eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 1 przy ul. Siennej 6 w Gdańsku.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-12-08

Ogłoszenie nr 500072432-N-2017 z dnia 08-12-2017 r.

Gdańsk: wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 1 przy ul. Siennej 6 w Gdańsku.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 74577-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 100001-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Samorządowy Zakład Budżetowy, Krajowy numer identyfikacyjny 19281776900000, ul. ul. Partyzantów 74, 80254 Gdańsk, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, e-mail nz@gznk.pl, faks 583 458 235.
Adres strony internetowej (url): www.gznk.pl
Adres profilu nabywcy: www.gznk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Samorzadowy Zakład Budżetowy - zarządzanie nieruchomościami

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 1 przy ul. Siennej 6 w Gdańsku.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

21/17/A

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku biurowego siedziby BOM nr 1 przy ul. Siennej 6 w Gdańsku. Opis budynku Istniejący budynek zlokalizowany jest w Gdańsku przy ul. Siennej 6. Jest to budynek biurowy, wolnostojący usytuowany na działce budowlanej pozbawionej zieleni wysokiej. Budynek nie jest podpiwniczony. Wybudowany w technologii tradycyjnej murowanej w układzie podłużnym. W budynku znajdują się pomieszczenia biurowe, pomieszczenia socjalne, archiwum, wc dla petentów i personelu oraz kotłownia. Dach jest płaski, kryty papą bitumiczną. Opierzenia blacharskie, parapety, rynny i rury spustowe wykonane z blachy ocynkowanej. Tynk zewnętrzny jest cementowo - wapienny typu baranek. Tynk wewnętrzny cementowo - wapienny malowany farba emulsyjną oraz olejną. Obiekt usytuowany jest na terenie płaskim utwardzonym płytami chodnikowymi oraz trylinką. Budynek wyposażony jest w instalacje: - wodociągową, - kanalizacji sanitarnej i deszczowej, - gazową, - elektryczną, - teletechniczną - wentylacji grawitacyjnej, - odgromową, Parametry budynku: Powierzchnia zabudowy - 341,45 m². Powierzchnia całkowita - 492,00 m². Powierzchnia użytkowa - 432,10 m². Kubatura - 1313,58 m3. Wysokość budynku - 7,00 m. Ilość kondygnacji - 2 nadziemne 2. Zakres robót obejmuje roboty związane z: a) Rozbiórką: - instalacji elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, c.o., po odłączeniu od sieci zewnętrznej, - stolarki okiennej i drzwiowej, - pokrycia dachowego i obróbek blacharskich, - stropodachu żelbetowego, - schodów żelbetowych, - ścianek zewnętrznych i wewnętrznych, - posadzek, - ław i ścian fundamentowych. b) wykonaniem izolacji przeciwwodnych, przeciwwilgociowych i paroizolacji, c) wykonaniem nowego pokrycia połaci dachu, d) wykonaniem nowych płyt stropodachu, e) wykonaniem nowych schodów, f) robotami murowymi, g) wykonaniem nowej stolarki okiennej i drzwiowej, h) dociepleniem ścian zewnętrznych, i) wykonaniem robót sanitarnych obejmujących instalacje: wodno-kanalizacyjną, centralnego ogrzewania oraz wentylację mechaniczną z klimatyzatorami, j) wykonaniem wewnętrznej instalacji elektrycznej, k) robotami wykończeniowymi wewnętrznymi i zewnętrznymi, l) zagospodarowaniem terenu, w tym parkingi i miejsca postojowe. 3. Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu robót budowlanych do sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej budynku. