To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2018-05-24
Ogłoszenie nr 500115691-N-2018 z dnia 24-05-2018 r.
Gmina Oleśnica: Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Oleśnica 2018/2019
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500082710-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500082710-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Oleśnica, Krajowy numer identyfikacyjny 931934791,
ul. 11 Listopada
24,
56-400
Oleśnica, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
+48713140200, e-mail
urzad@olesnica.wroc.pl, faks
+48713140204.
Adres strony internetowej (url): http://olesnica.nowoczesnagmina.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Oleśnica 2018/2019
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP. 271.1.13.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest realizacja Odbiór i transportu odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych w granicach administracyjnych Gminy Oleśnica, w okresie od 2 maja 2018 do 30 kwietnia 2019 r. Liczba sołectw: 29 - Liczba gospodarstw domowych objętych systemem odbioru odpadów komunalnych według stanu na dzień 31 grudnia 2017 r. - 3906
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
662400
Liczba otrzymanych ofert:
0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Boguszycach
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
660960
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna: art. 66 oraz art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm. dalej pzp) oraz art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1289). Uzasadnienie: Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, ze zm.) Gmina Oleśnica zleca usługę polegającą na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Świadczenie usługi będzie realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z uchwałą Rady Gminy Oleśnica z dnia 30 czerwca 2016 r. Nr XXI/137/16 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Gmina udziela zamówienia na mocy normy art. 67 ust. 1 pkt 12 pzp obowiązującego od 01 stycznia 2017 r., która w polskim porządku prawnym ukonstytuowała normatywnie możliwość udzielania tzw. zamówień "in house'. Zgodnie z przywołanym przepisem: Zamawiający (tutaj gmina Oleśnica) może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli (.. ) zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. I pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadając kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegając na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jednocześnie w ust. 9 przywołanego wyżej przepisu ustawodawca wskazuje, że: W przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące Średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. I pkt 12 lit b (...) ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych. W przedmiotowym przypadku ustawowe warunki zastosowania zamówienia "in house" określone w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a, b oraz c są spełnione. Po pierwsze, gmina Oleśnica jest podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 Pzp. Jako jednostka samorządu terytorialnego jest ona bowiem jednostką sektora finansów publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych). Po drugie, Wykonawca, Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne z Sp. z o.o. w Boguszycach, jest osobą prawną - spółką kapitałową - spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, w której Zamawiający posiada wszystkie udziały. Potwierdza to wpis Wykonawcy do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Dla Wrocławia-Fabrycznej We Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000282383 NIP: 9111924663. Wspominana tu okoliczność przesądza zarazem o braku przesłanki negatywnej, o której mowa w art. 67 ust. I pkt 12 lit. c) Pzp. Po trzecie, z uwagi na rzeczony status własnościowy Zamawiającego wobec Wykonawcy nie ulega wątpliwości, że gmina Oleśnica może sprawować kontrolę nad Gminnym Przedsiębiorstwem Komunalnym Sp. z o.o. w Boguszycach odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, w tym poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Gmina Oleśnica decyduje o 2/3 składu organu nadzorczego w spółce, odgrywa decydującą rolę w zakresie ustalania jej obszarów działalności, co znajduje także swoje odzwierciedlenie w akcie założycielskim spółki, który określa szczegółowy przedmiot działalności spółki, Uchwale Nr V/13/07 Rady Gminy Oleśnica z dnia 2 lutego 2007 r. w sprawie utworzenia przez gminę Oleśnica spółki pod nazwą Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. i umowie wykonawczej. Gmina dysponuje szerokim wachlarzem oddziaływań na Wykonawcę. Wójt gminy Oleśnica może samodzielnie podejmować wszystkie czynności przewidziane dla Zgromadzenia Wspólników, dysponując w tym zakresie wszystkimi głosami, w szczególności ma prawną i faktyczną możliwość wywierania wpływu na określanie planów Wykonawcy, tak bieżących, jak i długofalowych. W ten sposób wyznacza mu odpowiedni margines autonomii. Po czwarte Ponad 90 % działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Gminę. Średni przychód wykonywanych zadań powierzonych przez Gminę Oleśnica osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych wynosi ponad 90 %. Powierzenie GPK Sp. z o.o. w trybie procedury in house zadania użyteczności publicznej w postaci odbioru i transportu odpadów komunalnych z terenu gminy Oleśnica od właścicieli nieruchomości zamieszkałych jest z punku widzenia stabilności systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy najkorzystniejszym rozwiązaniem. Pozwoli to na pełną kontrolę strumienia odpadów i stanowi gwarancję, że odpady trafią do wskazanego i zgodnego z przepisami miejsca ich zagospodarowania, a jednocześnie, że wszystkie odpady, za których odbiór płaci Zamawiający, pochodzą z jego terenu. Wykorzystanie dla realizacji przedmiotowego zadania GPK Sp. z o.o. umożliwia nadto uzyskanie akceptowalnej ceny usługi przy zachowaniu jakości świadczonych usług (o czym świadczyć może m.in. brak kar z tytułu nienależytego wykonania usług w dotychczasowej ich realizacji). Należy mieć bowiem na uwadze, że Wykonawca jako spółka komunalna nie jest nastawiony na maksymalizację zysku przy jednoczesnej minimalizacji nakładów własnych. Na marginesie zaznaczyć należy, że cały wypracowany zysk przeznaczony będzie na rozwój Spółki poprzez strategiczne planowanie w zakresie inwestycji w sprzęt i urządzenia. Ostatecznie, zaangażowanie Wykonawcy gwarantuje należyty poziom świadczenia usługi. Dodać należy, że GPK Sp. z o.o. posiada uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia, dysponuje niezbędną wiedzą i doświadczeniem w wykonywaniu usług objętych przedmiotem zamówienia, osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu zamówienia, odpowiednim potencjałem technicznym oraz znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. Dotychczasowy sposób wykonywania przez GPK Sp. z o.o. usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych nie budził żadnych zastrzeżeń. Mając na uwadze powyższe, zaszła przesłanka do udzielenia zamówienia Gminnemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu Sp. z o.o. w Boguszycach na zasadach określonych w art. 67 ust.1, pkt 12 Pzp.
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Oleśnicy w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1509D w ul. Wądoły na odcinku od ul. Moniuszki do ul. Energetycznej
- USŁUGA UBEZPIECZENIA POWIATU OLEŚNICKIEGO WRAZ Z JEDNOSTKAMI
- Zakup i dostawa fabrycznie nowego ambulansu typu B wraz z wyposażeniem do Powiatowego Zespołu Szpitali
- Budowa świetlic wiejskich w miejscowościach Ostrowina i Spalice w systemie "zaprojektuj i wybuduj"
więcej: przetargi w Oleśnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz zagospodarowaniu przyjętych odpadów
- Likwidacja odpadów pochodzących z rozbiórek na terenie stanowiącym własność Gminy Miasta Toruń przy ul. Batorego w Toruniu, w ilości orientacyjnej - 852 m3.
- "Usługa polegająca na odbiorze, wywozie i utylizacji odpadów o kodzie 16 03 8, tj. kuchennych, pokonsumpcyjnych i produktów spożywczych przeterminowanych lub nieprzydatnych do spożycia"
- Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych dla SPZOZ w Gostyniu
- Prowadzenie i organizacja Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Wejherowo w Części 1 - PSZOK północny.
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Ruja
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.