Ogłoszenie z dnia 2017-07-31
Ogłoszenie nr 500006375-N-2017 z dnia 31-07-2017 r.
Kościan: Budowa przedszkola w Starych Oborzyskach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - RodzajZamowienia
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 324900-2016
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 327514-2016
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 358379-2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kościan, Krajowy numer identyfikacyjny 41105058600000,
ul. ul. Młyńska
15,
64000
Kościan, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
655 121 001, e-mail
agnieszkamackowiak@gminakoscian.pl, faks
655 120 315.
Adres strony internetowej (url): www.gminakoscian.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa przedszkola w Starych Oborzyskach
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.272.09.2016
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część I pn.: Budowa przedszkola w Starych Oborzyskach (Roboty budowlane; Instalacja wod.-kan. i c.o.; instalacja elektryczna) 1.1 OBIEKT: BUDOWA PRZEDSZKOLA W STARYCH OBORZYSKACH 1.2. LOKALIZACJA: STARE OBORZYSKA, GMINA KOŚCIAN, DZIAŁKA NR 273/6 1.3 DANE EWIDENCYJNE: POWIERZCHNIA ZABUDOWY 824,50 M2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 719,07 M2 KUBATURA 3090,0 M3 1.4 OPIS OGOLNY : Budynek projektowanego przedszkola 4-oddziałowego, murowany metodą tradycyjną, jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony. Budynek posiada dach płaski, wielospadowy o kącie nachylenia 2o - 4o, pokryty papą termozgrzewalną. Obiekt dobudowany do istniejącego budynku Zespołu Szkół Gminy Kościan Przedszkole i Szkoła Podstawowa w Starych Oborzyskach. 1.5. PRACE DO WYKONANIA : o Roboty rozbiórkowe, o Roboty ziemne, o Roboty fundamentowe, o Roboty murowe, w tym wykonanie ścian fundamentowych, ścian zewnętrznych, ścianek działowych, o Wykonanie elementów konstrukcyjnych, w tym nadproży, wieńcy, podciągów - belek, słupów i rdzeni żelbetowych, o Wykonanie konstrukcji stropodachu, o Roboty izolacyjne, o Roboty pokrywcze stropodachu, o Osadzenie stolarki okiennej i drzwiowej, o Wykonanie podłoży i posadzek, o Wykonanie tynków i okładzin wewnętrznych ścian i sufitów, w tym malowanie, licowanie ścian płytkami ceramicznymi, wykonanie sufitów podwieszanych, o Wykonanie elewacji budynku, o Osadzenie parapetów, rynien i rur spustowych, wykonanie obróbek blacharskich, o Wykonanie schodów, podestów zewnętrznych, podjazdu oraz balustrad, o Instalacje - należy wykonać wszystkie instalacje objęte dokumentację projektową poza instalacją wymienioną w drugiej części zamówienia, o Zagospodarowanie terenu - wykonanie utwardzeń dojść i dojazdów oraz zieleni. Ponadto w zakres przedmiotu zamówienia objętego częścią I zamówienia wchodzi wykonanie wszelkich innych robót objętych dokumentacją projektową i STWIORB poza wentylacją (...), o której mowa w II części zamówienia. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie instalacji: wentylacji mechanicznej z pompą ciepła oraz gruntowym wymiennikiem ciepła dla obiektu: Przedszkole w miejscowości Stare Oborzyska zgodnie z projektem wykonawczym: wentylacja mechaniczna z pompą ciepła i gruntowym wymiennikiem ciepła dla lokalu Przedszkole w Oborzyskach Starych i SIWiORB.
II.4) Główny kod CPV: 45214100-1
Dodatkowe kody CPV:
45110000-1,
45111100-9,
45111220-6,
45260000-7,
45261210-9,
45261410-1,
45261300-7,
45262100-2,
45223500-1,
45262311-4,
45421152-4,
45262321-7,
45400000-1,
45430000-0,
45450000-6,
45410000-4,
45432114-6,
45431000-7,
45442100-8,
45332000-3,
45330000-9,
45421100-5,
45331200-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Część I - Do 31.07.2017 r. (termin przedłużony aneksem nr 2 do 21.08.2017 r.)
