eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Remont 10 lokali mieszkalnych, będących w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, a zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, w podziale na 3 części

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-11-10

Ogłoszenie nr 500056629-N-2017 z dnia 10-11-2017 r.

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej: Remont 10 lokali mieszkalnych, będących w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, a zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, w podziale na 3 części

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 586228-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, Krajowy numer identyfikacyjny 07001907700000, ul. ul. Lipnicka 26, 43300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 33 499 06 02, e-mail jroclawska@zgm.eu, faks 33 499 06 02; 499 06 11.
Adres strony internetowej (url): www.bip.zgm.eu

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont 10 lokali mieszkalnych, będących w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, a zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, w podziale na 3 części

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZGM/DZ/48/2017/ADM

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest remont lokali mieszkalnych (pustostanów) w ilości 10 sztuk (roboty malarskie, roboty stolarskie, roboty elektryczne, roboty instalacyjne, c.o. itp.).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 45211341-1


Dodatkowe kody CPV: 45454100-5, 45442100-8, 45310000-3, 45330000-9, 45333000-0, 45421000-4, 45421100-5, 45262600-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Część 1 zamówienia - Remont 3 lokali pustostanów w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, położonych przy ul. Browarnej 4/1, ul. Browarnej 4/2 oraz przy ul. Browarnej 4/3

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 182675.83
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ARBUD Arkadiusz Jęczalik
Email wykonawcy: aras1985@onet.eu
Adres pocztowy: ul. Stanisława Staszica 8/1
Kod pocztowy: 43-300
Miejscowość: Bielsko-Biała
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 181821.33
Oferta z najniższą ceną/kosztem 181821.33
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 195242.14
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Część 2 zamówienia - Remont 3 lokali pustostanów w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, położonych przy ul. Zgody 3/46, ul. Wita Stwosza 18/2 oraz przy ul. Najświętszej Marii Panny Krolowej Polski 20/3,

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 34967.65
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PHU OPIFEX Ryszard Czauderna
Email wykonawcy: biuro@opifex24.pl
Adres pocztowy: ul. Brodzińskiego 14/11
Kod pocztowy: 43-300
Miejscowość: Bielsko-Biała
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 37326.12
Oferta z najniższą ceną/kosztem 37326.12
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 37888.29
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Część 3 zamówienia - Remont 4 lokali pustostanów w zasobie mieszkaniowym Gminy Bielsko-Biała, położonych przy ul. 11 Listopada 86/11

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne: część 3 zamówienia została unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 Ustawy Pzp, gdyż "postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne:Na skutek omyłki polegającej na tym, że nie został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego BIP jeden z przedmiarów robót załącznik nr 2b do siwz, obejmujący wykonanie robót elektrycznych w lokalu przy ul. Towarzystwa Szkoły Ludowej 15/15, który to lokal wchodził w skład części 3 zamówienia postępowanie, na tę część zamówienia, obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, powodującą, że nie można wybrać najkorzystniejszej oferty na część 3 zamówienia, a tym samym zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu umowy.Zamawiający, na skutek omyłki, nie zamieścił na BIP, czyli tym samym nie udostępnił Wykonawcą istotnego dokumentu niezbędnego do prawidłowego obliczenia ceny oferty dla części 3 zamówienia. Co skutkuje tym, że każdy Wykonawca, składający ofertę na tę część zamówienia będzie miał nieprawidłowo obliczoną cenę swojej oferty, a Zamawiający nie będzie mógł dokonać ani wstępnej oceny złożonych ofert, której poddawani są wszyscy Wykonawcy, a której Zamawiający dokonuje w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, wymaganych i wyszczególnionych w rozdz. V specyfikacji istotnych warunków zamówienia, która stanowi wstępną ocenę ofert pod kątem przesłanek odrzucenia ofert z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy oraz kryteriów oceny ofert opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ani też dokonać jakiejkolwiek poprawy w złożonych ofertach.W związku z tym, że dokumentu składanego przez Wykonawcę - kosztorysu ofertowego stanowiącego obliczoną cenę oferty nie można uzupełnić zgodnie z dyspozycją art. 26 ust. 3 w związku z art. 25 Ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie stanowi on katalogu dokumentów wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju "w sprawie dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia" (Dz. U. poz. 1126 z dnia 26.07.2016r.), powoduje to, iż nie jest możliwe uzupełnienie tego dokumentu przez Wykonawcę biorącego udział w przedmiotowym postępowaniu, a tym samym stanowi o tym, że oferta taka podlegałaby odrzuceniu z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, gdyż jej treść nie odpowiadałaby treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy.Reasumując powyższe stwierdzić należy, że jedyna złożona na tę część zamówienia oferta, nie mogła zostać przez Zamawiającego oceniona, gdyż zaoferowana przez Wykonawcę cena wykonania zamówienia nie została prawidłowo obliczona nie z winy Wykonawcy tylko z powodu omyłki jak wystąpiła. Powoduje to sytuację, w której Zamawiający nie jest w stanie ocenić jednoznacznie, czy złożona oferta spełnia wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia czy też nie.W związku z tym Zamawiający odrzucając ofertę, która nie złożyła prawidłowych kosztorysów ofertowych, czyli tym samym prawidłowo obliczonej ceny oferty naruszyłby przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności zaś zasadę równego traktowania Wykonawców (art. 7 ust. 1 Pzp), a co za tym idzie naruszyłby również przepisy innych ustaw, w tym ustawy o zachowaniu uczciwej konkurencji oraz jako zamawiającego z sektora finansów publicznych, którego wiąże zasada dokonywania wydatków publicznych zgodnie z prawem, w sposób celowy, naruszyłby ustawę o finansach publicznych.Dlatego też, kontynuacja postępowania pomimo jego wad oraz zawarcie umowy na wykonanie części 3 zamówienia, prowadziłaby do dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania czynności z naruszeniem przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania (art. 146 ust. 6 ustawy), a co się z tym wiąże prowadziłoby do wyboru oferty i zawarcia umowy sprzecznej z przepisami ustawy, w tym, nie tylko ustawy Prawo zamówień publicznych ale też ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o uczciwej konkurencji, a zatem zawarcia umowy nieważnej.Powyższe powoduje, że postępowanie o zamówienie publiczne, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego w zakresie części 3 zamówienia, należało w całości unieważnić, gdyż w myśl dyspozycji przepisu art. 7 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamówienia publicznego można udzielić wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami i chodzi nie tylko o ustawę Prawo zamówień publicznych, ale również zgodnie z przepisami innych ustaw, czyli zgodnie z przepisami prawa, rozumianego jako całego systemu prawnego obowiązującego w Polsce.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.