eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puck › Realizacja robót budowlanych w ramach projektu "Dobra szkoła. Dobry zawód. Dobra przyszłość. Modernizacja infrastruktury i wyposażenia szkół zawodowych powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach działania 4.1 z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na CzęściCzęść 1Przebudowa budynku B warsztatów Szkolnych oraz remont sali do rysunku technicznego (1 pracownia), w budynku A (szkoła) i sali dydaktycznej (pracownia logistyczna) w budynku C (internat) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Część 2Budowa łącznika pomiędzy budynkami A i C (budynkiem szkoły i internatem) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Część 3Przebudowa 10 sal dydaktycznych w budynku internatu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-03-30

Ogłoszenie nr 500070061-N-2018 z dnia 30-03-2018 r.

Puck: Realizacja robót budowlanych w ramach projektu "Dobra szkoła. Dobry zawód. Dobra przyszłość. Modernizacja infrastruktury i wyposażenia szkół zawodowych powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach działania 4.1 z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na Części: Część 1: Przebudowa budynku B warsztatów Szkolnych oraz remont sali do rysunku technicznego (1 pracownia), w budynku A (szkoła) i sali dydaktycznej (pracownia logistyczna) w budynku C (internat) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Część 2: Budowa łącznika pomiędzy budynkami A i C (budynkiem szkoły i internatem) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Część 3: Przebudowa 10 sal dydaktycznych w budynku internatu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Dobra szkoła. Dobry zawód. Dobra przyszłość. Modernizacja infrastruktury i wyposażenia szkół zawodowych powiatu puckiego", w ramach działania 4.1 z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500846-N-2017 z dnia 2017-05-09 r.

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: nr 86528 - 2017 z dnia 2017-05-23 r. nr 87966 - 2017 z dnia 2017-05-25 r.

