eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-10-18

Ogłoszenie nr 500045507-N-2017 z dnia 18-10-2017 r.

Kraków: Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastukturą towarzyszącą ubiegające się o dofinansowanie ze srodków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 306818-2016

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 312490,313534-2016

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 362293-2016

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 357116163, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 126167419, e-mail mkrawczyk@zikit.krakow.pl, faks 126167417.
Adres strony internetowej (url): www.zikit.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

5/IX/2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

a) Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na przebudowie torowiska tramwajowego w obszarze Ronda Kocmyrzowskiego dla ciągu ul. Andersa, a dla ciągu ul. Bieńczycka - Kocmyrzowska również odc. torowiska w zakresie łuków wjazdowych i wyjazdowych. Zakres robót obejmuje między innymi: roboty torowe, drogowe, sieć trakcyjna, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, kanalizacja deszczowa, teletechnika, oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna i zieleń. Zamawiający wymaga etapowania prac torowych, tak aby utrzymany został na każdym etapie prac ruch tramwajowy na jednym z kierunków: Rondo Czyżyńskie - Bieńczycka - Rondo Kocmyrzowskie - Rondo Hipokratesa lub Plac Centralny - Rondo Kocmyrzowskie - ul. Kocmyrzowska lub innym wg ustalenia z Zamawiającym wg ustalonego harmonogramu. Wykonawca umożliwi i skoordynuje wykonanie przebudowy sieci gazowej przez Zakład Gazowniczy w trakcie realizacji powyższego zadania. Wykonawca robót przekaże Zamawiającemu z dostarczeniem na plac depozytowy na terenie operatora utrzymania (obecnie jest to plac firmy ZUE na ul. Półłanki 21) wskazane przez Zamawiającego urządzenia i elementy torowiska w tym m.in.: 3 zwrotnice torowe (nr 01, 04 oraz 07), napędy zwrotnic wraz ze sterownikami (zwrotnice nr 01, 02, 06, 13 - napędy H&K ze sterownikami; zwrotnica 10 - napęd VSP-1-K ze sterownikiem WS90E) oraz ewentualne inne wskazane przez Inspektorów Nadzoru. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą przedmiaru robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projektu. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. "Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą", ubiegające się o dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. b) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SIWZ nazw producenta produkty można zastąpić równoważnymi (nie gorszymi). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. c) Wymagany okres gwarancji: min. 36 miesięcy - max. 72 miesiące. (Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy zostaną odrzucone). 2. Umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, powinna być zgodna z zał. 2 do SIWZ, tj. wzorem umowy. Niespełnienie warunków dotyczących podwykonawców zawartych we wzorze umowy spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu.


II.4) Główny kod CPV: 45234126-5
Dodatkowe kody CPV:

