Ogłoszenie nr 500063934-N-2017 z dnia 23-11-2017 r.
Zabrze: Roboty budowlane konieczne do wykonania zgodnie z zakresem pozwoleń na budowę dla inwestycji pn. "Kompleksowe uzbrojenie terenów inwestycyjnych w północnej części miasta Zabrze - etap I i II" - część I
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 375478-2016
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 10207-2017; 8964-2017; 11864-2017; 6895-2017.
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 77033-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 276255520,
ul. Powstańców Śląskich
5-7,
41-800
Zabrze, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
323733537, e-mail
sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks
323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane konieczne do wykonania zgodnie z zakresem pozwoleń na budowę dla inwestycji pn. "Kompleksowe uzbrojenie terenów inwestycyjnych w północnej części miasta Zabrze - etap I i II" - część I
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BZP.271.61.2016.MZ
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane konieczne do wykonania zgodnie z zakresem pozwoleń na budowę dla inwestycji pn. "Kompleksowe uzbrojenie terenów inwestycyjnych w północnej części miasta Zabrze - etap I i II" - część I, w skład którego wchodzą min.: a. Dojazd do stacji trafo i przepompowni PS4 przy ul. Alberta Borsiga (Droga Lokalna nr 1); b. Wykonanie przepustu P5 wraz z przebudową kolidującego na tym odcinku gazociągu przy ul. Ofiar Katynia; c. Zagospodarowanie przepompowni PS-2 (przy ul. Guido Henckela Donnesmarcka - Droga Zbiorcza) i PS4 (przy ul. Alberta Borsiga - Droga Lokalna nr 1); d. Rozbiórka istniejącego oraz wykonanie nowego ogrodzenia ogródków działkowych na odcinku przy ul. Ziemskiej; e. Wykonanie zabezpieczeń wylotów z rowów bocznych do rowu melioracyjnego głównego - 2 szt.; f. Dokończenie budowy przelewów zbiorników retencyjnych - Zbiornik Z-31, Z-2 i Z-3; g. Wykonanie mnichów na wszystkich zbiornikach retencyjnych - 3 szt.; h. Doszczelnienie leżaka mnicha - ekran glinowy - 3 szt.; i. Odpompowanie wody ze zbiorników Z-1, Z-2 i Z-3 na czas wykonywania robót na tych zbiornikach; j. Dokończenie budowy rowu melioracyjnego przy rondzie Ofiar Katynia; k. Dokończenie robót przy rowie drogowym przy ul. Ziemskiej; l. Wykonanie robót przy rowie przydrożnym w obrębie zbiornika Z-1 poniżej wylotu kolektora Ø1200 mm. Inwestycja jest zlokalizowana na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Zabrzu pomiędzy ulicami: Ofiar Katynia, Goduli, Ziemską, Kopalnianą. Uzbrojenie Strefy (budowa dróg oraz infrastruktury technicznej) zostało wykonane w roku 2015 w ramach realizowanej przez Miasto Zabrze inwestycji pn. Kompleksowe uzbrojenie terenów inwestycyjnych w północnej części miasta Zabrze - Etap I i II" dofinansowanej ze środków unijnych. Ze względu na konieczność zakończenia oraz rozliczenia inwestycji z instytucją dofinansowującą do końca 2016 r. część robót nie została wykonana z powodu opóźnień w realizacji ze strony Wykonawcy robót. Niemniej jednak roboty, które zostały wykonane pozwalały na użytkowanie inwestycji, co zostało potwierdzone wydanym przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Zabrzu pozwoleniem na użytkowanie z dnia 28.12.2015 r. nr 268/2015 (wraz z prolongatą terminu z dnia 29.06.2016 r.), zawierające klauzulę konieczności wykonania pozostałych robót objętych przedmiotową inwestycją do końca 2017 r. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest pierwsza część robót koniecznych do wykonania celem zrealizowania pełnego zakresu zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie. Druga część - rowy melioracyjne zostanie zlecona w miarę posiadanych przez Zamawiającego środków finansowych w terminie późniejszym, również ze względu na warunki atmosferyczne, w których powinny być prowadzone roboty melioracyjne.
II.4) Główny kod CPV: 45240000-1
Dodatkowe kody CPV:
45231220-3,
45342000-6,
45233220-7,
45230000-8,
45232411-6,
45340000-2
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin zakończenia robót: 7 miesięcy od daty podpisania umowy tj. 25.04.2017 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
20/11/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana wynagrodzenia brutto
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmiana terminu zakończenia robót i zgłoszenie do odbioru końcowego
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I.Uzasadnienie konieczności prolongaty terminu zakończenia realizacji inwestycji.
W wyniku wystąpienia, w trakcie realizacji robót, niżej opisanych i uzasadnionych okoliczności, których nie można było przewidzieć w trakcie przygotowania zadania do realizacji i przeprowadzenia procedury przetargowej, stwierdzamy, że występują n/w przesłanki dla wydłużenia terminu zakończenia robót:
Wykonawca robót przystępując do prac na urządzeniach przelewowych (mnichach) zbiorników retencyjnych po pomiarach geodezyjnych stwierdził i zgłosił Zamawiającemu zapadnięcie się podstaw leżaków urządzeń spustowych, w stosunku do stanu projektowego.