Część II - Do 31.07.2017 r. (termin przedłużony aneksem nr 1 do 21.08.2017 r.)
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: Budowa przedszkola w Starych Oborzyskach (Roboty budowlane; Instalacja wod.-kan. i c.o.; instalacja elektryczna) |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
22/11/2016
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOMONT Sp. zo.o.,
,
ul. Północna 5,
64-000,
Kościan, kraj/woj.
wielkopolskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
CZĘŚĆ NR: 2 | NAZWA: Budowa przedszkola w Starych Oborzyskach (Instalacja wentylacji mechanicznej z GWC i C.O) |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
22/11/2016
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOMONT Sp. zo.o.,
,
ul. Północna 5,
64-000,
Kościan, kraj/woj.
wielkopolskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/07/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nie objętych zamówieniem podstawowym, które to roboty stały się niezbędne oraz zmiana wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotowych dodatkowych robót jest niemożliwa ze względów technicznych oraz stanowiłaby istotną niedogodność. Zmienia się ilość rur grzewczych ogrzewania podłogowego oraz armatury związanej z tą instalacją. Powyższa zmiana wiąże się ze zmianą wynagrodzenia wykonawcy. W wyniku tej zmiany wynagrodzenie wykonawcy wzrosło o 44.353,49 zł brutto
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Przedłużenie terminu realizacji zadania do dnia 21.08.2017 r. (dot. I części zamówienia)
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp:
Przedłużenie terminu realizacji zadania do dnia 21.08.2017 r. (dot. II części zamówienia)
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana w sposobie spełnienia świadczenia, w związku z koniecznością wykonania robót zamiennych oraz związana z tym zmiana wynagrodzenia wykonawcy. W wyniku tej zmiany wynagrodzenie wykonawcy wzrosło o 18.376,51 zł brutto
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Dot. I części zamówienia:
W trakcie prowadzenia robót budowlanych polegających na budowie przedszkola w Starych Oborzyskach, wykonawca zgłosił wniosek dotyczący konieczności zwiększenia ilości rur grzewczych ogrzewania podłogowego. Wykonawca wniosek swój motywował tym, iż istniejący projekt zakładał ogrzewanie podłogi czynnikiem o temperaturze 40/30oC. Zastosowane przez Wykonawcę centrale wentylacyjne z pompą ciepła, które zostaną zamontowane na obiekcie, przygotowane są do pracy w układzie obniżającym temperaturę czynnika grzewczego do około 28oC. Zabieg ten spowoduje osiągnięcie większej sprawności systemu oraz zmniejszenie kosztów związanych z przygotowaniem czynnika grzewczego o niższej temperaturze. Dlatego, w celu prawidłowego działania sytemu ogrzewania podłogowego oraz w celu uzyskania optymalnej efektywności ogrzewania konieczne jest zwiększenie ilości rur grzewczych przypadających na 1 m2 powierzchni, w pomieszczeniach takich jak sale zająć oraz łazienki, w stosunku do ilości przyjętych w projekcie.
W świetle powyższego, mając na uwadze względy ekonomiczne, obniżenie kosztów eksploatacyjnych jak również zapewnienie warunków optymalnej pracy układu ogrzewania postanowiono wprowadzić w/w roboty dodatkowe.
W związku z zaistniałymi okolicznościami związanymi z koniecznością wykonania robót dodatkowych w dniu 20.06.2017 r. został spisany protokół konieczności, w którym stwierdzono m.in. konieczność sporządzenia projektu uwzględniającego zmiany oraz kosztorysu szczegółowego prac. Projekt uwzględniający zmiany, w uzgodnieniu z zamawiającym został sporządzony do dnia 14.07.2017 r. Po uzgodnieniu zakresu objętego projektem zamiennym oraz negocjacjach dot. cen za wykonanie dodatkowych robót Wykonawca w dniu 25.07.2017 r. przedstawił zamawiającemu, poprawiony kosztorys na wykonanie robót dodatkowych. Konieczność wykonanie przedmiotowego projektu oraz dodatkowych robót wiąże się z wystąpieniem konieczności przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy, w związku z czym zamawiający wyraził zgodę na przesunięcie terminu zakończenia określonego w umowie z 31.07.2017 r. na 21.08.2017 r.
