eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Borzytuchom › Przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162037G oraz przebudowa drogi powiatowej nr 1767G w miejscowości Chotkowo

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-09-06

Ogłoszenie nr 500024151-N-2017 z dnia 06-09-2017 r.

Borzytuchom: Przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162037G oraz przebudowa drogi powiatowej nr 1767G w miejscowości Chotkowo
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 510282-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 111561-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

tak
Należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzili postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Gmina Borzytuchom, ul. Zwycięstwa 56, 77-141 Borzytuchom, REGON 770979482, NIP 842-16-63-541, osoba do kontaktu: Rafał Zblewski, tel. 598211316 w.48, email: admin@borzytuchom.pl
Zarząd Dróg Powiatowych w Bytowie, ul. Leśna 1, 77-100 Bytów, REGON 770983199, NIP 8421529788, osoba do kontaktu: Janusz Mortas, tel. 598222529, email: zdpbytow@pro.onet.pl



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Borzytuchom, Krajowy numer identyfikacyjny 77097948200000, ul. ul. Zwycięstwa 56, 77141 Borzytuchom, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 598 211 316, e-mail ug@borzytuchom.pl, faks 598 211 390.
Adres strony internetowej (url): http://ug.borzytuchom.ibip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162037G oraz przebudowa drogi powiatowej nr 1767G w miejscowości Chotkowo

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PS.271.4.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162037G w miejscowości Chotkowo wraz z przebudową odcinka drogi powiatowej nr 1767G na odcinku km 4+110 do km 4+183,12. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: A. Zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego - Gminy Borzytuchom: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162037G w miejscowości Chotkowo na długości 605 mb. Zakres robót obejmuje m.in.: o wykonanie robót ziemnych o ułożenie krawężnika(obrzeży) o regulacja wysokościowa armatury istniejącej sieci uzbrojenia terenu o wykonanie nawierzchni, w tym: - jezdnię o nawierzchni z betonu asfaltowego szer. 2,5 - 4,5 m - ściek jednostronny najazdowy o nawierzchni z brukowca - istniejące zjazdy do regulacji wysokościowej z KŁSM #0/31,5 - oznakowanie pionowe - spadki poprzeczne 2% - odwodnienie bez zmian tj. spadkami podłużnymi i poprzecznymi do istniejących wpustów drogowych i rowów drogowych - uporządkowanie terenów zielonych i obsianie trawą. B. Zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego - Zarządu Dróg Powiatowych w Bytowie: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1767G na odcinku km 4+110 do km 4+183,12. Zakres robót obejmuje m.in.: o wykonanie robót przygotowawczych i rozbiórkowych w tym, frezowanie nawierzchni bitumicznej, rozebranie krawężników betonowych, rozebranie kostki polbruk, o wykonanie nawierzchni, w tym: - podbudowy z kruszywa łamanego, - podbudowy z mieszanki mineralno-bitumicznej klincowo-żwirowej o lepiszczu asfaltowym, - wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową z wbudowaniem mechanicznym, - jezdni o nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, o wykonanie zjazdów i skrzyżowania, o wykonanie chodników, o wykonanie kanalizacji deszczowej, w tym kanałów z rur PVC, studzienek kanalizacyjnych, studni rewizyjnych, studzienek ściekowych z gotowych elementów betonowych z osadnikiem. Do obowiązków wykonawcy należy również wykonanie inwentaryzacji powykonawczej. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 6 i 7 do SIWZ (Dokumentacja projektowa). Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 4. Przedmiar dołączony jest wyłącznie pomocniczo w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze. 5. Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną. 6. Miejsce wywozu gruzu i urobku wraz z utylizacją pozostaje w gestii Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu. 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: 1) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi oraz operatorów sprzętu; 2) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: - Wykonawca w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. Oświadczenie będzie zawierać: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że w/w czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy. Powyższy obowiązek wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców i dalszych podwykonawców, - Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę; 3) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: -Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych, a w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się ze wskazanych obowiązków, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy. Szczegółowy zakres określa w zakresie: 1) Załącznik nr 6 - Zakres do wykonania dla Gminy Borzytuchom: -Przedmiary robót -Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót -Dokumentacja projektowa 2) Załącznik nr 7 - zakres do wykonania dla ZDP w Bytowie: -Przedmiary robót -Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót -Dokumentacja projektowa


