eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pleszew › "Wyposażenie sal przedmiotowych" w ramach Projektu pn. "Nowa jakość edukacji - infrastruktura Gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew" - Dostawa mebli i artykułów biurowych



Ogłoszenie z dnia 2017-10-11

Ogłoszenie nr 500041986-N-2017 z dnia 11-10-2017 r.

Pleszew: "Wyposażenie sal przedmiotowych" w ramach Projektu pn. "Nowa jakość edukacji - infrastruktura Gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew" - Dostawa mebli i artykułów biurowych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2014 - 2020. Poddziałanie 9.3.3 Inwestowanie w rozwój infrastruktury edukacji ogólnokształcącej. Dofinasowanie w Ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Tytuł projektu: Nowa jakość edukacji - infrastruktura Gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 573530-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500015839-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500037140-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Pleszew, Krajowy numer identyfikacyjny , ul. Rynek 1, 63300 Pleszew, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. (062) 74 28 300, e-mail umgpleszew@pleszew.pl, faks (062) 74 28 301.
Adres strony internetowej (url): http://bip.pleszew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Wyposażenie sal przedmiotowych" w ramach Projektu pn. "Nowa jakość edukacji - infrastruktura Gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew" - Dostawa mebli i artykułów biurowych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.042.7.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

a) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 1 w Pleszewie, pracownia fizyczna: Stoły 1-osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła dla ucznia z regulowaną wysokością, Biurko dwuszufladkowe, Fotel obrotowy dla nauczyciela, Szafki, Szafa metalowa fizyczna- ekspozycyjna, Szafa metalowa fizyczna, Stolik do doświadczeń fizycznych, Biała tablica magnetyczna, Tablice korkowe; b) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 1 w Pleszewie, pracownia matematyczna: Stoły 1-osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła dla ucznia z regulowaną wysokością, Biurko dwuszufladkowe, Fotel obrotowy dla nauczyciela, Szafki, Biała tablica magnetyczna, Tablice korkowe; c) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 2 w Pleszewie, pracownia chemiczna: Zestaw mebli do pracowni chemicznej 26 stanowiskowe, Szafa na odczynniki chemiczne, Szafy witrynowe, Tablica biała; d) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 2 w Pleszewie, pracownia matematyczna: Stoły 1-osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła dla ucznia z regulowaną wysokością, Biurko dwuszufladkowe, Fotel obrotowy dla nauczyciela, Szafki pełne, Szafka oszklona; e) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie, pracownia językowa; Rolety okienne, szafki/meble, Stoliki uczniowskie, Krzesła uczniowskie, Biurko nauczyciela, Krzesło nauczyciela; f) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie, pracownia biologiczna: Zestaw mebli do pracowni biologicznej, Stoły typu wyspa, Krzesła szkolne, Biurko nauczyciela, Fotel obrotowy dla nauczyciela, Rolety klasyczne, Szafki, Tablica magnetyczna zielona pojedyńcza, Tablica korkowa; g) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie, pracownia matematyczna: Stoły 1-osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła dla ucznia z regulowaną wysokością, Biurko dwuszufladkowe, Fotel obrotowy dla nauczyciela, Szafki, Tablice korkowe; h) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych w Kowalewie, pracownia chemiczna: Szafy witrynowe, Zestaw mebli do pracowni chemicznej 26 stanowiskowe, Szafa na odczynniki chemiczne, Tablica biała; i)Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych w Kowalewie, pracownia matematyczna: Stoły 1- osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła dla ucznia z regulowaną wysokością, Biurko dwuszufladkowe, Fotel obrotowy dla nauczyciela, Szafki; j) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych Taczanowie Drugim, pracownia geograficzna: Stoły 1-osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła z regulowaną wysokością, Biurko nauczycielskie, Krzesło do biurka, Stolik projekcyjny, Tablica obrotowo-jezdna kredowa lakierowana, Szafy, Ścianki moderacyjne dwustronne korkowe, Ścianki moderacyjne, dwustronne tekstylne, Ścianki moderacyjne dwustronne suchościeralno-magnetyczne, Nogi do ścianki moderacyjnej, Kółka z hamulcem do nogi- ścianka moderacyjna, Uchwyty do tablic moderacyjnych, Statyw do map, Stojaki do przechowywania 30 map, Tablice korkowe; k) Dostawa do Zespołu Szkół Publicznych w Taczanowie Drugim, pracownia matematyczna: Stoły 1-osobowe z regulowaną wysokością i pochylnym blatem, Krzesła z regulowaną wysokością, Biurko nauczycielskie, Krzesło do biurka, Tablica obrotowo-jezdna kredowa lakierowana, Szafy, Ścianki moderacyjne dwustronne korkowe, Ścianki moderacyjne dwustronne tekstylne, Ścianki moderacyjne dwustronne suchościeralno-magnetyczne, Stolik projekcyjny, Nogi do ścianki moderacyjnej, Kółka z hamulcem do nogi- ścianka moderacyjna, Uchwyty do tablic moderacyjnych, Tablice korkowe. Przez pojęcie dostawy Zamawiający rozumie dostawę,wniesienie do poszczególnych pracowni, montaż oraz uprzątnięcie sal po przeprowadzonym montażu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza, aby rozmiary mebli tj. stołów, krzeseł, szaf drewnianych wynosiły +/- 5 cm, natomiast w przypadku szaf metalowych +/- 10 cm od wartości wskazanych w Załączniku nr 8 do SIWZ


