eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › Poprawa efektywności energetycznej - Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach - etap II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-08-29

Ogłoszenie nr 500019657-N-2017 z dnia 29-08-2017 r.

Rydułtowy: Poprawa efektywności energetycznej - Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach - etap II
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna działanie 4.3 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej poddziałanie 4.3.2 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej - RIT Subregionu Zachodniego.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 20019-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 29450-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 52609-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Poprawa efektywności energetycznej - Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach - etap II

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP.271.000006.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą: "Poprawa efektywności energetycznej - Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach - etap II" obejmująca: 1) roboty budowlane wewnątrz budynku w zakresie: a) robót wykończeniowych (roboty demontażowe, malarskie, płytkarskie, tynkarskie, montażowe), b) wydzielenia pomieszczenia wymiennikowni, 2) instalację elektryczną w zakresie: a) wymiany opraw oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne, b) instalacji gniazd, c) wykonania nowych instalacji elektrycznych wymiennikowni, pomieszczenia konserwatora, zasilania centrali wentylacyjnej oraz wentylatora dachowego, d) wykonania nowych rozdzielnic, e) wykonania oświetlenia ogólnego, nocnego oraz awaryjnego dróg ewakuacyjnych, f) podłączenia wentylacji mechanicznej, g) wykonania zabezpieczenia instalacji fotowoltaicznej według osobnego opracowania, 3) instalację centralnego ogrzewania w zakresie: a) demontażu istniejącej instalacji, b) wykonania nowej instalacji z rur miedzianych, c) montażu grzejników płytowych (87 szt., w tym 9 szt. z demontażu), d) wykonania węzła wymiennikowni, e) wykonania nowych włazów betonowych do kanałów, f) zabudowy pionów i poziomów instalacji, 4) instalację wentylacyjną w zakresie: a) wykonania wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, b) montażu centrali wentylacyjnej nawiewno - wywiewnej, c) wykonania instalacji wywiewnej mechanicznej, d) demontażu istniejących wentylatorów ściennych, 5) wykonanie obudowy grzejników (87 szt.), 6) obniżenie pisuarów do wysokości 50 cm (2szt.) i umywalek do wysokości 65 - 75 cm (2 szt.) w wc chłopięcym na parterze, 7) obniżenie umywalek do wysokości 65 - 75 cm (2 szt.) w wc dziewczęcym na parterze, 2. Szczegółowy zakres prac określa: dokumentacja projektowa, w tym przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45311000-0,

50711000-2,

45214200-2,

45450000-6,

45331100-7,

45320000-6,

45453000-7,

45331200-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
27.03.2017 r. - 31.08.2017 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/08/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zakres zmiany dotyczy robót dodatkowych obejmujących wykonanie obudowy kanałów wentylacyjnych na sali gimnastycznej z podwójnej warstwy płyt kartonowo - gipsowych oraz wykonanie dodatkowego wymiennika ciepła obsługującego centralę nawiewno - wywiewną wraz z wypełnieniem układu cieczą odporną na zamarzanie (np. glikol).

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Dokumentacja projektowa przewidywała wykonanie kanałów wentylacyjnych z blachy stalowej ocynkowanej. Wewnątrz budynku brak jest jakiegokolwiek zabezpieczenia wentylacji. Kanały wentylacyjne nie są wystarczająco chronione przed uszkodzeniami mechanicznymi, które są prawdopodobne ze względu na pełnioną funkcję pomieszczenia, w którym się znajdują. Pomieszczenie to jest salą gimnastyczną nieposiadającą standardowych wymiarów. Sala ta ma wymiary 17,56 m długości, 10, 10m szerokości. Ze względu na jej wąskie wymiary oraz montowanie kanałów wentylacyjnych zarówno na ścianie jak i na stropie, prowadzenie jakichkolwiek rozgrywek będzie powodowało uderzanie piłek w kanały wentylacyjne, co skutkować będzie niszczeniem oraz prowadzeniem do powstania zagłębień w warstwie izolacji oraz niszczenia warstwy zewnętrznej folii aluminiowej. W związku z powyższym uzasadnione jest wykonanie obudowy z dwóch warstw płyt kartonowo - gipsowych. Ponadto dokumentacja projektowa przewidywała zasilanie centrali nawiewno - wywiewnej bezpośrednio z układu rozdzielacza wymiennikowni. Czynnikiem grzewczym zgodnie z projektem jest woda. W celu wyeliminowania zagrożeń związanych z zamarznięciem wody w układzie centrali znajdującej się na dachu budynku szkoły w przypadku zaniku energii elektrycznej, awarii pompy, czy też awarii magistrali cieplnej należy układ wypełnić cieczą odporną na zamarzanie. Zabezpieczenie układu centrali np. glikolem wymaga również zabudowania dodatkowego wymiennika, który będzie zasilał centralę w ciepło niezależnie od całego układu, co pozwoli na zastosowanie cieczy odpornej na zamarzanie tylko w tym układzie. Roboty stanowiące przedmiot aneksu gwarantują zabezpieczenie kanałów wentylacji zaś wypełnienie centrali cieczą (glikolem) uniemożliwi ewentualne zamarznięcie wody w układzie centrali, w związku z czym roboty te są niezbędne do prawidłowego ukończenia robót podstawowych. Roboty dodatkowe stanowiące przedmiot aneksu mogą być zrealizowane przez dotychczasowego wykonawcę z uwagi na brzmienie art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp. Zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp: Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zmienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Roboty dodatkowe uniemożliwią ewentualne zamarzanie wody w układzie centrali, a wykonanie obudowy kanałów wentylacyjnych zabezpieczy je przed uszkodzeniami mechanicznymi. Dotychczasowy wykonawca zapewnia ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym. Ewentualna zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac obydwu wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą również zwiększenie kosztów realizacji zamówienia przez Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych wynosi 13 713,26 zł zaś wartość umowy podstawowej wynosi 777 560, 49 zł brutto, tj. 632 163,00 netto i jest to pierwsza zmiana bez wątpienia nie przekraczająca 50 % wartości w umowie pierwotnej.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.