eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Murowana Goślina › Budowa urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-07-09

Ogłoszenie nr 500158480-N-2018 z dnia 09-07-2018 r.

Murowana Goślina: Budowa urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 504372-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500063468-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko, Krajowy numer identyfikacyjny 63001151000000, ul. Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 061 8122161, 604-549-228, e-mail lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl, faks 618 122 161.
Adres strony internetowej (url): www.lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SA.270.1.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącej budowli upustowej zbiornika Łysy Młyn, znajdujące się na rowie odsiąkowym zbiornika Łysy Młyn - Młynówce. Przebudowa dotyczy jedynie dolnego stanowiska budowli, bez zmiany poziomu piętrzenia, sposobu gospodarowania wodą na obiekcie, właściwości użytkowych związanych z piętrzeniem. Celem inwestycji jest zabezpieczenie budynku Ośrodka Edukacji Leśnej Łysy Młyn (zwanym dalej "OEL Łysy Młyn") przed przesiąkaniem przez istniejący mur oporowy dolnego stanowiska budowli upustowej. W ramach zamówienia przewiduje się również przebudowę istniejących elementów odprowadzenia wody opadowej przed wejściem do budynku OEL Łysy Młyn. W chwili obecnej wody z terenów sąsiednich spływają pod drzwi budynku OEL Łysy Młyn, systematycznie zalewając jego wnętrze, szczególnie w trakcie intensywnych opadów deszczu. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie działki o numerze ewidencyjnym 379/8 położonej w obrębie ewidencyjnym Biedrusko, gmina Suchy Las. Przedmiotowa działka zlokalizowana jest na terenach stanowiących ewidencyjny las - grunt te stanowią własność Skarbu Państwa w zarządzie Lasów Państwowych Nadleśnictwa Łopuchówko. 3.2.Przedmiot zamówienia został podzielony na części (dalej: "Pakiet"), tj: Pakiet nr I - "Przebudowa dolnego stanowiska budowli upustowej zbiornika Łysy Młyn" Pakiet nr II - "Przebudowa istniejących urządzeń odwodnienia terenu przed budynkiem OEL Łysy Młyn". 3.3.Opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu nr I - "Przebudowa dolnego stanowiska budowli upustowej zbiornika Łysy Młyn": a) W ramach niniejszego przedsięwzięcia przewiduje się przebudować dolne stanowisko budowli upustowej zbiornika Łysy Młyn znajdującej się przy budynku OEL Łysy Młyn z odpływem do Młynówki (rowu odsiąkowego). Przebudowa będzie polegała na: - demontażu istniejącego koryta drewnianego doprowadzającego wodę do koła młyńskiego, - demontażu koła młyńskiego, - rozbiórce powierzchniowego umocnienia górnej części wypadu między zastawką, a kołem młyńskim, - wyprofilowanie górnej części wypadu w sposób zabezpieczający przed spływaniem wody po ścianie młyna, - częściową rozbiórkę ceglanego muru oporowego na prawym brzegu budowli upustowej, - wykonanie nowego murka oporowego zwieńczonego cegłą klinkierową na sztorc wzdłuż krawędzi betonowego basenu koła młyńskiego, - wykonanie drenażu wzdłuż podstawy istniejącego murka oporowego z wylotem typowym na skarpie poniżej budowli upustowej, - umocnienie dna rowu odsiąkowego - Młynówki na długości 6,0 m materacem gabionowym gr. 0,30 m z dnem wyłożonym geowłókniną filtracyjną, - zasypanie przestrzeni między nowym a istniejącym murkiem oporowym, tworząc skarpę o nachyleniu ~1:2,5 - 3,0, - wykonanie na skarpie schodów skarpowych z kostki granitowej na zagęszczonej podsypce cementowo - piaskowej, - umocnienie powierzchni skarpy kamieniem na zaprawie cementowej, - wykonanie nowych barierek z wykorzystaniem rozbiórkowych, - zabetonowanie otworu montażowego wału koła młyńskiego w ścianie budynku OEL Łysy Młyn, - montaż koła młyńskiego ze skróconym wałem i łożyskiem na wzorowanym na łożysku znajdującym się na prawym brzegu. b)Wykonawca uzyska w imieniu Zamawiającego prawomocną decyzję pozwolenie na użytkowanie inwestycji będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa. c)Roboty objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z wymaganiami zawartymi w pełnobranżowej dokumentacji projektowej, na którą składają się: - projekt budowlany dla "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie", - projekt wykonawczy dla "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie", - Specyfikacja Techniczna "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie", - Informacja do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - przedmiar robót dla "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie" w