II.4) Główny kod CPV: 39100000-3
Dodatkowe kody CPV:

39121000-6,

30190000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Do dnia 25 września 2017 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/09/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmianie uległ termin wykonania dostawy tj. z dnia 25.09.2017 r. na dzień 11.10.2017 r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Stan faktyczny: 1. Miasto i Gmina Pleszew (dalej: "Zamawiający"), w dniu 18.08.2017 r. ogłosił postępowanie w toku przetargu nieograniczonego pn. "Wyposażenie sal przedmiotowych" w ramach Projektu pn. "Nowa jakość edukacji - infrastruktura Gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew" - Dostawa mebli i artykułów biurowych (dalej: "Przetarg"). Określony w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ termin składania ofert mijał w dniu 28.08.2017 r., natomiast termin realizacji zamówienia został określony do dnia 25.09.2017 r., ze względu na konieczność prowadzenia rozliczeń , ponieważ przedmiotowy przetarg stanowi zarazem zadanie realizowane z programu pn.: WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2014 - 2020. Poddziałanie 9.3.3 Inwestowanie w rozwój infrastruktury edukacji ogólnokształcącej. Dofinasowanie w Ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Tytuł projektu: Nowa jakość? edukacji - infrastruktura Gimnazjów Miasta i Gminy Pleszew (dalej: "Dofinansowanie"). 2. Do upływu terminu składania ofert, wpłynęły trzy oferty, przy czym cena każdej przekraczała kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia, tj. kwotę 180 433,62 zł brutto. Ceny przedmiotowych ofert prezentowały się następująco: 1) Tronus Polska Sp. z o.o. - 267 887,58 zł brutto, okres gwarancji 24 miesiące; 2) I. CEZAS II. CEZAS Wiesław Halagiera - 198 998,01 zł brutto, okres gwarancji 48 miesięcy; 3) KARINA Sp. z o.o. - 220 065,14 zł brutto, okres gwarancji 48 miesięcy. 3. Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: "Pzp") "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty" 4. Mając na względzie potrzebę zrealizowania zamówienia, Zamawiający podjął decyzję o wyborze wykonawcy w związku z czym dla zachowania zgodności z zawartą z Instytucją umową oraz warunkami Dofinansowania, wymagalne okazało się uzyskanie zgody od organu, z którym została zawarta umowa o Dofinansowanie, od której zależało objęcie dofinansowaniem. 5. Komisja przetargowa dokonała oceny ofert oraz sprawdzenia oferty najkorzystniejszej pod kątem zgodności z Warunkami ustalonymi w postępowaniu. W dniu 31.08.2017 r. Wykonawca, którego oferta osiągnęła najniższą cenę spośród innych, złożonych w prowadzonym postępowaniu oraz osiągnęła maksymalną ilość punktów w ramach drugiego, pozacenowego kryterium oceny ofert, dokonał uzupełnienia dokumentów, do których przedstawienia został wezwany w trybie art. 26 ust. 2 Pzp. 6. Zamawiający w dniu 31.08.2017 r. wystąpił do Instytucji o wyrażenie zgody na dokonanie zmian w poszczególnych zadaniach realizowanych w ramach Dofinansowania, niezbędnych do dokonania wyboru Wykonawcy zgodnie z postanowieniami Dofinansowania. 7. W dniu 11.09.2017 r. Instytucja przesłała pismo w sprawie wnioskowanych zmian, jednakże niezawierające zgody na wprowadzenie zmiany niezbędnej do wyboru wykonawcy zgodnie z postanowieniami Dofinansowania. 