eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuchola › Przebudowa połączenia drogowego centrum miasta Tucholi z drogą wojewódzką nr 240 w ramach Programu Wieloletniego pod nazwąNarodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - etap II -Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-05

Tuchola: Przebudowa połączenia drogowego centrum miasta Tucholi z drogą wojewódzką nr 240 w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - etap II -Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój
Numer ogłoszenia: 49062 - 2015; data zamieszczenia: 05.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuchola , pl. Zamkowy 1, 89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 56 42 500, faks 52 334 21 38.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.tuchola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa połączenia drogowego centrum miasta Tucholi z drogą wojewódzką nr 240 w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - etap II -Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ulicy Krzywej, ul. Kościelnej, część ul. Chojnickiej i ul. Lipowej w miejscowości Tuchola na dz. o numerach ewid.: ul. Krzywa, ul. Kościelna 1933/1, 1933/2 oraz ul. Chojnicka, ul. Lipowa dz. nr: 1894/1, 1894/2, 1902/2, 526,1907,1905 , 397/2, zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną oraz przedmiarem robót dofinansowaną w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - etap II - Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Zakres prac obejmuje budowę nowej nawierzchni ulic z betonu asfaltowego, chodników z kostki brukowej, zjazdów, przebudowę kabli energetycznych, budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, sanitarnej oraz wykonanie oznakowania pionowego oraz poziomego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiają załączniki techniczne oraz przedmiary robót - zawarte w załącznikach nr 1,2,3, przy czym przedmiary robót są dokumentami pomocniczymi, pozwalającymi na przygotowanie oferty. Przed złożeniem oferty należy zapoznać się z pełnym zakresem robót określonych w przedmiarze i dokonać wyceny oferty. W celu prawidłowego przygotowania oferty załączony do SIWZ przedmiar robót - załącznik na 2, dotyczący wykonania branży sanitarnej - na ul. Chojnickiej-Lipowej, pozycje od 135 - dotyczące wykonania kanalizacji deszczowej na ul. Sępoleńskiej nie podlegają realizacji niniejszego zamówienia w związku z czym, pozycji od 135 nie należy wliczać w kalkulację cenową oferty. Ponadto celu realizacji zmówienia należy wykonać przewiert w rejonie budynku nr 35 i 38 przy ul. Chojnickiej, zachowując szczególną ostrożność z uwagi na znajdujące się pobliżu budynki - szczegółowe informacje załącznik nr 3,w którym znajduje się przedmiar robót. Użyte w opisie przedmiotu zamówienia nazwy znaki towarowe są przykładowe. W każdym przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia wskazano nazwę producenta znak towarowy lub określenie wskazujące produkt lub dostawcę dodaje się do tego wskazania wyrazy - lub równoważny. Produkt równoważny to produkt charakteryzujący się co najmniej parametrami określonymi dla towarów, których nazwy producenta lub znak towarowy lub określenie wskazujące producenta lub dostawcę podano przykładowo. W przypadku składania ofert zawierających rozwiązania równoważne Wykonawca musi przedłożyć wykaz innych niż wskazanych przykładowo w przedmiarze robót materiałów i urządzeń wraz z odpowiednimi dokumentami, opisującymi ich parametry techniczne (np. karty katalogowe), pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że spełniają one wymagania określone dla rozwiązań równoważnych wskazane przez Zamawiającego w przedmiarze robót. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykonał kosztorys ofertowy dla zamówienia i załączył wraz z wypełnionym formularzem oferty (załącznik nr 4 do SIWZ) Zamawiający żąda, aby kosztorys ofertowy opracowany został metodą uproszczoną, sporządzony wg załączonego przedmiaru robót. Podstawą do zawarcia umowy jest cena wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ i załączonymi załącznikami dla zamówienia, przy czym przedmiar robót ma charakter pomocniczy i służy do przygotowania kosztorysu ofertowego, załączonego do składanej oferty. Wykonawca udzieli na wykonane roboty (materiały i robociznę) gwarancji na okres 36 miesięcy - począwszy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego robót. Wszystkie nazwy własne materiałów i urządzeń zawarte w projekcie budowlanym i przedmiarze są przykładowe, ale nie obowiązujące - ukazują czemu dany przedmiot ma służyć i pokazują jakie ma mieć minimalne parametry techniczno-użytkowe. Zamawiający informuje, iż na realizację niniejszego przedmiotu zamówienia uzyskał dofinansowanie z budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój, w związku z czym Wykonawca w momencie podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu szczegółowy harmonogram wykonania robót w celu terminowej realizacji zamówienia. Rozliczenie za wykonane roboty odbywać się będzie na podstawie faktur miesięcznych za faktycznie wykonane prace do wysokości 80% wartości umowy na podstawie protokołów odbioru potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz faktury częściowej wystawionej po dokonaniu odbioru końcowego bez uwag - w wysokości 10% wartości umowy brutto i faktury końcowej - w wysokości 10% wartości umowy brutto po uzyskaniu decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie. Na Wykonawcy zadani spoczywa zgłoszenie rozpoczęcia robót w odpowiednich instytucjach zgodnie z warunkami wydanymi Zamawiającemu. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom zgodnie z art. 36b Pzp. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, których oferta odpowiada warunkom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania określone w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Załącznik nr 1 - Część projektowa wraz przedmiarem robót - ul. Krzywa i Kościelna; Załącznik nr 2 - Część projektowa wraz przedmiarem robót - ul. Chojnicka-Lipowa; Załącznik nr 3 - Część dotycząca wykonania przewiertu na ul. Chojnickiej wraz przedmiarem robót. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp. o wielkości nie przekraczającej 50% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości: - 50.000,00 zł, (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł),z podaniem tytułu: wadium, nr postępowania WRG.271.2.5.2015.AS - Przebudowa połączenia drogowego centrum miasta Tucholi z drogą wojewódzką nr 240 w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - etap II - Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. UWAGA: w przypadku wnoszenia wadium w formach określonych w pkt. 6.2 pkt 2, 3, 4, 5 - oryginał dokumentu wadialnego należy dołączyć do oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 lub 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przynajmniej 1 roboty polegającej na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg publicznych ulokowanych w ciągach ulicznych terenów zurbanizowanych (powyższe w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych opublikowanej w Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm. oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie opublikowanego w Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430 ze zm.) o min. długości 1000 mb, połączonych z robotami budowlanymi branży wodo-kanalizacyjnej i elektrycznej, aby dołączył do ww. wykazu min. 1 szt. dokumentów potwierdzających, że robota ta została wykonana lub jest wykonywana należycie, np. poświadczenie, referencje. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentów, na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami pełniącymi funkcje kierownika budowy / robót, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w niżej wymienionych specjalnościach, będącymi jednocześnie członkami Izby Inżynierów Budownictwa: - 1 osoby do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej pełniącej na budowie obowiązki kierownika budowy oraz - 1 osoby do kierowania robotami o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych pełniącej na budowie obowiązki kierownika robót, - 1 osoby do kierowania robotami o specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych pełniącej na budowie obowiązki kierownika robót. Ocena spełniania warunku zostanie sprawdzona na podstawie złożonego oświadczenia w formie weryfikacji ww. dokumentu, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą, niż równowartość 300.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- wypełniony formularz oferty wraz z kosztorysem ofertowym - załącznik nr 4; - dokument potwierdzający wniesienie wadium (zgodnie z Rozdziałem 6 SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - termin płataności - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w niżej wymienionych sytuacjach: 1)zmiany kluczowego personelu Wykonawcy na personel o kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu nie niższym niż wskazany w ofercie Wykonawcy; 2)nieterminowego przekazania terenu budowy; 3)nieprzewidywalnych braków możliwości zatrudnienia personelu lub uzyskania dostaw; 4)ustawowej zmiany stawki VAT; 5)zmiany terminu realizacji zamówienia wynikającej z czynników obiektywnych lub niezależnych od Stron (siła wyższa); 6)konieczności przesunięcia terminu realizacji: -ze względu na warunki pogodowe, uniemożliwiające wykonanie określonych prac, w tym prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, - z powodu opóźnień wynikających z wad projektu, zmiana terminu dotyczy nie tylko terminu końcowego, ale także terminów założonych w harmonogramie; 7)nieprzewidzianych wykopalisk; 8)zmiany parametrów technicznych przyjętych rozwiązań; 9)rezygnacji, zamiany lub rozszerzenia części robót przez Zamawiającego; 10)zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót lub ich części; 11)jakichkolwiek opóźnień, utrudnień lub przeszkód, spowodowanych przez - lub dających się przypisać - Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego czy innemu Wykonawcy, zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy; 12)zmian będących następstwem działania organów administracji, w szczególności: -przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organ administracji decyzji, zezwoleń itp., -odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; 13)zmian w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych; 14)zmian technologicznych, w szczególności: a)konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka itp.) skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d)konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Zmiany, o których mowa w ust. 2 pkt. 14, lit. b-c, mogą być wprowadzone w sytuacjach odpowiadających przesłankom do udzielenia zamówień dodatkowych oraz w innych sytuacjach, jednakże w tym ostatnim przypadku Zamawiający nie zgodzi się na zwiększenie wynagrodzenia, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Zmiany wskazywane w ust. 2 pkt. 14, lit. d, będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Każda ze wskazanych w ust. 2 pkt. 14, lit. a-d zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. W celu dokonania zmian zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zmiany te muszą być korzystne lub neutralne dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.tuchola.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Tucholi, 89-500 Tuchola, pl. Zamkowy 1, pokój 211.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Tucholi, 89-500 Tuchola, plac Zamkowy 1, Punkt Obsługi Klienta..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający informuje, iż na realizację niniejszego przedmiotu zamówienia uzyskał dofinansowanie z budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.