eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Śląska › Rewitalizacja Rynku Dolnego w Środzie Śląskiej - Etap II

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-01-02

Ogłoszenie nr 500000735-N-2018 z dnia 02-01-2018 r.

Środa Śląska: Rewitalizacja Rynku Dolnego w Środzie Śląskiej - Etap II
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 27268-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 32671-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 70670-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Środa Śląska, Krajowy numer identyfikacyjny 69291493227000, ul. Plac Wolności 5, 55300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 713 960 724, e-mail izp_zap@srodaslaska.pl, faks 713 173 405.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rewitalizacja Rynku Dolnego w Środzie Śląskiej - Etap II

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WZP 271.1-6/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem niniejszego opisu przedmiotu zamówienia jest: ROZBIÓRKI, ROBOTY ZIEMNE - rozbiórka nawierzchni betonowych, płytki chodnikowe oraz nawierzchni z kostki brukowej. Rozebrany materiał posortować i odwieść do miejsca składowania na odległość do 4 km. - rozbiórka niskich murków ceglanych wraz z fundamentami. - rozbiórka pozostałości obrzeży chodnikowych. - rozbiórka część staro bruku pokrytego asfaltem. Rozebrany materiał posortować i odwieść do miejsca składowania na odległość do 4 km. - demontaż istniejącej fontanny - korytowanie gruntu pod płytę rynku - wykonanie poszczególnych warstwy podbudowy nawierzchni drogowych, chodników, płyty - wykopanie dołów i nasadzenia drzew - 16 szt. - wykonanie trawników parkowych. NAWIERZCHNIE -kostka kamienna granitowa pow. ca 623,17 m2 ? Warstwa ścieralna - kostka brukowa gr.8cm, 20x20cm ? Podsypka cementowo-piaskowa 1:3 gr. 3cm. ? Kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie (0-31,5mm) gr.10cm ? Kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie (31,5-64mm) gr. 15 cm. ? Warstwa odcinająca z piasku średnioziarnistego gr. 8cm -płyty granitowe pow. ca 792,89 m2 ? Warstwa ścieralna - płyty granitowe gr.7cm, 100x100cm ? Podsypka cementowo-piaskowa 1:3 gr. 3cm. ? Kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie (31,5-64mm) gr. 10cm. ? Warstwa odcinająca z piasku średnioziarnistego gr.10cm - krawężniki, obrzeża, oporniki ? Krawężnik granitowy 15x30x100 cm ? Podsypka cem.-piaskowa 1:3 gr. 3 cm ? Ława betonowa z oporem z B12/C15 gr. 15 cm ? Podsypka piaskowa gr. 5 cm obrzeża ? Obrzeże betonowe 6x25x100 cm, oporniki betonowe 10x10x18 ? Podbudowa betonowa B15 - siedziska granitowe * Siedziska granitowe należy wykonać zgodnie z projektem. Od góry wszystkie siedziska granitowe należy obić drewnem twardym, które uprzednio zostanie zaimpregnowane. FONTANNA Projektowana fontanna o wymiarach 6,22 x6,22 m w układzie kaskady z płyt granitowych o wymiarach 1,0 x 1,0 m i zróżnicowanej grubościach, w których zamontowane zostaną dysze wodne o regulowanym strumieniu wysokości oraz oprawy oświetleniowe. Płyty granitowe ułożone zostaną na żelbetowej niecce fontanny. Niecka fontanny. Fundament fontanny stanowić będzie niecka o wymiarach 6,72 x6,63 zaprojektowana w układzie kaskadowym (w dwóch kierunkach), jako żelbetową o zróżnicowanej grubości (z uwagi na potrzebę poprowadzenia w nich elementów uzbrojenia technologicznego fontanny). Beton C30/37 W8 F100. Stal A-IIIN BSt500s. Otulina 5 cm. Należy dobrać szafę sterowniczą fontanny, która powinna mieć ona możliwość programowania cyklów pracy. POMIESZCZENIE TECHNICZNE Zaprojektowano pomieszczenie techniczne - podziemne o powierzchni użytkowej 6 m2 i wysokości 220 cm w świetle, kubatura 13,2 m3. Wejście do pomieszczenia zejścia zaprojektowano drabinę techniczną). Pomieszczenie zaprojektowano w konstrukcji żelbetowej. Płyta denna, strop i ściany pomieszczenia gr 20 cm. Poziom posadowienia:-2,80m. Beton konstrukcyjny: C20/25 W8, beton podkładowy: C8/10, stal A-IIIN BSt500s, otulina :spód 5cm, boki i góra 3cm. Pomieszczenie będzie wentylowane grawitacyjnie przewodem wyprowadzonym ponad powierzchnię gruntu. W pomieszczeniu zostaną zamontowany punkt poboru wody (zawór ze złączką do węża) oraz zlew kwasoodporny i prysznic bezpieczeństwa ze względu na kontakt obsługi ze środkami chemicznymi. W pomieszczeniu przewidziano również studzienkę o średnicy 50 cm ,zagłębioną na 50 cm. INSTALACJE SANITARNE Podstawą prawidłowej cyrkulacji wody w fontannie będzie tzw. "system zamkniętego obiegu z czynnym przelewem. Przepływ wody podzielony jest na