eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Rozbudowa budynków stacji Kompleksowego Monitoringu Środowiska Puszcza Borecka

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-02-12

Ogłoszenie nr 500030910-N-2018 z dnia 12-02-2018 r.

Warszawa: Rozbudowa budynków stacji Kompleksowego Monitoringu Środowiska Puszcza Borecka
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 539922-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500023848-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy, Krajowy numer identyfikacyjny 001240700, ul. Krucza 5/11D, 00-548 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 3750575, e-mail zamowienia@ios.gov.pl, faks 22 3750501.
Adres strony internetowej (url): www.ios.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowy Instytut Badawczy

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa budynków stacji Kompleksowego Monitoringu Środowiska Puszcza Borecka

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PZ/12/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Stacji Kompleksowego Monitoringu Środowiska "Puszcza Borecka" zgodnie z dwoma projektami budowlanymi, stanowiącymi Załącznik nr 7a i 7b do SIWZ, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych część 1 i 2 - załącznik nr 8 do SIWZ oraz SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45220000-5,

45330000-9,

09331200-0,

42511110-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Umowa została zawarta na okres od 10.08.2017 do 30.11.2017r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/11/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Wykonanie robót dodatkowych

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmniejszenie zakresu wykonanych robót budowlanych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych związanych z drenażem obiektu wynikała bezpośrednio z problemów, jakie zaistniały w trakcie prowadzenia prac budowlanych w okresie wrzesień-listopad 2017 r. Okres ten dla rejonu wokół Stacji Diabla Góra pod względem ilości opadów okazał się rekordowy. Ilość opadów deszczu w w/w. okresie w połączeniu z istniejącymi warunkami gruntowo-wodnymi, uwidoczniła niewydolność obecnego sposobu odprowadzenia wód opadowych z terenu stacji badawczej. W związku z powyższym należało wykonać drenaż. Prace związane z koniecznością wykonania schodów wynikały ze znacznych różnic w poziomie posadowienia istniejących budynków Instytutu, stawianych w różnych okresach i różnymi technikami budowlanymi. Efekt ten ujawnił się w chwili wykonania fundamentów oraz poziomowania terenu między budynkami. Wykonanie wspólnego chodnika łączącego pomieszczenia hydroforni, pomieszczeń socjalnych, garażu oraz laboratorium spowodowało, że zaplanowane w projekcie wejścia wymagały zainstalowania dodatkowych stopni. Brak zaplanowanych schodów w projekcie uniemożliwił wykonawcy zaplanowanie tych kosztów. Praca związane z dachami wynikały ze sztuki budowlanej. Wykonanie podbitki oraz deskowania na nowych dachach zabezpiecza m.in. folię paraizolacyjną przed uszkodzeniem oraz uniemożliwia dostanie się pod dach ptaków i innych zwierząt, mogących w konsekwencji doprowadzić do uszkodzeń. Brak przewidzianych prac w tym zakresie w projekcie uniemożliwił wykonawcy zaplanowanie tych kosztów. Prace związane z wykonaniem cokolików na starych budynkach związane były z brakiem izolacji na nich. Taki stan powodował, że stare budynki szybciej przemarzały i oddawały więcej ciepła. Były również bardziej podatne na wilgoć, co w dłuższej perspektywie czasu mogło wpłynąć niekorzystnie na nośność fundamentów jak również sprzyjać rozwojowi grzybów i pleśni. Zamawiającemu ten fakt nie był znany. Projekt również tego nie obejmował. Prace związane są z wykonaniem utwardzania wokół słupa drewnianego zlokalizowanego naprzeciw budynku laboratorium, podtrzymującego zadaszenie łączące budynek laboratorium z częścią socjalną ukazały, iż słup nośny podtrzymujący istniejący dach w części zakrytej pod kostką był spróchniały i jego nośność przez to była znacznie osłabiona. Rozbudowa dachu w tej części powoduje zwiększenie obciążeń przekazywanych na niego, natomiast jego stan nie zapewniał trwałej i bezawaryjnej pracy konstrukcji. W związku z powyższym słup nośny należało zastąpić nowym, odpowiednio zaimpregnowanym i wykonanym z drewna o wyższej trwałości. Na etapie wykonania projektu oraz zawarcia umowy Zamawiający nie był w stanie ocenić stanu słupa w części znajdującej się pod kostką. W związku z koniecznością wykonania w/w robót budowlanych i ich charakteru oraz faktu nieobjęcia ich umową i anormalnymi warunkami pogodowymi (wysokimi i długotrwałymi opadami deszczu) utrudniającymi prace, Wykonawca wniósł do Zamawiającego o przedłużenie terminu wykonania robót o trzy tygodnie. Obie strony uznały kwestię przedłużenia wykonania umowy za uzasadnioną, Strony ustaliły przesunięcie terminu realizacji do dnia 20.12.2017 r. Powierzenie wykonania w/w prac innemu wykonawcy niż obecny było nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż związane byłoby ze znacznie wyższymi kosztami, jakie musiałby ponieść Zamawiający (np. w wyniku kosztów dojazdu, sprowadzenia na plac budowy dodatkowego sprzętu; kosztów ogólnych i mobilizacji itd.) oraz z koniecznością przeprowadzenia dodatkowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, które znacznie wydłużyłoby termin odbioru prac (i tym samym m.in. konieczność poniesienia dodatkowych kosztów związanych z opłatami za pomieszczenia tymczasowe dla pracowników Instytutu) a także ryzyko niezakończenia robót w terminie, w związku ze zbliżającym się okresem zimowym i kończącym się sezonem na wykonywanie niektórych robót budowlanych. łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i w przypadku zamówień na roboty budowlane jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Ponadto w ramach przeprowadzonych konsultacji Zamawiającego z Wykonawcą oceniono, że zaplanowany w projekcie "Projekt rozbudowy budynku socjalnego i gospodarczego oraz rozbudowy wiaty wiatrołap uniemożliwił sprawne wchodzenie i wychodzenie z budynku socjalnego. Wymagały również ingerencji w wykonane już wcześniej zadaszenie oraz łącznik i wyburzenia istniejącej ścianki przy wejściu (wyburzenia tej ścianki nie przewidziano w projekcie, jak również zadaszenie oraz łącznik nie były objęte projektem). W związku z zamontowaniem ocieplonych drzwi zewnętrznych, Zamawiający i Wykonawca wspólnie uzgodnili brak możliwości budowy wiatrołapu. Takiej sytuacji Zamawiający nie mógł przewidzieć. Postanowiono przeznaczyć zaplanowane na wiatrołap koszty na inne prace. W miejscach, w których przewidziane jest wykonanie kostki brukowej Zamawiający planował tylko ruch pieszy. Z nieznanych przyczyn projektant zaprojektował płytę betonową pod nawierzchnię dla ruchu pieszego, zapewne przypuszczając, że będzie ona służyła do ruchu samochodowego. W związku z tym Zamawiający i Wykonawca uznali niezasadność ponoszenia tego typu kosztów i uzgodnili sposób wykonania nawierzchni utwardzonych spełniających wymogi dla ciągów pieszych. Postanowiono przeznaczyć różnicę kosztów na inną pracę. Wartość szacunkowa niewykonanych robót wyniosła 10 543,65 zł i nie przekracza wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.