Ogłoszenie nr 500044464-N-2017 z dnia 17-10-2017 r.
Wąbrzeźno: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Wąbrzeźno, Krajowy numer identyfikacyjny 871118780,
ul. ul. Wolności
18,
87-200
Wąbrzeźno, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
56 6884500, e-mail
zp@wabrzezno.com, faks
56 6882748.
Adres strony internetowej (url): www.bip.wabrzezno.com
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie
Numer referencyjny
ZPPE.271.10.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi konserwacji i eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Miasto Wąbrzeźno, stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. Zadanie to obejmuje:
1)Świadczenie usługi pod nazwą "Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie". Punkty świetlne i słupy na których ma być świadczona usługa znajdują się w Załączniku nr 3, stanowiące zaproszenie do udziału w negocjacjach. Łączna ilość opraw świetlnych przewidziana do konserwacji i eksploatacji wynosi 947 opraw oraz 867 słupów.
2)Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje w szczególności:
a)wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek, bezpieczników,
b)lokalizację uszkodzeń kabli i przewodów napowietrznych,
c)utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów oświetlenia ulicznego,
d)naprawę, wymianę i prostowanie słupów oświetleniowych,
e)wymianę źródeł światła, dławików i bezpieczników latarnianych,
f)ewentualną regulację położenia źródeł światła - klosze, odbłyśniki,
g)doraźną i niezwłoczną naprawę innych elementów obwodu świetlnego po otrzymaniu reklamacji bądź informacji o wystąpieniu zakłóceń,
h)zabezpieczenia w pełnym zakresie materiałów na potrzeby konserwacji oświetlenia, w tym także urządzeń sterowniczo - zasilających,
i)utrzymanie obiektów konserwowanych w należytym stanie technicznym, tak by zabrudzenia (np. kloszy opraw oświetleniowych) oraz częściowe uszkodzenia nie powodowały zmniejszenia ich sprawności,
j)bieżące dostosowanie godzin włączania i wyłączania oświetlenia po zgłoszeniu Zamawiającego,
k)zabezpieczenie terenu wykonywanych prac przed ingerencją osób trzecich oraz zabezpieczenie i oznakowanie terenu prowadzonych robót w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia, w szczególności bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego,
l)przekazywanie protokołów przeglądu istniejącej sieci wynikających z przepisów prawa budowlanego,
m)telefoniczne lub e-mailowe powiadamianie Zamawiającego o podejmowanych czynnościach konserwacyjnych w mieście, tj. podanie dnia i zakresu świadczonej usługi,
n)sporządzanie tygodniowego raportu o wykonywanych usługach konserwacyjnych i przekazywanie go w ciągu 3 dni roboczych po zakończeniu każdego tygodnia Zamawiającemu,
o)bieżące monitorowanie sprawności infrastruktury,
p)prowadzenie rejestru zdarzeń,
q)Wykonawca zobowiązany będzie do przyjmowania zgłoszeń i reklamacji dotyczących niesprawności oświetlenia ulicznego od pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miasta Wąbrzeźno oraz od Straży Miejskiej na e-mail .....................
4.Zamawiający wymaga, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.), przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1)naprawy i wymiany urządzeń w ramach zawartej umowy,
2)lokalizacja uszkodzeń kabli i przewodów napowietrznych,
3)utylizacja wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego,
4)bieżące monitorowanie sprawności infrastruktury,
5)prowadzenie rejestru zdarzeń,
6)regulacja położenia źródeł światła,
7)zabezpieczenia w pełnym zakresie materiałów na potrzeby konserwacji oświetlenia,
8)utrzymanie obiektów konserwowanych w należytym stanie technicznym,
9)bieżące dostosowanie godzin włączania i wyłączania oświetlenia po zgłoszeniu Zamawiającego,
10)zabezpieczenie terenu wykonywanych prac przed ingerencją osób trzecich oraz zabezpieczenie i oznakowanie terenu prowadzonych robót w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia, w szczególności bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego,
11)dokonywanie przeglądu istniejącej sieci wynikające z przepisów prawa budowlanego,
12)powiadamianie Zamawiającego o podejmowanych czynnościach konserwacyjnych w mieście,
13)sporządzanie tygodniowego raportu o wykonywanych usługach konserwacyjnych,
14)przyjmowanie zgłoszeń i reklamacji dotyczących niesprawności oświetlenia ulicznego od pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miasta Wąbrzeźno oraz od Straży Miejskiej.
II.5) Główny Kod CPV:
50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie arart. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie prawne:
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
Uzasadnienie faktyczne udzielenia zamówienia:
Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Art. 3 pkt 22 ww. ustawy zawiera definicję finansowania oświetlenia przez co należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Niezależnie od tego kto jest właścicielem urządzeń oświetleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizując zadania własne jest zobowiązana do finansowania kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz ich kosztów i utrzymania a więc eksploatacji i konserwacji tych urządzeń.
ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie jest właścicielem 947 opraw oraz 867 słupów na terenie Gminy Miasto. Pismem EOŚ-6844/SC-AM/2017 z dnia 15 września 2017 Spółka nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego stanowiących własność Spółki oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy Miasto Wąbrzeźno. Brak zgody oznacza zatem dla Gminy konieczność zawarcia umowy z właścicielem urządzeń oświetleniowych, ponieważ nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie.
Aby móc realizować zadanie na konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA - Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie, Gmina Miasto Wąbrzeźno wszczęła postępowanie w trybie z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.
Zgodnie z przepisami art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę na konserwacji i eksploatacji oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA - Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie jest właścicielem 947 opraw oraz 867 słupów na terenie Gminy Miasto i nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego stanowiących własność Spółki oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy Miasto Wąbrzeźno. Z przepisu art. 140 Kc wynika prawo Spółki, będącej właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z konserwacją i eksploatacją oświetlenia w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp - przyczyny technicznej o obiektywnym charakterze dla udzielenia przedmiotowego zamówienia celem realizacji zadania własnego gminy.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. ,
andrzej.maciejewski@energa.pl,
ul. Rzemieślnicza 17/19,
81-855,
Sopot, kraj/woj.
pomorskie
INNE PRZETARGI Z WĄBRZEŹNA
więcej: przetargi w Wąbrzeźnie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.