eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › Dostawa i utrzymanie oznakowania pionowego na terenie miasta Bytomia w 2014 roku.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-11-26

Bytom: Dostawa i utrzymanie oznakowania pionowego na terenie miasta Bytomia w 2014 roku.
Numer ogłoszenia: 484450 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów , ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 3969700, faks 032 3969702.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdim.bytom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i utrzymanie oznakowania pionowego na terenie miasta Bytomia w 2014 roku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i utrzymanie oznakowania pionowego na terenie miasta Bytomia w 2014r, obejmujące: dostawę elementów oznakowania, które są wyszczególnione w TABELI 1 (materiał) oraz wykonanie usług, które są wyszczególnione w TABELI 2 (usługi). 2. Wykonawca winien skalkulować ceny biorąc pod uwagę założenia do kalkulacji jednostkowych stanowiące załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Wykonawca winien zaproponować okres gwarancji i rękojmi na materiały służące do realizacji zamówienia zgodny z gwarancją producenta oraz na montaż nie krótszy niż 36 miesięcy. 4. Zamawiający przewiduje montaż znaków drogowych z odzysku, które odbierane będą z zasobów magazynowych Zamawiającego (lokalizacja - Bytom, ul. Smolenia 35). 5. Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji zamówienia następujące rodzaje i orientacyjne (szacunkowe) ilości materiałów i usług do wykonania: TABELA NR 1 - MATERIAŁ Lp. Materiał Orientacyjna (szacunkowa) ilość Jedn. 1 Znaki kat. A 900 mm ( średnie ) folia typu I 40 szt. 2 Znak kat. A-7 900 mm ( średni ) folia typu II 20 szt. 3 Znaki kat. A 750 mm ( małe ) folia typu I 15 szt. 4 Znaki kat. B i C 800 mm (średnie) folia typu I 60 szt. 5 Znak kat. B-2 lub B-20 800 mm (średni) folia typu II 30 szt. 6 Znaki kat. B i C 600 mm (małe) folia typu I 30 szt. 7 Znaki z grupy D 600 x 600 mm (średnie i małe) folia typu I 30 szt. 8 Znaki z grupy D 400 x 400 ( mini ) folia typu I 30 szt. 9 Znak z grupy D 600 x 750 mm ( średnie i małe ) folia typu I 15 szt. 10 Znak kat. D-6 600 x 600 mm ( średni i mały ) folia typu II 20 szt. 11 Znaki z grupy E, F, G, T, U tablice typu B i D folia typu I 100 m2 12 Słupek (ocynk) o średnicy 60 mm ; grubość ścianki rury 2,8 - 3,2 mm 1200 m 13 Słupek (ocynk) o średnicy 76 mm ; grubość ścianki rury 2,8 - 3,2 mm 50 m 14 Słupek żelbetowy długości 3,50 m o przekroju 12 x 12 cm 5 szt. 15 Wysięgnik 5 szt. 16 Obejma uniwersalna na słupek (ocynk) 800 szt. 17 Obejma uniwersalna na latarnię (ocynk )280 szt. 18 Folia odblaskowa (w różnych kolorach) typu I do zaklejenia (przeklejenia) istniejącej tarczy znaku lub tablicy 10 m2 19 Konstrukcja kratowa do tablic (słupki o średnicy 70 - 76 mm) 30 mb 20 Próg zwalniający: szerokość 900 mm, długość 500 mm, wysokość 50 mm 100 szt. 21 Próg zwalniający - element zakończenia: szerokość 900 mm, długość 420 mm, wysokość 50 mm 16 szt. 22 Azyl dla pieszych 500 x 500 x 100 mm (kwadrat lub element narożny) 30 szt. 23 Lustro drogowe U-18a - 900 mm ( kompletne w ramie wraz z uchwytami montażowymi) 5 szt. 24 Lustro drogowe U-18b - 800 x 1000 mm ( kompletne w ramie wraz z uchwytami montażowymi) 5 szt. 25 Punktowy element odblaskowy z dwóch stron tzw. kocie oczko 50 szt. 26 Punktowy element odblaskowy z jednej strony tzw. kocie oczko 50 szt. 27 Słupek przeszkodowy U-5a z elementami odblaskowymi - aplikacja folią odblaskową typu II (II generacji) nasadzany na słupek stalowy 30 szt. TABELA NR 2 - USŁUGI Lp. Usługi Orientacyjna (szacunkowa) Ilość Jedn. 1 Montaż tarczy znaku o pow. < 0,3 m2 łącznie z kosztami transportu 140 szt. 2 Montaż tarczy