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: 4.1 Projekt budowlany rozbiórki północnej części budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 1 położonego w Gdańsku przy ul. Siennej 6, dz. nr 287/2, obręb 92 załącznik nr 1 do siwz. - Rysunek nr 1 - Sytuacja - załącznik nr 1.1do siwz, - Rysunek nr 2 - Rzut parteru i fundamentów pod planowaną rozbiórką ściany - załącznik nr 1.2 do siwz, - Rysunek nr 3 - Rzut dachu z planowaną rozbiórką stropodachu - załącznik nr 1.3 do siwz, - Rysunek nr 4 - Przekrój A-A z zaznaczonym fragmentem rozbiórki - załącznik nr 1.4 do siwz, - Rysunek nr 5 - Elewacja Wschodnia, zachodnia, północna z zaznaczonymi rozbiórkami - załącznik nr 1.5 do siwz. 4.2 Projekt przebudowy budynku. Budynek BOM-1 Gdańsk ul. Sienna 6, dz. nr 287/1, 287/2 obręb 92 - załącznik nr 2 do siwz. a) Inwentaryzacja - załącznik nr 2.1 do siwz. - Rysunek nr 1 - Inwentaryzacja Rzut parteru - załącznik nr 2.1a do siwz, - Rysunek nr 2 - Inwentaryzacja Rzut piętra - załącznik nr 2.1b do siwz, - Rysunek nr 3 - Inwentaryzacja Rzut dachu - załącznik nr 2.1c do siwz, - Rysunek nr 4 - Inwentaryzacja Przekrój A-A - załącznik nr 2.1d do siwz, - Rysunek nr 5 - Inwentaryzacja Przekrój B-B - załącznik nr 2.1e do siwz, - Rysunek nr 6 - Inwentaryzacja Elewacja południowa - załącznik nr 2.1f do siwz, - Rysunek nr 7 - Inwentaryzacja Elewacja północna - załącznik nr 2.1g do siwz, - Rysunek nr 8 - Inwentaryzacja Elewacja wschodnia - załącznik nr 2.1h do siwz - Rysunek nr 9 - Inwentaryzacja Elewacja zachodnia - załącznik nr 2.1i do siwz. b) Projekt budowlany - załącznik nr 2.2 do siwz. - Rysunek nr 1 - Projekt zagospodarowania terenu - załącznik nr 2.2a do siwz, - Rysunek nr 2 - Część architektoniczno-budowlana Rzut parteru - załącznik nr 2.2b do siwz, - Rysunek nr 3 - Część architektoniczno-budowlana Rzut piętra - załącznik nr 2.2c do siwz, - Rysunek nr 4 - Część architektoniczno-budowlana Rzut dachu - załącznik nr 2.2d do siwz, - Rysunek nr 5 - Część architektoniczno-budowlana Przekrój A-A - załącznik nr 2.2e do siwz, - Rysunek nr 6 - Część architektoniczno-budowlana Przekrój B-B - załącznik nr 2.2fdo siwz, - Rysunek nr 7 - Część architektoniczno-budowlana Przekrój C-C - załącznik nr 2.2g do siwz, - Rysunek nr 8 - Część architektoniczno-budowlana Elewacja południowa - załącznik nr 2.2h do siwz, - Rysunek nr 9 - Część architektoniczno-budowlana Elewacja północna - załącznik nr 2.2i do siwz, - Rysunek nr 10 - Część architektoniczno-budowlana Elewacja wschodnia - załącznik nr 2.2j do siwz, - Rysunek nr 11 - Część architektoniczno-budowlana Elewacja zachodnia - załącznik nr 2.2k do siwz, - Rysunek nr 12 - Część architektoniczno-budowlana Zestawienie stolarki drzwiowej - załącznik nr 2.2l do siwz, - Rysunek nr 13 - Część architektoniczno-budowlana Zestawienie stolarki okiennej - załącznik nr 2.2m do siwz, - Rysunek nr 14 - Część architektoniczno-budowlana Zestawienie witryn - załącznik nr 2.2n do siwz. c) Konstrukcja - załącznik nr 2.3 do siwz. d) Projekt branży sanitarnej - załącznik nr 2.4 do siwz. - Rysunek nr 1 - Proj. instalacji. Rzut parteru - instalacja c.o.- załącznik nr 2.4a do siwz, - Rysunek nr 2 - Proj. instalacji. Rzut I piętra - instalacja c.o.