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: nr 103546 - 2017 z dnia 2017-07-03 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Puck, Krajowy numer identyfikacyjny 19168639000000, ul. ul. Orzeszkowej 5, 84100 Puck, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 586 734 202, e-mail org@starostwo.puck.pl, faks 586 734 191.
Adres strony internetowej (url): www.bip.starostwo.puck.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Realizacja robót budowlanych w ramach projektu "Dobra szkoła. Dobry zawód. Dobra przyszłość. Modernizacja infrastruktury i wyposażenia szkół zawodowych powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach działania 4.1 z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na Części: Część 1: Przebudowa budynku B warsztatów Szkolnych oraz remont sali do rysunku technicznego (1 pracownia), w budynku A (szkoła) i sali dydaktycznej (pracownia logistyczna) w budynku C (internat) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Część 2: Budowa łącznika pomiędzy budynkami A i C (budynkiem szkoły i internatem) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Część 3: Przebudowa 10 sal dydaktycznych w budynku internatu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WZ.272.6.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Część 1: Przebudowa budynku B warsztatów Szkolnych oraz remont sali do rysunku technicznego (1 pracownia), w budynku A (szkoła) i sali dydaktycznej (pracownia logistyczna) w budynku C (internat) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Przebudowę jednokondygnacyjnego segmentu północnego budynku "B" o wymiarach zewnętrznych szerokość 31,26 m x długość 51,95, łącznia powierzchnia użytkowa wg koncepcji modernizacji i przebudowy wynosi: 1 438,78 m2: a) Budynek warsztatów szkolnych będzie bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, w całym obiekcie zastosowane zostaną rozwiązania ułatwiające dostęp dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowy zakres robót w budynku "B": ? wydzielenie 6 niezależnych pracowni: * obróbki ręcznej i montażu: 153,83 m2 * pomiarów warsztatowych i elektroniki 79,04 m2 * przygotowania produkcji: 76,35 m2 * obróbki skrawaniem i pracownia kowalstwa : 76,71 m2 * obróbki skrawaniem: 120,06 m2 * połączeń części maszyn: 68,75 m2 ? ponadto zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie - odrębnych wejść do budynku z wydzieleniem wiatrołapu i stref komunikacyjnych, ? Wydzielenie: * pokoju nauczycielskiego i WC dla personelu, * sali wykładowej dla uczniów (aula), * zespołu szatni męskich i damskich z natryskami oraz zespół sanitariatów- WC, męskie, damskie i dla osób niepełnosprawnych, * wydzielenie niezależnej kotłowni oraz pomieszczenia pomocniczego, 2) Remont sali do rysunku technicznego (1 pracownia), w budynku A (szkoła). 3) Remont sali dydaktycznej (pracownia logistyczna) w budynku C (internat). 4) Wykonanie ciągów komunikacyjnych łączących przebudowywany budynek B warsztatów od nowego wejścia głównego do istniejących ciągów komunikacyjnych. 5) Wykonanie wokół budynku 2 m opaski z kostki gr 6 cm systemowo. 7) Szczegółowy zakres prac przewidziany do realizacji: a) Roboty ogólno-remontowe, w tym w szczególności: posadzkarskie, w zakresie cekolowania tynkarskie i malarskie, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. b) Roboty sanitarne, w tym w szczególności: wymiana instalacji C.O. i C.W.U wraz z montażem grzejników z termostatami, c) Roboty elektryczne, w tym w szczególności: wymiana instalacji elektrycznej wraz z wymianą opraw świetlnych, d) Roboty teletechniczne, w tym w szczególności: wykonanie sieci niskoprądowych: teletechnicznej, monitoringu i alarmowej, zgodnie z projektem wykonawczym branża: teletechniczna, e) Roboty obejmujące budowę i remont nawierzchni utwardzonych z kostki betonowej 2. Część 2: Budowa łącznika pomiędzy budynkami A i C (budynkiem szkoły i internatem) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie . 1) Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje budowę łącznika, który będzie stanowił rozwiązanie komunikacyjne pomiędzy budynkiem szkoły, a budynkiem internatu. Budynek będzie się składał z trzech segmentów oraz klatki schodowej zlokalizowanej przy budynku A (budynek szkoły), zapewniającej komunikację w obrębie obu kondygnacji nadziemnych szkoły. 2) Szczegółowy zakres prac przewidziany do realizacji: a) Roboty ogólno-budowlane, w tym w szczególności: dekarskie, w zakresie stolarki okiennej i drzwiowej, poadzkarskie, tynkarskie i malarskie, tynkarskie zewnętrzne, b) Roboty elektryczne, w tym w szczególności wykonanie instalacji elektrycznej wraz z montażem opraw LED, c) Roboty sanitarne, w tym w szczególności wykonanie ogrzewania podłogowego, 3. Część 3: Przebudowa 10 sal dydaktycznych w budynku internatu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie . 1) Szczegółowy zakres prac przewidziany do realizacji: a) Roboty ogólno-remontowe, w tym w szczególności: posadzkarskie, w zakresie cekolowania tynkarskie i malarskie, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. b) Roboty sanitarne, w tym w szczególności: wymiana instalacji C.O. i C.W.U wraz z montażem grzejników z termostatami, c) Roboty elektryczne, w tym w szczególności: wymiana instalacji elektrycznej wraz z wymianą opraw świetlnych,


II.4) Główny kod CPV: 45111100-9
Dodatkowe kody CPV:

45000000-7,

45210000-2,

45410000-4,

45432110-8,

45421000-4,

45442100-8,

45261210-9,

45320000-6,

45450000-6,

45330000-9,

45331100-7,

45332200-5,

45314000-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 03.07.2017 do dnia 28.02.2018

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/03/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wystapiły roboty dodatkowe

