Ogłoszenie nr 500038324-N-2017 z dnia 04-10-2017 r.
Ruda Śląska: Modernizacja i renowacja zabytkowego osiedla kolonii robotniczej Kaufhaus w Rudzie Śląskiej - zagospodarowanie ternu przy ul. Gwardii Ludowej.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 50738-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 61355-2017,62987-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 98576-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Ruda Śląska, Krajowy numer identyfikacyjny 00051584000000,
ul. Plac Jana Pawła II
6,
41709
Ruda Śląska, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
032 2486281 do 9; 2449094, e-mail
zamowienia@ruda-sl.pl, faks
032 248 7348.
Adres strony internetowej (url): www.rudaslaska.bip.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Modernizacja i renowacja zabytkowego osiedla kolonii robotniczej Kaufhaus w Rudzie Śląskiej - zagospodarowanie ternu przy ul. Gwardii Ludowej.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):AP.2017.21.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres prac obejmuje: - korytowanie nawierzchni - wykonanie podbudowy pod nowe nawierzchnie - ułożenie krawężników i obrzeży - ułożenie nawierzchni z kostki betonowej - ułożenie nawierzchni z płyt ażurowych - nasadzenia zieleni - przeniesienie istniejącego placu zabaw - wykonanie śmietnika - wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej oświetlenie - montaż oświetlenia ulicznego - wykonanie odwodnienia terenu - montaż małej architektury (kosze, ławki) - roboty towarzyszące Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
II.4) Główny kod CPV: 45111291-4
Dodatkowe kody CPV:
45223300-9,
45233222-1,
45232451-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Strony ustaliły termin realizacji przedmiotu - nie dłużej niż 122 dni od daty przekazania terenu budowy - zgodnie z ofertą Wykonawcy. Strony ustaliły, że przekazanie terenu budowy nastąpi do 14 dni od daty zawarcia umowy.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/09/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana polega na realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową),a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie w art. 144 ust. 1 pkt 2
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniu 5 czerwca 2017 r. Zamawiający - Miasto Ruda Śląska - zawarł umowę na "Modernizację i renowację zabytkowego osiedla kolonii robotniczej Kaufhaus w Rudzie Śląskiej - zagospodarowanie terenu przy ulicy Gwardii Ludowej." Umowa została zawarta z firmą HYDROBUD Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie przy ulicy Inwalidzkiej 18. Wartość zawartej umowy to 853 768,44 zł (brutto).
W zakres prac objętych umową wchodzą następujące prace:
o korytowanie nawierzchni,
o wykonanie podbudowy pod nowe nawierzchnie,
o ułożenie krawężników i obrzeży,
o ułożenie nawierzchni z kostki betonowej,
o ułożenie nawierzchni z płyt ażurowych,
o nasadzenia zieleni,
o przeniesienie istniejącego placu zabaw,
o wykonanie śmietnika,
o wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej oświetlenie,
o montaż oświetlenia ulicznego,
o wykonanie odwodnienia terenu (wyprofilowanie rynsztoku w ciągach komunikacyjnych),
o montaż małej architektury (kosze, ławki),
o roboty towarzyszące.
W trakcie realizacji umowy i wykonywania robót ujawnił się defekt kanalizacji, która ma obecnie charakter ogólnospławnej. Po nawałnicy z ulewnymi deszczami istniejąca kanalizacja nie była w stanie przyjąć odpowiedniej ilości ścieków i wody opadowej, co spowodowało zalanie terenu i pomieszczeń piwnicznych w okolicznych domach wielorodzinnych (ul. Gwardii Ludowej 24, 26, 27, 28 i 33 w Rudzie Śląskiej, dzielnicy Nowy Bytom).
Aby usunąć skutki zalania, Wykonawca w pierwszej kolejności podjął się odmulenia studzienek i przeczyszczenia kanalizacji, ale nie doprowadziło to do poprawienia sytuacji - okazało się, iż nadal występuje niedrożność kanalizacji ogólnospławnej. Mając powyższe na uwadze, dokonano miejscowych odkrywek, które wykazały liczne uszkodzenia tej kanalizacji (załamania, przerwania ciągłości).
Należy w tym miejscu podkreślić, iż w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej oraz podczas jej aktualizacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia dla przeprowadzonego przetargu nieograniczonego na wykonanie robót objętych umową, Zamawiający nie miał żadnych sygnałów dających podstawę do podejrzeń, że istniejąca kanalizacja wykazuje jakiekolwiek nieprawidłowości. Wspólnie z administratorem, na podstawie faktycznych stwierdzeń stanu technicznego, zakładano jedynie wymianę instalacji wewnętrznych, które zostały objęte odrębnym opracowaniem projektowym, nie wchodzącym w zakres przedmiotowego zadania.
W chwili obecnej roboty są na etapie częściowego wykorytowania oraz miejscowych wykopów- odkrywek (na podstawie których przeprowadzono diagnozę stanu technicznego kanalizacji) co uniemożliwia sprawny dojazd do zamieszkałych budynków wielorodzinnych nr 24, 26, 27, 28 i 33 (dokumentacja zdjęciowa w aktach sprawy). Należy stwierdzić, iż stan istniejącej kanalizacji wymaga jej natychmiastowej przebudowy, bez której Zamawiający nie może kontynuować robót objętych Umową: bez usunięcia uszkodzeń kanalizacji teren będzie nadal zalewany.
