eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gościno › Odbudowa urządzeń melioracyjnych w 2017 r.



Ogłoszenie z dnia 2018-01-05

Ogłoszenie nr 500004087-N-2018 z dnia 05-01-2018 r.

Gościno: Odbudowa urządzeń melioracyjnych w 2017 r.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 527520-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 96543-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 109375-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gościno, Krajowy numer identyfikacyjny 33004407428001, ul. ul. IV Dywizji Wojska Polskiego 63, 78120 Gościno, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 094 3512517, 3512552, e-mail goscino@szczecinek.lasy.gov.pl, faks 943 512 552.
Adres strony internetowej (url): http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_goscino

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: PGL LP

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbudowa urządzeń melioracyjnych w 2017 r.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SA.270.0.1.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1 Przedmiotem zamówienia jest odbudowa urządzeń melioracyjnych na terenie Nadleśnictwa Gościno w 2017 roku. 3.2 Roboty polegają na konserwacji rowów melioracyjnych w celu zapewnienia drożności cieków oraz odpływu wód z urządzeń melioracyjnych znajdujących się w leśnictwach Nadleśnictwa Gościno. 3.3 Zakres robót obejmuje m.in: odmulenie zbiornika retencyjnego, odmulenie ręczne lub mechaniczne dna rowów melioracyjnych, ręczne wykoszenie porostów i karczowanie gęstych krzaków i podszycia koryt rowów i skarp oraz odłożeniem roślinności poza skarpy rowu wraz z oczyszczeniem terenu po wycince. Przy realizacji robót należy zwrócić uwagę, aby wykoszona roślinność nie spowodowała zatorów, obmycia skarp i brzegów oraz odmulenie zbiornika retencyjnego. Gałęzie leżące w korycie rowu, wycięte krzaki oraz skoszoną trawę i porosty należy ułożyć poza skarpy rowu. Urobek należy równomiernie ułożyć poza skarpy rowu: po obu stronach rowu na powierzchniach leśnych oraz jednostronnie (od strony lasu) na rowach przydrożnych, a po przeschnięciu rozplantować. 3.4 Z uwagi na zanikowy charakter robót, prace należy wykonać odcinkami w pełnym zakresie prac tj. wykoszenie i wygrabienie roślinności z dna i skarp, odmulenie i rozplantowanie odkładu, wycinka krzaków i uporządkowanie terenu. 3.5 W przypadku wykonywania robót w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania prac do czasu wystąpienia warunków umożliwiających kontynuację robót. Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawcę pisemnie lub telefonicznie o terminie wstrzymania i terminie wznowienia prac. 3.6 Leśnictwa objęte przedmiotem zamówienia: Szkółka Leśna w Kłopotowie, Pobłocie, Strachomino, Karlino. 3.7 Wymagania dotyczące robót: Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami ustawy z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz.u.2016 poz. 290 z późn. zm.,), normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych, tj. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. 2003 nr 47, poz. 401 z późn. zm.,), przepisami ppoż. oraz zgodnie z poleceniem inspektora nadzoru. Materiały i urządzenia niezbędne do wykonania robót Wykonawca zapewni we własnym zakresie. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aktualne zaświadczenie dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu na ww. materiały dokumenty (atesty, aprobaty techniczne itp.) przed ich wbudowaniem. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z uzgodnionym przedstawicielem zamawiającego. Obowiązki wykonawcy: 1) zapewnienie na własny koszt kierownika budowy, który będzie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia, posiadającego określone przepisami Prawa Budowlanego (t. j. Dz.U. z 2016, poz. 290.) uprawnienia do kierowania robotami budowlanym w zakresie robót melioracyjnych; 2) zagospodarowanie ewentualnych odpadów - w uzgodnieniu w właścicielem obiektu oraz zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (.Dz.U. z 2016, poz.1987) 3) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu wykonawcy i ewentualnych podwykonawców; 4) zapewnienie ochrony terenu budowy i znajdującego się na nim mienia oraz zapewnienie warunków bezpieczeństwa; 5) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia; 6) ponadto inne obowiązki określone we wzorze umowy stanowiącej zał. nr 9 do SIWZ 3.8 Wymagania dotyczące materiałów budowlanych: 1) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w zamówieniu, dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2016, poz. 1570.) 2) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zamawiającemu na ww. materiały dokumenty ( atesty, aprobaty techniczne itp.) przed ich wbudowaniem. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazany jest znak towarowy, patent lub pochodzenie produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodnie z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w ww. dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne , należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujące się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisane w dokumentacji, a nie podaje minimalnych parametrów, które by te równoważność potwierdzały - wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadających się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wykonawca załączy do oferty kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar robót kosztorysu, zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ oraz STWIOR - załącznik 11 do SIWZ. Przedmiot zamówienia szczegółowo został opisany w przedmiarze robót kosztorysu ofertowego oraz wytycznych wykonania odbioru prac konserwacyjnych stanowiących załącznik do niniejszej SIWZ. Roboty rozliczane będą kosztorysem powykonawczym wykonanym w oparciu o podane w ofercie stawki.


II.4) Główny kod CPV: 45.23.24.53 - Roboty budowlane w zakresie upustów
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
umowa została zawarta na okres od 10.07.2017r. do 31.10.2017r. Termin umowy uległ wydłużeniu do dnia 31.12.2017r. na podstawie aneksu nr 1 z dnia 31.10.2017r. ( ogłoszenie o zmianie umowy nr 500051753-N-2017 z dnia 31.10.2017r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Odbudowa urządzeń melioracyjnych w 2017 r.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 10/07/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Zakład Robót Inżynieryjnych i Wodno-Melioracyjnych Zakrzewski Andrzej, , ul. Rubinowa 7, 78-100, Kołobrzeg, kraj/woj. zachodniopomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 124038.46 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/12/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmianie ulega zakres realizacji umowy poprzez odstąpienie od wykonania części przedmiotu zamówienia oraz wartość umowy.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Działając na podstawie art. 144 ust 1 pkt 3, art. 144 ust 1 b, 1 c ustawy Prawo zamówień publicznych oraz na podstawie zapisów umowy § 15 ust. 2 pkt. a oraz ust. 3 pkt. b. Strony zgodnie postanawiają, że na wniosek Wykonawcy, w związku z zaistnieniem niekorzystnych warunków hydrologicznych oraz atmosferycznych (ulewne deszcze), które przełożyły się na ekstremalnie podniesiony stan wody w rzece Parsęta (cofka), zasilającej zbiornik na Szkółce Gospodarczej Nadleśnictwa Gościno, doszło do zalania pasa technologicznego, a prawidłowe wykonanie prac w zgodnie z technologią i możliwościami Wykonawcy nie jest w obecnym stanie możliwe, mimo uprzedniego wydłużenia terminu do 31.12.2018 r. Wyżej wymieniony stan faktyczny powoduje, iż Wykonawca nie ma możliwości wywiązania się z zapisów umowy w powyższym zakresie poprzez wykonanie umowy w całości. Sytuacja powyższa jest efektem okoliczności, których zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie mogli przewidzieć, a zmiana umowy poprzez odstąpienie od realizacji części przedmiotu zamówienia w postaci odmulenia zbiornika na Szkółce Nadleśnictwa Gościno nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Wykonawca w kosztorysie ofertowym załączonym do oferty określił wykonanie powyższego zakresu prac na kwotę 37 679,46 zł netto, co stanowi 30,38 % całkowitej kwoty na którą została zawarta umowa, tj. 124 038,46 zł.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.