Ogłoszenie nr 500064475-N-2017 z dnia 24-11-2017 r.
Barwice: Świadczenie usługi oświetlenia ulic i innych otwartych obiektów publicznych na terenie Gminy Barwice w 2018 roku OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe: nie dotyczy
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Barwice, Krajowy numer identyfikacyjny 33092041700000,
ul. ul. Zwycięzców
22,
78460
Barwice, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
943 736 309, e-mail
monika.tomska@um.barwice.pl, faks
943 736 349.
Adres strony internetowej (url): www.barwice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia ulic i innych otwartych obiektów publicznych na terenie Gminy Barwice w 2018 roku
Numer referencyjny
IOŚ.271.10.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetlenia ulic i innych terenów otwartych w zakresie 857 sztuk opraw oświetleniowych, stanowiących własność Wykonawcy.
Zakres zamówienia obejmuje:
1) utrzymanie urządzeń oświetleniowych (wszystkie niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne), a w szczególności:
1. oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej,
2. oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych,
3. przeglądy techniczne opraw,
4. wymianę źródeł światła,
5. malowanie i konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych,
6. pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami,
7. wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników,
8. wymianę wyeksploatowanych opraw,
9. wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek,
10. wymianę linii napowietrznych i kablowych,
11. wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem,
12. naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli,
13. podwieszanie zerwanych przewodów,
14. wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów,
15. wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów,
16. wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń,
17. likwidację awarii i usterek w urządzeniach oświetlenia ulicznego,
18. dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi,
19. prowadzenie rejestru zdarzeń.
2) Wykonawca zobowiązany jest usunąć zagrożenie powstałe w skutek awarii (której
skutki stanowią zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia np. zagrożenia porażeniem lub pożarem lub powodujące utrudnienia w ruchu ulicznym) niezwłocznie od powiadomienia Wykonawcy (nie dotyczy nieczynnych pojedynczych punktów świetlnych).
3) Zakres prac eksploatacji i konserwacji urządzeń oświetleniowych określa Wykonawca, a w miarę możliwości uwzględni propozycje Zamawiającego dotyczące zmian zakresu.
II.5) Główny Kod CPV:
65.32.00.00 - Eksploatacja instalacji elektrycznych
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Świadczenie usługi oświetlenia drogowego w Gminie Barwice przez Energa Oświetlenie Sp. z o.o. jest konieczne dla zapewnienia bezawaryjnego funkcjonowania sieci oświetlenia ulic oraz innych terenów publicznych biorąc pod uwagę strukturę własności oświetlenia oraz obowiązek ustawowy Zamawiającego wynikający z art. 18 ust. 1 pkt 3) w związku z art. 3 pkt 22) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r, poz. 220 j.t. ze zmianami) polegający na zapewnieniu finansowania oświetlenia (w tym kosztów utrzymania) przez Gminę, przeprowadzenie procedury konkurencyjnej na świadczenie usługi oświetlenia majątku stanowiącego własność Wykonawcy stanowi problem. Energa Oświetlenie Sp. z o.o. nie wyraża zgody na świadczenie usługi oświetleniowej przez inne podmioty na sieci, której Spółka - Wykonawca jest właścicielem czego dowodem jest załączone w dokumentacji postępowania pismo firmy Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z dnia 15 listopada 2017r. znak EOŚ-8686/SD-AK/2017. Reasumując powyższe w ocenie Zamawiającego zachodzą przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki z uwagi na fakt, iż przedmiotowe usługi z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę, jakim jest Energa Oświetlenie Sp. z o.o.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Energa Oświetlenie Spółka z o.o.,
,
ul. Rzemieślnicza 17/19,
81-855,
Sopot, kraj/woj.
pomorskie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.