Ogłoszenie nr 500071180-N-2017 z dnia 07-12-2017 r.
Kożuchów: Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Studzieniec - Mirocin Dolny
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 525136-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 108039-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kożuchów, Krajowy numer identyfikacyjny 97077032700000,
ul. ul. Rynek
1 a,
67-120
Kożuchów, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
68 355 59 40, e-mail
um@kozuchow.pl, faks
68 355 59 49.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Studzieniec - Mirocin Dolny
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):FI.271.7.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Studzieniec - Mirocin Dolny". Zadanie obejmuje : a) budowę linii kablowej oświetlenia około 1400 metrów, b) montaż latarń ulicznych wraz z wysięgnikami oraz oprawami - 28 sztuk; c) montaż szafki oświetleniowej - 1 kpl;
II.4) Główny kod CPV: 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 14.07.2017 r. do 20.11.2017 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
20/11/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmieniono termin wykonania umowy z 20 listopada 2017 roku na 18 grudnia 2017 roku
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmieniono termin realizacji umowy z 20 listopada 2017 roku na 18 grudnia 2017 roku z uwagi na przedłużające się terminy dostarczenia słupów i wysięgników oświetleniowych przez producenta.
Wykonawca robót pismem z dnia 15.11.2017 roku (data wpływu 20.11.2017 r.) zwrócił się z wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji zadania do 18 grudnia 2017 roku z uwagi na przedłużający się termin dostarczenia słupów i wysięgników oświetleniowych przez producenta Firmę Rosa. Na potwierdzenie tego faktu wraz z w/w pismem Wykonawca złożył oświadczenie dostawcy - Firmy Kaczmarek Electronic S. A. o terminie złożenia zamówienia oraz przewidywanym terminie realizacji tego zamówienia podanym przez producenta tj. Firmę Rosa.
Po przeanalizowaniu stanu faktycznego i argumentów przywołanych w w/w pismach Zamawiający uznał, iż Wykonawca nie mógł przewidzieć takiej sytuacji na rynku produktów oświetleniowych. Zamówienie zostało złożone w terminie, który gwarantował dostawę w takim czasie, aby realizacja zadania została zakończona w terminie tj. do dnia 20 listopada 2017 roku. Podkreślić należy, iż Wykonawca realizował z sukcesem niejedno zamówienie w w/w firmie z terminami realizacji dostaw ok. 4-6 tygodni więc nie mógł spodziewać się, że realizacja tego konkretnego zamówienia nie będzie możliwa nawet w ciągu 10 tygodni od złożenia zamówienia. Trudno przewidzieć fakt zaistnienia zjawiska gospodarczego zewnętrznego w stosunku do stron umowy i w pełni od nich niezależnego, jakim w tym stanie faktycznym są przedłużające się terminy realizacji dostaw produktów, na które wpływ ma wiele czynników zewnętrznych, między innymi takich jak kumulacja inwestycji w branży infrastrukturalnej. Jak wygląda obecna sytuacja na rynku zamówień produktów oświetleniowych poinformował producent słupów Firma Rosa w piśmie dotyczącym terminów realizacji zamówień. Zamawiający i Wykonawca zgodnie potwierdzili, iż trudno było przewidzieć o zaistnieniu takiej sytuacji w momencie podpisywania umowy.
Inspektor Nadzoru potwierdził wykonanie wszystkich pozostałych prac tj. prac ziemnych wraz z rozprowadzeniem kompletnej instalacji elektrycznej oraz posadowienie fundamentów, tym samym potwierdza fakt, że do zakończenia zadania pozostał tylko montaż słupów wraz z wysięgnikami i oprawami. Opóźniające się dostawy słupów i wysięgników spowodowały, iż umowny termin zakończenia inwestycji stał się niemożliwy. Trudno, aby Wykonawca ponosił konsekwencje za sytuację, na którą nie miał wpływu.
Wobec powyższego Zamawiający i Wykonawca zgodnie postanowili zmienić termin realizacji zadania z dnia 20 listopada na 18 grudnia 2017 roku.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI KOŻUCHÓW
więcej: przetargi KOŻUCHÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa doświetlenia przejść dla pieszych przy ul. Mareckiej
- REWITALIZACJA CMENTARZA KOMUNALNEGO W ZIĘBICACH
- Budowa oświetlenia ulicznego na ulicy Rzemieślniczej w Krakowie
- Wymiana nieenergooszczędnego oświetlenia na terenie Gminy Szczecinek
- "Budowa, przebudowa i modernizacja systemu oświetlenia w gminie Pobiedziska"
- Modernizacja oświetlenia ulicznego w Gminie Przasnysz
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.