eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Cegłów › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w 2018 roku do wysokości 1.785.778,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Cegłów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-08-01

Ogłoszenie nr 500182037-N-2018 z dnia 01-08-2018 r.

Gmina Cegłów: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w 2018 roku do wysokości 1.785.778,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Cegłów

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 587607-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Cegłów, Krajowy numer identyfikacyjny 71158263500000, ul. Kościuszki 4, 05-319 Cegłów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 25 579 59 48, 025 759 59 39, e-mail urzad@ceglow.pl, faks 25 759 59 38.
Adres strony internetowej (url): www.bip.ceglow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w 2018 roku do wysokości 1.785.778,00 PLN przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Cegłów

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

IZP.271.18.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w 2018 roku do wysokości 1.785.778,00 PLN (słownie: jeden milion siedemset osiemdziesiąt pięć tysięcy siedemset siedemdziesiąt osiem złotych 0/100) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy zgodnie z Uchwałami Rady Gminy Cegłów Nr XLVIII/408/18 z dnia 7 marca 2018 r. oraz Nr XLIX/413/18 z dnia 22 marca 2018 r. Zaciągnięty kredyt zostanie przeznaczony zgodnie z powołanymi wyżej uchwałami. 2. Kredyt będzie zaciągnięty w jednej transzy w roku 2018 na podstawie pisemnego zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego jednak nie później niż do 28 grudnia 2018 r. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części kredytu, bez prawa dochodzenia jakichkolwiek kosztów, opłat, prowizji, czy odszkodowań ze strony Wykonawcy 4. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty kredytu oraz możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty (zawiadomienia na 14 dni przed spłatą). W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od niespłaconej kwoty kredytu a Zamawiający zwolniony będzie od jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. 5. Kredyt winien być przekazany na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego 6. Kredyt zostanie udzielony w PLN. 7. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy do 31.12.2027 r., 8. Spłata kapitału kredytu w ratach kwartalnych poczynając od dnia 1 lipca 2019 r. zgodnie z harmonogramem rocznym rat stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ (raty kapitałowe zaokrągla się do pełnych złotych, dopuszcza się ostatnią kwartalną ratę jako nierówną) 9. Karencja w spłacie kredytu do 30 czerwca 2019 r. 10. Odsetki od kredytu w kwartalnych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 1 lipca 2019 r. Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. 11. Kredyt będzie wykorzystany do 31.12.2018 r. ("na żądanie", tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy 12. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ 13. Koszty kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu- zmienne. Oprocentowanie kredytu w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy naliczane są w marży banku (dopuszcza się marżę ujemną). b) Wykonawcy należą się wyłącznie koszty kredytu za pobrany przez Zamawiającego kredyt. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobrania przez bank prowizji/opłaty za udzielenie kredytu (lub jakiejkolwiek innej prowizji/opłaty pobieranej przez bank w związku z zawartą umową kredytową i/lub uruchomieniem kredytu). Oferta, w której przewidziana zostanie prowizja/opłata zostanie odrzucona. 15. Szczegółowe warunki Zamawiającego do przedmiotu zamówienia ustalone są w Załączniku Nr 4 do niniejszej SIWZ, które są załącznikiem SIWZ i stanowią istotne postanowienia umowy 16. Zabezpieczenie kredytu- weksel in blanco z deklaracją wekslową 17. Termin uruchomienia środków 7 dni od dnia podpisania umowy. 18. Informacje dodatkowe a) W okresie ostatniego roku przed złożeniem oświadczenia nie wszczęto przeciwko JST postępowania egzekucyjnego w kwocie wyższej niż 3.000,00 zł., b) Spłacana transakcja nie jest objęta restrukturyzacją i w ostatnim roku nie występowało przeterminowanie w spłacie w kwocie co najmniej 3.000,00 zł. przez okres co najmniej 30 dni. c) Aktualnie nie występują nieujęte w kwocie zadłużenia w sprawozdaniach budżetowych ani w wieloletniej prognozie finansowej transakcje (instrumenty finansowe o charakterze ekonomicznym zbliżonym do kredytu, pożyczki lub poręczenia), d) Nie zawieszono organów jst ani nie ustanowiono zarządu komisarycznego wskutek nierokującego nadziei na szybką poprawę i przedłużającego się braku skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez organy jst, e) Gmina terminowo reguluje zobowiązania wobec Skarbu Państwa, ZUS i instytucji finansowych oraz pożyczkodawców i nie posiada zaległości z tego tytułu f) Wykaz zaciągniętych kredytów i pożyczek wg stanu na 10.07.2018 r.: Lp. Nazwa banku Data zawarcia umowy Kwota udzielona Kwota aktualnego zadłużenia Data spłaty 1 BS Mrozy 19.12.2013 840.430,00 289.930,00 20.12.2021 2 WFOŚiGW 14.12.2015 310.772,26 50.000,00 20.12.2018 3 BS Mrozy 02.10.2017 3.000.000,00 3.000.000,00 31.12.2024 g) Zamawiający nie wyraża zgody aby w umowie dot. kredytu została zawarta klauzula "Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marże banku, z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż mar-ża banku, jak również nie może być niższa niż zero" h) Zamawiający wyraża zgodę na zabezpieczenie w postaci weksla in blanco Kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Gminy i) Zamawiający nie wyraża zgody no złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie ort. 777 § 1 pkt 4 i 5 kodeksu postępowania cywilnego w formie Aktu Notarialnego z kontrasygnatą Skarbnika Gminy oraz poniesie kosztów jego sporządzenia? j) W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie był prowadzony w Gminie program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych k) W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec Gminy za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane no wniosek banków l) W ciągu ostatnich 2 lat zdarzyło się, że Gmino musiało zwrócić środki uzyskane z Unii Europejskiej z powodu nie wywiązania się z zapisów umowy dofinansowania. Była to kwota 1.063,31 zł. m) Splata rat kapitału i odsetek będzie następowała w ostatnim dniu roboczym kwartału. n) Jeśli bank koniecznie chce pobrać odsetki za pełny miesiąc a dzień ostatniego dnia kwartału nie jest dniem roboczym wówczas wymagana płatność uznana będzie za dokonaną w najbliższym dniu roboczym

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/08/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 239034.44
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Mrozach
Email wykonawcy: centrala@bsmrozy.pl
Adres pocztowy: Adama Mickiewicza 33
Kod pocztowy: 05-320
Miejscowość: Mrozy
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 192597.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 192597.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 329821.66
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.