eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-10-18

Ogłoszenie nr 500045444-N-2017 z dnia 18-10-2017 r.

Kraków: Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastukturą towarzyszącą ubiegające się o dofinansowanie ze srodków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 306818-2016

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 312490,313534-2016

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 362293-2016

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 357116163, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 126167419, e-mail mkrawczyk@zikit.krakow.pl, faks 126167417.
Adres strony internetowej (url): www.zikit.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

5/IX/2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

a) Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na przebudowie torowiska tramwajowego w obszarze Ronda Kocmyrzowskiego dla ciągu ul. Andersa, a dla ciągu ul. Bieńczycka - Kocmyrzowska również odc. torowiska w zakresie łuków wjazdowych i wyjazdowych. Zakres robót obejmuje między innymi: roboty torowe, drogowe, sieć trakcyjna, sterowanie i ogrzewanie zwrotnic, kanalizacja deszczowa, teletechnika, oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna i zieleń. Zamawiający wymaga etapowania prac torowych, tak aby utrzymany został na każdym etapie prac ruch tramwajowy na jednym z kierunków: Rondo Czyżyńskie - Bieńczycka - Rondo Kocmyrzowskie - Rondo Hipokratesa lub Plac Centralny - Rondo Kocmyrzowskie - ul. Kocmyrzowska lub innym wg ustalenia z Zamawiającym wg ustalonego harmonogramu. Wykonawca umożliwi i skoordynuje wykonanie przebudowy sieci gazowej przez Zakład Gazowniczy w trakcie realizacji powyższego zadania. Wykonawca robót przekaże Zamawiającemu z dostarczeniem na plac depozytowy na terenie operatora utrzymania (obecnie jest to plac firmy ZUE na ul. Półłanki 21) wskazane przez Zamawiającego urządzenia i elementy torowiska w tym m.in.: 3 zwrotnice torowe (nr 01, 04 oraz 07), napędy zwrotnic wraz ze sterownikami (zwrotnice nr 01, 02, 06, 13 - napędy H&K ze sterownikami; zwrotnica 10 - napęd VSP-1-K ze sterownikiem WS90E) oraz ewentualne inne wskazane przez Inspektorów Nadzoru. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą przedmiaru robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projektu. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. "Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą", ubiegające się o dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. b) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SIWZ nazw producenta produkty można zastąpić równoważnymi (nie gorszymi). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. c) Wymagany okres gwarancji: min. 36 miesięcy - max. 72 miesiące. (Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy zostaną odrzucone). 2. Umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, powinna być zgodna z zał. 2 do SIWZ, tj. wzorem umowy. Niespełnienie warunków dotyczących podwykonawców zawartych we wzorze umowy spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu.


II.4) Główny kod CPV: 45234126-5
Dodatkowe kody CPV:

