eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lędziny › Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-01-05

Ogłoszenie nr 500003806-N-2018 z dnia 05-01-2018 r.

Urząd Miasta Lędziny: Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Miasta Lędziny, Krajowy numer identyfikacyjny 270529122, ul. ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 2166511, e-mail um@ledziny.pl, faks 32 2166508.
Adres strony internetowej (url): http://ledziny.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

BI.271.22.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi zarządzania i administrowania budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny. Przedmiot zamówienia obejmuje wszelkie czynności niezbędne do prawidłowego i zgodnego z prawem funkcjonowania nieruchomości, a w szczególności: 1) prowadzenie "Spisu użytkowników lokali (pokoi hotelowych)"; 2) prowadzenie wszelkiej dokumentacji technicznej nieruchomości, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, w tym książki obiektu budowlanego; 3) zlecanie obowiązków okresowych przeglądów technicznych nieruchomości; 4) zapewnienie utrzymania w porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku, działki, chodników, dojazdów do nieruchomości; 5) zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez wyszukiwanie usługodawców, klientów, negocjowanie cen i warunków umów oraz ich zawieranie, kontrolę wykonania umowy przez usługodawcę oraz zmienianie i rozwiązywanie umów dotychczasowych zgodnie z właściwymi przepisami; 6) zapewnienie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody oraz odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych; 7) zapewnienie bieżącej konserwacji nieruchomości, a w szczególności urządzeń technicznych umożliwiających korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości; 8) przeprowadzanie, za zgodą właściciela remontów budynku i jego urządzeń technicznych, usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości. Zakres usuwania skutków awarii wymaga zgody właściciela; 9) ubezpieczenia nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych; 10) zapewnienie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego; 11) zawieranie umów w imieniu i na rzecz właściciela o dostawy, roboty bądź usługi w tym świadczenia usług kominiarskich, związane z realizacją zadań wymienionych w punktach 3-10, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich wypowiadanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych; 12) opracowanie kalkulacji dochodów i wydatków do projektu budżetu; 13) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wykonania planu dochodów określonych w uchwale budżetowej Rady Miasta; 14) pobierane dochodu na rzecz właściciela będą odprowadzane na rachunek dochodów budżetu miasta w następujących terminach: do 10 każdego miesiąca, do 25 każdego miesiaca, a w miesiącu grudniu danego roku budżetowego do 30 grudnia; 15) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej pobieranych dochodów; 16) pobór i windykacja pobieranych dochodów z tytułu wynajmowanych pomieszczeń w budynku; 17) zapewnienie właścicielowi informacji o sytuacji nieruchomości oraz dostęp do jej dokumentów; 18) dochodzenie pokrycia szkód wyrządzonych na nieruchomości przez osoby je odwiedzające lub korzystające; 19) sporządzanie protokołów szkód i utrzymywania w tych sprawach kontaktów z firmami ubezpieczeniowymi; 20) gromadzenie, przechowywanie i ochrona dokumentacji nieruchomości, w tym dokumentacji finansowo-technicznej, technicznej i prawnej.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 70.33.00.00 - Usługi zarządzania nieruchomościami na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

Zamówienie z wolnej ręki in house

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/12/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 560000
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Ekorec Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Lędzińska 47
Kod pocztowy: 43-143
Miejscowość: Lędziny
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 229080
Oferta z najniższą ceną/kosztem 229080
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 229080
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 66, 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka"); 2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub przez inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli - w zakresie, co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczania progu ,,90% działalności" przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację), do ustalenia spełnienia wymienionego wyżu progu mogą służyć ,,wiarygodne prognozy handlowe". Niezbędne są, zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67 ust. 8 i 9 Pzp); 3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawcą jest spółka z udziałem partnera prywatnego wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki, w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67 ust. 10 Pzp).W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego posiadającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiający. W takim bowiem przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełną kontrolę nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) dalej u.s.g., są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. l u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7 ust. l u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zdania własne gminy. Jeśli przedmiotem działalności spółki określone w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67 ustawy pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych ,,Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenia zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 13 p.z.p. i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r.(sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, iż ,,Wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowy nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest, bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (...) W stosunkach zachodzących pomiędzy gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których Gmina powołała tę jednostkę.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.