zakresie, o którym mowa w dziale nr 1 i 2 przedmiaru robót, - opinia geotechniczna określająca warunki gruntowo - wodne na potrzeby przebudowy budowli upustowej zbiornika Łysy Młyn - budowy znajdującej się na rowie odsiąkowym - Młynówce, - decyzje administracyjne, uzgodnienia, postanowienia wydane przez organy administracji. Dokumentacja, o której mowa w pkt. 3.3. ppkt. c) SIWZ stanowi integralną część opisu przedmiotu zamówienia dla Pakietu nr I, jako załącznik nr 11a do SIWZ. d) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania nie gorsze od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji robót własnym staraniem. f) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor nadzoru inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez Wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i w terminie do 3 dni od daty ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. g) Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do zakresu, o którym mowa w niniejszej SIWZ. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, nieprzewidziany brak środków na sfinansowanie zamówienia przez Zamawiającego. Ograniczenie przedmiotu umowy nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. h)Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia oraz wszelkie urządzenia i materiały objęte przedmiotem zamówienia na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty podpisania protokołu odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie - obejmujący zakończenie wszelkich prac w terenie, wykonanie wszelkich robót wynikających z poprawek i zaleceń, całkowite uprzątnięcie terenu, na którym wykonywana była robota lub składowane były materiały do budowy, wywiezienie resztek materiałów i odpadów wraz z przekazaniem Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej przygotowanej zgodnie z wymaganiami opisanymi we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 10a do SIWZ. Odbiór ten odbędzie się przy udziale upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego oraz upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Szczegóły dotyczące biegu okresu gwarancji zostały uregulowane w istotnych postanowieniach umowy stanowiącej załącznik nr 10a do SIWZ. Uwaga!!! Okres gwarancji i rękojmi za wady jest jednym z kryteriów oceny ofert (szczegóły w rozdziale nr 17 SIWZ). i)W okresie gwarancji i rękojmi za wady Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac związanych z usunięciem wad i usterek na własny koszt, w najkrótszym możliwym terminie uwzględniającym techniczne możliwości ich usunięcia, jednak nie dłuższym niż 5 dni od przesłania drogą mailową lub faxem Wykonawcy zawiadomienia o konieczności usunięcia wady lub usterki. j)Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 9.6 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego - biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. k)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w drzewostanie na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia. l)Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - stosowanie do dyspozycji art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia - tj. wykonywanie wszelkich prac ręcznych (stanowiska robotnicze) w zakresie robót przy budowli upustowej (zakres prac określony w dziale nr 2 przedmiaru robót pt. "Budowla upustowa"), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.)." Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 10a do SIWZ. ł)Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z: - warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10a do SIWZ, - aktualnym poziomem wiedzy technicznej, normami i uregulowaniami prawnymi, - ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1654 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. nr 193, poz. 1890), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. nr 191, poz. 1596 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., poz. 1650 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. nr 58, poz. 405 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.), - pełnobranżową dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 11a do SIWZ. m)Okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji udzielonej przez Wykonawcę. n)Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. o)Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: - urządzenia placu budowy i kierowanie budową, - poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, - wykonania prób, badań jak również dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, - zapewnienia obsługi