Ogłoszenie nr 500136126-N-2018 z dnia 15-06-2018 r.
Tarnowo Podgórne: wynajem i montaż zabudowy kontenerowej na potrzeby Szkoły Podstawowej w Przeźmierowie OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy Tarnowo Podgórne, Krajowy numer identyfikacyjny 55112500000,
ul. ul. Poznańska
115,
62080
Tarnowo Podgórne, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
061 8146-221, e-mail
zp@tarnowo-podgorne.pl, faks
(061) 814 61 18.
Adres strony internetowej (url): www.tarnowo-podgorne.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wynajem i montaż zabudowy kontenerowej na potrzeby Szkoły Podstawowej w Przeźmierowie
Numer referencyjny
WOP.271.48.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wynajem, montaż i demontaż zabudowy kontenerowej na po-trzeby Szkoły Podstawowej w Przeźmierowie. Lokalizacja: teren szkoły podstawowej Przeźmiero-wo ul. Kościelna 46/48, działka nr 150/5, Powierzchnia terenu pod kontenery ok. 31 m x 17 m.
2. Zakres prac:
- dostawa, montaż i wynajem kontenerów,
- wynajem zbiorników bezodpływowych,
- przygotowanie terenu pod kontenery,
- podłączenie kontenerów do mediów (energia elektryczna, woda, zbiornik bezodpływowy na nie-czystości),
- połączenie kontenerów między sobą,
- opróżnianie zbiorników bezodpływowych na nieczystości,
- odłączenie podłączonych mediów od kontenerów (energia elektryczna, woda, zbiornik bezod-pływowy na nieczystości)
- demontaż i wywóz kontenerów,
- posprzątanie kontenerów po wynajmie,
- wywóz nieczystości.
3. Wyposażenie kontenerów:
a) kontenery - sale lekcyjne:
- 4 sale lekcyjne dla 25 dzieci o powierzchni ok. 60 m2 (szacunkowo: 1 sala lekcyjna składa się z 4 kontenerów),
- 2 sale lekcyjne dla 15 dzieci o powierzchni ok. 30 m2 ( szacunkowo: 1 sala lekcyjna składa się z 2 kontenerów).
Kontenery winny być wyposażone w ogrzewanie elektryczne, oświetlenie , gniazda elektryczne, klimatyzację, drzwi i okna.
b) kontenery - sanitariaty:
- toaleta dla dziewcząt,
- toaleta dla chłopców,
- toaleta dla niepełnosprawnych.
Kontenery wyposażone w ogrzewanie elektryczne, oświetlenie , gniazda elektryczne, sedesy, umywalki, pisuary, elektryczne suszarki do rąk, dozowniki do mydła, pojemniki do papieru toaleto-wego, drzwi i okna.
Mapa zawierająca również sposób ustawienia kontenerów stanowi załącznik do niniejszej specyfi-kacji.
4. Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warun-kami technicznymi i posiadaną wiedzą, przepisami bhp, z zaleceniami Zamawiającego. Wykonawca zastosuje materiały o parametrach użytkowych nie gorszych od podanych w dokumentacji.
5. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
6. Przedmiot zamówienia został określony we Wspólnym Słowniku Zamówień
symbolem:
70 31 00 00-7 - usługa wynajmu lub sprzedaży obiektów budowlanych.
7. Do obowiązku i na koszt Wykonawcy należy także:
- zabezpieczenie miejsce wykonywania prac oraz prowadzenie prac zgodnie z przepisami BHP oraz ppoż.;
- zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, stanowiących przedmiot niniej-szej Umowy;
- zapewnienie bezpiecznego korzystania z terenu przylegającego do miejsca wykonywania prac;
- kompletowanie w trakcie realizacji prac stanowiących przedmiot niniejszej Umowy wszelkiej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych w trakcie trwania prac w uzgodnionym przez Strony terminie, nie dłuższym jednak niż termin technicznie uzasadniony konieczny do ich usu-nięcia,
- ochrona i zarządzanie miejscem wykonywania prac, aż do zakończenia realizacji Zamówienia, co nie wyłącza uprawnień Zamawiającego do nadzoru,
- likwidacja skutków oddziaływania realizacji prac na otoczenie,
- zapłata opłat za składowanie odpadów.
8. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakre-sie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz. 1502, z późn. zm.).
Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy : Przez nawiązanie stosunku pracy pra-cownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod je-go kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do za-trudnienia pracownika za wynagrodzeniem.
8.1. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji za-mówienia.
Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czyn-ności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia były zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy 1 etat.
Wymagana liczba zatrudnionych osób - minimum 3 osoby.
Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia.
W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do nie-zwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
8.2. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnie-nia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czyn-ności w trakcie realizacji zamówienia: Czynności pracownika dokonującego montażu kontenerów.
