Ogłoszenie z dnia 2018-07-24
Ogłoszenie nr 500174627-N-2018 z dnia 24-07-2018 r.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych: świadczenie usługi sprzątania w Centrali ZUS
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Krajowy numer identyfikacyjny 000017756,
ul. Szamocka
3, 5,
01-748
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 667 17 04, e-mail
SekretariatDZP@zus.pl, faks
22 667 17 33.
Adres strony internetowej (url): www.zus.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
www.zus.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usługi sprzątania w Centrali ZUS
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):TZ/271/34/18
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:świadczenie usługi sprzątania w Centrali ZUS
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90911200-8
Dodatkowe kody CPV: 90919200-4, 90610000-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17/07/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
265298.55
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Impel Facility Services Sp. z o. o.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
310763.29
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
? podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 z późn. zm.)
? uzasadnienie faktyczne:
W dniu 25 kwietnia 2018 r. zostało wszczęte postępowanie w przedmiocie zamówienia na okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 16 czerwca 2018 r.
W trakcie trwającego postępowania w dniu 15 czerwca 2018 r. wpłynęło odwołanie od firmy "MOP 83" Józef Jankowki Sp. z o.o., dotyczące:
1) zaniechania odtajnienia zastrzeżonych w całości wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny, pomimo że wyłącznie niektóre informacje zawarte w wyjaśnieniach mogłyby stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
2) zaniechania odtajnienia bezzasadnie zastrzeżonych wyjaśnień w sprawie wyliczenia ceny, pomimo że wykonawca Impel nie wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
3) zaniechania odrzucenia oferty wykonawcy Impel, pomimo że zawierała rażąco niską cenę a wyjaśnienia nie mogły jej uwiarygodnić, przy czym - brak udostępnienia wyjaśnień Odwołującemu spowodował niemożność postawienia i skonkretyzowania zarzutu naruszenia art. 90 ust. 3 Pzp.
Odwołujący w trakcie rozprawy wycofał zarzut zaniechania odrzucenia oferty wykonawcy Impel, z powodu rażąco niskiej ceny, w związku z czym KIO nie odniosło się do tego zarzutu, rozpatrując odwołanie tylko w zakresie objęcia tajemnicą wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny.
Orzeczeniem KIO z dnia 28 czerwca 2018 r. odwołanie zostało uwzględnione i nakazano powtórzenie badania i oceny ofert oraz odtajnienie pisma wykonawcy Impel Facility Services Sp. z o.o. zawierającego wyjaśnienia odnośnie ceny oferty, bez ujawniania wartości podanych w tabeli nr 1 "Zestawienie kosztów" dla marży i zysku wykonawcy oraz bez ujawniania załączników do przedmiotowego pisma.
Należy podkreślić, że ustalenie wzajemnych relacji między zasadą jawności a poufnością informacji przekazywanych przez wykonawców (tajemnica przedsiębiorstwa) jest niewątpliwie trudne i często ocenne.
Uchwała Sadu Najwyższego z dnia 21 października 2005 (IIICZP 74/2005) przenosi ciężar decydowania o tajemnicy przedsiębiorstwa na zamawiającego.
Przepisy art. 8 ust. 2 ustawy Pzp uznają zamawiającego za gwaranta realizacji tej zasady
w toku postępowania, stawiając go w roli arbitra rozstrzygającego o zasadności zastrzeżenia. Niejednokrotnie prowadzi to do nieuprawnionych decyzji, mających poważne skutki zarówno dla uczestników postępowania jak i dla samego wykonawcy, który nie chce upublicznić ważnych dla niego danych, związanych z przedsiębiorstwem.
Z oceną Zamawiającego w przedmiotowym postępowaniu nie zgodził się wykonawca "Mop 83" Józef Jankowski Sp. z o.o., który wniósł odwołanie.
W związku z wycofaniem przez odwołującego zarzutu dotyczącego rażąco niskiej ceny oferty Impel Facility Services Sp. z o.o., wobec orzeczenia KIO, Zamawiający w ramach ponownej oceny ofert, pismami z dnia 6 lipca 2018 r. i dodatkowo 13 lipca 2018 r. wezwał Wykonawców, którzy złożyli ofertę w części A postępowania do doprecyzowania złożonych wyjaśnień rażąco niskiej ceny w terminie do 18 lipca 2018 r.