45233223-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
6 miesięcy od dnia podpisania umowy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 01/12/2016
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Taumer Sp. z o. o., biuro@taumer.com, ul. Ciepłownicza 23, 31-574, Kraków, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 6241559.56 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
09/06/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Wykonanie robót dodatkowych w zakresie montażu istniejących wysięgników dla potrzeb podwyższenia sieci trakcyjnej na wysokość 5,5 m.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Wykonanie robót dodatkowych w zakresie montażu dodatkowych kabli powrotnych na potrzeby uciaglenia szyn.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Część I W trakcie realizacji inwestycji "Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego w Krakowie wraz z infrastruktura towarzysząca",zaistniały wskazane poniżej okoliczności: 1) Stwierdzono, iż na istniejących wlotach Ronda Kocmyrzowskiego wysięgniki znajdują się na wysokości 5,0 m. Projektowana sieć trakcyjna, która ma zostać wykonana zgodnie z projektem w ramach realizacji inwestycji Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego w Krakowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą",będzie znajdować się na wysokości 5,5 m. W związku z powyższym zachodzi konieczność korekty wysokości wysięgników na wszystkich wlotach Ronda . Ustalono ponadto, iż zgodnie z aktualną normą wysokość sieci trakcyjnej ma wynosić 5,5m i tak została zaprojektowana natomiast istniejąca sieć do której nowo wykonana musi zostać "dowiązana" jest zawieszona na wysokości 5m. Stąd konieczność dostosowania i odpowiedniej korekty sieci istniejącej. 2) Dokonano analizy stany faktycznego oraz dokumentów dotyczących zamówienia podstawowego, w szczególności dokumentacji projektowej i stwierdzono, iż zakres robót polegających na korekcie wysokości wysięgników na wszystkich wlotach Ronda nie był ujęty w zamówieniu podstawowym, w szczególności nie był ujęty w dokumentacji projektowej. 3) Powyższe ustalenie zostało potwierdzone, przez podmiot sprawujący nadzór autorski SAP-Konstrukcje Sp. z o. o. działając w osobie projektanta mgr. inż. Wiesława Korbanka, który w trybie nadzoru autorskiego, stwierdził iż: "Projektowana wysokość trakcji wynosi 5,5 m i jest zgodna z normą (...) . W związku z koniecznością podwyższenia sieci trakcyjnej na istniejących wlotach Ronda Kocmyrzowskiego wprowadza się zmianę w postaci dodatkowych wysięgników dla potrzeb podwieszenia sieci trakcyjnej na wysokość 5,5 m" Jednocześnie w karcie nadzoru autorskiego stwierdzono, iż montaż dodatkowych zasilaczy wpłynie na koszt inwestycji przedstawiono kosztorys inwestorski. Karta nadzoru autorskiego nr 3 z dnia 22.03.2017 r. 2. Część II W trakcie realizacji inwestycji "Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego w Krakowie wraz z infrastrukturą towarzysząca", zaistniały wskazane poniżej okoliczności: 1) Stwierdzono komisyjnie, iż na wlotach ulic Kocmyrzówskiej i Bieńczyckiej na tarczy Ronda Kocmyrzówskiego powierzchnia stalowa istniejących slupów trakcyjnych o numerach: KC 04-12 oraz KC 04-23 ( nie przewidzianych do wymiany w ramach realizacji inwestycji "Przebudowa układu torówezo w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzów skiego w Krakowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą, jest wysoce skorodowana a ich fundamenty nie posiadają odpowiedniej ciągłości w połączeniu zbrojenia fundamentu ze słupem trakcyjnym. Stan techniczny powierzchni stalowej^ powyższych slupów uniemożliwia również wykonanie ponownego naciągu przewodów sieci trakcyjnej przy pracach związanych z przełączeniem ruchu tramwajów. W związku z powyższym nie ma możliwości wykonania renowacji tych slupów w technologii przewidzianej w przedmiarze tj czyszczenia, zabezpieczenie powłoka antykorozyjna, malowanie. W związku z powyższym stwierdzono konieczność wykonania konstrukcji wsporczych , wykonania fundamentów wraz z montażem slupów trakcyjnych KC 04-12 oraz KC 04-23. 2) Dokonano analizy stany faktycznego oraz dokumentów dotyczących zamówienia podstawowego, w szczególności dokumentacji projektowej i stwierdzono, iż zakres robót polegających na wykonaniu konstrukcji wsporczych , wykonania fundamentów wraz z montażem slupów trakcyjnych KC 04-12 oraz KC 04-23 nie był ujęty w zamówieniu podstawowym, w szczególności nie byl ujęty w dokumentacji projektowej. Dokumentacja projektowa, w szczególności przedmiar robót przewidywał, iż w ramach realizacji inwestycji Wykonawca będzie miał obowiązek dokonać renowacji słupów trakcyjnych o numerach: KC 04-12 oraz KC 04-23 za pomocą w technologu przewidzianej w przedmiarze tj czyszczenia, zabezpieczenie powloką antykorozyjna, malowanie, co okazało się nie wystarczające z uwagi na komisyjnie ustalony w terenie stan przedmiotowych slupów trakcyjnych. 3) W związku z powyższym Komisja składająca się z przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy stwierdziła konieczność wykonania konstrukcji wsporczych, wykonania fundamentów wraz z montażem słupów trakcyjnych KC 04-12 oraz KC 04-23, co zostało potwierdzone w Protokole Konieczności Nr 3/E z dnia 14.03.2017 r. Zamawiający przy dochowaniu należytej staranności nie mógł, przewidzieć, iż w odniesieniu do slupów trakcyjnych KC 04-12 oraz KC 04-23 ich renowacja w technologii przewidzianej w przedmiarze tj czyszczenia, zabezpieczenie powloką antykorozyjna, malowanie okaże się niewystarczające albowiem faktyczny stan przedmiotowych slupów mógł zostać ustalony dopiero na placu budowy w trakcie realizacji inwestycji po usunięciu tarczy ronda i dokonaniu odkrywek. Powyższe czynności mogły być wykonane dopiero w ramach działań podejmowanych na placu budowy przy nieczynnym torowisku. 3. Część III W trakcie realizacji inwestycji "Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego w Krakowie wraz z infrastruktura towarzysząca",zaistniały wskazane poniżej okoliczności: 1) Stwierdzono, iż punkt powrotny znajduje się przy wylocie Ronda Kocmyrzów skiego z kierunku DH Wanda. WII etapie realizacji inwestycji "Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego w Krakowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą " po demontażu torowiska relacji Rondo Czyżyńskie - Mistrzejowice nastąpi brak ciągłości szyn, co spowoduje brak ciągłości sieci pierwotnej zasilania. W związku z tym na czas wykonywania prac w II etapie inwestycji ciągłość zasilania trzeba zapewnić przez dodatkowe kable sieci pierwotnej dla prawidłowego funkcjonowania komunikacji tramwajowej relacji Plac Centralny - Wzgórza Kocmyrzowskie. Powyższe jest niezbędne ze względu na konieczność utrzymania komunikacji tramwajowej w rejonie realizowanej inwestycji. Dla zapewnienia ciągłości zasilania na czas realizacji II etapu inwestycji konieczne jest wykonanie podłączenia punktu powrotnego. 2) Dokonano analizy stany faktycznego oraz dokumentów dotyczących zamówienia podstawowego, w szczególności dokumentacji projektowej i stwierdzono, iż zakres robót polegających na wykonaniu podłączenia punktu powrotnego co zapewni ciągłość zasilania na czas realizacji II etapu inwestycji nie był ujęty w zamówieniu podstawowym, w szczególności nie był ujęty w dokumentacji projektowej. 3) Podmiot sprawujący nadzór autorski SAP-Konstrukcje Sp. z o.o. działając w osobie projektanta Wiesława Korbanka, w trybie nadzoru autorskiego, stwierdził iż: "z uwagi na etapowanie robót wprowadza się zmianę obejmującą zabudowę dodatkowej szafy punkty powrotnego z połączeniami szynowymi" Jednocześnie w karcie nadzoru autorskiego stwierdzono, iż etapowanie robót budowlanych zwiększy koszty inwestycji. Karta nadzoru autorskiego nr 7 z dnia 2 7.03.2017 r. 4) W związku z powyższym Komisja składająca się z przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy stwierdziła konieczność montażu dodatkowych kabli powrotnych na potrzeby uciąglenia szyn, co zostało potwierdzone w Protokole Konieczności z dnia 04.04.2017 r. Protokół Konieczności z dnia 04.04.2017 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Kwota umowy po zmianie aneksem numer 3 - 6.381.947,83 bez VAT.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.