8. Zamawiający w dniu 11.09.2017 r. przesłał do Instytucji pismo, z prośbą o wyrażenie zgody na zmianę niezbędną do wyboru wykonawcy, której nie uzyskał w piśmie z dnia 11.09.2017 r. 9. Zamawiający w dniu 13.09.2017 r. otrzymał od Instytucji pismo, zawierające akceptację wnioskowanych zmian w zakresie zadania, którego dotyczył przetarg, co dało podstawę do podjęcia decyzji o wyborze Wykonawcy, która została wydana w dniu 14.09.2017 r. 10. Mając na uwadze terminy na wniesienie środków ochrony prawnej, Zamawiający wyznaczył termin zawarcia umowy na dzień 20.09.2017 r., a więc na 5 dni przed terminem wykonania zamówienia, określonym w SIWZ, stawiając wykonawcę, z którym umowa została zawarta w sytuacji utrudniającej należyte wykonanie zamówienia. Mając na uwadze stan faktyczny wskazany w ust. 1-10 powyżej, należy podnieść możliwość dokonania zmiany terminu realizacji umowy, wydłużając czas realizacji przedmiotu zamówienia o ilość dni potrzebnych do uzyskania zgody Instytucji, niezbędnej do wyboru wykonawcy, stanowiące odstęp czasu od możności podjęcia przez Zamawiającego decyzji o wyborze, która mogła zostać podjęta bezpośrednio po sprawdzeniu prawidłowości dokonania uzupełnienia w trybie art. 26 ust. 2 Pzp, tj. 01.09.2017 r. Uzasadnienie prawne: 1. Rozważając zmianę postanowień umowy w zakresie terminu realizacji, należy rozpatrzeć możliwość wprowadzenia zmian z punktu widzenia obecnie obowiązującej treści ustawy Pzp, na podstawie której zostało przeprowadzone przedmiotowe postępowanie. 2. Punktem wyjścia w analizie wskazanego wyżej stanu faktycznego pod kątem prawnym są postanowienia zawarte w art. 7 ust. 1 Pzp "Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości". 3. Generalną zasadą w ustawie Pzp, jest zakaz zmian istotnych zmian w treści umowy, a w przypadku każdej istotnej zmiany musi ona znaleźć podstawę w jednej z wymienionych w art. 144 ust. 1 Pzp. 4. Zgodnie z wykładnią a contrario zostało w Pzp dopuszczone dokonywanie zmian nieistotnych rozumianych w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie czy też na wynik postępowania. Reasumując, to co zaburzyłoby konkurencję na etapie postępowania, np. zmiana parametrów przedmiotu zamówienia, terminów, płatności, tym bardziej jest niedopuszczalne w trakcie realizacji umowy. 5. Europejski Trybunał Sprawiedliwości w sprawie C - 454/06 wskazał, iż: "zmiana zamówienia publicznego w czasie jego trwania może być uznana za istotną, jeżeli wprowadza ona warunki, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innych oferentów niż ci, którzy zostali pierwotnie dopuszczeni lub uniemożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona". Zatem, aby zmianę uznać za "istotną", konieczne jest wykazanie, iż mogłaby ona mieć w sposób obiektywny wpływ na potencjalny krąg wykonawców. Z kolei w wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-496/99 Succhi di Frutta orzeczono, iż jeśli modyfikacja umowy jest tego typu, że gdyby była ona znana wykonawcom w postępowaniu przetargowym poprzedzającym udzielenie danego zamówienia, mogliby oni złożyć istotnie odmienne oferty, nie wolno jej dokonać. 6. Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 3) Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: (...) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. 7. Zgodnie z art. 86. ust. 1. "Z zawartością wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu, odpowiednio do ich złożenia lub otwarcia" i art. 86 ust. 3. "Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia". 