Ogłoszenie nr 500074312-N-2018 z dnia 06-04-2018 r.
Legnica: Kompleksowe utrzymaniu czystości w obiektach oraz na terenach zewnętrznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Legnicy.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500063803-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Legnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 1775600450,
ul. Władysława Grabskiego
26,
59-220
Legnica, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
76 876 42 43, e-mail
grazyna.konopska@zus.pl, faks
76 876 46 20.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowe utrzymaniu czystości w obiektach oraz na terenach zewnętrznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Legnicy.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):19000/271/2/2017-ADG
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot umowy realizowany będzie w następujących obiektach: a) Oddziału ZUS w Legnicy przy ul. Wł. Grabskiego 26 - budynek główny, b) Oddziału ZUS w Legnicy przy ul. Wł. Grabskiego 26 - budynek Nr 2 skrzydło A, c) Oddziału ZUS w Legnicy przy ul. Wł. Grabskiego 26 - budynek Nr 2 skrzydło B i D, d) Oddziału ZUS w Legnicy przy ul. Wł. Grabskiego 26 - budynek Nr 2 skrzydło C, e) Oddziału ZUS w Legnicy przy ul. Wł. Grabskiego 26 - budynek Nr 3, f) Oddziału ZUS w Legnicy przy ul. Wł. Grabskiego 26 - budynek Nr 5/6, g) Inspektoratu ZUS w Bolesławcu przy ul. Kwiatowej 2, h) Inspektoratu ZUS w Głogowie przy ul. Morcinka 14, i) Inspektoratu ZUS w Jaworze przy ul. Gagarina 5, (udział w kosztach sprzątania zewnętrznego: - ZUS 42%; - Izba Skarbowa 58%), j) Inspektoratu ZUS w Lubinie przy ul. Drzymały 12, k) Inspektoratu ZUS w Złotoryi przy ul. Basztowej 9, l) Biura Terenowego ZUS w Górze przy ul. Wrocławskiej 54, m) Biura Terenowego ZUS w Lwówku Śl. przy ul. 10 Dywizji 6, n) Biura Terenowego ZUS w Polkowicach przy ul. Górna 4;
II.4) Główny kod CPV: 90910000-9
Dodatkowe kody CPV:
90911200-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
17.11.2017 r. - 30.03.2018 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/03/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Modyfikacja umowy jest możliwa, gdy konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, pod warunkiem, że wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Jest to powrót do możliwości aneksowania umowy, z uwagi na zaskakujące zamawiającego zdarzenie.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zawarcie umowy w trybie z wolnej ręki, uzasadnione było sytuacją wyjątkową i szczególną, i nie wynikało z przyczyn leżących po stronie Oddziału. Dotychczasowy Wykonawca z dnia na dzień odstąpił od umowy i wymagane było natychmiastowe udzielenie zamówienia.
Umowa została zawarta na okres od 17.11.2017 r do 30.03.2018 r. tj. okres niezbędny do przeprowadzenia postepowania w trybie konkurencyjnym.
Jednak termin pierwotnie wyznaczony okazał się niewystarczający na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego, na okres 24 miesięcy, w procedurze unijnej. Procedura związana
z przeprowadzeniem postępowania i zawarciem umowy wymaga:
? - ustalenia 40 dni na termin składania ofert,
? - czasochłonnych czynności związanych z wyborem wykonawcy,
? - odczekania przewidzianych prawem terminów na ewentualne odwołania po wyborze wykonawcy.
To wszystko spowodowało, że nie było możliwości zawarcia nowej umowy
w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o prowadzone postępowanie przetargowe, w terminie umożliwiającym realizację usługi sprzątania od 1 kwietnia br.
W przypadku nie przedłużenia dotychczasowej umowy na okres kolejnych 6 tygodni, Oddział pozbawiany zostałby usługi utrzymania czystości a taka sytuacja jest niedopuszczalna.
Okoliczności powyższe powodują, że sytuacja jest nadal szczególna i wyjątkowa, nie wynika
z przyczyn leżących po stronie Oddziału. Nadal zachodzą przesłanki do zawarcia aneksu z art. 67 ust. 1 pkt 3.
Po analizie stanu faktycznego i na podstawie opinii UZP pn. "Dopuszczalność zmiany umowy zawartej po przeprowadzeniu postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki" stwierdza się, że aneks w przedmiotowej sprawie może zostać zawarty na okres od 1 kwietnia br. do 15 maja br.
Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- Plac zabaw przy Czwórce (LBO)
- "Rewitalizacja zespołu zabytkowego Palmiarni stanowiącego bazę edukacji przyrodniczo - historycznej" - etap III" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Zakup z dostawą nowych licencji na oprogramowanie Microsoft Windows Server 2022
- DOSTAWY ŚWIEŻYCH WARZYW I OWOCÓW
- Koszenie poboczy dróg powiatowych w 2024 r.
- Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego przystosowanego do przewozu 8 osób dla potrzeb Działu Technicznego Pogotowia Ratunkowego w Legnicy.
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania i bieżącego utrzymywania czystości w budynkach i na posesjach MORD w Krakowie, w tym w oddziałach terenowych w Krakowie i Oświęcimiu
- Usługi utrzymania czystości w pomieszczeniach Ogrodu Zoologicznego w Poznaniu
- Świadczenie usług w zakresie sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach budynków Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie
- Usługę sprzątania w budynku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu
- Sprzątanie i utrzymanie czystości w siedzibie Sądu Rejonowego w Piotrkowie Trybunalskim
- ŚWIADCZENIE USŁUGI SPRZĄTANIA W CENTRUM REKREACYJNO-SPORTOWYM UKIEL W OLSZTYNIE W ROKU 2024
więcej: Usługi sprzątania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.