geodezyjnej, przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą, - utrzymania placu budowy w stanie minimalizującym utrudnienia oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, - uprzątnięcia śmieci (powstałych w wyniku jego działań) z powierzchni, na której prowadzone były prace budowlane; po zakończeniu robót budowlanych zrealizowanych na gruncie, a przed ich zgłoszeniem do odbioru Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy, - terminowego usuwania Wad, ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbiorów, oraz w czasie obowiązywania rękojmi i gwarancji, - sporządzenia na żądanie Inspektora nadzoru inwestorskiego planów organizacji robót budowlanych służących realizacji przedmiotu Umowy i metod, które zamierza w tym celu przyjąć, - dostarczenie Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, potwierdzonej przez właściwy miejscowo urząd geodezji i kartografii (sporządzonej w min. 3 egzemplarzach dla Zamawiającego), - wybór miejsca wywozu urobku oraz jego utylizacja, niezależnie od zasugerowanej w dokumentacji odległości takiego wywozu (utylizacji urobku należy dokonać zgodnie z ustawą o odpadach), - informowanie zarządców mediów znajdujących się w pobliżu prowadzonych robót, oraz ponoszenie ewentualnych kosztów nadzoru z ramienia tych służb, - dostawa materiałów do realizacji zamówienia objętego postępowaniem, - całkowite pokrywanie kosztów związanych z zasilaniem placu budowy i robót w energię elektryczną i wodę, - utrzymywanie dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku (zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - Dz. U. z 2015 r., poz. 460). 3.4.Opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu nr II - "Przebudowa istniejących urządzeń odwodnienia terenu przed budynkiem OEL Łysy Młyn": a)W ramach niniejszego przedsięwzięcia przewiduje się przebudowę istniejących urządzeń odwodnienia terenu przed budynkiem OEL Łysy Młyn. Przebudowa będzie polegała na: - demontażu bramy i furtki wraz z częścią drewnianego ogrodzenia z odtworzeniem po wykonaniu reprofilacji terenu, - demontaż istniejącej ekspozycji zlokalizowanej przed OEL Łysy Młyn, jej przewiezienie w miejsce składowania wskazane przez Zamawiającego lub Wykonawca przygotuje miejsce składowania przy placu budowy oraz jej ponowny montaż po zakończeniu robót budowlanych, - odbudowa istniejącego drenażu wzdłuż ściany budynku OEL Łysy Młyn tj. demontaż starego drenażu i montaż na ścianie fundamentowej budynku folii drenażowej z ułożeniem rurociągu w nowej obsypce żwirowej, - wykonanie nowego wylotu w miejscu istniejącego, - przebudowa odpływu z istniejących ujęć liniowych wraz z wymianą ich koryt, - wykonanie reprofilacji terenu utwardzonego przed budynkiem OEL Łysy Młyn kierując wody opadowe oraz wody naporowe do koryta rowu podsiąkowego na dolne stanowisko budowli upustowej, - wykonanie krawężnika i korytka odpływowego wzdłuż ogrodzenia od zachodniej strony terenu przed OEL Łysy Młyn, - wykonanie reprofilacji terenu przed bramą ogrodzeniową bez utwardzenia terenu z obsiewem. b)Roboty objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z wymaganiami zawartymi w pełnobranżowej dokumentacji projektowej, na którą składają się: - projekt budowlany dla "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie", - projekt wykonawczy dla "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie", - Specyfikacja Techniczna "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie", - Informacja do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - przedmiar robót dla "Budowy urządzeń regulujących stosunki wodne przy budynku Ośrodka Edukacji Leśnej na Łysym Młynie" w zakresie, o którym mowa w dziale nr 3 przedmiaru robót, - decyzje administracyjne, uzgodnienia, postanowienia wydane przez organy administracji. Dokumentacja, o której mowa w pkt. 3.4. ppkt. b) SIWZ stanowi integralną część opisu przedmiotu zamówienia dla Pakietu nr II, jako załącznik nr 11b do SIWZ. c) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania nie gorsze od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. d)Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji robót własnym staraniem. e) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor nadzoru inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez Wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i w terminie do 3 dni od daty ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. f) Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do zakresu, o którym mowa w niniejszej SIWZ. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, nieprzewidziany brak środków na sfinansowanie zamówienia przez Zamawiającego. Ograniczenie przedmiotu umowy nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. h)Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia oraz wszelkie urządzenia i materiały objęte przedmiotem zamówienia na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty podpisania protokołu odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie - obejmujący zakończenie wszelkich prac w terenie, wykonanie wszelkich robót wynikających z poprawek i zaleceń, całkowite uprzątnięcie terenu, na którym wykonywana była robota lub składowane były materiały do budowy, wywiezienie resztek materiałów i odpadów wraz z przekazaniem Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej przygotowanej zgodnie z wymaganiami opisanymi we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 10b do SIWZ. Odbiór ten odbędzie się przy udziale upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego oraz upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Szczegóły dotyczące biegu okresu gwarancji zostały uregulowane w istotnych postanowieniach umowy stanowiącej załącznik nr 10b do SIWZ. Uwaga!!! Okres gwarancji i rękojmi za wady jest jednym z kryteriów oceny ofert (szczegóły w rozdziale nr 17 SIWZ). i)W okresie gwarancji i rękojmi za wady Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac związanych z usunięciem wad i usterek na własny koszt, w najkrótszym możliwym terminie uwzględniającym techniczne możliwości ich usunięcia, jednak nie dłuższym niż 5 dni od przesłania drogą mailową lub faxem Wykonawcy zawiadomienia o konieczności usunięcia wady lub usterki. j)Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 9.6 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego - biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. k)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w drzewostanie na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia. l)Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - stosowanie do dyspozycji art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia - tj. wykonywanie wszelkich prac ręcznych (stanowiska robotnicze) w zakresie robót związanych z przebudową urządzeń odwodnienia przed budynkiem OEL (zakres prac określony w dziale 3 przedmiaru robót pt. "Przebudowa urządzeń odwodnienia przed budynkiem OEL"), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.)." Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 10b do SIWZ. ł)Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z: - warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10b do SIWZ, - aktualnym poziomem wiedzy technicznej, normami i uregulowaniami prawnymi, - ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1654 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. nr 193, poz. 1890), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. nr 191, poz. 1596 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., poz. 1650 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. nr 58, poz. 405 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.), - pełnobranżową dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 11b do SIWZ. m)Okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji udzielonej przez Wykonawcę. n)Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. o)Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: - urządzenia placu budowy i kierowanie budową, - poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, - wykonania prób, badań jak również dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, - zapewnienia obsługi geodezyjnej, przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą, - utrzymania placu budowy w stanie minimalizującym utrudnienia oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, - uprzątnięcia śmieci (powstałych w wyniku jego działań) z powierzchni, na której prowadzone były prace budowlane; po zakończeniu robót budowlanych zrealizowanych na gruncie, a przed ich zgłoszeniem do odbioru Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy, - terminowego usuwania Wad, ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbiorów, oraz w czasie obowiązywania rękojmi i gwarancji, - sporządzenia na żądanie Inspektora nadzoru inwestorskiego planów organizacji robót budowlanych służących realizacji przedmiotu Umowy i metod, które zamierza w tym celu przyjąć, - dostarczenie Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, potwierdzonej przez właściwy miejscowo urząd geodezji i kartografii (sporządzonej w min. 3 egzemplarzach dla Zamawiającego), - wybór miejsca wywozu urobku oraz jego utylizacja, niezależnie od zasugerowanej w dokumentacji odległości takiego wywozu (utylizacji urobku należy dokonać zgodnie z ustawą o odpadach), - informowanie zarządców mediów znajdujących się w pobliżu prowadzonych robót, oraz ponoszenie ewentualnych kosztów nadzoru z ramienia tych służb, - dostawa materiałów do realizacji zamówienia objętego postępowaniem, - całkowite pokrywanie kosztów związanych z zasilaniem placu budowy i robót w energię elektryczną i wodę, - utrzymywanie dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku (zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - Dz. U. z 2015 r., poz. 460).