8. Zgodnie z motyw 109 preambuły dyrektywy 2014/24/UE (dyrektywa klasyczna) "Instytucje zamawiaja?ce moga? napotkac? okolicznos?ci zewne?trzne, kto?rych nie mogły przewidziec? w momencie udzielania zamo?wienia, w szczego?lnos?ci gdy zamo?wienie jest wykonywane przez dłuz?szy czas. W takim przypadku niezbe?dny jest pewien stopien? elastycznos?ci w celu dostosowania umowy do tych okolicznos?ci bez koniecznos?ci przeprowadzania nowego poste?powania o udzielenie zamo?wienia. Poje?cie niemoz?liwych do przewidzenia okolicznos?ci odnosi sie? do okolicznos?ci, kto?rych nie moz?na było przewidziec? pomimo odpowiednio starannego przygotowania pierwotnego poste?powania o udzielenie zamo?wienia przez instytucje? zamawiaja?ca?, z uwzgle?dnieniem doste?pnych jej s?rodko?w, charakteru i cech tego konkretnego projektu, dobrych praktyk w danej dziedzinie oraz koniecznos?ci zagwarantowania odpowiedniej relacji pomie?dzy zasobami wykorzystanymi na przygotowanie postepowania a jego przewidywalna? wartos?cia?. Nie moz?e to jednak miec? zastosowania w sytuacjach, w kto?rych modyfikacja powoduje zmiane? charakteru całego zamo?wienia, na przykład przez zasta?pienie zamawianych robo?t budowlanych, dostaw lub usług innym przedmiotem zamo?wienia lub przez całkowita? zmiane? rodzaju zamo?wienia, poniewaz? w takiej sytuacji moz?na zakładac? hipotetyczny wpływ na wynik". Przenosząc wskazane w ust. 1-8 powyżej elementy należy odnieść się do zasadności uznania dyspozycji wskazanej w ust. 6 powyżej, jako podstawy do zmiany terminu realizacji zamówienia. Z racji konieczności kumulatywnego spełnienia przesłanek wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 3) Pzp należy wskazać iż nie nastąpi zmiana zmiana wynagrodzenia wykonawcy, w związku z czym można przyjąć, że przesłanka wymieniona w art. 144 ust. 1 pkt 3) lit b) zostanie spełniona. W odniesieniu do postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 pkt 3) lit b) Pzp, istotna jest analiza stanu faktycznego pod kątem możliwości stwierdzenia, że "konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć". Pomoc w analizie studium konkretnego przypadku stanowi tutaj przytoczony w ust. 8 powyżej motyw 109 Dyrektywy 2014/24/UE. Konieczność zmiany terminu realizacji zamówienia, jest związana w czynnościami związanymi z uzyskaniem przez Zamawiającego zgody od Instytucji, umożliwiającej dokonanie wyboru, bez naruszenia zasad Dofinansowania. Należy także wskazać, że zamawiający nie może przerzucać całego ryzyka gospodarczego realizacji danego przedsięwzięcia na wykonawcę i jeżeli występują obiektywne przeszkody na etapie realizacji zamówienia, to zamawiający powinien wziąć je pod uwagę. Zgodnie ze wskazanymi powyżej przyczynami, Zamawiający dokonał zmiany postanowień umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia tj. § 2 ust.1 umowy o pierwotnym brzmieniu: Termin realizacji zamówienia: do dnia 11.10.2017 r., przy czym za dzień realizacji zamówienia uznaje się dzień zgłoszenia Zamawiającemu odbioru dostarczonych elementów wyposażenia pracowni lekcyjnych - dostarczonych i zainstalowanych w odpowiednich pracowniach przedmiotowych. otrzymał brzmienie: Termin realizacji zamówienia: do dnia 25.09.2017 r., przy czym za dzień realizacji zamówienia uznaje się dzień zgłoszenia Zamawiającemu odbioru dostarczonych elementów wyposażenia pracowni lekcyjnych - dostarczonych i zainstalowanych w odpowiednich pracowniach przedmiotowych.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.