Ogłoszenie nr 500072386-N-2017 z dnia 08-12-2017 r.
Siewierz: Świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Siewierz, Krajowy numer identyfikacyjny 53076100000,
ul. ul. Żwirki i Wigury
16,
42-470
Siewierz, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
326499471, 6499400, e-mail
siewierz@siewierz.pl, faks
326 499 402.
Adres strony internetowej (url): www.siewierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020
Numer referencyjny
RIFZP-VII.271.32.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Siewierz w latach 2018-2020.
2. Ilość punktów oświetlenia ulicznego objętych usługą: 1211 sztuk opraw oświetleniowych stanowiących własność Wykonawcy.
3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania czynności niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania oświetlenia drogowego w należytym stanie technicznym i zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie eksploatacji i konserwacji oświetlenia ulicznego obejmuje:
a) utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 90 %,
b) wymianę zużytych źródeł światła najpóźniej w terminie do 7 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego (telefonicznie, mailem, faksem) lub mieszkańców.
c) podejmowanie działań w celu usuwania awarii braku oświetlenia na całym odcinku ulicy, obejmującym więcej niż 3 kolejne punkty świetlne w danym obwodzie, zgłaszanych przez Zamawiającego lub mieszkańców danej ulicy - w terminie do 4 dni roboczych,
d) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła,
e) wymianę wypalonych opraw, stateczników, tyrystorowych układów zapłonowych, listew łączących wraz z zabezpieczeniem oprawy i innych elementów oświetlenia ulicznego niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania,
f) wymianę uszkodzonych drzwiczek, osłon wnęk słupowych, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnienie obejm i innych elementów słupów, wymiana uszkodzonych wysięgników,
g) przycinanie gałęzi drzew będących w kolizji ze słupami, oprawami i przewodami oświetlenia ulicznego,
h) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, w przypadku ich błędnego funkcjonowania,
i) malowanie skorodowanych słupów metalowych, wysięgów, drzwiczek, osłon
i wnęk słupowych,
j) zabezpieczenie zerwanych przewodów, uszkodzonych słupów i wnęk słupowych na skutek kradzieży, wichur, kolizji drogowych, zagrażających zdrowiu i życiu ludzkiemu,
k) pionowanie (prostowanie) pochylonych słupów eksploatowanego oświetlenia ulicznego,
l) montaż i demontaż oświetlenia świątecznego dekoracyjnego w ilości do 100 sztuk,
m) lokalizację i naprawę uszkodzonych kabli oraz przewodów sieci napowietrznych.
5. Wykonawca zobowiązany jest za pośrednictwem właściwych komórek organizacyjnych do całodobowej obsługi umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i otrzymywanie informacji o nieprawidłowym działaniu sieci oświetleniowej przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
6. Wykonawca zobowiązuje się do bezzwłocznego podjęcia działań interwencyjnych
w sytuacji wyjątkowych takich jak:
a) kolizja drogowa, w wyniku której uszkodzeniu uległa sieć oświetleniowa,
b) stan sieci stwarzający zagrożenie dla otoczenia,
c) niesprawność fragmentów sieci stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowej SN/0,4 kV
d) inne przypadki spowodowane np. działaniem żywiołów lub osób trzecich.
II.5) Główny Kod CPV:
50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1. pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych oraz art. 18 i art. 3 pkt 22 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Zamawiający uznał, że wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Siewierz w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na fakt, że usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze tylko przez jednego Wykonawcę - TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Będzinie. W tym zakresie nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Ponadto, zgodnie z art. 3 pkt 22 ww. ustawy pod pojęciem finansowania oświetlenia rozumieć należy finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania.
Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych w sprawie finansowania oświetlenia dróg publicznych przez gminy dopuszczalnym jest, aby w drodze tzw. usługi oświetleniowej nakłady ponoszone przez właściciela sieci energetycznej na jej modernizację były sfinansowane ze środków pozyskanych za usługi świadczone gminie w zakresie utrzymania punktów oświetleniowych na terenie gminy.
ENION S.A. (obecnie TAURON Dystrybucja S.A.) pismem z dnia 23 października 2009 r. nie wraził zgody na eksploatację przez inne przedsiębiorstwa urządzeń będących jego własnością, co uniemożliwiło przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach dnia 14 lipca 2006 r. nr RKT -46/2006 odmowa przedsiębiorstwa energetycznego udostępnienia swoich urządzeń do eksploatacji osobom trzecim nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. Realizacja zadań gminy w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie świadczenia usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu dysponującemu taką infrastrukturą. W tej sytuacji Gmina będzie płaciła tylko koszty usługi oświetleniowej co jest dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów. W związku z powyższym udzielenie zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Będzinie,
,
ul. Małobądzka 141,
42-500,
Będzin, kraj/woj.
śląskie
INNE PRZETARGI SIEWIERZ
- Modernizacja kotłowni C.O. wraz z remontem pomieszczeń piwnicy w budynku Urzędu Miasta i Gminy Siewierz
- Utrzymanie zieleni na terenie Miasta i Gminy Siewierz w 2024 roku
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej przy ulicy Oleśnickiego w Siewierzu
- "BUDOWA BUDYNKU LEŚNICZÓWKI LEŚNICTWA ŁAZY 2024"
więcej: przetargi SIEWIERZ »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.