niezależnie pracujące obiegi: uzdatniania, zasilania dysz fontannowych i kaskady wodnej. Stacja uzdatniania oraz pompy zasilające dysze fontanny i kaskadę umieszczone są w podziemnej komorze technicznej bezpośrednio przylegającej do niecki fontanny. W obiegu uzdatniania wody fontanny woda jest zasysana ze zbiornika przelewowego ZP przez pompę obiegową PO. Za pomocą pompy woda podawana jest na filtr piaskowy FI, a następnie kierowana jest do niecki za pomocą systemu dysz dennych umieszczonych w fontannie. Dodatkowo do tych dysz jest dostarczana za pomocą pompy PK ze zbiornika ZP, woda w ilości zapewniającej wytworzenie efektu kaskady wodnej spływającej do niecki. Do niecki dostarczana jest, z przerwą powietrzną, woda wodociągowa pokrywająca ubytki eksploatacyjne. Wlot wody świeżej wyposażony jest w regulator poziomu wody sterujący pracą zaworu elektromagnetycznego. W obiegu zasilania dyszy fontanny woda zasysana jest ze zbiornika ZP (i ewentualnie ze spustu dennego niecki) przez pompę fontannową PF i podawana do dysz niecce. Spusty wody z obiegów technologicznych, z mycia niecek, płukania filtra odbywają się grawitacyjnie do studzienki umieszczonej w posadzce komory technicznej. Ścieki ze studzienki kierowane będą do kanalizacji (ewentualnie przepompowywane przy pomocy pompy zatapialnej. Technologia uzdatniania wody Projektuje się usuwanie zanieczyszczeń poprzez fizyczne i chemiczne uzdatnianie wody. Usuwanie fizycznych zanieczyszczeń Filtracja wstępna. Filtracja odbywa się poprzez kosz wstępny oraz łapacz włosów i włókien umieszczony przed pompą obiegową oraz przed pompą atrakcji. Łapacz wyposażony we wkład koszowy i łatwo otwierającą się pokrywę wychwytuje większe zanieczyszczenia mechaniczne oraz zabezpiecza pompę. Filtracja. Przeważająca część zanieczyszczeń mechanicznych zostanie zatrzymana na filtrze. Zabrudzona woda zostanie wprowadzona do filtra i poprzez rozdzielacz równomiernie rozprowadzona na górnej powierzchni złoża filtracyjnego. Mieszczące się w wodzie cząstki brudu, zostaną zatrzymane na w złożu filtracyjnym a czysta woda wprowadzona zostanie do fontanny. Projektuje się płukanie filtra w następującym cyklu : - płukanie zwrotne tzn. oczyszczenie złoża filtracyjnego, dokonujemy poprzez wykorzystanie zasady "przeciwprądu". Czas pomiędzy kolejnymi płukaniami dla filtra wynosi max 7dni. Należy jednak zwrócić uwagę na spadek ciśnienia na złożu filtracyjnym, który nie może przekroczyć 5 m sł. wody. Płukanie należy przeprowadzić wodą z fontanny wyrównawczego w okresie nocnym około 6 minut. Przepływ wody płuczącej wynosi 1,6 l/s. Jakość popłuczyn należy obserwować przy wylocie z filtra w pomieszczeniu technologicznym dzięki zastosowaniu kawałka przezroczystej rury (wziernika). Wodę po płukaniu należy odprowadzić bezpośrednio do pionu kanalizacyjnego i kolejno do istniejącej kanalizacji zewnętrznej na zewnątrz komory technicznej. -po płukaniu zwrotnym należy ponownie filtrować wodę, jednakże filtrat należy odprowadzić do kanalizacji. Czas trwanie tego etapu wynosi około 0,5 minuty przy wydatku 1,6 l/s. Usuwanie zanieczyszczeń biologicznych Projektuje się usuwanie zanieczyszczeń biologicznych poprzez chemiczną pielęgnację wody polegającą na następujących podstawowych czynnościach: Regulacja pH Wartość pH winna wynosić 7,0-7,4 pozwoli to na prawidłowy przebieg procesów dezynfekcji. Uzyska się to dzięki dozowaniu korektora pH (np. HTH pH Minus w płynie tj. kwasu siarkowego) i odbywać się będzie przy pomocy pompki bezpośrednio z pojemnika do rurociągu instalacji fontanny za filtrem. Dezynfekcja. Woda w fontannie jest idealnym środowiskiem dla alg, grzybów i bakterii. Aby, tego uniknąć proponuje się zastosowanie w fontannie chlorowania wody. Chlorowanie odbywać się będzie poprzez dozowanie do wody obiegowej roztworu chloru np. "Stabilizowany podchloryn sodu" przez pompkę bezpośrednio z pojemnika do rurociągu instalacji za filtrem. Projektuje się automatyczne dozowanie środków uniemożliwiających rozwój glonów po przez pompkę dozującą. Urządzenia i elementy instalacji fontanny W celu zapewnienia właściwej filtracji wody obiegowej projektuje się montaż jednego filtra o średnicy 380 mm np., zawór 6 drogowy 11/2" automatyczny. Zastosowany filtr wykonany z grubościennego polipropylenu wypełniony: podtrzymującą warstwą żwirową oraz warstwą piasku filtracyjnego. Filtr wyposażony jest w zawór wielodrożny. Parametry filtra: * Średnica filtra 380 mm * Wydajność 5,0 m3/h * Powierzchnia filtracji 0,12 m2 * Przełączanie filtra w kolejne cykle pracy (filtracja, płukanie) odbywa