eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego z przeznaczeniem na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych położonych na działce o nr geod. 22156/2 przy ul. Gen. K. Pułaskiego w Suwałkach stanowiącej własność spółki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-08-10

Ogłoszenie nr 500191635-N-2018 z dnia 10-08-2018 r.

Suwałki: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego z przeznaczeniem na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych położonych na działce o nr geod. 22156/2 przy ul. Gen. K. Pułaskiego w Suwałkach stanowiącej własność spółki
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 542834-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500191463-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS Sp. z. o o, Krajowy numer identyfikacyjny 36336992000000, ul. ul. Wigierska 32, 16400 Suwałki, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 87 563 50 00, e-mail m.kopyra@zbm.suwalki.pl ; sekretariat@zbm.suwalki.pl, faks 87 563 50 79.
Adres strony internetowej (url): www.zbm.suwalki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego z przeznaczeniem na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych położonych na działce o nr geod. 22156/2 przy ul. Gen. K. Pułaskiego w Suwałkach stanowiącej własność spółki

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

Nr sprawy: 23/U/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 7 200 000 zł (słownie: siedem milionów dwieście tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie zadania inwestycyjnego polegającego na budowie dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wolnostojących, całkowicie podpiwniczonych, sześciokondygnacyjnych (z 24 lokalami mieszkalnymi każdy), zlokalizowanych w Suwałkach przy ul. Gen. Kazimierza Pułaskiego na działce ewidencyjnej nr 22156/2, wraz z zagospodarowaniem terenu, komunikacją wewnętrzną z parkingami oraz przyłączami infrastruktury technicznej. 2. Szczegółowe warunki zamówienia: 2.1. Uruchomienie kredytu będzie następowało na pisemne polecenie Zamawiającego w ciągu 7 dni od otrzymania informacji od Zamawiającego (dopuszcza się możliwość przesłania pisemnego polecenia drogą elektroniczną). 2.2. Okres kredytowania od daty zawarcia umowy do całkowitej spłaty kapitału i odsetek tj. 20 lat. 2.3. Spłata w równych ratach kapitałowo - odsetkowych płatnych do ostatniego dnia każdego miesiąca. Za spłatę kredytu lub ratę przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności raty kredytowej przypada na dzień uznany ustawowo za dzień wolny od pracy - spłata raty następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 2.4. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok równa się rzeczywistej liczbie dni tj. 365/366 od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 2.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. 2.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kapitału kredytu bez obciążenia Zamawiającego kosztami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty ustalony będzie nowy harmonogram. Za sporządzenie nowego harmonogramu Wykonawca nie będzie pobierał jakichkolwiek opłat lub prowizji. 2.7. Wysokość prowizji za udzielenie kredytu nie może przekroczyć 0,1 % całkowitej kwoty kredytu. Prowizja za udzielenie kredytu płatna będzie ze środków własnych jednorazowo w dniu uruchomienia pierwszej transzy kredytu. 2.8. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania, oparte na stawce WIBOR 3 M + stała marża Wykonawcy. W celu porównania złożonych ofert Zamawiający wskazuje do obliczeń wysokość stopy WIBOR 3M z dnia 26.03.2018 r., tj. 1,70 % - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ. Ponadto dla porównania ofert przyjmuje się jednorazowe uruchomienie kredytu w dniu 01.06.2018 r. Pierwsza rata w dniu 30.06.2018 r., ostatnia w dniu 31.05.2038 r. 2.9. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3 M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3 M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3 M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 2.10. Proponowane formy zabezpieczenia kredytu: a) hipoteka na nieruchomości będącej przedmiotem kredytowania, b) weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego, c) poręczenie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Suwałkach Spółka z o.o. do wysokości zaciągniętego kredytu udzielone na podstawie zgody wyrażonej w Uchwale Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników -załącznik nr 7 do SIWZ, d) cesja na rzecz Banku praw z polisy ubezpieczeniowej od ognia i innych zdarzeń losowych, e) przelew wierzytelności z umów przedwstępnych sprzedaży lokali mieszkalnych zawartych w formie aktów notarialnych, które będą zawierane z klientami - w sposób określony odrębnym porozumieniem. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu Zamawiający zastrzega możliwość zwolnienia z zabezpieczenia hipotecznego poszczególnych lokali. 2.11. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wymienionych w SIWZ w Załączniku nr 2 do SIWZ. 2.12. Zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o podaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. 2.13. Zamawiający dopuszcza możliwość otwarcia rachunku pomocniczego u wybranego Wykonawcy i udzielenia pełnomocnictwa do jego dysponowania. 2.14. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w przedmiotowym postępowaniu złoży w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty parafowany projekt umowy kredytowej, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 20 lat

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
02/08/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Kwota kredytu została zwiększona z 7 200 000 zł na 8 600 000 zł.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zamawiający przeprowadził postępowanie przetargowe na kwotę kredytu 7 200 000 zł w celu sfinansowania zadania inwestycyjnego dotyczącego budowy dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych położonych na działce o nr geod. 22156/2 przy ul. Gen. K. Pułaskiego w Suwałkach stanowiącej własność spółki. Wartość zamówienia została oszacowaną w oparciu o kosztorysy inwestorskie budowy budynków. W wyniku prowadzonego zamówienia publicznego na wykonanie ww. robót budowlanych okazało się, że złożone oferty wykonawców znacznie przewyższają kwotę zaciągniętego kredytu. W związku z tym, w celu sfinansowania zadania inwestycyjnego zamawiający postanowił udzielić usług dodatkowych dla dotychczasowego wykonawcy, zwiększając kwotę kredytu do 8 600 000 zł.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wartość zamówienia po dokonaniu zmiany: 3 146 616,42 zł.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.