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45240000-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do dnia 13.07.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Przebudowa dolnego stanowiska budowli upustowej zbiornika Łysy Młyn
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 22/03/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Hydrowodkan Sp. z o.o., hydrowodkan@hydrowodkan.pl, ul. Zodiakowa 15, 61-244, Poznań, kraj/woj. wielkopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 68007.79 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE



CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Przebudowa istniejących urządzeń odwodnienia terenu przed budynkiem OEL Łysy Młyn
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 22/03/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Hydrowodkan Sp. z o.o., hydrowodkan@hydrowodkan.pl, ul. Zodiakowa 15, 61-244, Poznań, kraj/woj. wielkopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 93000.04 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/06/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
dotyczy Części nr 1 i Części nr 2 - Zamawiający dokonał zmiany zamówienia podstawowego w zakresie konieczności realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy nieobjętych zamówieniem podstawowym, które są niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
dotyczy Części nr 1 i Części nr 2 - Zamawiający dokonał zmiany zamówienia podstawowego w zakresie wprowadzenia rozwiązań zamiennych, nie wykraczających poza przedmiot zamówienia podstawowego. Zmiany zamówienia podstawowego w zakresie wprowadzenia rozwiązań zamiennych spowodowane są okolicznosciami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć oraz wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia okreslonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
dla Części nr 1 zamówienia (dodatkowe roboty budowlane): Konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, a które objęte zostały aneksem nr 1 do umowy, opisano w protokole konieczności nr 1 z dnia 18.04.2018 r. oraz w protokole konieczności nr 2 z dnia 23.04.2018 r. Dodatkowe roboty budowlane związane były z: - odmulenie koryta Młynówki na długości 80 m, szerokość dna 1,0 m, warstwą 30 cm - Obniżenie poziomu wód w korycie Młynówki umożliwiło realizację robót przy przebudowie dolnego stanowiska budowli upustowej, a tym samym przyspieszyło odpływ wody z terenu prowadzonych robót budowlanych. Po przekazaniu placu budowy stwierdzono duży napór wody przesiąkającej od strony zbiornika Łysego Młyna. Intensywne opady deszczu na przełomie 2017/2018 przyczyniły się do zwiększenia poziomu wód gruntowych i zwiększenie ilości wody w czaszy zbiornika oraz w korycie cieku, - rozebranie i wykonanie podpory koła młyńskiego na prawym brzegu z cegły klinkierowej - W dokumentacji projektowej była uwzględniona rozbiórka drewnianej części podpory koła młyńskiego, która była zabudowana na murze z cegły klinkierowej. Po demontażu drewnianej części podpory stwierdzono, że część z cegły jest uszkodzona i nie spełnia swojej funkcji, co stwarza konieczność jej wymiany. Na etapie tworzenia dokumentacji projektowej nie było dostępu do tego elementu, stąd nie było możliwe stwierdzenie istnienia uszkodzeń w ceglanym murze. Zakres prac niezbędny do demontażu koła młyńskiego i ponownego jego montażu, - Rozebranie i wykonanie ubezpieczenia skarpy kamieniem polnym na podsypce cementowo - piaskowej (50% z odzysku) - na powierzchni 6,00 m²- W bezpośrednim sąsiedztwie koła młyńskiego pojawiło się zapadlisko w ubezpieczeniu górnej części skarpy - poza strefą przewidzianą do przebudowy budowli upustowej. Obecność zapadliska stwierdzona została w trakcie realizacji robót budowlanych - nie było ono jeszcze widoczne w trakcie wykonywania dokumentacji projektowej, a zatem ten zakres robót nie został nią objęty. Pozostawienie ubezpieczenia górnej części skarpy w takim stanie jest niebezpieczne dla ludzi (teren Łysego Młyna jest