się przy pomocy zaworu sześciodrogowego. Pompa zapewnia stałą cyrkulację wody w obiegu, wykorzystywana jest również do płukania filtra piaskowego. Pompa wyposażona jest w filtr wstępny (łapacz) służący do zatrzymywania zanieczyszczeń znajdujących się w wodzie pobieranej ze zbiornika przelewowego. Łapacz znajduje się przed pompą obiegową i zabezpiecza ją przed uszkodzeniem. Dobrano pompę wirową o wydajności 4 m3/h, wysokości podnoszenia 13.5 m H2O i mocy 0,6 kW. Śluza dozująca służy do wprowadzania do obiegu środka dezynfekującego - tabletek chlorowych. Śluza montowana jest na by-passie instalacji wody uzdatnionej, za filtrem piaskowym. Do dezynfekcji wody w fontannie proponuje się użyć podchlorynu sodu. Podchloryn będzie dozowany automatycznie przez pompkę dozującą urządzenia kontrolno pomiarowego. Dla utrzymania prawidłowego poziomu pH zaleca się dozowanie środka np. HTH pH-minus (50% kwas siarkowy). Dozowanie korektora pH odbywać się będzie automatycznie przez pompkę dozującą urządzenia kontrolno pomiarowego. Dozowanie będzie automatyczne przez pompkę dozującą typu FCL 0,2 sterowaną czasowo lub ręcznie. Regulator służy do automatycznego sterownia uzupełnianiem wody świeżej w zbiorniku przelewowym, oraz zabezpiecza pompy przed suchobiegiem. W skład zestawu wchodzą: dwa przekaźniki regulatora poziomu z trzonem przekaźnikowym do montażu w szafie sterowniczej, pięć elektrod prętowych wraz z uchwytem oraz zawór elektromagnetyczny l". Pompa do dysz fontannowej PF Pompa wirowa wyposażona jest w filtr wstępny (łapacz) służący do zatrzymywania zanieczyszczeń znajdujących się w wodzie pobieranej ze zbiornika przelewowego. Łapacz znajduje się przed pompą i zabezpiecza ją przed uszkodzeniem. Pompę wirowa o wydajności 27 m3/h, wysokości podnoszenia 14 m H2O i mocy 2.2 kW. Pompa kaskady wodnej Pompa pozioma wirowa, która zapewnia dodatkowy wydatek wody niezbędny dla zwiększenia efektu kaskady. Pompa wyposażona jest w filtr wstępny (łapacz) służący do zatrzymywania zanieczyszczeń znajdujących się w wodzie pobieranej ze zbiornika przelewowego. Łapacz znajduje się przed pompą i zabezpiecza ją przed uszkodzeniem. Dobrano pompę wirową o wydajności 4 m'/h, wysokości podnoszenia 13.5 m H2O i mocy 0,6 kW. Do komory technicznej wykonać przyłącze wodociągowe dn50 mm, które zostanie wykorzystane na cele technologiczne do uzupełniania wody w fontannie i do zasilenia zaworu ze złączką do węża, baterii zlewu kwasoodpornego i prysznica ratunkowego. Napełnianie fontanny odbywać się będzie wodą z instalacji wodociągowej poprzez dysze denne tłoczne. Uzupełnienie strat wody w fontannie następować będzie poprzez skimmer, z instalacji wodociągowej dn 50mm. Instalacja wody świeżej z wodociągu będzie zaopatrzona w filtr siatkowy oraz wodomierz. Tygodniowo należy doprowadzić świeżej wody w ilości orientacyjnej 7 m3. Przewód wody świeżej powinien być zabezpieczony zaworem antyskażeniowym. Całkowity spust wody z fontanny przewiduje się na okres zimowy do kanalizacji (grawitacyjnie) poprzez dysze denne tłoczne, służące również jako spust fontanny. Przed spustem fontanny do kanalizacji należy przez okres jednej doby nie dozować do wody środków chemicznych. W okresie zimowym zawór na rurociągu spustowym fontanny zostanie pozostawiony jako otwarty tak, aby jakiekolwiek wody gromadzące się w fontannie odpływały do kanalizacji. W pomieszczeniu technicznym należy wykonać rząpie 50x50x40cm i zainstalować pompę zatapialną w rząpi o mocy 0,7kW. Sterowanie i pomiary Sterowanie procesem filtracji Procesu filtracji w systemie "automatycznym". Kontrola jakości wody i sterowanie dozowania reagentów Dla fontanny projektuje się zainstalowanie urządzenia do automatycznego pomiaru parametrów wody i dozowania reagentów. Przyjęto urządzenie pozwalające na ciągły pomiar: -zawartości wolnego chloru w wodzie fontanny -odczynu wody Wartość parametrów wolnego chloru oraz pH można zaprogramować, a urządzenie automatycznie utrzymuje je na zadanej wysokości - regulując dozowanie reagentów przy pomocy pompek perystaltycznych. Punkt poboru wody do ciągłej analizy zainstalowany jest za pompą a przed filtrem na instalacji fontanny. Woda do analizy podawana jest przez wężyki w sposób ciągły w czasie pracy pompy fontanny. Woda po analizie wpięta jest w układ uzdatniania przed pompą fontanny. Rurociągi i armatura Wszystkie przewody instalacji fontanny zaprojektowano z rur i kształtek PVC SN10 łączonych przez klejenie. Armaturę odcinającą o średnicy do 75 mm przyjęto o połączeniach klejonych, a powyżej o połączeniach kołnierzowych. Rurociągi