- załącznik nr 2.4b do siwz, - Rysunek nr 3 - Proj. instalacji. Rozwinięcie instalacji centralnego ogrzewania - załącznik nr 2.4c do siwz, - Rysunek nr 4 - Proj. instalacji. Schemat kotłowni - załącznik nr 2.4d do siwz, - Rysunek nr 5 - Proj. instalacji. Rzut parteru (fragment) Instalacja wod-kan - załącznik nr 2.4e do siwz, - Rysunek nr 6 - Proj. instalacji. Rzut I pietra. Instalacja wod-kan - załącznik nr 2.4f do siwz, - Rysunek nr 7 - Proj. instalacji. Rozwinięcie instalacji kanalizacji sanitarnej - załącznik nr 2.4g do siwz, - Rysunek nr 8 - Proj. instalacji. Schemat instalacji wodociągowej - załącznik nr 2.4h do siwz. e) Projekt branży elektrycznej - załącznik nr 2.5 do siwz - wytyczne do planu bioz - załącznik nr 2.5a do siwz, - Specyfikacja materiałów nr E-00 -załącznik nr 2.5b do siwz, - Rysunek nr E-01 - schemat główny rozdzielnicy RG - załącznik nr 2.5c do siwz, - Rysunek nr E-02 - schemat główny tablicy TP strona 1/2- załącznik nr 2.5d do siwz, - Rysunek nr E-02 - schemat główny tablicy TP strona 2/2- załącznik nr 2.5e do siwz, - Rysunek nr E-03 - schemat główny tablicy TP 1 strona 1/2- załącznik nr 2.5f do siwz, - Rysunek nr E-03 - schemat główny tablicy TP 1 strona 2/2- załącznik nr 2.5g do siwz, - Rysunek nr E-04 - schemat główny tablicy RW - załącznik nr 2.5h do siwz, - Rysunek nr E-05 - schemat główny tablicy komputerowej TKP - załącznik nr 2.5i do siwz, - Rysunek nr E-06 - schemat główny tablicy komputerowej TK1 - załącznik nr 2.5j do siwz, - Rysunek nr E-07 - widok tablicy TP - załącznik nr 2.5k do siwz, - Rysunek nr E-08 - widok tablicy T1 - załącznik nr 2.5l do siwz, - Rysunek nr E-09 - widok tablicy RW - załącznik nr 2.5m do siwz, - Rysunek nr E10 - widok tablicy TK1- załącznik nr 2.5n do siwz, - Rysunek nr E11 - widok tablicy TKP- załącznik nr 2.5o do siwz, - Rysunek nr E-12 - Plan instalacji elektrycznych parter- załącznik nr 2.5p do siwz, - Rysunek nr E-13 - Plan instalacji elektrycznych piętro- załącznik nr 2.5r do siwz, - Rysunek nr E-14 - Plan instalacji oświetleniowej parter - załącznik nr 2.5s do siwz, - Rysunek nr E-15 - Plan instalacji oświetleniowej piętro - załącznik nr 2.5t do siwz, - Rysunek nr E-16 - Plan instalacji komputerowej parter - załącznik nr 2.5u do siwz, - Rysunek nr E-17 - Plan instalacji komputerowej piętro - załącznik nr 2.5w do siwz. f) Projektowana charakterystyka energetyczna - załącznik nr 2.6 do siwz. g) Geotechniczne warunki posadowienia budynku przy ul. Siennej 6- załącznik nr 2.7do siwz. 4.3 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Przebudowa BOM Nr 1 Gdańsk, ul. Sienna 6 - załącznik nr 3 do siwz. 4.4 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Przebudowa budynku BOM Nr 1 w Gdańsku ul. Sienna nr 6. Roboty instalacyjne - załącznik nr 4 do siwz. 4.5 Specyfikacja techniczna. Budynek BOM -1 Gdańsk ul. Sienna 6. Instalacje elektryczne - załącznik nr 5 do siwz. 4.6 Przedmiar. Przebudowa BOM Nr 1 Gdańsk, ul. Sienna 6 - załącznik nr 6 do siwz. 4.7 Kosztorys. Przedmiar robót. Przebudowa budynku BOM 1 Gdańsk ul. Sienna 6. Sanitarne - wod-kan. - załącznik nr 7 do siwz. 4.8 Kosztorys. Przedmiar robót. Przebudowa budynku BOM 1 Gdańsk ul. Sienna 6. Instalacje sanitarne - centralne ogrzewanie - załącznik nr 8 do siwz. 4.9 Przedmiar robót do kosztorysu inwestorskiego - Remont budynku BOM 1 - instalacje elektryczne - załącznik nr 9 do siwz 5. Wymagania dotyczące zatrudnienia zgodnie z art. 29 ust 3a. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę (dotyczy także dalszych podwykonawców) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. robót budowlanych, takich jak: dekarskie, izolacyjne, dociepleniowe, elektryczne i hydrauliczne związane z przedmiotem zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany przez cały okres realizacji zamówienia zatrudnić na podstawie umów o pracę co najmniej 5 osób do wykonywania w/w czynności Osoby te muszą brać czynny udział w realizacji zamówienia.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45110000-1,