Ze względu na przedłużanie się procedury przetargowej w wyniku korzystania przez wykonawców ze środków ochrony prawnej i powtórzenia przez Zamawiającego czynności zgodnie z wyrokiem KIO, niezbędnym jest udzielenie przedmiotowego zamówienia - na czas konieczny do zakończenia procedury przetargowej i wyboru wykonawcy właściwej umowy długoterminowej - w trybie z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia na dzień dzisiejszy nie jest możliwe.
Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 24 lipca 2017 r. (sygn. akt KIO 1415/17), nie stanowi naruszenia normy art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, stosowanej odpowiednio, jeżeli zamawiający doraźnie, na krótki okres udziela zamówienia z wolnej ręki na okres do zakończenia postępowania przetargowego w trybie konkurencyjnym i wyboru wykonawcy zamówienia na przewidziany czas. Podobne stanowisko prezentowane jest w uchwale KIO z dnia 13 sierpnia 2009 r. (sygn. akt KIO/KD 21/09), w której Izba stwierdza, że: "Istotną cechą charakteryzującą zamówienia udzielone w oparciu o przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp jest natychmiastowość wykonania, szybka reakcja i krótki okres trwania zamówienia, mający na celu jedynie usunięcie absolutnie niezbędnych skutków zdarzenia niemożliwego do przewidzenia". Jednocześnie, w myśl ww. wyroku KIO, zastosowanie niekonkurencyjnego trybu udzielenia zamówienia nie stanowi rażącego naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, o którym mowa w art. 7 ust 1 i 3 Pzp, bowiem postępowanie przetargowe trwa i na chwilę obecną żaden z wykonawców nie został pozbawiony szansy uzyskania zamówienia.
Z uwagi na zaistniałe okoliczności faktyczne, niezależne od Zamawiającego, celowe jest udzielenie przedmiotowego zamówienia, co umożliwi zakończenie ponownego badania i oceny ofert i zawarcie umowy w trybie przetargu nieograniczonego.
Bieżące utrzymanie czystości w obiektach i na posesji jest niezbędne ze względów sanitarno-epidemiologicznych oraz w celu zapewnienia Pracownikom właściwych warunków pracy.
Z przyczyn technicznych oraz organizacyjnych przedmiotowe zamówienie winno być zrealizowane przez Wykonawcę, który aktualnie świadczy usługi sprzątania dla Centrali Zakładu. Każdy inny potencjalny wykonawca musiałby w tak krótkim czasie pozyskać 35 pracowników do realizacji usługi. Żaden Wykonawca poza aktualnym realizującym umowę nie jest w stanie wykonać tego zamówienia w czasie i zgodnie z potrzebami wskazanymi przez Zamawiającego.
Udzielenie przedmiotowego zamówienia pozwoli na zachowanie ciągłości usług sprzątania do czasu rozstrzygnięcia aktualnie prowadzonego przetargu oraz zawarcia umowy z Wykonawcą wybranym w trybie konkurencyjnym.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Budowa nowej hali sportowej przy ul. Strumykowej 21 w Warszawie
- "Zakup usług hotelowych, gastronomicznych i transportowych na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej dla sędziów WSA w Warszawie""
- Ubezpieczenie mienia oraz odpowiedzialności cywilnej Mazowieckiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Warszawie.
- Remont 2 lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem będących w zasobie Oddziału Regionalnego Agencji Mienia Wojskowego w Poznaniu
- Odbiór odpadów medycznych o kodach: 18 01 02 i 18 01 03 oraz 18 01 09 z Terenowej Stacji WCKiK w Szczecinie
- Roboty budowlano instalacyjne w pomieszczeniach biurowych Centrum Fizyki Teoretycznej PAN oraz wykonanie prac instalacyjnych (...)
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania nieruchomości mieszkalnych (teren zewnętrzny i klatki schodowe) należących do zasobów Kaliskiego TBS Spółka z o.o., w podziale na 3 części.
- Świadczenie usług pozimowego sprzątania po sezonach zimowych 2023-2024 i 2024-2025 na terenie działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Pucku - Pozimowe sprzątanie DW 468 Gdynia - Bożepole Wielkie
- "Sezonowe mycie okien siedziby Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, przy ul. Pstrowskiego 28"
- "Usługa sprzątania i utrzymania porządku na Stadionie Miejskim "Stal" w Rzeszowie".
- Wykonanie kompleksowych usług sprzątania, w budynkach i na terenie zewnętrznym, odśnieżania przy budynkach mieszkalnych wielorodzinnych TBS w Chrzanowie Sp. z o.o. w okresie: 24 miesięcy.
- Usługi kompleksowego utrzymania czystości w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny Zielona Góra oraz podległych mu Placówkach Terenowych w Nowej Soli i Świebodzinie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.