wykonane zostaną ze spadkiem 0,3% w kierunku do komory technicznej, tak, aby istniała możliwość na okres zimy opróżnić całą instalację z wody. Przejścia rurociągów przez ściany i strop fontanny, komory technicznej należy wykonać jako szczelne. Odwodnienie komory i fontanny. Fontanna będzie opróżniana za pomocą dwóch dysz dopływowych dennych służących również jako spust wody z fontanny do kanalizacji. Komora techniczna będzie odwodniona za pomocą kratki kanalizacyjnej. Wody popłuczne z filtra będą odprowadzone do kanalizacji. Na rurociągu kanalizacji wychodzącej z komory technicznej należy zamontować klapę zwrotną - burzową. Dodatkowo przewiduje się pompę zatapialną zainstalowaną w rząpiu. W komorze zamontowany będzie czujnik poziomu wody - zalania komory fontanny, który w przypadku zalania komory wyłączy urządzenia elektryczne za wyjątkiem pompy rząpia. Ogrzewanie komory technicznej W celu zabezpieczenia komory technicznej przed przemarzaniem w okresie zimowym proponuje się zamontowanie grzejnika elektrycznego o mocy 0,5 kW z automatyczną regulacją temperatury. Wentylacja komory technicznej Ze względu na środowisko wewnętrzne w komorze technicznej (obecność par substancji chemicznych) i wilgoć zaprojektowano prostą wentylację. Przewód wywiewny będzie zamontowany na poziomie 30cm nad posadzką pomieszczenia w rejonie stanowiska dozowania - stanowić będzie wyciąg z komory. Na przewodzie wyciągowym zamontowany zostanie wentylator kanałowy odporny na korozję typu TD 250/100. Wentylator będzie zamocowany w komorze technicznej, natomiast włącznik będzie umieszczony w pobliżu wejścia do komory. Wentylator powinien działać w sposób ciągły. * Rurociągi i armaturę, drabinę i wszelkie elementy stalowe, kanały wywiewu i nawiewu należy wykonać ze stali nierdzewnej A4 wg normy DIN EN ISO 3506: 1997. * Wszystkie przejścia przez ściany muszą zostać wykonane jako przejścia szczelne. * Pojemniki ze środkami chemicznymi powinny być umieszczone w wannach z tworzywa sztucznego * Urządzenia fontanny należy montować w sposób wandaloodporny. Instalacje elektryczne Natężenie oświetlenia w pomieszczeniu technicznym zostało obliczone w oparciu o normę EN 12464-1:2002 (E). Przewidziano oprawę do lamp jarzeniowych; IP65. Oświetlenie zewnętrzne dobrane przez firmę Elipsa Sp.z.o.o. Sterowanie oświetleniem fontanny za pomocą szafy sterowniczej dostarczanej przez firmę Elipsa. Sterowanie oświetleniem zieleni - czujnikiem zmierzchowym (czujkę umieścić na zewnątrz, poza dostępem osób niepowołanych). Sterowanie pozostałym oświetleniem zewnętrznym - zegarem astronomicznym. Sterowanie oświetleniem w pomieszczeniu technicznym łącznikiem lokalnym; IP65. Na zewnątrz zamontować zespoły gniazd 230V + 400V. Zespoły dobrać z własnymi zabezpieczeniami różnicowoprądowymi. Szafa sterownicza fontanny poza zakresem opracowania - dostarcza dostawca fontanny. Rozdzielnica elektryczna Zaprojektowano jedną rozdzielnicę dla wszystkich odbiorów. Szafka IP-65; np "Legrand" Atlantic. Ochrona od porażeń Środki dodatkowej ochrony od porażeń prądem elektrycznym: - samoczynne odłączenie zasilania, - instalacje w układzie TN-S, - wyłączniki różnicowo - prądowe, - połączenia wyrównawcze. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik do SIWZ. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo - kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1) Dokumentacja projektowa. 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 3) Przedmiary robót. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Zamawiający dopuszcza wykonanie przez podwykonawcę części zamówienia na roboty budowlane. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: 1. Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na Rewitalizację Rynku Dolnego w Środzie Śląskiej - etap II musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj: co najmniej 7 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etat w tym: 1) co najmniej 6 pracowników do robót brukarskich - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia. 1) co najmniej 1 pracownika do robót sanitarnych - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia. 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia: a)wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, b)oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. c) W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 1. 3. Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 1 i 2 raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). 4. W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie.