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45230000-8,

45233000-9,

45233220-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 2017-08-31

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/08/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót nie objętych zamówieniem dodatkowym, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy dodatkowych robót do wykonania: Wzmocnienie podłoża warstwykonstrukcyjnej polegającej na wykonaniu: - zwiększenia grubości podbudowy z kruszywa łamanego - średnio o 2 cm, - poboczy z mieszanki optymalnej - wzmocnienia podbudowy z KŁSM gr 18cm w miejscach skrzyżowania i na odcinkach nienośnych - dostosowania chodnika oraz zjazdów do przebudowywanej drogi na łącznej długości ok. 260 mb. Zakres rzeczowy robót odejmujących: - rezygnuje się z odtworzenia ścieku o nawierzchni z brukowca z kamienia obrobionego (przy czym ręcznego rozebrania nawierzchni z kostki kamiennej nieregularnej) - rezygnuje się z nawierzchni brukowca z kamienia obrobionego. W związku z tym na podstawie §13 ust. 5 umowy z wykonawcą zmianie uległo wynagrodzenie wykonawcy tj. §5 ust.1 umowy, które po zmianie wynosi 317128,88 zł brutto.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W protokole konieczności z dnia 19.07.2017r. komisja powołana przez Zamawiającego stwierdziła cyt."Roboty dodatkowe stanowią roboty nie objęte zamówieniem podstawowym, a od ich wykonania uzależnione jest wykonania zamówienia podstawowego. Potrzeba robót dodatkowych wyniknęła w trakcie realizacji zadania. W trakcie zagęszczania nawierzchni z kostki kamiennej stwierdzono występowanie gruntu słabonośnego ze względu na brak możliwości uzyskania parametrów prawidłowego utwardzenia gruntu. Po wykonaniu rozbiórki istniejącego gruntu i rozpoznaniu podłoża stwierdzono występowanie gruntów zgodnie z założeniami projektowymi, jednakże zawierające w większej części grunty organiczne i gliniaste. Grunty takie charakteryzują się dużą ściśliwością, wysoką plastycznością i małą wytrzymałością co skutkuje brakiem możliwości uzyskania wymaganych parametrów. Ponadto po wizji w terenie stwierdzono występowanie gruntów nie jednolitych oraz znaczą ilość wód gruntowych co dodatkowo ma wpływ na stabilność podłoża. Przeprowadzone badania potwierdziły brak spełnienia prawidłowego zagęszczenia gruntu. W związku z powyższym stwierdza się zwiększenia podbudowy z kruszywa łamanego o śr. grubość po zagęszczeniu 10 cm oraz konieczność wykonania podbudowy w miejscach nienośnych o gr. 18 cm. Z uwagi na obawie załamania krawędzi nowobudowanej nawierzchni z masy mineralno - bitumicznej koniecznym stało się wykonanie poboczy celem zabezpieczenia krawędzi jezdni przed uszkodzeniami w okresie eksploatacyjnym. Odtworzenie ścieku o nawierzchni z brukowca z kamienia obrobionego oraz budowy ścieku o nawierzchni z brukowca z kamienia obrobionego okazało się bezcelowe dlatego też z niej zrezygnowało. Po wizji w terenie stwierdzono, że krawężnik przylegającego chodnika oraz zajadów należy podnieść tak aby był wyżej niż krawędź jezdni, w związku z czym woda przepływająca nie będzie wlewać się na chodnik oraz nie będzie zalewać działek sąsiednich. Krawędź krawężnika stanowić będzie również ściek wodny.Zaistniałe sytuacje nie były do przewidzenia na etapie wykonywania dokumentacji projektowej." W związku z powyższym Zamawiający dokonał zmiany wynagrodzenia wykonawcy określonego w §5 ust.1 umowy ponieważ wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego w umowie. Po zmianie wartość ta wynosi 317128,88 zł - dotyczy umowy z Gminą Borzytuchom.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.