Ogłoszenie nr 500074214-N-2017 z dnia 12-12-2017 r.
Gorlice: ODWODNIENIE DRÓG PUBLICZNYCH POPRZEZ BUDOWĘ KANALIZACJI DESZCZOWEJ W ULICY SOLIDARNOŚCI DO RZEKI ROPA W GORLICACH
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 553805-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500021177-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Gorlice, Krajowy numer identyfikacyjny 491893204,
ul. ul. Rynek
2,
38-300
Gorlice, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
183 551 252, e-mail
zampub@um.gorlice.net.pl, faks
183 551 212.
Adres strony internetowej (url): www.gorlice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODWODNIENIE DRÓG PUBLICZNYCH POPRZEZ BUDOWĘ KANALIZACJI DESZCZOWEJ W ULICY SOLIDARNOŚCI DO RZEKI ROPA W GORLICACH
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IR-V.271.2.15.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji deszczowej ulicy Solidarności wraz z wylotem do rzeki Ropy w Gorlicach. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę wylotu do rzeki Ropa z umocnieniem brzegów narzutem z głazów oraz płytami betonowymi ażurowymi po ok. 20 mb w górę i dół rzeki, budowę kolektora deszczowego z rur PCV o średnicy 800 mm od wylotu do studni D4 długości ok. 54,3 mb oraz przewiert rurami o średnicy 860 mm od studni D4 do studni Di długości ok. 33,5 mb, budowę studni separatora z jego montażem, budowę studni osadnika, uporządkowanie terenu i przywrócenie go do stanu sprzed rozpoczęcia robót. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa poniższa dokumentacja: 1) Projekt budowlany - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Dokumentacja badań podłoża gruntowego z opinią geotechniczną i projektem geotechnicznym - załącznik nr 3 do SIWZ, 4) Operat wodnoprawny - załącznik nr 4 do SIWZ, 5) Decyzje: Decyzja Nr 78/B/2017 - pozwolenie na budowę, Decyzja Nr 263/2017 - pozwolenie na budowę, Decyzja - pozwolenie wodnoprawne - załącznik nr 5 do SIWZ, 6) Opis materiałów równoważnych - załącznik nr 6 do SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45111200-0,
45232130-2
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
15.12.2017 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/11/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym i polegają na wykonaniu robót dodatkowych, których szczegółowy opis przedstawia załącznik nr 8 do umowy - Protokół konieczności z dnia 15.11.2017 r polegających na: a) wprowadzeniu i utrzymaniu oznakowania czasowej organizacji ruchu, wykonaniu komory wylotowej przewiertu z demontażem istniejącej studni i zabudowaniem nowej, wykonanie dodatkowych 2 komór dla zabezpieczenia łączeń wodociągu, likwidacji fundamentów betonowych urządzenia reklamowego,przebudowie odcinka wodociągu z zamontowaniem zasuwy w celu usunięcia kolizji istniejącego wodociągu DN 380 z wykonywaną kanalizacją deszczową, b) odtworzeniu nawierzchni bitumicznej ulic oraz , odpowiednio, zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
W związku z wystąpieniem robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym , które stały się niezbędne do realizacji zamówienia podstawowego dokonano zmiany sposobu odbioru robót i fakturowania za wykonane roboty.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Przyczyną dokonania zmiany dotyczącej realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy nieobjętych zamówieniem podstawowym jest odkrycie w toku realizacji przedmiotu umowy IR-V.272.2.10.2017 w szczególności niezinwentaryzowanych sieci tj. kabel energetyczny SN i wodociąg o średnicy 315mm. Taki stan rzeczy spowodował w szczególności konieczność uzyskania warunków przebudowy sieci oraz wykonania robót dodatkowych - w tym polegających na wykonaniu dwóch dodatkowych komór służących do założenia uszczelnienia połączeń kielichów rur żeliwnych, sąsiadujących z komorą przewiertową oraz odtworzenia podbudowy i nawierzchni drogi miejskiej. W ocenie zamawiającego wprowadzenie innego wykonawcy pozostaje zarówno ekonomicznie jak i technologicznie niemożliwe. Wartość robót dodatkowych nie przekracza równowartości 50% pierwotnego wynagrodzenia wykonawcy.
Zamawiający, działając z należytą ostrożnością i starannością, podejmował działania związane z wyborem wykonawcy oraz określeniem warunków realizacji przedmiotu umowy. Kluczowym jest fakt, że Zamawiający - jak i pozostali uczestnicy procesu budowlanego - opierali się na oficjalnych podkładach geodezyjnych, na których nie zostały naniesione istniejące w terenie sieci. Taki stan rzeczy w żaden sposób nie może obciążać którejkolwiek ze stron i nie może zostać uznany za przewidywalny, zwłaszcza w sytuacji, gdy sieci nie stanowią własności Zamawiającego. Brak świadomości co do konieczności wykonania robót, związanych w szczególności z odbudową nawierzchni drogi miejskiej, uzasadniał przyjęcie ustalonego pierwotnie terminu realizacji oraz jednorazowej płatności na rzecz Wykonawcy po zakończeniu realizacji całości przedmiotu umowy. Jednocześnie konieczność wydłużenia okresu realizacji na okres połowy miesiąca grudnia uzasadnia dopuszczenie płatności częściowej. Zmiana sposobu płatności nie stanowi zmiany wartości zamówienia.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z GORLIC
- Dostawa warzyw i owoców - II postępowanie.
- Zagospodarowanie poscaleniowe polegające na budowie i przebudowie dróg dojazdowych do pól we wsi Racławice, Gmina Biecz, Powiat Gorlicki.
- REMONT DROGI GMINNEJ 270303K (UL. M. KONOPNICKIEJ) W KM OD 0+406,00 DO KM 0+831,00 W MIEŚCIE GORLICE
- PRZEBUDOWA CIĄGÓW KOMUNIKACYJNYCH STARÓWKI MIASTA GORLICE WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ
- BUDOWA BLOKU PRZY ULICY KORCZAKA W GORLICACH
więcej: przetargi w Gorlicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 070125C Kotnowo - Józefkowo na odcinku I od km 0+000 do km 1+845 oraz na odcinku II od km 0+000 do km 0+190,13
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Budowa sieci i przyłączy kanalizacji deszczowej
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Przebudowa boiska szkolnego w Kostomłotach Drugich
- Zaprojektowanie i przebudowa wraz z modernizacją pomieszczeń SOR i współpracujących z nim pracowni diagnostycznych
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.