II.4) Główny kod CPV: 45233260-9
Dodatkowe kody CPV:

45110000-1,

45111220-6,

45310000-3,

45330000-9,

45210000-2,

45000000-7,

45320000-6,

45332400-7,

45212000-6,

45332200-5,

45332400-7,

45233120-6,

45233220-7,

45233200-1,

45232452-5,

45233293-9,

45100000-8,

45112000-5,

45112710-5,

45223300-9,

45232130-2,

45311200-2

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Do dnia 31.08.2017

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/10/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Ze względu na zaistnienie w trakcie realizacji umowy okoliczności nie dających się przewidzieć, a opisanych szczegółowo w protokole konieczności z dnia 23.10.2017 r. (skutki archeologicznego odkrycia zabytkowego pręgierza oraz konieczność zmiany konstrukcji niecki i technologii fontanny z uwagi na bezpieczeństwo funkcjonowania, ryzyko awaryjności, ograniczenia serwisowania, koszty eksploatacji i atrakcyjność użytkową) oraz powstałą w związku z powyższym konieczność zmiany umowy o wykonanie robót budowlanych realizowanych w ramach projektu pod nazwą Rewitalizacji Rynku Dolnego w Środzie Śląskiej Etap-II, strony na podstawie art. 144 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, po przeprowadzeniu w dniu 31.10.2017 r. negocjacjach warunków aneksu postanowiły co następuje: - Wykonawca zobowiązał się wykonać zamienne i dodatkowe roboty budowlane nie objęte umową nr WZP 272-11/17 z dnia 19.04.2017 r. opisane w projekcie zamiennym z września 2017 (pręgierz) oraz w projekcie zamiennym z sierpnia 2017 (fontanna, niecka i technologia)

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Mocą zmian wprowadzonych do umowy, zmianie uległo wynagrodzenie wykonawcy o kwotę 152 032,52 zł netto, tj. 1 540 548,70 zł brutto. Wydłużono termin realizacji do dnia 28.12.2017 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.