Ogłoszenie nr 500139255-N-2018 z dnia 19-06-2018 r.
Pabianice: Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetleniowych na terenie Miasta Pabianice OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza, Krajowy numer identyfikacyjny 51691000000,
ul. ul. Zamkowa
16,
95200
Pabianice, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
422 254 600, e-mail
efila@um.pabianice.pl, faks
422 254 669.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.pabianice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetleniowych na terenie Miasta Pabianice
Numer referencyjny
ZPK.271.12.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego, będących w posiadaniu Wykonawcy w celu utrzymania ich w stanie technicznym zgodnym z obowiązującymi przepisami. Określenie obszaru i ilości opraw oświetleniowych zawiera załącznik nr 1a do zaproszenia.
2. Wykonawca prowadzić będzie eksploatację urządzeń oświetleniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez:
a) planowe czynności eksploatacyjne, a w szczególności:
przeglądy techniczne urządzeń, aparatury pomiarowej i sterowniczej,
oględziny tras linii napowietrznych i kablowych,
przeglądy techniczne opraw i wnęk latarni,
malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarni, szafek i tablic rozdzielczych,
wymianę opraw o złym stanie technicznym, w terminie do 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia,
pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami,
kontrolę stanu oświetlenia w porze świecenia,
b) awaryjne czynności, a w szczególności:
wymianę uszkodzonych elementów układu zasilania i sterowania,
naprawę bądź wymianę uszkodzonych kabli zasilających oświetlenie,
naprawę zerwanych przewodów zasilających oświetlenie
wymianę źródeł światła, opraw, oprawek, dławików i kondensatorów,
wymianę uszkodzonych i połamanych słupów oświetlenia wydzielonego stanowiących własność Wykonawcy,
wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych drzwiczek wnękowych latarni,
likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia drogowego,
c) okresowe kontrole stanu oświetlenia przeprowadzane wspólnie przez Strony w terminach wzajemnie uzgodnionych.
d) prace nie wymienione w punkcie b) jak w szczególności:
wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych (w przypadku oświetlenia wydzielonego stanowiącego własność Zamawiającego),
wymiana niestandardowych elementów oświetlenia stanowiących własność Zamawiającego (projektory, oprawy LED, oprawy specjalne itp.),
dowieszenie dodatkowych opraw oświetleniowych
będą wykonywane na odrębne zlecenie Zamawiającego
II.5) Główny Kod CPV:
50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawą wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 roku, poz. 1579 ze zm), zwanej dalej ustawą, zgodnie z którym: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku gdy dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Punkty świetlne, których eksploatację i konserwację zamierza zlecić Zamawiający temu konkretnemu Wykonawcy, stanowią element infrastruktury wchodzącej w skład układu dystrybucyjnego energii elektrycznej i stanowią własność Wykonawcy. O ile koszty utrzymania systemu przesyłu energii elektrycznej takiego jak okablowanie, słupy, zabezpieczania stanowią element taryfy dystrybucyjnej energii elektrycznej, to koszty związane z eksploatacją i konserwacją punktów świetlnych muszą być ponoszone odrębnie i niezależnie od kosztów zakupu i/lub dystrybucji energii elektrycznej. Stanowi o tym art. 3 pkt. 22 w związku z art. 18 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 1059 ze zm.). Brak jest formalnych i merytorycznych podstaw do powierzenia eksploatacji i konserwacji punktów świetlnych innemu niż ich właściciel podmiotowi. Konsekwencją takiego działania, ze względu na fakt iż taka usługa jest odpłatna, jest to iż Zamawiający musi zawrzeć tylko z tym jedynym podmiotem odpłatną usługę eksploatacji i konserwacji. Co z kolei w myśl art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy pzp, ze względu na zarówno uwarunkowania techniczne jak i formalne (prawa wyłączne) uprawnia Zamawiającego do wszczęcia procedury w wyniku której może zostać udzielone zamówienie z wolnej ręki. Tym samym należy stwierdzić, że wszystkie wymogi ustawowe zostały dochowane.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
PGE Dystrybucja SA z siedzibą w Lublinie - Oddział Łódź,
,
ul. Tuwima 58,
90-021,
Łódź, kraj/woj.
łódzkie
INNE PRZETARGI Z PABIANIC
- Budowa boiska ze sztuczną nawierzchnią do piłki nożnej wraz z kontenerowym zapleczem sanitarno-szatniowym i urządzeniami infrastruktury towarzyszącej
- Zakup i dostawa klinicznego ultrasonografu z głowicami oraz toru wizyjnego kompatybilnego z endoskopami firmy Olympus
- Nadzór inwestorski nad przebudową dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice
- Przebudowa Zespołu Szkół Specjalnych Nr 4 im. Marii Grzegorzewskiej w Konstantynowie Łódzkim, ul. Zgierska 10 w celu dostosowania do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
więcej: przetargi w Pabianicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.