45112710-5,

45111000-8,

45223100-7,

45233200-1,

45260000-7,

45262311-4,

45262500-6,

45310000-3,

45320000-6,

45324000-4,

45331100-7,

45332300-6,

45332000-3,

45410000-4,

45421000-4,

45421141-4,

45430000-0,

45431000-7,

45442100-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
28.02.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Biura Obsługi Mieszkańców nr 1 przy ul. Siennej 6 w Gdańsku.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 20/06/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Biuro Obsługi Budownictwa Paweł Biełuś, , Kominkowa 5 , 80-171, Gdańsk , kraj/woj. pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 814018.21 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
01/12/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:? zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, ? zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, ? wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Zakres robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, tj.: ? rozbiórka elementów stalowych obramowań okiennych w miejscu montażu wypełnień ścian z luksferów ujętych w projekcie zamiennym, ? wymiana nienośnych warstw podłoży ze stabilizacją oraz separacją gruntu zgodnie z projektem zamiennym, oraz izolacje fundamentów, ? uzupełnienie ścian nośnych i elementów kominów, co wynika z projektu budowlanego zamiennego po dokonaniu odkrywek ścian nośnych w obrębie fundamentów, ? ściany g/k z powłokami, zaprojektowane w projekcie budowlanym zamiennym przy wydzieleniu pomieszczeń użytkowych, ? naświetla ścienne i dachowe, wynikające ze zmiany ujętej w projekcie budowlanym zamiennym spowodowane koniecznością doświetlenia pomieszczeń biurowych, których powierzchnia uległa zmianie, do wymaganych parametrów normowych, ? uzupełnienie ogrodzenia, wynika ze zmiany w projekcie budowlanym zamiennym ? sterowane elektrycznie rolety i sterowanie klapami fakro, są to elementy wprowadzone w projekcie budowlanym zamiennym w związku ze zmianą otworów okiennych i doświetleniem pomieszczeń biurowych, ? wykonanie instalacji odgromowej, wynika z aktualizacji przepisów budowlanych w stosunku do czasu wykonania projektu budowlanego pierwotnego, dotyczących wymogu wyposażenia budynków użyteczności publicznej w instalację odgromową, ? wymiana skrzynki gazowej, wynikająca ze zmiany projektu budowlanego, gdzie jej lokalizacja pozostawała z przebiegiem instalacji odgromowej, w związku z koniecznością zachowania minimalnej odległości skrzynki gazowej od instalacji odgromowej, 2. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego i jest niezbędne do prawidłowego zamówienia podstawowego, ponieważ: Po wykonaniu rozbiórek ścian i odkopaniu fundamentów oraz rozbiórce warstw starych posadzek, stwierdzono, że dalsze prowadzenie prac nie jest możliwe ze względu na zły stan techniczny elementów konstrukcyjnych fundamentów i słabej nośności podłoża pod posadzkami. Dodatkowo po wytyczeniu geodezyjnym w oparciu o konieczność odtworzenia granic stwierdzono, że nowa część budynku posadowiona jest niezgodne z wymogami przepisów prawa budowalnego i należy wykonać projekt budowlany zamienny oraz uzyskać nowe pozwolenie na budowę. Nowy projekt musiał wprowadzić zmiany wcześniej przyjętych rozwiązań technologicznych ze względu na ograniczenia wynikające z wielkości działki budowlanej i jej usytuowania względem działek sąsiednich stanowiących prywatną własność. Wykonany projekt budowlany zamienny wprowadził szereg zmian w zakresie prac remontowych powodując potrzebę wykonania robót dodatkowych w stosunku do zmówienia podstawowego. Dalsze prowadzenie prac wymaga wykonania w pierwszej kolejności prac dodatkowych, wynikających ze zmiany projektu budowlanego i nowego pozwolenia, a następnie wykonania prac określonych w umowie podstawowej. Wynika to bezpośrednio z zasad sztuki budowlanej oraz norm technicznych jakie powinny spełniać remontowane elementy. 3. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów: ? technicznych: a) ponieważ prace dodatkowe stanowią część składową wykonywanej technologii robót remontowych, prace prowadzi się zamkniętymi skończonymi etapami, np: wymiana nie nośnych warstw polega na warstwowym usunięciu warstwy nienośnej z równoczesnym natychmiastowym wypełnieniem gruntem nośnym z zagęszczeniem i jego stabilizacją, brak ciągłości cyklu może doprowadzić do wypchnięcia ław fundamentowych i powstaniem katastrofy budowlanej, b) natychmiastowego konieczność wykonania części prac bez zbędnej zwłoki i zabezpieczenia uszkodzonych fundamentów stwarzających zagrożenie powstania katastrofy budowlanej, c) część już wykonanych robót wymaga zabezpieczenia i pielęgnacji wynikających z reżimów procesu technologicznego, np: wykonywanie prac pokrycia dachowego zakresu podstawowego wymaga zamontowania naświetla dachowego z zachowaniem połączenia styku dwóch elementów zgrzewanych w czasie jednego procesu technologicznego, roboty tynkowe wewnętrzne wykonywane w okresie zimowym wymagają pielęgnacji poprzez ogrzewanie i osuszanie pomieszczeń z wilgoci do osiągnięcia wymaganych parametrów do dalszych prac wykończeniowych, d) dużego ryzyka powstania zdarzeń wypadkowych wynikających z krótkotrwałego skomasowania wielu pracowników na małej powierzchni wynikające z potrzeby wykonania wielu prac równocześnie zakresu podstawowego i zamiennego, e) prace wykonane przez dwóch Wykonawców w częściach składowych jednego elementu robót nie dają możliwości udzielenia gwarancji na cały element prac, ? ekonomicznych: a) ponoszenia dwukrotnie kosztów prac tych samych, które trzeba wykonać kiedy dwóch Wykonawców wykonuje prace przy jednym elemencie wykonując fragmenty tworzące całość prac, b) ponoszenie podwójnych kosztów ochrony placu budowy, c) większe koszty pośrednie robót ponoszone przez drugiego Wykonawcę, d) koszty wynikające z wydłużenia terminu realizacji prac remontowych przy nowej procedurze zamówienia publicznego, Docelowo spowoduje to wzrost kosztów ponoszonych przez Zamawiającego. 4. Zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, ponieważ zmiana spowodowałaby: ? istotną niedogodność: a) znaczne przedłużenie terminu realizacji w stosunku do zakładanego pierwotnie ze względu na prowadzenie prac remontowych w czynnym obiekcie co jest uciążliwe dla pracowników i interesantów pod kątem dostępności do dokumentów i urządzeń wymaganych do normalnej pracy Biura Obsługi Budynków, b) konieczność wykonywania niektórych prac powtórnie co wydłuża termin realizacji, np.: wykonanie izolacji pionowej fundamentów zakresu podstawowego i wymiana nienośnych warstw podłoża zakresu dodatkowego będzie wymagało częściowego odtworzenia izolacji pionowej ze względu na usuwanie gruntu z wykonanej już izolacji, c) konieczność przeprowadzenia nowego zamówienia publicznego przedłużające założony okres realizacji przez Zamawiającego, d) wydłużenie czasu cyklu technologicznego wynikające z wykonywania fragmentów robót przez dwóch Wykonawców, którzy muszą czekać na wykonanie i zakończenie prac przez drugiego Wykonawcę, odbiór częściowy i przekazanie frontu robót, a więc wydłużenie terminu wykonania, e) utrzymania reżimów procesu technologicznego wymaganych przy tego typu pracach, np.: przy pracach posadzkowych wymagane jest utrzymanie właściwej temperatury dojrzewania mieszanki i wilgotności w okresie wiązania, poprzez stosowanie nagrzewnic i określonej temperatury, co przy obecności dwóch Wykonawców jest praktycznie niemożliwe do wykonania i powoduje pogorszenie parametrów technicznych, f) brak miejsca na place składowe i zaplecze dla dwóch Wykonawców ze względu na wielkość działki, g) prace remontowe prowadzone na ograniczonej powierzchni placu budowy wymagają interoperacyjności zespołu ludzi i sprzętu co zdecydowanie utrudnia i wydłuża procesy remontowe, h) dochodzeniu warunków gwarancji na element wykonywany w częściach przez dwóch Wykonawców, ? znaczne zwiększenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego: a) dodatkowe koszty Zamawiającego obsługi, nadzoru i koordynowania robót prowadzonych na budowie przez dwóch Wykonawców, b) konieczność wykonywania powtórnie niektórych prac przy realizacji robót przez dwóch Wykonawców, np.: po wykonaniu tynków wewnętrznych i gładzi gipsowych wykonanie ścianek z płyt g/k wymaga połączenia struktury ścian na ich styku i ponownego malowania całego pomieszczenia, oraz zabezpieczenia już wykonanych powłok malarskich, c) dodatkowego zaplecza placu budowy potrzebnego dla pracowników drugiego Wykonawcy i ochrony sprzętu, narzędzi i materiałów drugiego Wykonawcy, d) zabezpieczania już wykonanych fragmentów robót przy realizacji jednego elementu przez dwóch Wykonawców, powoduje stosowanie dodatkowych materiałów oraz zwiększenie czasu wykonania prac wymaganego na zabezpieczenie wykonanych już robót przez innego Wykonawcę. 5. Wartość robót dodatkowych wynosi 314268.91 zł netto co stanowi 38,61 % wartości 814018.21 zł netto zamówienia określonego pierwotnie w umowie podstawowej.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.