót w stosunku do wymagań przyjętych w dokumentach umowy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 71240000-2


Dodatkowe kody CPV: 71245000-7, 71250000-5, 71320000-7, 45000000-7, 45111200-0, 45450000-6, 71000000-8, 45111200-0, 45233200-1, 45233220-7, 45000250-5, 45111250-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zagospodarowania parku w Milowicach przy ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Sosnowcu w ramach zadania z Budżetu Obywatelskiego o nazwie "Remont alejek w Parku z Kamieniem".

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10/08/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 187576.50
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bak Andrzej Zakład Usługowo-Budowlany
Email wykonawcy: abak1@onet.eu
Adres pocztowy: ul. Zuzanny 60
Kod pocztowy: 41-219
Miejscowość: Sosnowiec
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 127619.87
Oferta z najniższą ceną/kosztem 127619.87
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 167890.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.