eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie nasadzeń w ramach zamówienia powtarzającego dotyczącego postępowania w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych z realizacją zadania pn."Park Linowy/Linearny przy ul. Grota Roweckiego od stacji benzynowej Orlen do ul. Zachodniej (wytyczenie alejek, budowa elementów architektury, nasadzenie drzew, miejsc aktywnego wypoczynku) wraz z zielonym ażurem, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-12-12

Ogłoszenie nr 500074126-N-2017 z dnia 12-12-2017 r.

Kraków: Wykonanie nasadzeń w ramach zamówienia powtarzającego dotyczącego postępowania w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych z realizacją zadania pn.: "Park Linowy/Linearny przy ul. Grota Roweckiego od stacji benzynowej Orlen do ul. Zachodniej (wytyczenie alejek, budowa elementów architektury, nasadzenie drzew, miejsc aktywnego wypoczynku) wraz z zielonym ażurem, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 361777097, ul. Za Torem 22, 30-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48 1220102240, e-mail przetargi@zzm.krakow.pl, faks +48123418487.
Adres strony internetowej (url): www.zzm.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie nasadzeń w ramach zamówienia powtarzającego dotyczącego postępowania w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych z realizacją zadania pn.: "Park Linowy/Linearny przy ul. Grota Roweckiego od stacji benzynowej Orlen do ul. Zachodniej (wytyczenie alejek, budowa elementów architektury, nasadzenie drzew, miejsc aktywnego wypoczynku) wraz z zielonym ażurem, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie
Numer referencyjny 121/2017

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania jest wyłonienie Wykonawcy zamówienia powtarzającego w zakresie wykonania nasadzeń związanych z realizacją zadania pn.: "Park Liniowy / Linearny przy ul. Grota Roweckiego od stacji benzynowej Orlen do ul. Zachodniej (wytyczenie alejek, budowa elementów małej architektury, nasadzenia drzew, miejsc aktywnego wypoczynku) wraz z zielonym ażurem", dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. 1.1 Zakres zamówienia obejmuje nasadzenia zieleni, zrealizowane zgodnie dokumentacją projektową, wykonaną w ramach umowy podstawowej nr ZZM/U/II/343/IM/520/2017 z dnia 23 sierpnia 2017r. 1.2 Szczegółowy zakres prac i wymagania dotyczące ich realizacji opisany jest w załączonym do S zestawieniu tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty, projekcie zieleni, standaryzacji nasadzeń, wymaganiami aplikacji R3Trees, jak i wzorze umowy. 1.3 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania. 1.4 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót - nasadzeń, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, ze sztuką ogrodową, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP. 1.5 Ilekroć w niniejszej S i załącznikach jest mowa o robotach należy przez to rozumieć czynności związane z realizacją przygotowaniem terenu, dostawy, nasadzenia, porządkowanie terenu i pielęgnację roślinności. 1.6 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności w zakresie prac objętych umową, w tym w szczególności realizujące prace związane z przygotowaniem terenu, nasadzeni zieleni i czynności porządkowe były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej 10 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać pięciu pełnym etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4) S terminie i z uwzględnieniem jego zapisów, liczonych od daty udzielenia zamówienia, tj. podpisania umowy. 3. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o własną kalkulację wraz z opisem oferowanego przedmiotu zamówienia, z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej S oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy, zgodnie z zestawieniem tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty stanowiącym załącznik do S. Kalkulacja wraz opisem oferowanego przedmiotu zamówienia, stanowi jedynie podstawę do oceny zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami S oraz do rozliczenia robót oraz ewentualnych robót zamiennych lub zaniechanych 4. Wykonawca musi zaoferować co najmniej 12 miesięczny okres gwarancji i rękojmi dla całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty) pielęgnację i wymianę materiału szkółkarskiego posiadającego wady niedopuszczalne. Zamawiający ustala termin przeglądu gwarancyjnego po rozpoczęciu sezonu wegetacyjnego (do 9.05.2018r.), w którym widoczne będą wady niedopuszczalne oraz wynikające ze złej jakości materiału roślinnego, a także po zakończeniu sezonu wegetacyjnego. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem zieleni oraz załączoną standaryzacją. 5. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), przy czym niedopuszczalnym jest podzlecanie prac przez podwykonawców dla kolejnych podwykonawców. 6. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część S. 7. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w S.

II.5) Główny Kod CPV: 45111291-4

Dodatkowe kody CPV:

45112710-5,

45112000-5,

77310000-6,

03451000-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 162136.59
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie powtarzających się robót w formie nasadzeń zieleni zgodnie z dokumentacją projektową w ramach zadania "Park Linowy/Linearny przy ul. Grota Roweckiego od stacji benzynowej Orlen do ul. Zachodniej", dla potrzeb ZZM w Krakowie. Zamówienie powtarzające jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 49/2017, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu z dnia 30.06.2017 r. pod nr 543122-N-2017, jak i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 30.06.2017r. Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu określonego zakresu robót. Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego obejmuje roboty przewidziane w opisie zamówień powtarzających się wskazanym w zamówieniu podstawowym. Ustawa stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy podobnych usług projektowych i robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia podstawowego zamówienia publicznego, może udzielić wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy usług projektowych i robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót o wartości do 40 % zamówienia podstawowego, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponadto wskazano, iż zakres prac powtarzających może obejmować w szczególności wykonanie usług projektowych, robót budowlanych, dostawy i wykonania nasadzeń zieleni. W przedmiotowym przypadku zamówienie powtarzające jest udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowę w zakresie zamówienia podstawowego zawarto w dniu 23.08.2017 r. Ponadto zamówienie powtarzające się nie przekracza łącznie zakładanych 40% procent wartości zamówienia podstawowego, gdyż wartość zamówienia podstawowego wynosi 1.130.246,43 zł netto, tak więc 40% wartości zamówienia podstawowego wynosi kwotę 452.098,57 zł. netto. Przy tym zamówienie jest udzielane temu samemu Wykonawcy, na rzecz którego udzielono zamówienia podstawowego, tj. Marcin Gajda Architektura Krajobrazu, Brzezie ul. Narodowa 116; 32-080 Zabierzów Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia powtarzającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót powtarzających się jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy. Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia powtarzającego wskazanemu Wykonawcy. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Marcin Gajda Architektura Krajobrazu, mail@akg.pl, Brzezie ul. Narodowa 116, 32-080, Zabierzów, kraj/woj. małopolskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.