miejscem wypoczynku i rekreacji mieszkańców Poznania i okolicznych miejscowości, jest także miejscem gdzie prowadzona jest edukacja leśna) oraz samej konstrukcji skarpy. Powstałe w skarpie zapadlisko powoduje przedostawanie się wód opadowych w głąb skarpy doprowadzając do jej erozji, uszkadzając tym samym zakres prac objętych zamówieniem podstawowym tj. dolne stanowisko budowli upustowej od strony przebudowanego murku oporowego, - ułożenie dodatkowego drenażu z rur PVC fi 80 mm przy murze oporowym na długości 9,0 m wraz z obsypką rurociągu żwirem w ilości 0,810 m³ - po rozpoczęciu prac przy murze oporowym zaszła konieczność ułożenia dodatkowego drenażu, poza tym który jest przewidziany w dokumentacji projektowej o fi 160 mm. W murze oporowym pojawiły się dodatkowe przesiąki wody, które wymagały ujęcia i odprowadzenia poza budowlę hydrotechniczną - zaniechanie prac związanych z montażem dodatkowego drenażu spowodowałoby powstawanie uszkodzeń w przebudowywanym murze oporowym (co jest objęte zamówieniem podstawowym). Bez ułożenia dodatkowego drenażu nie byłaby możliwa realizacja robót dotyczących muru oporowego objętego dokumentacją projektową, - mechaniczne karczowanie pnia o fi 80 cm w korycie Młynówki (1 szt.)- Bez wykarczowania pnia nie jest możliwe przeprowadzenie reprofilacji (zawierającej się w zakresie prac ujętych umową podstawową) terenu zlokalizowanego pomiędzy ścianą budynku Łysego Młyna a korytem Młynówki. Zakres tych robót nie był objęty dokumentacją projektową, - wykonanie podłoża z betonu C25/30 grubości 15 cm pod schody - w ilości 1,499 m³ wraz z wykonaniem schodów - W projekcie było przewidziane wykonanie dolnej części schodów prowadzących do plateau. W trakcie realizacji prac budowlanych stwierdzono, że podłoże pod istniejącymi schodami górnymi nie jest stabilne i grozi ich osunięciem. Pozostawienie schodów górnych w takim stanie może zagrażać bezpieczeństwu ludzi, w tym dzieci uczestniczącym w zajęciach edukacyjnych. Pozostawienie schodów górnych w złym stanie technicznym stwarzałoby zagrożenie przy wykonywaniu schodów dolnych, które stanowią element zamówienia podstawowego, - humusowanie gr. 10 cm i obsianie trawą na powierzchni 90,00 m² - Humusowanie nie było przewidziane w dokumentacji projektowej dla obszaru o zmienionym ukształtowaniu. Humusowanie jest niezbędne do zabezpieczenia skarpy przed działaniem wód opadowych i wypłukiwaniem materiału, z którego wykonana jest skarpa budowli hydrotechnicznej, - wykonanie fundamentu z betonu C 25/30 pod podpory koryta do koła młyńskiego wraz z zakotwiczeniem podpór - w ilości 0,640 m³ - w trakcie robót związanych z reprofilacją terenu zlokalizowanego pomiędzy ścianą budynku Łysego Młyna a korytem Młynówki okazało się, że podpory drewnianego koryta wykonane z kamienia polnego w ogóle nie były zakotwiczone w podłożu (były niestabilne, co groziło przewróceniem się drewnianego koryta i uszkodzeniem górnego stanowiska budowli upustowej, która podlegała reprofilacji w ramach zamówienia podstawowego). dla Części nr 1 zamówienia (rozwiązania zamienne): Konieczność zastosowania rozwiązań zamiennych, które objęte zostały aneksem nr 2 do umowy, opisano w protokole konieczności nr 1 z dnia 02.05.2018 r. Roboty zamienne związane były z: - rozebranie ubezpieczenia z kamienia polnego na betonie koryta na górnym stanowisku koła młyńskiego - w ilości 5,490 m³ - z uwagi na ograniczony dostęp do górnego wypadu budowli upustowej na etapie tworzenia dokumentacji projektowej (z powodu zamulenia, zarośnięcia przez roślinność tej części budowli oraz stagnującą wodę) błędnie określony został rodzaj istniejącego ubezpieczenia. Podczas prac rozbiórkowych realizowanych przez Wykonawcę, zamiast betonu żwirowego stwierdzono obecność kamienia polnego, - rozebranie ubezpieczenia z kamienia polnego na betonie poniżej koła młyńskiego na prawym brzegu (plateau) - w ilości 5,60 m³ - Z uwagi na ograniczony dostęp do plateau na etapie tworzenia dokumentacji projektowej (z powodu zamulenia, zarośnięcia przez roślinność tej części budowli oraz stagnującą wodę) błędnie określony został rodzaj istniejącego ubezpieczenia. Podczas prac rozbiórkowych realizowanych przez Wykonawcę, zamiast betonu żwirowego stwierdzono obecność kamienia polnego, - umocnienie skarpy kamieniem polnym (50% z odzysku) na podsypce cementowo - piaskowej ze spoinowaniem zaprawą cementową - powierzchnia 36,00 m² - Podczas prac rozbiórkowych górnego wypadu budowli upustowej i plateau zamiast betonu żwirowego stwierdzono obecność kamienia polnego, tj. materiału nadającego się podobnie jak kamień łamany, do umocnienia skarpy. Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej Zamawiający nie był w stanie stwierdzić z jakiego materiału wykonane jest górne stanowisko koła młyńskiego i plateau z uwagi na ograniczony dostęp do tych części konstrukcji z powodu obecności zamuliska, zarośnięcia przez roślinność oraz stagnującą w tym miejscu wodę. Z powodu wyżej wymienionych okoliczności Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że materiał pochodzący z rozbiórki będzie spełniać wymogi techniczne, jako element który może być wykorzystany do umocnienia skarpy, - umocnienie skarpy kamieniem polnym (50% z odzysku) lecz na podkładzie z betonu C16/20 grub.15 cm (kamień polny 50% z odzysku) - na powierzchni 36,30 m² - podczas prac rozbiórkowych górnego wypadu budowli upustowej i plateau zamiast betonu żwirowego stwierdzono obecność kamienia polnego, tj. materiału nadającego się podobnie jak kamień łamany, do umocnienia skarpy. Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej Zamawiający nie był w stanie stwierdzić z jakiego materiału wykonane jest górne stanowisko koła młyńskiego i plateau z uwagi na ograniczony dostęp do tych części konstrukcji z powodu obecności zamuliska, zarośnięcia przez roślinność oraz stagnującą w tym miejscu wodę. Z powodu wyżej wymienionych okoliczności Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że materiał pochodzący z rozbiórki będzie spełniać wymogi techniczne, jako element który może być wykorzystany do umocnienia skarpy. dla Części nr 2 zamówienia (dodatkowe roboty budowlane): Konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, a które objęte zostały aneksem nr 1 do umowy, opisano w protokole konieczności nr 1 z dnia 02.05.2018 r. Dodatkowe roboty budowlane związane były z: - drenaż od strony zbiornika - (w tym: spoinowanie ścian zaprawą cementową na pow. 15 m², izolacja pionowa przeciwwilgociowa grubości 3 mm z bitumicznych mas uszczelniających na pow. 15 m², izolacja fundamentu z folii kubełkowej na pow. 15 m², drenaż fi 80 na długości 10 m, obsypka rurociągu żwirem) - ochrona budynku OEL Łysy Młyn przed napływem wód gruntowych od strony zbiornika Łysego Młyna. Po rozpoczęciu prac przy budynku młyna zaszła konieczność ułożenia dodatkowego drenażu, poza tym który jest przewidziany w dokumentacji projektowej. W sąsiadującej z młynem skarpie pojawiły się dodatkowe przesiąki wody, które wymagały ujęcia i odprowadzenia poza budowlę hydrotechniczną - zaniechanie prac związanych z montażem dodatkowego drenażu spowodowałoby powstawanie uszkodzeń w przeprofilowanym terenie przed budynkiem młyna (co jest objęte zamówieniem podstawowym), - drenaż opaskowy - w tym między innymi szpachlowanie podłoża betonowego, izolacja pionowa przeciwwilgociowa bitumiczna, montaż folii kubełkowej, drenaż rur PVC o fi 80 mm z obsypką żwirową - Po odkryciu fundamentów w związku z dużym napływem wód gruntowych przez ścianę fundamentową stwierdzono konieczność wykonania tych robót w celu zabezpieczenia budynku przed wilgocią. Stwierdzenie konieczności montażu drenażu opaskowego nie była możliwa na etapie prac projektowych, gdyż nie było dostępu do fundamentów znajdujących się poniżej terenu utwardzonego kamieniem polnym na zaprawie betonowej, - przełożenie kabla telekomunikacyjnego (światłowód) na długości 10,00 m - w czasie robót ziemnych stwierdzono uzbrojenie terenu - światłowód - które nie były zainwentaryzowane na dostępnych mapach. Bez przełożenia kabla niemożliwa byłaby realizacja prac związanych z reprofilacją terenu, - zabezpieczenie wodociągu otulinami styropianowymi na 30 m długości wodociągu - w czasie robót ziemnych stwierdzono uzbrojenie terenu - wodociąg od studni do budynku mieszkalnego - które nie było zainwentaryzowane na dostępnych mapach. Bez zabezpieczenia wodociągu niemożliwa byłaby realizacja prac związanych z reprofilacją terenu, - rozebranie pozostałej części nawierzchni z kostki nieregularnej - niezbędne w związku z koniecznością budowy dodatkowego drenażu zabezpieczającego budynek przed napływem wód gruntowych i wilgocią , - Rozbiórka i montaż schodów drewnianych przy kładce na długości 12,00 m i szer. 2,0 m - w celu umożliwienia transportu do górnego stanowiska koła młyńskiego i ułożenia drenażu, który został odsunięty od budynku OEL Łysy Młyn z uwagi na jego płytkie fundamenty, - Przyłączenie istniejącego drenażu o fi 200 mm do studni S-2 - W czasie robót ziemnych stwierdzono uzbrojenie terenu - drenaż na placu przed budynkiem Łysego Młyna - które nie było zainwentaryzowane na mapach powykonawczych w okresie gdy został wybudowany budynek Łysego Młyna. Dren ten w dalszym ciągu