eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Muszyna › "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-11-07

Ogłoszenie nr 500054983-N-2017 z dnia 07-11-2017 r.

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Muszynie: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 601657-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Muszynie, Krajowy numer identyfikacyjny 49051044800000, ul. ul. Piłsudskiego 39, 33370 Muszyna, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 18 471 40 89, e-mail pgk.muszyna@wp.pl, faks 18 471 40 89.
Adres strony internetowej (url): www.pgk.muszyna.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Komunalna Osoba Prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

PGK.ZP.271.5.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

A. Przedmiotem zamówienia jest: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r." Wspólny słownik zamówień (CPV): 90620000-9 Usługi odśnieżania 90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg polegające na zapewnieniu przejezdności oraz ograniczeniu zakłóceń płynności ruchu drogowego wywołanych opadami śniegu, deszczu ze śniegiem, marznącej mżawki lub śliskością zimową jezdni, poprzez usuwanie śniegu, zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości zimowej, usunięcie śniegu. Posprzątanie po zimowym utrzymaniu na drogach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - warunki wykonania zostały ujęte w Specyfikacji Technicznej stanowiącej zał. nr 7 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do oceny sytuacji na ulicach i musi odpowiednio reagować poprzez wysyłanie stosownych jednostek. Za przejezdność ulic odpowiada Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć wykonywane prace i najpóźniej w dniu zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu uwierzytelnioną kopię polisy ubezpieczeniowej z wyszczególnieniem działalności utrzymania zimowego dróg i odpowiedzialności cywilnej wobec osób trzecich (za szkody majątkowe i osobowe), bez ograniczenia liczby zdarzeń na okres obowiązywania umowy. Wymagania w zakresie łączności, które wykonawca winien zapewnić na dzień podpisania umowy: ? całodobowa łączność z dyspozytorem przez telefon stacjonarny z faksem, plus telefon komórkowy, ? łączność za pomocą tel. komórkowych; każda sprzętowa jednostka utrzymaniowa musi być wyposażona w telefon komórkowy (jeden numer na jednostkę) C. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania: Zadanie nr Nr drogi Nazwa drogi Standardy utrzymania Razem km 1 2 3 4 5 ZADANIE NR 1 292937K ul. Rolanda V 0,52 292937K ul. Rolanda (k/P. Golańska) VI 0,1 292941K ul. Rolanda - dz. nr 1218 (k/ P. Idzik) VI 0,35 dz. nr 1213 ul. Rolanda - dz. nr1213 (k/p Ruchała) VI 0,15 dz. nr 1169 ul. Ogrodowa - dz. nr 1169 ( k/Potoniec VI 0,2 292941K ul. Ogrodowa oraz drogi boczne V 3,5 292941K ul. Ogrodowa - dz. nr. 1198/1 (k/ P. Piekarz) VI 0,25 292941K ul. Ogrodowa -dz. nr 3744 (k/ P. Koza, Kasperkiewicz) VI 0,4 292941K ul. Ogrodowa - dz. nr 1180 ("Malnik") VI 1,5 dz. nr.1166 ul. Ogrodowa (k/P. Gucwa) VI 0,4 292941K ul. Ogrodowa -dz. nr 1177 ( k/ P. Gruca) VI 0,65 292944K ul. Leśna - dz. nr 3731 (k/ P. Bawełkiewicz) VI 0,12 292944K ul. Leśna V 1,7 292943K ul. Podgórna V 0,8 dz. nr 10007 ul. Kościuszki (k/P. Bajdas) VI 0,12 dz. nr 3785 ul. Kościuszki - cmentarz VI 0,15 dz. nr 3657/3 ul. Słoneczna (k/P. Łękawski) VI 0,15 dz. nr 3661 ul. Słoneczna (k/P.Jasinski VI 0,4 dz. nr 3676/2 ul. Polna (k/P.Luberadzki) VI 0,3 292956K ul. Grunwaldzka dz.nr. 1220 (obok Cmentarza) VI 0,3 dz. nr. 3704 ul. Grunwaldzka boczna - (k/ P. Grzesiaka) VI 0,58 Dz .nr.1219/1 ul. Grunwaldzka - (k/P. Pawłowska) VI 0,4 dz. nr. 3694 ul. Grunwaldzka boczna - (k/ P. Skwarło) VI 0,55 dz. nr. 3693/1 ul. Grunwaldzka boczna - (k/ P. Herbut) VI 0,13 dz. nr.3696/1 ul. Grunwaldzka - (k/ P. Hopej) VI 0,15 ZADANIE NR 2 292881K Żegiestów - "Rusinówka" V 0,4 292891K Żegiestów - Łopata V 1,5 292886K Żegiestów - dz. nr 310 (k/ Kościoła wraz z parkingiem) V 0,14 292885K Żegiestów - droga wzdłuż torów kolejowych VI 0,2 292882K Żegiestów- droga w kierunku zabudowań nr 91,92, stary cmentarz VI 0,18 292884K Żegiestów - cmentarz VI 0,2 292882K Żegiestów - k/ Klubu Rolnika VI 0,3 dz. nr. 281 Żegiestów - Oczyszczalnia VI 0,3 292886K Żegiestów Zdrój - Plebania VI 0,2 dz. nr. 462/5 dz. nr.459/3 Żegiestów - "Zosieńka" VI 0,1 dz. nr.580/2 Żegiestów Zdrój - Dom Zdrojowy VI 0,2 dz. nr 338/1 Żegiestów - (k/P. Skalniaka) VI 0,14 dz. nr 351/3 dz. nr 351/4 Żegiestów - (k/P. Majerski) VI 0,13 dz. nr 319 Żegiestów - "Przekaźnik" VI 0,12 dz. nr 123/3 dz. nr.123/4 Żegiestów - (k/P. Płowiec) VI 0,08 dz. nr 64 dz. nr 46 Żegiestów Łopata - (k/P. Maciejewska) VI 0,32 dz. nr 484 Żegiestów - (k/P. Chmielowska) VI 0,12 dz. nr 426/1 Żegiestów - (k/P. Sotomska) VI 0,3 dz. nr 319 Żegiestów - kier. przekaźnik (k/p Różalskiego) VI 0,45 dz. nr 269 Żegiestów - (k/P. Sowy) VI 0,7 ZADANIE NR 3 292890K Andrzejówka-Wieś V 1,83 292888K Andrzejówka "Ługi" V 1,4 292890K Andrzejówka - dz. nr 346 (k/P. Kluska) VI 0,4 292890K Andrzejówka - dz. nr 206 (k/P. Kopacz) VI 0,8 292890K Andrzejówka - dz. nr 215 (k/P. Jurczyński) VI 0,6 292890K Andrzejówka - dz. nr 300 (Kościół) VI 0,2 292889K Andrzejówka - dz. nr 358 (k/ P. Amorozo, P. Lewicka) VI 0,2 292888K Andrzejówka - "Ługi" - Ośrodek dz. nr 148/1 VI 0,2 dz. nr 346 Andrzejówka - (k/P. Jakiel) VI 0,1 dz.nr 292/2 dz.nr 292/3 Andrzejówka - (k/P. Cechini) VI 0,2 dz.nr.364/2 dz.nr.339/1 Andrzejówka - (k/P. Koral) VI 0,07 ZADANIE NR 4 dz. nr 163/1 Leluchów - Kościół V 0,15 dz. nr 113 Leluchów - przystanek autobusowy V 0,2 Leluchów - Parking VI 0,2 292934K 292935K Leluchów - Dubne IV 5,1 ZADANIE NR 5 292930K Wojkowa IV 4 Uwaga - (dot. całości zamówienia) materiały należy stosować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być usuwane w drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z dnia 24 listopada 2005 r.). Zamawiający wymaga, aby w okresie od dnia rozpoczęcia wykonywania przedmiotu zamówienia do dnia zakończenia pracownicy, którzy będą świadczyć pracę u Wykonawcy lub Podwykonawcy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Wymaganie powyższe dotyczy pracowników wykonujących pracę pod kierownictwem innych osób w zakresie czynności obejmujących: * prowadzenie pojazdów służących do zimowego utrzymania dróg, * prowadzenie sprzętu służącego do załadunku pojazdów do ZUD. Szczegółowy sposób dokumentowania osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, jak również określenie rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zawarte są we wzorze umowy - stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 90620000-9