Mając powyższe na uwadze należy jednoznacznie stwierdzić, iż zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenia dotychczasowemu Wykonawcy, tj. firmie HYDROBUD Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie przy ul. Inwalidzkiej 18 wykonanie robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym. Podstawą do zmiany umowy jest okoliczność opisana w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1579).
Zmiana umowy polega na realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie:
1) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmianą umowy polegających na przebudowie instalacji kanalizacyjnej w późniejszym terminie wiązałoby się z rozebraniem wykonanej nawierzchni i ponownym jej ułożeniem.
Jednocześnie wykonanie robót dodatkowych przez innego wykonawcę doprowadziłoby do sytuacji, iż w przypadku wystąpienia wady fizycznej, Zamawiający miałby problem z wyegzekwowaniem uprawnień płynących z tytułu gwarancji jakości dla całego zadania wykonanego przez firmę Hydrobud. Wynika to z faktu, iż roboty dodatkowe są ściśle powiązane z robotami podstawowymi (nakładają się na siebie) i obydwaj wykonawcy mogliby wzajemnie przerzucać się odpowiedzialnością za wynikłe wady.
W przypadku wstrzymania robót i zlecenia wykonania robót dodatkowych innemu wykonawcy, konieczne byłoby wykonanie dojść i dojazdów tymczasowych do budynków i warsztatu samochodowego oraz zabezpieczenie całego terenu budowy, co generowałoby dodatkowe koszty.
2) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego:
Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót albo z koniecznością rozbiórki tego, co wcześniej zostało wykonane.
W pierwszym przypadku, tj. wstrzymania robót, jak wspomniano o tym wyżej, należałoby wykonać dojścia i dojazdy tymczasowe do budynków i warsztatu samochodowego oraz konieczne byłoby zabezpieczenie całego terenu budowy, co spowodowałoby wydatkowanie dodatkowych kosztów, w kwocie około 50 000 zł brutto. Konieczność wykonania wspomnianych robót zabezpieczających wynika ze zbliżającego się okresu jesienno-zimowy - warunki terenowe na budowie czynią niezbędne zapewnienie mieszkańcom dostępu na posesje, w tym znajdującego się na tym terenie warsztatu samochodowego. Zbliżający się okres zimowy sprawia również, iż należy zapewnić możliwość dowozu opału.
Wykonanie robót dodatkowych powodujących konieczność wstrzymania robót podstawowych oraz technologia robót podstawowych (nawierzchnia m.in. z bruku klinkierowego) powoduje, iż roboty objęte umową podstawową należy wykonać dopiero późną wiosną 2018r., co z pewnością byłoby znaczną niedogodnością dla mieszkańców 5 budynków wielorodzinnych.
W przypadku drugim, tj. wykonania robót dodatkowych przez innego wykonawcę po zrealizowaniu umowy podstawowej, wiązałoby się to z rozebranie wykonanej nawierzchni i ponownym jej ułożeniem, co spowodowałoby poniesienie dodatkowego kosztu, w kwocie około 200 000 zł brutto.
Ponadto rozebranie nawierzchni przez nowego wykonawcę spowodowałoby utratę gwarancji jakości, udzielonej przez wykonawcę umowy podstawowej.
3) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie:
Wartość dodatkowych robót budowlanych, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową, wynosi 411 759,87 brutto, co stanowi 48,23% wartości umowy podstawowej.
Mając powyższe na uwadze, Zamawiający jest uprawniony do zmiany zawartej umowy w zakresie realizacji dodatkowych robót budowlanych, polegających na przebudowie kanalizacji.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: "Budowa łącznika pomiędzy ul. Modrzewiową, ul. Ludwika Zamenhofa" wraz z prowadzeniem nadzoru autorskiego
- Świadczenie usług całodziennego żywienia pacjentów Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o.
- Modernizacja Młodzieżowego Domu Kultury przy ul. Janasa 28 w Rudzie Śląskiej
- Modernizacja wraz z przebudową lokali mieszkalnych przy ul. Janasa 26/1 i 2, ul. Janasa i 17/2 i ul. Wolności 8/2 i 4 w Rudzie Śląskiej
- Remont dachu budynku Domu Pomocy Społecznej "Senior" przy ul. Puszkina 7 w Rudzie Śląskiej
- Sukcesywna dostawa materiałów medycznych jednorazowego użytku do jednostek organizacyjnych Zamawiającego - z podziałem na cztery pakiety: PAKIET I Igły i strzykawki PAKIET II Materiały opatrunkowe PAKIET III Papiery rejestracyjne, żele do KTG, USG, EKG PAKIET IV Artykuły medyczne jednorazowe
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II
- Zagospodarowanie terenu sportowo rekreacyjnego w centrum miejscowości Modlniczka na dz. nr 317/2, 713"- etap II
- Przebudowa ul. Kościuszki w Siewierzu
- Budowa i modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie Gminy Puławy
- Adaptacja pomieszczeń oraz budowa platformy dźwigowej i placu zabaw w żłobku nr 1 przy ul. Polskiego Czerwonego Krzyża 13 w Radomiu w ramach Programu ""MALUCH+" na lata 2022-2029""
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.