45233223-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
6 miesięcy od dnia podpisania umowy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 01/12/2016
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Taumer Sp. z o. o.,, biuro@taumer.com, ul. Ciepłownicza 23, 31-574, Kraków, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 6241559.56 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
20/04/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Wykonanie robót dodatkowych w zakresie wykonania warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa grubości 25 cm na tarczy ronda pod torowisko tramwajowe.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Wykonanie robót zamiennych polegających na zastąpieniu zbrojenia konstrukcji płyty betonowej c30/37 za pomocą prętów stalowych żebrowanych o średnicy fi 12 mm przez zastosowanie zbrojenia przestrzennego za pomocą włókien polimerowych w ilosci 4,5 kg/m3.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. W trakcie realizacji inwestycji "Przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego w Krakowie wraz z infrastrukturą towarzyszącą", podczas badań nośności podłoża gruntowego Wykonawca stwierdził, iż brak jest możliwości doprowadzenia podłoża gruntowego do wymaganej nośności E2V - 40 MPa. Powyższe stwierdzone zostało na podstawie badań dynamicznego modułu odkształcania z dnia 16.01.2017 r. (raport z badań nr l/D/2017). Wykonawca stwierdził, iż z uwagi, na to, iż podłoże gruntowe zbudowane jest z głiny pylastej, co zostało potwierdzone badaniami gruntu z dnia 16.01.2017 r, (raport z badań nr 1/K/2017 sporządzony dnia 16.01.2017 r.), dodatkowe dogęszczanie spowoduje jej uplastycznienie i pogorszenie parametrów fizyczno - mechanicznych. Pismo Wykonawcy z dnia 17 stycznia 2017 r. nr L.dz. R/621-38/16-58 stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Aneksu; Raport z badań nr l/D/2017 sporządzony dnia 16.01.2017 badanie dynamicznego modułu odkształcenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Aneksu; Raport z badań nr l/K/2017 sporządzony dnia 16.01.2017 r. 2. Badania nośności warstwy podłoża istniejącego pod torami tramwajowymi na tarczy Ronda Kocmyrzowskiego przeprowadzone przez Sekcję Badań Drogowych Zamawiającego wykazały, iż nośność warstwy podłoża w zbadanym przekroju nr 1 spełnia wymagania projektowe, natomiast nośność warstwy podłoża w zbadanych przekrojach 2, 3 i 4 nie spełnia wymagań projektowych. Protokół z badań nośności podłoża istniejącego nr 9/2017 z dnia 23.01.2017 r. 3. Zgodnie ze sporządzonym przy udziale Kierownika Zespołu Realizacji Inwestycji Zamawiającego, Inspektora Nadzoru z ramienia Zamawiającego, Kierownika Budowy oraz Projektanta z Protokołem Konieczności z dnia 27.02.2017 r. z powodu braku możliwości doprowadzenia podłoża gruntowego do wymaganej nośności E2=40MPa konieczne jest wykonanie warstwy stabilizacji Rm=2,5MPa grubości 25 cm na tarczy ronda pod torowisko tramwajowe. Komisja stwierdziła, iż w celu wykonania warstwy stabilizacji konieczne jest przeglębienie wykopu o 0,25m. Protokół Konieczności z dnia 27.02.2017 r. 4. Podmiot sprawujący nadzór autorski SAP-Konstrukcje Sp. z o.o. działając w osobie projektanta mgr. inz. Andrzeja Feil w trybie nadzoru autorskiego zaakceptował zaproponowany przez Wykonawcę w protokole konieczności sposób wzmocnienia nośności koryta torowego, w zakresie, w jakim jest to niezbędnie konieczne. Zgodnie z kartą nadzoru autorskiego wycenę wykonanych robót należy sporządzić zgodnie z obmiarem powykonawczym, według cen jednostkowych zawartych w pozycjach: 23 d.l, 24 d.l, 36 d.3 i 37 d. 3, kosztorysu inwestorskiego. Karta nadzoru autorskiego z dnia 22.02.2017 r. 5. Po dokonanej analizie dokumentacji projektowej stwierdzono, że dokumentacja projektowa, w oparciu o którą Wykonawca zobowiązany byl wykonać roboty budowlane objęte zamówieniem podstawowym, wykazywała konieczność wzmocnienia gruntu wyłącznie w odniesieniu do jednego z dwóch zaproponowanych w dokumentacji projektowej rozwiązań konstrukcyjnych nawierzchni, to jest w odniesieniu do konstrukcji torów na płycie betonowej zbrojonej z ciągłym elastycznym mocowaniem szyn z zabudową pasa drogowego (warstwa wzmacniająca wykonana z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o Rm = 2,5MPa, grubość warstwy 25 cm), natomiast w odniesieniu do drugiego zaprojektowanego rozwiązania konstrukcyjnego na tarczy ronda, to jest konstrukcji torów oraz rozjazdów na płycie betonowej zbrojonej z punktowym elastycznym mocowaniem szyn i zabudowa pasa torowego - dokumentacja projektowa nie przewidywała wzmocnienia gruntu, a wyłącznie warstwę odsączającą wykonaną z kruszywa położoną na korycie torowym w kształcie daszka ze spadkami 3% w kierunku rowków drenażowych przy krawędzi koryta, zagęszczone do E2,v = 40MPa. 6. Tym samym zachodzi konieczność dokonania stosownych zmian w umowie, umożliwiających wykonanie przez Wykonawcę robót w zakresie wykonania warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa grubości 25 cm - na tarczy ronda pod torowisko tramwajowe. 7. Dokumentacja projektowa przewidywała zbrojenie płyty podbudowy zbrojeniem stalowym, natomiast konieczne jest wykonanie zamiennego zbrojenia rozproszonego włóknami polimerowymi z uwagi na brak zbrojenia w płycie betonowej w tzw. strefach ciszy czyli miejscach zabudowy obwodów sterowania zwrotnicami pomiędzy szynami. Ponieważ strefy takie o długości 10 - 12 m występują zarówno przed i za zwrotnicami najazdowymi i stanowią znaczny odsetek całości płyt podbudowy, Wykonawca pismem z dnia 21.02.2017 r, L.dz. R/621-38/16-99 zaproponował zastąpienie zbrojenia całości płyt betonowych zbrojeniem rozproszonym i zastosowanie konstrukcji zbrojonej włóknami polimerowymi w ilości 4,5 kg/m3. 8. Wykonawca przedstawił wykonany przez uprawnionego Projektanta projekt wraz z obliczeniami zamiennego zbrojenia włóknami polimerowymi oraz oświadczenie Projektanta o wzięciu odpowiedzialności za prawidłowości wyliczeń dla wskazanych w projekcie obciążeń - " Opracowanie projektowe - Obliczenia nawierzchni betonowej zbrojonej włóknem (FRC-Fibre Reinforced Concrete) dla linii tramwaju w Krakowie -torowisko Rondo Kocmyrzowskie " opracowane przez projektanta mgr. Inż. Monikę Lorek, nr i zakres uprawnień: UPR.147/99/WŁ uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i drogowej. 9. Zmiana zbrojenia płyt torowych została zaaprobowana przez Projektanta robót torowych na podstawie powyższego opracowania Kartą Nadzoru Autorskiego nr 2 z dnia 10.03.2017 r. 10. Zgodnie ze sporządzonym przy udziale Kierownika Zespołu Realizacji Inwestycji Zamawiającego, Inspektora Nadzoru z ramienia Zamawiającego, Kierownika Budowy oraz Projektanta protokołem konieczności z dnia 12.03.2017 r. Komisja stwierdziła konieczność wykonania następujących robót: zastąpienie zbrojenia konstrukcji płyty betonowej c30/37 za pomocą prętów stalowych żebrowanych o średnicy fi 12 mm przez zastosowanie zbrojenia przestrzennego za pomocą włókien polimerowych w ilości 4,5 kg/m3. Protokół konieczności z dnia 12.03.2017 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Kwota umowy po zmianie aneksem numer 1 - 6.323.871,29 bez VAT

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.