Dodatkowe kody CPV: 90630000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

nie dotyczy

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 125000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Usługi Transportowo-Rolnicze Andrzej Moszczak
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Podgórna 1 A
Kod pocztowy: 33-370
Miejscowość: Muszyna
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 137838.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 137838.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 153957.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 55555.60
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ZAKŁAD REMONTOWO-BUDOWLANY Ireneusz Kluska
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Andrzejówka 89
Kod pocztowy: 33-370
Miejscowość: Muszyna
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 54355.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 54355.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 54355.20
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 53703.70
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ZAKŁAD REMONTOWO-BUDOWLANY Ireneusz Kluska
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Andrzejówka 89
Kod pocztowy: 33-370
Miejscowość: Muszyna
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 53640.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 53640.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 53640.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/11/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 47222.22
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: F.H.U. "KRYNICKI" Ireneusz Krynicki
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Dubne 2
Kod pocztowy: 33-370
Miejscowość: Muszyna
Kraj/woj.:

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 57630.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 57630.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 57630.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r."

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Działając zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) zawiadamiam o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Muszynie pn. "Zimowe utrzymanie dróg na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w sezonie zimowym 2017/2018 r." dla zadania nr 5. Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. U z a s a d n i e n i e W postępowaniu na zadanie nr 5 nie złożono żadnej oferty.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.