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
UZASADNIENIE PRAWNE: Art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), dalej "ustawa Pzp" Przedmiotowa zmiana umowy nie prowadzi do zmiany jej charakteru w rozumieniu art. 144 ust. 1b ustawy Pzp. Ponadto Zamawiający przewidział możliwość wykonania robót dodatkowych przez Wykonawcę Umowy w § 14 ust. 2 Umowy oraz w Ogłoszeniu o przedmiotowym zamówieniu. UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Przedmiotowy Aneks wypełnia łącznie wszystkie niżej wymienione ustawowe przesłanki: 2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności: b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego W związku z tym, że 1) roboty prowadzone w ramach Umowy przez Wykonawcę zaawansowane są już w ponad 50% , 2) na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany, który ustawiony jest w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót; 3) zeskładowane są materiały budowlane dotychczasowego Wykonawcy, 4) zorganizowane jest całe zaplecze budowlane dotychczasowego Wykonawcy, powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z usunięciem materiałów budowlanych, sprzętu dotychczasowego Wykonawcy na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę. c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; Zgodnie z kosztorysem przedłożonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Inżyniera Kontraktu Wartość robót dodatkowych wynosi:270 012,71 zł brutto- stanowi to 24,57% ceny umowy Brutto: 1 098 892,14, a więc nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Uzasadnienie dotyczące niezbędności wykonania robót dodatkowych: W trakcie realizacji Umowy Wykonawca w dniu 17.01.2018 r. zwrócił się (za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu) z wnioskiem do Zamawiającego, wskazując na konieczność wykonania robót dodatkowych, nieobjętych dokumentacją projektową, która stanowi opis przedmiotu Umowy. Według Wykonawcy wykonanie tych robót jest niezbędne dla prawidłowego zrealizowania robót podstawowych objętych Umową. Jednocześnie w związku z ujawnieniem przedmiotowych robót dodatkowych i koniecznością zdaniem Wykonawcy ich wykonania Wykonawca zawnioskował o przedłużenie terminu wykonania Umowy o 4 miesiące w stosunku do terminu pierwotnego. Po zapoznaniu się z wnioskiem Wykonawcy Inżynier Kontraktu przedstawił swoją opinię i uznał część postulatów Wykonawcy z wniosku za zasadne, w szczególności potwierdził konieczność: 1) skucia większej ilości tynków w stosunku do przewidzianej w projekcie i wykonanie w to miejsce nowych tynków, 2) uzupełnienia tynków pod nowe okładziny ścienne Uzasadnienie do powyższego W trakcie wykonywania robót tynkarskich stwierdzono, że stary tynk odspaja się od podłoża na większej powierzchni ścian, w stosunku do powierzchni ścian, na których w projekcie przewidziano położenie nowych tynków i okładzin ściennych. W związku z powyższym wykonanie nowego tynku tylko w zakresie objętym zamówieniem podstawowym byłoby "lokalnym łataniem". W takich sytuacjach "łatany tynk" po krótkim okresie czasu ponownie odpadnie, w konsekwencji cel Umowy nie zostałby osiągnięty. Niezbędne jest więc w ramach robót dodatkowych skucie tynków na większej powierzchni i położenie nowych tynków na większej powierzchni dla prawidłowego, zgodnie ze sztuką budowlaną zrealizowania zamówienia podstawowego. 3) zamurowania wnęk po zdemontowanych grzejnikach żebrowych, w miejsce których zaprojektowane zostały grzejniki płytowe. Uzasadnienie do powyższego Zamurowanie to nie było przewidziane w dokumentacji projektowej, jednakże w przypadku zamontowania nowych grzejników we wnękach ograniczona zostanie ich sprawność. W konsekwencji pomimo wykonania robót (w przypadku nie zamurowania wnęk po starych grzejnikach) w pomieszczeniu będzie chłodno, mimo poprawnie dobranej mocy nowych grzejników. Niezbędne jest więc zamurowanie wnęk dla uzyskania zamierzonego efektu projektu- zwiększenia efektywności cieplnej. 