prowadzi wodę. Montaż studni typu S2 posłuży do celów kontrolnych. Studzienka jest zaprojektowana na kolektorze kanalizacji deszczowej. Bez przyłączenia istniejącego na gruncie drenażu niemożliwa byłaby realizacja prac związanych z reprofilacją terenu, - studzienki kanalizacyjne z gotowych elementów z tworzysz sztucznych przy fi 425 mm i głębokości studzienki 2,0 m - 2 szt. - Z uwagi na zmianę trasy przebiegu drenażu, wydłużeniu uległa jej długość co pociąga za sobą konieczność montażu studzienek kanalizacyjnych zapewniających łatwy dostęp do sieci z poziomu nawierzchni oraz kontrola funkcjonowania w czasie eksploatacji, - wypełnienie otworów wewnątrz budynku - W trakcie prowadzenia robót podstawowych, wewnątrz budynku zaobserwowano skraplającą się wodę na konstrukcji koła. Napór wody gruntowej zlokalizowanej pod budynkiem był tak duży, że doprowadzało to do gromadzenia się jej w zlokalizowanym w podłodze otworze, w którym umieszczony jest wał koła młyńskiego. Bez izolacji otworu, od pozostałej części wnętrza budynku stagnująca zimą woda w otworze zamarznie i będzie działać jak pompa chłodząca. Doprowadzi to do sytuacji, w której to pomimo ustawionego zimą ogrzewania, temperatura wewnątrz budynku będzie bardzo niska. Głównym celem zamówienia podstawowego jest zabezpieczenie budynku przed przesiąkami wody. W trakcie robót podstawowych budynek zabezpieczony został z zewnątrz przed przedostawaniem się wody, ale nie spodziewano się że woda pojawi się wewnątrz budynku w wyniku przesiąkania wód gruntowych. Bez zrealizowania zakresu robót dodatkowych nie było by możliwe zabezpieczenie budynku przed przesiąkami wody, co było głównym celem zamówienia podstawowego. dla Części nr 2 zamówienia (rozwiązania zamienne): Konieczność zastosowania rozwiązań zamiennych, które objęte zostały aneksem nr 2 do umowy, opisano w protokole konieczności z dnia 02.05.2018 r. Roboty zamienne związane były z: - zmiana przebiegu trasy drenażu - Trasa przebiegu drenażu została zmieniona w celu odsunięcia linii drenażu od strony fundamentu budynku dla uniknięcia zagrożenia stateczności budynku (realizacja robót w gruntach silnie uwodnionych) oraz wyeliminowanie kolizji z odkrytym na gruncie światłowodem, - zmiana lokalizacji kanalizacji deszczowej - w czasie robót ziemnych stwierdzono uzbrojenie terenu - sieć drenarska - która nie była zainwentaryzowana na dostępnych mapach. Odkrycie sieci drenarskiej w gruncie wymusiło korektę lokalizacji kanalizacji deszczowej, - nawierzchnie z kamienia polnego ze spoinowaniem zaprawą cementową j (materiał 50% odzysku) - Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że materiał pochodzący z rozbiórki terenu zlokalizowanego przed budynkiem OEL Łysy Młyn będzie w tak dobrym stanie technicznym, jako element który może być wykorzystany do dalszego umocnienia terenu. Zamawiający przewidywał, że podczas prac rozbiórkowych materiał ten ulegnie zniszczeniu, połamaniu i wykruszeniu bez możliwości jego ponownego wykorzystania. Po wykonaniu robót rozbiórkowych okazało się, że 50% kamienia polnego może być ponownie wykorzystana do wbudowania. Z tego względu zamiast kostki granitowej zakupione zostało pozostałe 50% brakującego kamienia polnego, - Ścieki z elementów betonowych grubości 15 cm na podsypce piaskowej (materiał z rozbiórki) - Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej Zamawiający nie był w stanie przewidzieć, że materiał pochodzący z rozbiórki ścieków będzie w tak dobrym stanie technicznym, jako element który może być wykorzystany do dalszego wbudowania. Zamawiający przewidywał, że podczas prac rozbiórkowych materiał ten ulegnie zniszczeniu, połamaniu i wykruszeniu bez możliwości jego ponownego wykorzystania. Po wykonaniu robót rozbiórkowych okazało się, że elementy betonowe mogą być ponownie wykorzystane do wbudowania. Z tego względu zrezygnowano z zakupu nowego betonu.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
dla Części nr 1 zamówienia: - w związku z wystąpieniem robót dodatkowych i zamiennych - zmieniony został termin realizacji zamówienia na dzień 30.08.2018 r., - w związku z wystąpieniem robót dodatkowych i zamiennych - zmianie uległa wysokość wynagrodzenia kosztorysowego Wykonawcy na kwotę 78 869,17 zł brutto. dla Części nr 2 zamówienia: - w związku z wystąpieniem robót dodatkowych i zamiennych - zmieniony został termin realizacji zamówienia na dzień 15.08.2018 r., - w związku z wystąpieniem robót dodatkowych i zamiennych - zmianie uległa wysokość wynagrodzenia kosztorysowego Wykonawcy na kwotę 146 634,76 zł brutto.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.