eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane › "Dostawa w formie leasingu używanego specjalistycznego pojazdu wielofunkcyjnego typu UNIMOG"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2018-02-09

Ogłoszenie nr 500030573-N-2018 z dnia 09-02-2018 r.

Zakopane: "Dostawa w formie leasingu używanego specjalistycznego pojazdu wielofunkcyjnego typu UNIMOG" OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 49002384300000, ul. ul. Szymony , 34500 Zakopane, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 18 20 25 614, e-mail mwalega@tesko.pl, faks 18 20 25 637.
Adres strony internetowej (url): http://www.tesko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Komunalna Spółka Prawa Handlowego


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Dostawa w formie leasingu używanego specjalistycznego pojazdu wielofunkcyjnego typu UNIMOG"
Numer referencyjny 1-ZP/2018.

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Dostawy


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego specjalistycznego używanego pojazdu wielofunkcyjnego typu UNIMOG, o poniższych parametrach: rodzaj pojazdu używany pojazd wielofunkcyjny UNIMOG przeznaczony m.in. do zimowego utrzymania dróg. rok produkcji 2016 moc silnika 170 kW (231 km) przebieg / ilość godzin ok. 4 000 km / ok 100 godzin. rodzaj silnika diesel kolor powłoki kabiny pomarańczowy (MB 2603) rodzaj zabudowy Skrzynia ładunkowa liczba osi/rodzaj napędu/skrzynia biegów 2/4x4/ automatyczna wyposażenie ABS, płyta czołowa do mocowania pługa, złącza hydrauliczne do napędu urządzeń roboczych, tachograf, zaczep holowniczy do przyczepy stan samochód demonstracyjny w bardzo dobrym stanie. b)Umowa leasingu operacyjnego zostanie zawarta na okres 60 miesięcy, spłata rat leasingowych następować będzie zgodnie z harmonogramem spłat rat leasingowych, po dostarczeniu Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT przed upływem terminu spłaty raty leasingowej. - wstępna rata leasingowa (opłata wstępna) 10,00 % netto wartości przedmiotu zamówienia, - wartość końcowa (opłata końcowa) 5,00 % netto wartości przedmiotu zamówienia, - koszty podatku od środków transportu zgodnie z Ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych t.j. Dz.U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zm. ponosi Wykonawca, - Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru ubezpieczyciela, ponieważ sam będzie ponosił koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu, możliwość opłaty składki polisy kwartalnie, - Zamawiający akceptuje standardowo stosowane w leasingu operacyjnym zabezpieczenie umowy w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. - Pozostałe warunki leasingu regulowane są przez wewnętrzny regulamin Leasingodawcy (OWL - Ogólne Warunki Leasingu) oraz przepisy o umowie leasingu Kodeksu Cywilnego (rozdział XVII1 księgi trzeciej kodeksu cywilnego), - Zamawiający zaakceptuje wzór umowy stosowany u Wykonawcy.

II.5) Główny Kod CPV: 66114000-2

Dodatkowe kody CPV:

66114000-2,

34144000-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 630000.00
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 66 ust. 1 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP. ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuacje niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki wymaga łącznego spełnienia warunków wskazanych w art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP, tj.: a) wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikały z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 1 [klauzula rebus sic stantibus] Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji, której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości, że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie - w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. W dniu 29 stycznia br. pojazd specjalistyczny UNIMOG U1650 nr rej. NOJ 5069, rok produkcji: 1993, udał się do Okręgowej Stacji Kontroli pojazdów "AUTO - TEST" s.c KTT/002 (34-425 Biały Dunajec, ul. Miłośników Podhala 1) w celu odbycia badania technicznego pojazdu. Zgodnie z zaświadczeniem o przeprowadzonym badaniu technicznym ww. pojazdu (nr zaświadczenia 00872/KTT/002/2018) wynik badania pojazdu jest negatywny, stwierdzono następujące nieprawidłowości: nadmierny luz na wale przekładni kierowniczej, pęknięcie lub odkształcenie podłużnic lub poprzeczek, niepewne mocowanie płyt wzmacniających lub połączeń, nadmierne luzy w połączeniach (przegubach), wycieki z układów hydraulicznych, nadmierny luz końcówek drążków kierowniczych, pęknięta rama nośna lewy przód w miejscu mocowania przekładni kierowniczej, uszkodzony "krzyżak" drążka przekładni kierowniczej, wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów. Ze względu na stwierdzone nieprawidłowości ww. pojazd zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym i nie może zostać użyty przez Spółkę do realizacji zadania publicznego, będącego zdaniem własnym Gminy Miasto Zakopane polegającym na letnim i zimowym utrzymaniu czystości i porządku na drogach publicznych gminnych oraz drogach, dla których zarządca jest Burmistrz Miasta Zakopane (Umowa Wykonawcza z dnia 27.07.2016 r.). Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja, w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Sam fakt posiadania przez zamawiającego Zakładu Obsługi Technicznej oraz wykwalifikowanego personelu nie zawsze może zagwarantować sprawną naprawę pojazdów specjalistycznych typu UNIMOG. Zważywszy na fakt, iż naprawa ww. pojazdu jest ekonomicznie nieuzasadniona, gdyż sam koszt zakupu ramy głównej do samochodu UNIMOG wynosi 90 000,00 zł netto, pozostałe części i robocizna mogą wynieść zamawiającego ok 50 000,00 zł, co łącznie daje kwotę ok 140 000,00 zł netto, czyli ok ¼ kwoty zakupu prawie nowego pojazdu typu UNIMOG. Dodatkowo należy podkreślić, iż czas naprawy ww. pojazdu może trwać nawet miesiąc. Wpływ ma na to ma kilka czynników m.in. wielkość usterki w pojeździe, dostępność części zamiennych oraz szybkość ich dostawy do Zakładu Obsługi Technicznej Zamawiającego. W sytuacji, w której w jednym dniu do Zakładu Obsługi Technicznej Zamawiającego trafia kilka pojazdów wykonujący usługę zimowego utrzymania dróg i np. odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasto Zakopane, Gminy Poronin, Gminy Kościelisko, a usterki w tych pojazdach są znaczne, nie da się wykonać naprawy w ciągu 24 godzin. Również Zamawiający nie ma możliwości wydzierżawienia od innych podmiotów samochodu specjalistycznego typu UNIMOG w sytuacji, gdy jego własne pojazdy są zepsute. Zaistniała sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i nie jest wynikiem nienależytego wykonywania umowy lub wadliwej organizacji prac w Zakładzie Obsługi Technicznej czy Zakładzie Utrzymania Dróg. Spółka "TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa przeprowadza okresowe badania techniczne swoich pojazdów i maszyn, a samochody specjalistyczne są użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem. Sytuacja, w której znalazł się Zamawiający nie zaistniała de facto wskutek jego własnej decyzji, lecz wskutek zdarzenia losowego na które nie mógł mieć on wpływu. b) konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że zagrożenie związane z możliwością poniesienia strat przez Zamawiającego (kary umowne w wysokości 0,2% rekompensaty za każdy dzień zwłoki w wykonywaniu usługi publicznej), wynikających z zapisów Umowy Wykonawczej z dnia 27 lipca 2016 roku, stanowi bezwzględna przesłankę konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia. Zakup niezbędnego i spełniającego wymagania środowiskowe pojazdu do realizacji zadania w zakresie zimowego utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych gminnych oraz drogach, dla których zarządca jest Burmistrz Miasta Zakopane ma na celu eliminację poważnych niekorzystnych konsekwencji i strat dla Spółki. Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego na straty w mieniu publicznym, jakim jest majątek Spółki. Ponadto usługa zimowego utrzymania dróg nie może zostać przerwana ze względów bezpieczeństwa w ruchu drogowym w wysokim sezonie turystycznym (ferie zimowe) jak również obowiązujących regulacji prawa miejscowego. c) brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w Ustawie PZP wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego jaki i Wykonawcy. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego, należy podkreślić, iż średnio okres trwania procedury przetargowej wynosi miesiąc. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia dostawy pojazdu specjalistycznego typu UNIMOG nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji usługi zakupu i dostawy pojazdu specjalistycznego typu UNIMOG szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie będzie realizował postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw Wykonawców. Należy podkreślić, iż samochody typu UNIMOG produkowane są tylko i wyłącznie przez jednego producenta, jest to wysoko wyspecjalizowany sprzęt przeznaczony do użycia w spółkach komunalnych i zgodnie z wiedzą Zamawiającego nie ma pojazdów równoważnych które mógłby zaoferować inny Wykonawca. Producent samochodów typu UNIMOG ma sowich przedstawicieli (dealer samochodowy) na terenie Polski którzy w imieniu producenta przedstawiają oferty handlowe, dodatkowo producent samochodów typu UNIMOG posiada spółkę umożliwiającą zakup samochodu w formie leasingu operacyjnego na korzystnych dla zamawiającego warunkach. Reasumując przeprowadzona ocena stanu faktycznego oraz prawnego tj. w szczególności: wskazanych w Ustawie PZP przesłanek skorzystania z trybu z wolnej ręki oraz ważnego interesu publicznego jakim jest utrzymanie porządku i czystości na ternie Gminy Miasto Zakopane w której Spółka na podstawie Umowy Wykonawczej z dnia 27 lipca 2016 roku świadczy usługę zimowego utrzymania porządku na drogach publicznych gminnych i drogach dla których zarządcą jest Burmistrz Miasta Zakopane, prowadzi do wniosku, iż wybór Wykonawcy na dostawę w formie leasingu operacyjnego pojazdu specjalistycznego typu UNIMOG w trybie z wolnej ręki jest uzasadniony.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.