eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sieniawa › Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Czerwona Wola i kanalizacji sanitarnej w m. Czerce - I etap



Ogłoszenie z dnia 2018-01-31

Ogłoszenie nr 500022689-N-2018 z dnia 31-01-2018 r.

Sieniawa: Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Czerwona Wola i kanalizacji sanitarnej w m. Czerce - I etap
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Operacja typu "Gospodarka wodno-ściekowa" w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 606224-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500068552-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sieniawa, Krajowy numer identyfikacyjny 65090057100000, ul. Rynek 1, 37530 Sieniawa, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 166 227 301, e-mail umig_sieniawa@pro.onet.pl, faks 166 227 301.
Adres strony internetowej (url): http://bip.sieniawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Czerwona Wola i kanalizacji sanitarnej w m. Czerce - I etap

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RG 271.8.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Rodzaj zamówienia: Roboty Budowlane. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia będzie wykonanie " Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Czerwona Wola i kanalizacji sanitarnej w m. Czerce - I etap " Zakres robót przewidzianych do realizacji zamówienia będzie obejmował: Czerce Kanalizacja sanitarna na trenie aglomeracji Kanalizacja sanitarna z rur PCV fi 200 typu N mb-729, PCV fi 160 typ N mb-12 Studzienki betonowe Fi 1000 szt. 2 i systemowe PCV fi 400 szt. 16 Kanalizacja sanitarna po za trenem aglomeracji Kanalizacja sanitarna z rur PCV fi 200 typu N mb-5411, PCV fi 160 typ N mb-1148, kanalizacja tłoczna z rur PE 100 SDR 13,6 fi 90 mb-2041 Studzienki rozprężne betonowe Fi 1000 szt. 26 i systemowe PCV fi 400 szt. 186 Przepompownie ścieków kpl. 3 Przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur PCV fi 160 typ N mb- 690, studzienki systemowe fi 400 szt. 15 Czerwona Wola Kanalizacja sanitarna z rur PCV fi 200 typu N mb-6280, PCV fi 160 typ N mb-649, kanalizacja tłoczna z rur PE 100 SDR 13,6 fi 90 mb-720, PE 100 SDR 13,6 fi 140 mb-2967 Studzienki rozprężne betonowe Fi 1000 szt. 3 Studzienki betonowe Fi 1000 szt. 83 i systemowe PCV fi 400 szt. 147 Przepompownie ścieków kpl. 3 Przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur PCV fi 160 typ N mb- 1264, studzienki systemowe fi 400 szt. 43 W skład I etapu zadania wchodzi zlewnia przepompowni P-1, zlewnia przepompownia P-9 oraz przepompownia P-3 z rurociągiem tłocznym i kanałem grawitacyjnym PCV fi 200 od przepompowni do S-166. Realizowana jest część m. Czerwona Wola natomiast projekt obejmuje całość miejscowości. Odtworzenie ewentualnie zniszczonych podczas prac ziemnych znaków geodezyjnych. 3. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), tj. wykonywaniu przez pracownika określonego rodzaju pracy za wynagrodzeniem na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a więc wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: prace ziemne, prace montażowe i instalacyjne rur, pompowni, studzienek, odwodnieniowe (igłofiltry), prace drogowe: wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego tłucznia kamiennego, wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego warstwa wiążąca i ścieralna W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca, na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie określonym w tym wezwaniu, zobowiązany jest przedłożyć dowody potwierdzające spełnianie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wyżej wskazane czynności. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym będą w szczególności: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego; oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, wskazanie miejsca wykonywania czynności (nazwy zamówienia) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/ umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak : data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Zamawiający uprawniony jest ponadto do żądania w wyznaczonym terminie wyjaśnień od Wykonawcy w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający zastrzega sobie możliwość powiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o ewentualnie powstałej sytuacji nie przestrzegania przez Wykonawcę warunków zatrudniania na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w zał. nr 6 do s.i.w.z. - "Wzór umowy". Brak przedłożenia przez Wykonawcę w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu dokumentów lub ich kopii uważane będzie przez Zamawiającego za niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników i skutkować będzie naliczeniem kary umownej, o której mowa w zał. nr 6 do s.i.w.z. - "Wzór umowy"." 6. Szczegółowy zakres robót określa Projekt budowlano wykonawczy, przedmiar robót oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik do niniejszej SIWZ. 7. Plac budowy musi zostać zabezpieczony pod względem ppoż. i bhp, a wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego i osób trzecich za szkody powstałe w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji umowy wykonanych robót, ich części, urządzeń budowlanych, obiektów budowlanych sąsiadujących lub znajdujących się na terenie przyległym do terenu robót, bądź jakichkolwiek maszyn czy urządzeń, naprawienie ich lub doprowadzenie do stanu poprzedniego w czasie technicznie uzasadnionym wskazanym przez poszkodowanych; Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 8. W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej, opisu przedmiotu zamówienia przez wskazanie nazwy, znaku towarowego, patentu lub oznaczenia pochodzenia, zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i elementów niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że zaproponowane materiały i elementy będą posiadały parametry techniczne i jakościowe (technologiczne) nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. 9. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyposażenie i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 10. Na potwierdzenie, że oferowane przez wykonawcę dostawy, usługi lub roboty budowalne spełniają wymagania określone przez zamawiającego wykonawca musi załączyć do oferty w przypadku rozwiązań równoważnych foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne tych materiałów, aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w dokumentacji projektowej. Zaoferowane wyposażenie i materiały równoważne muszą odpowiadać, co, do jakości wymogom wyrobów opisanych w SIWZ, dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-1,

45230000-8,

45340000-2,

45111200-2,

45233140-2,

45231300-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 1.12.2017 do 3.08.2018

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/01/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana wynagrodzenia z wynagrodzenia netto 4 449 047,53 zł, plus należny podatek VAT w wysokości 1 023 280,93 zł Łącznie wynagrodzenie brutto wynosi 5 472 328,46 zł, na wynagrodzenie netto 4 245 417,60 zł, plus należny podatek VAT w wysokości 976 446,05 zł Łącznie wynagrodzenie brutto wynosi 5 221 863,65 zł, spowodowana zmianą studni betonowych Ø 1000 mm na studnie PCV-U Ø 400 mm; zamianie rur PE 100 SDR 13,6 na rury PE 100 SDR 17 PN10; zamianie rur stalowych na rury PE 100 SDR 17.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W związku z protestem mieszkańców Czerwonej Woli i Czerc, nastąpiło wstrzymanie robót na pięciu odcinkach kanalizacji. Mieszkańcy zakwestionowali montaż studzienek betonowych i opowiedzieli się za wariantem alternatywnym, mianowicie studzienkami PCV. Wymiana rur PE 100 SDR 13,6 na PE 100 SDR 17 PN10 wynika to z faktu iż te pierwsze nie są już produkowane, natomiast zastąpienie rur stalowych rurami PE 100 SADR 17 spowoduje wydłużenie żywotności sieci, gdyż są trwalsze i dodatkowo pozwalają wykonać przewiert bardziej precyzyjną metodą przewiertu horyzontalnego. Możliwość dokonania zmian w umowie są przewidziane w Roz. 16 pkt 2 ppkt 2.2 SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. Zmiany rur oraz studzienek dokonano za zgodą projektanta Wykonawcy, kierownika robót i inspektora nadzoru a ze względu na powyższe zostało zmienione, obniżone wynagrodzenie wykonawcy o kwotę 203 629,93 zł netto zgodnie z kosztorysem zamiennym. Został podpisany stosowny aneks do umowy za zgodą obu stron.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.