eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siewierz › Świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-12-08

Ogłoszenie nr 500072386-N-2017 z dnia 08-12-2017 r.

Siewierz: Świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siewierz, Krajowy numer identyfikacyjny 53076100000, ul. ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 326499471, 6499400, e-mail siewierz@siewierz.pl, faks 326 499 402.
Adres strony internetowej (url): www.siewierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020
Numer referencyjny RIFZP-VII.271.32.2017

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020. 2. Ilość punktów oświetlenia ulicznego objętych usługą: 1211 sztuk opraw oświetleniowych stanowiących własność Wykonawcy. 3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania czynności niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania oświetlenia drogowego w należytym stanie technicznym i zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie eksploatacji i konserwacji oświetlenia ulicznego obejmuje: a) utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 90 %, b) wymianę zużytych źródeł światła najpóźniej w terminie do 7 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego (telefonicznie, mailem, faksem) lub mieszkańców. c) podejmowanie działań w celu usuwania awarii braku oświetlenia na całym odcinku ulicy, obejmującym więcej niż 3 kolejne punkty świetlne w danym obwodzie, zgłaszanych przez Zamawiającego lub mieszkańców danej ulicy - w terminie do 4 dni roboczych, d) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła, e) wymianę wypalonych opraw, stateczników, tyrystorowych układów zapłonowych, listew łączących wraz z zabezpieczeniem oprawy i innych elementów oświetlenia ulicznego niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania, f) wymianę uszkodzonych drzwiczek, osłon wnęk słupowych, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnienie obejm i innych elementów słupów, wymiana uszkodzonych wysięgników, g) przycinanie gałęzi drzew będących w kolizji ze słupami, oprawami i przewodami oświetlenia ulicznego, h) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, w przypadku ich błędnego funkcjonowania, i) malowanie skorodowanych słupów metalowych, wysięgów, drzwiczek, osłon i wnęk słupowych, j) zabezpieczenie zerwanych przewodów, uszkodzonych słupów i wnęk słupowych na skutek kradzieży, wichur, kolizji drogowych, zagrażających zdrowiu i życiu ludzkiemu, k) pionowanie (prostowanie) pochylonych słupów eksploatowanego oświetlenia ulicznego, l) montaż i demontaż oświetlenia świątecznego dekoracyjnego w ilości do 100 sztuk, m) lokalizację i naprawę uszkodzonych kabli oraz przewodów sieci napowietrznych. 5. Wykonawca zobowiązany jest za pośrednictwem właściwych komórek organizacyjnych do całodobowej obsługi umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i otrzymywanie informacji o nieprawidłowym działaniu sieci oświetleniowej przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. 6. Wykonawca zobowiązuje się do bezzwłocznego podjęcia działań interwencyjnych w sytuacji wyjątkowych takich jak: a) kolizja drogowa, w wyniku której uszkodzeniu uległa sieć oświetleniowa, b) stan sieci stwarzający zagrożenie dla otoczenia, c) niesprawność fragmentów sieci stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowej SN/0,4 kV d) inne przypadki spowodowane np. działaniem żywiołów lub osób trzecich.

II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1. pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych oraz art. 18 i art. 3 pkt 22 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Zamawiający uznał, że wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Siewierz w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na fakt, że usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze tylko przez jednego Wykonawcę - TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Będzinie. W tym zakresie nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Ponadto, zgodnie z art. 3 pkt 22 ww. ustawy pod pojęciem finansowania oświetlenia rozumieć należy finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych w sprawie finansowania oświetlenia dróg publicznych przez gminy dopuszczalnym jest, aby w drodze tzw. usługi oświetleniowej nakłady ponoszone przez właściciela sieci energetycznej na jej modernizację były sfinansowane ze środków pozyskanych za usługi świadczone gminie w zakresie utrzymania punktów oświetleniowych na terenie gminy. ENION S.A. (obecnie TAURON Dystrybucja S.A.) pismem z dnia 23 października 2009 r. nie wraził zgody na eksploatację przez inne przedsiębiorstwa urządzeń będących jego własnością, co uniemożliwiło przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach dnia 14 lipca 2006 r. nr RKT -46/2006 odmowa przedsiębiorstwa energetycznego udostępnienia swoich urządzeń do eksploatacji osobom trzecim nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. Realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. W tej sytuacji Gmina będzie płaciła tylko koszty usługi oświetleniowej co jest dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów. W związku z powyższym udzielenie zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Będzinie, , ul. Małobądzka 141, 42-500, Będzin, kraj/woj. śląskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.