Zamawiający zgłosił pismem z dnia 16.06.2017 r. Wykonawcy robót - Konsorcjum Firm "Drogomex" Sp. z o.o. oraz P.B. Silesia Constructions Sp. z o.o. stwierdzoną wadę oraz wezwał do jej usunięcia w terminie do dnia 28.07.2017 r. Ze względu na problemy w wyegzekwowaniu przez Konsorcjum usunięcia wady przez Podwykonawcę, który wykonywał urządzenia przelewowe, ostatecznie Konsorcjum zleciło wykonanie robót gwarancyjnych poprzez wykonawstwo zastępcze, co również wpłynęło na przesunięcie terminu zakończenia robót o dwa kolejne tygodnie. Ostatecznie Konsorcjum zgłosiło zakończenie robót gwarancyjnych w dniu 11.08.2017 r. a w dniu 16.08.2017 r. dokonano ich odbioru i przekazano ponownie plac budowy pod urządzenia przelewowe Wykonawcy robót - firmie WOD-KAN-BUD.
Zamawiający dopuszcza w SIWZ oraz treści umowy zmiany postanowień umowy dotyczące terminów realizacji - w tym gdy wystąpi brak frontu robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na okres dłuższy niż 21 dni. W przedmiotowym przypadku czas braku frontu robót na urządzeniach przelewowych był dłuższy niż 21 dni, konkretnie trwał dwa miesiące. Zamawiający nie był w stanie przewidzieć tej sytuacji, dokładając należytej staranności, gdyż zapadnięcie się urządzeń przelewowych (znajdujących się w przeważającej większości pod wodą) o średnio 17-30 cm nie jest do stwierdzenia gołym okiem a jedynie przy użyciu geodezyjnych urządzeń pomiarowych.
Tak więc wydłużenie Wykonawcy robót czasu zakończenia realizacji zadania objętego zakresem umowy CRU/1123/2017 z dnia 25.04.2017 r. o dwa tygodnie, w sytuacji gdy brak frontu robót na urządzeniach przelewowych trwał dwa miesiące jest jak najbardziej zasadne i zgodne z zapisami SIWZ oraz postanowień umowy.
II. Zgodnie z treścią kart nadzoru autorskiego, Projektant stwierdził potrzebę zabezpieczenia ruchu pieszych, rowerzystów oraz pojazdów obsługi serwisowej barierami ochronnymi przed skutkami upadku / wpadnięcia do rowu melioracyjnego R 8.1 (wysokość rowu w stosunku do korony drogi serwisowej przekracza znacznie wysokość 2,0m). Konieczne jest również wykonanie odwodnienia nawierzchni drogowej w celu wyeliminowania zjawiska erozji pobocza oraz skarp rowu, które ma miejsce w obecnej chwili.
Z punktu widzenia sztuki budowlanej oraz dobrych praktyk jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie realizacji robót innej firmie niż Wykonawca robót obecnie związany umową o roboty budowlane. W okresie gwarancyjnym taki rozdział prac, może wygenerować ryzyko przenoszenia odpowiedzialności pomiędzy podmiotami zewnętrznymi (Wykonawcami) którzy uczestniczyliby w budowie obiektu. Zamawiający nie może dopuścić do powstania jakichkolwiek niejednoznacznych sytuacji w okresie gwarancyjnym. Zmiana wykonawcy dla przewidzianego zakresu robót spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego.
Szczegółowy zakres robót przedstawiony jest w kartach nadzoru autorskiego nr 01/10/2017 z dnia 17.10.2017 r. oraz nr 02/10/2017 z dnia 27.10.2017 r. stanowiących załącznik do niniejszego protokołu.
Wartość przedmiotowych robót dodatkowych wraz z wartością uprzednio wykonanych robót dodatkowych i uzupełniających dla przedmiotowego zadania nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Rozliczenie robót dodatkowych.
Rozliczenie powykonawcze kosztorysowe na podstawie ustalonych cen jednostkowych w oparciu o kosztorys ofertowy Wykonawcy Robót pomnożone przez ilość faktycznie wykonanych robót.
INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- "Przebudowa obiektów inżynierskich na terenie miasta Zabrze. Most w ciągu ul. Jagiellońskiej nad rzeką Bytomką."
- ZBO 2024-"Budowa oświetlenia przejść dla pieszych w formule Zaprojektuj i wybuduj" Zadanie nr 1, 2
- Zabrzańskie Innowacje Energetyczne - koncepcja rozwoju klastra energii
- DOSTAWA PRODUKTU LECZNICZEGO BENRALIZUMAB
- WYMIANA STOLARKI OKIENNEJ W BUDYNKU NR 4 - 3 PIĘTRO
- Usługa polegająca na wykonaniu prac w zakresie codziennego, kompleksowego utrzymania czystości w budynkach oraz wokół budynków Sądu Rejonowego w Zabrzu
więcej: przetargi w Zabrzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ulicy Bohaterów Westerplatte wraz z przebudową drogi gminnej nr 747555P Pogorzela - Głuchów w Pogorzeli.
- Przebudowa układu drogowego i budowa ścieżki dla rowerów i chodnika wzdłuż ul. Zielonej w Gdyni- II postępowanie
- Remont drogi wojewódzkiej nr 562 od km 26+834 do km 29+134 na odcinku Główina - Więcławice - nr postępowania 093/24
- "Budowa stawu retencyjnego w Grodzisku Małym"
- Przebudowa drogi gminnej nr 293356K (ul. Traugutta) oraz skrzyżowanie z drogami gminnymi nr 293420K i 293164K w km 0+424,92 i skrzyżowanie z drogą gminną nr 293385K w miejscowości Nowy Sącz
- Modernizacja nawierzchni dróg gminnych i dojazdowych do pól na terenie Gminy Wizna, podzielonego na 6 części, w ramach zadania pn. "Modernizacja dróg na terenie Gminy Wizna"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.