4) wykonania robót dodatkowych w zakresie instalacji kanalizacji sanitarnej Uzasadnienie do powyższego Dla odprowadzenia ścieków z nowoprojektowanych sanitariatów, zgodnie z dokumentacją projektową należy włączyć się do istniejącej kanalizacji sanitarnej w obiekcie poprzez wykonanie nowych odcinków kanalizacji podposadzkowej. W trakcie wykonywania robót stwierdzono, że istniejąca kanalizacja sanitarna (której remont nie jest objęty Umową) wykonana z rur żeliwnych, jest wyeksploatowana i posiada uszkodzenia, w szczególności liczne wżery korozyjne, objawiające się powstałymi pęcherzami pod farbą oraz także już widoczne są przecieki o brunatnym zabarwieniu. Konsekwencją takiego stanu może być powstawanie w obiekcie nieprzyjemnych zapachów, zapychanie się rur, a nawet niszczone mogą być przegrody budowlane. Wykonanie tych robót jest więc niezbędne dla realizacji zgodnie ze sztuką budowlaną zamówienia objętego przedmiotem Umowy. Inżynier Kontraktu sporządził protokół konieczności, do którego został załączony kosztorys sporządzony przez Wykonawcę metodą kalkulacji szczegółowej, sprawdzony i zatwierdzony przez Inżyniera Kontraktu zawierający wycenę przedmiotowych robót dodatkowych. Biorąc pod uwagę przedstawione przez Wykonawcę postulaty we wniosku i opinie w tej sprawie Inżyniera Kontraktu Zamawiający po zapoznaniu się z przedłożoną dokumentacją dotyczącą przedmiotowych, wnioskowanych robót dodatkowych uznał za zasadne ich wykonanie. Wykonanie tychże robót jest niezbędne dla zakończenia robót podstawowych. Technologicznie zaś zakres tych robót przenika się i zazębia się z technologią robót podstawowych. Również pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, kwestii gwarancji itp., roboty podstawowe nie są możliwe do rozdzielenia od zamówienia dodatkowego. Ponadto nie można prawidłowo i należycie wykonać oraz zakończyć zakresu podstawowej umowy bez wykonania prac wynikających z zakresu zamówień dodatkowych. Wykonanie wnioskowanych zamówień pozwoli na wykonanie zamówienia podstawowego, gdyż ze względów technicznych, technologicznych, organizacyjnych, przeciwpożarowych i sanitarnych, niemożliwym jest zakończenie podstawowego zakresu robót, bez realizacji zamówienia dodatkowego, co powoduje uzależnienie wykonania umowy podstawowej od wykonania dodatkowego zamówienia. Przy tym także przyczyny techniczne wskazują na to, ze oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a nawet strat z uszczerbkiem dla finansów publicznych. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest uzależnione i ściśle związane z zamówieniem podstawowym, gdyż wykonanie robót przez obecnego Wykonawcę jest związane z pełną odpowiedzialnością za zrealizowany już w 50% przedmiot Umowy. Zamawiający w dniu 19.01.2018 r. sporządził Aneks terminowy do Umowy uznając, że wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne dla realizacji zamówienia podstawowego oraz, że planowane zmiany wypełniają przesłanki wynikające z art. 144 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp i postanowień Umowy (§2 Ust. 4 pkt 5 umowy: "Terminy Umowy mogą ulec zmianie wskutek konieczności wykonania robót dodatkowych które wstrzymają lub opóźnią realizację Przedmiotu Umowy.). Jednakże wykonanie robót dodatkowych przez Wykonawcę stało się możliwe dopiero po zatwierdzenie przez Radę Powiatu środków na ten cel, tj. dnia 19.03.2018 r. Przedmiotowa zmiana Umowy nie narusza zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców (art. 7 ustawy Pzp), ponadto nie prowadziłaby do zmiany wyniku postępowania, na podstawie którego wybrano niniejszego Wykonawcę oraz nie zawężałaby kręgu podmiotów ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, gdyż jak wyżej wspominano Zamawiający przewidział zmiany umowy w ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ, a każdy z Wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia zapoznał się z treścią ogłoszenia i SIWZ i nie wnosił w tym zakresie do nich uwag.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.