8.3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o któ-rych mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
a) sposób udokumentowania zatrudnienia ww. osób:
a1) prace będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czyn-ności w trakcie realizacji zamówienia,
a2) wykonawca w terminie do 5 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób: oświadczenie wykonawcy zawierające: imię i nazwisko zatrudnionego, czas zatrudnienia, czas pracy, zakres obowiązków pod rygorem kar umownych za podanie nieprawdziwych danych lub braku ak-tualizacji listy pracowników w przypadku wystąpienia zmian osobowych.
a3) wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkła-dał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, przedkładał dowody od-prowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia lub kopię dowodu potwierdzają-cego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapew-niający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
b) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia:
b1) W przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. 8.3. ppkt. a2) i a3) SIWZ lub podanie nieprawdziwych danych lub braku aktualizacji listy pracowników w przypadku wy-stąpienia zmian osobowych, wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wyso-kości 2 000zł.
b2) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 8.3. ppkt. a2) i a3) lub zmiany sposobu zatrudnienia wskazanych osób, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie za-mówienia.
b3) W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia liczby osób wymaganej przez Zamawia-jącego, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysoko-ści 1% całkowitego wynagrodzenia, za każdą niezatrudnioną osobę poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego,
b4) W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie wykonawcy, możliwe jest za-stąpienie ww. osoby lub osób innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie po-wyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez wy-konawcę w ofercie.
b5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
9. Zamawiający przewiduje prawo opcji. W toku realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie pra-wo do wydłużenia wynajmu zabudowy kontenerowej do 3 miesięcy. Zaistnienie okoliczności sko-rzystania z prawa opcji spowoduje odpowiednie zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonaw-cy po cenach zawartych w ofercie. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiają-cego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem urucho-mienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.
10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia na czas trwania umowy.
11. Zamówienie należy wykonać w terminie:
- Termin dostawy i montażu - .................
- termin wynajmu kontenerów: do 29 lutego 2020r. (z możliwością przedłużenia do 3 miesięcy w ramach prawa opcji).
II.5) Główny Kod CPV:
70.31.00.00 - Usługi wynajmu lub sprzedaży obiektów budowlanych
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zamówienie będzie udzielone w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przeprowadził pierwotnie postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego wg wykonanej dokumentacji projektowej przez Autorską Pracownię Architektoniczną Vowie Studio. W postępowaniu pomimo zainteresowania wykonawców i składanych zapytań nie wpłynęła żadna oferta. Biorąc pod uwagę fakt, że termin wykonania zabudowy kontenerowej na rzecz rozbudowywanej szkoły jest dość krótki, oraz że nie dochodzi do istotnych zmian w przedmiocie zamówienia. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt. 4 PZP. W wyniku prowadzonych negocjacji z wykonawcą firmą TOI TOI POLSKA sp. z o.o. ustalono, że nie jest możliwa realizacja powyższego zamówienia zgodnie z projektem w tym terminie. Zaprojektowane kontenery są wysokości 3 m zgodnie z warunkami jakie wymagane są dla pomieszczeń szkolnych. Stwarza to konieczność ich odrębnego wykonania co wiąże się z czasem oczekiwania na poziomie 4 miesięcy. Jednocześnie wykonawca wskazał alternatywne rozwiązanie możliwe do realizacji w ciągu miesiąca tj wykonanie zabudowy kontenerowej ze standardowych kontenerów wysokości 2,5 m wyposażonych w klimatyzację. Rozwiązanie to będzie spełniało wymagania dla pomieszczeń szkolnych, wymaga jednak wykonania zmiennego opracowania projektowego. Efektem negocjacji jest więc istotnie z punktu widzenia PZP zmieniony przedmiot, tym samym nie mogło dojść do zawarcia umowy w trybie art. 67 ust.1 pkt. 4.
Biorąc pod uwagę oba przeprowadzone postepowania oraz fakt, że przedmiot zamówienia musi być zrealizowany w jak najkrótszym terminie, a najlepiej do 29 czerwca 2018 r., bowiem rusza rozbiórka starej szkoły w czasie wakacji i należy jak najszybciej przenieść ją do zabudowy kontenerowej, nie ma już czasu na prowadzenie kolejnego postępowania w innym trybie. Jednocześnie sytuacja ta nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, bowiem nie mógł on przewidzieć sytuacji, w której nie będą dostępne kontenery w takiej konfiguracji jak założył zgodnie z obowiązującymi przepisami projektant. Jednocześnie w trakcie pierwszego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego żaden z wykonawców nie zwrócił na to uwagi i nie poddał pod rozwagę rozwiązań alternatywnych możliwych do wykonania w wymaganym terminie.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Toi-Toi Polska,
tnadstawek@toitoi.pl,
ul. Wołczyńska 35,
60-003,
Poznań, kraj/woj.
wielkopolskie
INNE PRZETARGI TARNOWO PODGÓRNE
- budowa oświetlenia drogowego w Jankowicach - ul. Ogrodowa
- budowa oświetlenia ulic Żurawinowej, Agrestowej, Aroniowej w Tarnowie Podgórnym - etap I
- budowa ulic: Poznańskiej, Promykowej, Upalnej, Ciepłej, Gorącej w Górze - etap II i III
- termomodernizacja budynku komunalnego w Rumianku przy ulicy Parkowej 6
więcej: przetargi TARNOWO PODGÓRNE »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.