znaku o pow. > 0,3 m2 łącznie z kosztami transportu 300 szt. 3 Demontaż tarczy znaku łącznie z kosztami transportu 300 szt. 4 Montaż słupka do znaku lub tablicy o średnicy 60 mm (lub żelbetowego) wraz z: - zabetonowaniem ( fundament ), - kosztami transportu, - odwozem i utylizacją gruzu / ziemi, - przywróceniem nawierzchni do stanu pierwotnego (ułożeniem istn. bruku, płytek chodnikowych, uporządkowaniem zieleńca) 450 szt. 5 Montaż słupka do znaku lub tablicy o średnicy 76 mm (lub żelbetowego) wraz z: - zabetonowaniem ( fundament ), - kosztami transportu, - odwozem i utylizacją gruzu/ziemi, - przywróceniem nawierzchni do stanu pierwotnego (ułożeniem istn. bruku, płytek chodnikowych, uporządkowaniem zieleńca) 12 szt. 6 Demontaż słupka do znaku lub tablicy wraz z : - kosztami transportu, - zasypaniem otworu po słupku (piaskiem), - przywróceniem nawierzchni do stanu pierwotnego (ułożeniem istn. bruku, płytek chodnikowych, uporządkowaniem zieleńca) 700 szt. 7 Montaż tablicy lub drogowskazu o pow. < 1,5 m2 łącznie z kosztami transportu 100 szt. 8 Montaż tablicy lub drogowskazu o pow. > 1,5 m2 (z paneli lub w całości) łącznie z kosztami transportu 20 szt. 9 Montaż kratownicy do tablic wraz z : - zabetonowaniem ( fundament ), - kosztami transportu, - odwozem i utylizacją gruzu / ziemi, - przywróceniem nawierzchni do stanu pierwotnego (ułożeniem istn. bruku, płytek chodnikowych, uporządkowaniem zieleńca) 10 szt. 10 Demontaż tablicy, drogowskazu o pow. < 1,5 m2 łącznie z kosztami transportu 40 szt. 11 Demontaż tablicy, drogowskazu o pow. > 1,5 m2 (z paneli lub w całości) łącznie z kosztami transportu 20 szt. 12 Montaż tablicy lub drogowskazu o pow. > 1,5 m2 na konstrukcjach bramowych; na wiaduktach, mostach i kładkach nad jezdnią (z paneli lub w całości) wraz z ramą lub zawiesiami łącznie z kosztami transportu i obsługi pojazdów specjalistycznych 20 szt. 13 Demontaż tablicy, drogowskazu o pow. > 1,5 m2 na konstrukcjach bramowych; na wiaduktach, mostach i kładkach nad jezdnią (z paneli lub w całości) łącznie z kosztami transportu i obsługi pojazdów specjalistycznych 20 szt. 14 Prostowanie pogiętej tarczy znaku łącznie z kosztami transportu 20 szt. 15 Prostowanie pogiętego słupka do znaku łącznie z kosztami transportu 40 szt. 16 Betonowanie słupka do znaku (0,0156 m3) łącznie z kosztami transportu 60 szt. 17 Montaż elementu progu zwalniającego (kotwienie progu) łącznie z kosztami transportu 140 szt. 18 Demontaż elementu progu zwalniającego łącznie z kosztami transportu 100 szt. 19 Montaż modułu azylu dla pieszych (kotwienie elementu) łącznie z kosztami transportu 30 szt. 20 Demontaż modułu azylu dla pieszych łącznie z kosztami transportu 20 szt. 21 Montaż punktowego elementu odblaskowego tzw. kocie oczko z zastosowaniem kleju termoplastycznego - łącznie z kosztami transportu 100 szt. 22 Montaż wysięgnika na ścianie budynku (przykręcanego na kołkach rozporowych i śrubach) - łącznie z kosztami transportu 10 szt. 23 Demontaż wysięgnika na ścianie budynku łącznie z kosztami transportu 5 szt. 24 Montaż słupka przeszkodowego U-5a (pylonu) 40 szt. 25 Montaż lustra drogowego łącznie z kosztami transportu 10 szt. 26 Przeklejenie tarczy znaku lub tablicy łącznie z kosztami transportu 40 szt. 6. Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym należy dokonać ich prawidłowego oznakowania, które musi być zgodne z załącznikami do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r, Nr 220, poz. 2181 z późn. zm.). 7. Podane wyżej ilości materiałów i usług są orientacyjne (szacunkowe), co oznacza że ich faktyczne ilości mogą odbiegać od założeń, gdyż zlecanie prac odbywać się będzie wg bieżących potrzeb Zamawiającego, na podstawie zleceń. Wynagrodzenie wykonawcy stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych prac danego rodzaju i cen jednostkowych podanych w ofercie Wykonawcy, do wysokości łącznej ceny ofertowej wskazanej w formularzu cenowym..