Zmiana wynagrodzenia wykonawcy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. wiąże się z koniecznością wykonania robót zamiennych związanych z montażem elementów zewnętrznych przy budynku przedszkola.
Zmiany te polegają na zamianie pokrycia daszków zewnętrznych, zaprojektowanych z poliwęglanu litego na szkło bezpieczne dwuwarstwowe, klejone. Konieczność wprowadzenia w/w zmian wynika przede wszystkim z zachowania szczególnego bezpieczeństwa na obiekcie przedszkolnym. Szkło klejone jest materiałem bardziej odpornym między innymi na uderzenia, zadrapania, działanie czynników atmosferycznych niż poliwęglan. Dzięki wprowadzonej zamianie zwiększona zostanie również trwałość daszków, a tym samym trwałość projektu. Ponadto, w okresie użytkowania elementy ze szkła nie tracą swoich właściwości i zachowują dłuższą żywotność, co wpłynie na estetykę obiektu.
Protokołem konieczności stwierdzono również konieczność wprowadzenia zmiany w oszkleniu przy balustradach zewnętrznych na podestach i schodach. Projektowane wypełnienie balustrad z poliwęglanu należy zamienić na wypełnienie ze szkła bezpieczeństwa. Pozwoli to na zachowanie szczególnego bezpieczeństwa i trwałości elementów przedszkola.
Jednocześnie w celu poprawy estetyki i wydłużenia trwałości elementów obiektu, stwierdzono konieczność wprowadzenia zmiany materiału, z którego zostały wykonane barierki i poręcze przy podestach i schodach zewnętrznych. Zamiast balustrad metalowych malowanych proszkowo należy wykonać balustrady ze stali nierdzewnej. Zmiana ta podyktowana jest również koniecznością dostosowania nowego obiektu do istniejącego otoczenia i wprowadzenia ładu w przestrzeni publicznej, co związane jest z planowanymi pracami remontowymi przy budynku szkoły .
Dot. II części zamówienia
Przedłużenie terminu realizacji umowy wynika z konieczność zmiany projektu instalacji ogrzewania podłogowego, który to projekt realizowany jest w ramach I części zamówienia. Zmiana tego projektu wpływa bezpośrednio na niemożliwość uruchomienia i regulacji systemu objętego umową w zakresie II części zamówienia, Wszelkie inne prace poza uruchomieniem i regulacją zostaną zrealizowane w terminie określonym w pierwotnej umowie. Ponieważ przedmiot zamówienia jest podzielone na dwie części, każdy z wykonawców, który realizowałby II część zamówienia byłby zależny od terminu zakończenia prac realizowanego w ramach I części zamówienia.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KOŚCIANA
- Zakup i dostawa produktu leczniczego w ramach programu lekowego - leczenie chorych z toczniem rumieniowatym układowym ( TRU, SLE ) dla SPZOZ w Kościanie ul. Szpitalna 7
- Przebudowa, zaadaptowanie i wyposażenie pomieszczeń na pokoje biurowe w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Kościanie przy ul. Szczepanowskiego 1.
- PROJEKT I PRZEBUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ
- REMONT ŁAZIENEK W ODDZIALE LECZANIA UZALEŻNIEŃ I
- Przebudowa drogi powiatowej nr 3939P w m. Robaczyn
więcej: przetargi w Kościanie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja budynku mieszkalnego przy ul. Nad Bobrem 9
- PAN Dom Seniora - Budynek Główny - Przebudowa budynku PAN z dostosowaniem do obowiązujących przepisów - Dom Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie-Jeziornie
- Remont pomieszczeń budynku Zespołu Szkół centrum Kształcenia Rolniczego im. Jana Pawła II w Brzostku - sala gimnastyczna
- Budowa sali gimnastycznej przy SP 3 w Lędzinach
- Termomodernizacja budynku PL WAT SPZOZ w Warszawie w zakresie wymiany instalacji centralnego ogrzewania, instalacji ciepłej wody oraz przebudowy węzła cieplnego w budynku Przychodni
- Poprawa dostępu do przestrzeni publicznej budynku Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. 3 Maja 51, Przebudowa budynku Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. 3 Maja 68
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.