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.99.22.00 - Znaki drogowe 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 5.000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego - tj. Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom ul. Smolenia 35), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) okres ważności gwarancji (nie może być krótszy niż okres związania ofertą), 5) oświadczenie gwaranta, w którym zobowiązuje się on nieodwołalnie do bezwarunkowej zapłaty kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek zatrzymania wadium wymienionych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Powyższe zapisy stosuje się również do poręczeń wskazanych w art. 45 ust 6 pkt 2 i 5 ustawy 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Getin Noble Bank O/Bytom: 43 1560 1049 0000 9030 0026 9731. 5. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego - 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 (II piętro - pok. nr 10 - Dział Zamówień Publicznych i Archiwizacji Dokumentacji). 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi wpływ środków na rachunek Zamawiającego i uznanie środków na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach wskazanych w art. 46 ustawy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje dostawy związane z przedmiotem zamówienia i proporcjonalne do wartości zamówienia tj. polegające na dostawie elementów oznakowania pionowego wraz z usługą ich montażu na drogach publicznych o łącznej wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto (w tym co najmniej jedna o wartości nie niższej niż 100.000,00 zł brutto) oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku dostaw wykonywanych Zamawiający uzna spełnienie w/w warunku, jeżeli do dnia składania ofert w w/w okresie nastąpiła realizacja dostaw wraz z usługą ich montażu na drogach publicznych na kwotę co najmniej 200.000,00 zł brutto (w tym co najmniej jedna o wartości nie niższej niż 100.000,00 zł brutto). Zamawiający oceni spełnianie w/w warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów określonych w cz. VI SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, tj. co najmniej jednym podnośnikiem koszowym, umożliwiającym montaż i demontaż tablic bramowych na wysokości co najmniej 5m; Zamawiający oceni spełnianie w/w warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów określonych w cz. VI SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem niżej określonych możliwości i warunków dokonania takiej zmiany tj.: 1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów, 2) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu robót, bądź wprowadzenia podwykonawcy, 3) konieczne zmiany spowodowane wystąpieniem innych okoliczności zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, zabezpieczające należyte wykonywanie umowy. 2. Dokonanie zmiany umowy wymaga pisemnego wniosku wskazującego zasadność jej wprowadzenia i zgody drugiej strony na jej dokonanie. 3. Jakiekolwiek zmiany umowy nie powodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. 4. Jakiekolwiek zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, z zastrzeżeniem sytuacji, o której mowa w § 3 ust. 3 umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzdim.bytom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 (II piętro - pok. nr 10 - Dział Zamówień Publicznych i Archiwizacji Dokumentacji)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 (II piętro - pok. nr 10 - Dział Zamówień Publicznych i Archiwizacji Dokumentacji)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.