eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia Góra › Świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jeleniej Górze

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-28

Jelenia Góra: Świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jeleniej Górze
Numer ogłoszenia: 47837 - 2016; data zamieszczenia: 28.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej , ul. Podgórna 9, 58-500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. 75 649 58 88, faks 75 649 58 99.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgkim-jg.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jeleniej Górze.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.4.1. Zakres zadania: Świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jeleniej Górze. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje budynki komunalne i budynki socjalne wraz z lokalami położonymi w tych budynkach. Przedmiot zamówienia podzielono na 2 części: - Część I - budynki komunalne - 170 szt. - Część II - budynki socjalne - 58 szt. Wykaz adresowy przedstawiono w załączniku nr 9 do SIWZ (budynki komunalne) i w załączniku nr 10 do SIWZ (budynki socjalne). 1.4.2. Podstawa prawna oraz przepisy związane: 1) Ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409, ). 2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów i terenów (Dz.U.z 2010 r., nr 109, poz. 719). 3) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. z 1999 r. nr 74, poz. 836 z późniejszymi zmianami). 4) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, (Dz. U. z 2013 r. poz. 926). 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., nr 120, poz. 1134). 1.4.3. Czyszczenie przewodów kominowych Czyszczenie przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), czopuchów, kanałów podłączeniowych itp.: a) 4 razy w roku - od palenisk opalanych paliwem stałym, z tego dwa czyszczenia w okresie od 1 września do 20 grudnia i dwa czyszczenia w okresie od 2 stycznia do 30 kwietnia. b) 2 razy w roku - od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym, pierwsze czyszczenie w okresie jesiennym w miesiącach wrzesień - listopad i drugie czyszczenie w okresie wiosennym w terminie do 30 kwietnia c) 1 raz w roku - od przewodów wentylacyjnych, jedno czyszczenie w okresie wiosennym, jeżeli większa częstotliwość nie wynika z warunków użytkowania. Częstotliwość okresowego czyszczenia przewodów kominowych wynika z § 30 Rozporządzenia Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów i terenów. Usługa czyszczenia przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych powinna być wykonana przy pomocy: kompletu linowego ze szczotkami dopasowanymi do przekroju przewodów kominowych, przepychacza (górówki) dopasowanymi do przekroju przewodów kominowych, a kończy się wybraniem sadzy i jej wyniesieniem oraz innych zanieczyszczeń ( np.: gruz, cegły, gniazda ptaków itp.).na zewnątrz budynku tj. miejsca (pojemniki) przeznaczone do składowania nieczystości. Przez czyszczenie przewodów kominowych rozumie się czyszczenie przewodu na całej długości wraz z głowicą i przykanalikami. Sprawy organizacyjne związane z powiadamianiem najemców o planowanym czyszczeniu przewodów kominowych, spoczywają na Wykonawcy, wraz z przygotowaniem powiadomień i doręczanie ich użytkownikom lokali. O terminie czyszczenia przewodów kominowych wynikającego z zatwierdzonego harmonogramu należy powiadomić użytkowników lokali w budynku z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. W powiadomieniu tym należy zobowiązać użytkowników do udostępnienia lokali, piwnic, pralni itp. pomieszczeń w obrębie budynku w celu: wybrania sadzy oraz innych zanieczyszczeń z przewodów kominowych. Odbiór wykonanego czyszczenia przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), czopuchów, kanałów podłączeniowych itp. Po wykonaniu czyszczeń przewodów kominowych w danym terminie, zgodnie z opracowanym harmonogramem Wykonawca jest zobowiązany do przekazania osobie wskazanej w umowie ze strony Zamawiającego, wykazu adresowego podpisanego przez Wykonawcę wraz z pisemnym oświadczeniem o wykonaniu usługi, tj. że wszystkie przewody kominowe objęte czyszczeniem w tym okresie zgodnie z harmonogramem zostały poddane czyszczeniu i usunięciu zanieczyszczeń, oraz potwierdzeniem wykonania usługi przez co najmniej 1 użytkownika lokalu z budynku ze wskazaniem nazwiska i numeru lokalu. W przypadku braku możliwości wykonania pełnej usługi Wykonawca poinformuje niezwłocznie o przyczynach braku możliwości wykonania pełnej usługi. 1.4.4. Przeprowadzanie okresowej kontroli przewodów kominowych Cel przeglądu stanu technicznego budynków Zgodnie z wymogami art. 62 ust. 1 pkt c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, wszystkie budynki powinny być poddawane okresowym przeglądom. Okresowej kontroli raz w roku podlegają przewody kominowe (dymowe, spalinowe i wentylacyjne), Obiekty objęte okresową kontrolą. Przedmiot zamówienia podzielono na 2 części: - Część I - budynki komunalne - 170 szt. - Część II - budynki socjalne - 58 szt. Wykaz adresowy przedstawiono w załączniku nr 9 do SIWZ (budynki komunalne) i w załączniku nr 10 do SIWZ (budynki socjalne). W przypadku zmian w wykazie adresowym, koordynator Zamawiającego na bieżąco będzie przekazywał informacje o zmianach dla Wykonawcy w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia ilości budynków. Opis czynności wykonania okresowej kontroli Czynności związane z okresową kontrolą należy rozpocząć od zapoznania się z treścią książek obiektów budowlanych budynków objętych zamówieniem oraz z zapisami odnośnie ostatniego przeglądu technicznego. W razie potrzeby należy zapoznać się z teczkami lokali. Sprawy organizacyjne związane z powiadamianiem użytkowników lokali w celu dokonania oględzin lokali, spoczywają na Wykonawcy, wraz z przygotowaniem powiadomień i doręczanie ich użytkownikom lokali. O terminie przeglądu wynikającego z zatwierdzonego harmonogramu należy powiadomić użytkowników lokali w budynku z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. W powiadomieniu tym należy zobowiązać użytkowników lokali do udostępnienia lokali w celu dokonania oględzin i pomiarów oraz udostępnienia pomieszczeń przynależnych w obrębie budynku (piwnice, strychy, pralnie itp). W ramach przeglądu przewodów kominowych na Wykonawcy spoczywa obowiązek dokonania kontroli również w pomieszczeniach technicznych (jeżeli znajdują się w tych pomieszczeniach przewody kominowe). Okresowa kontrola stanu technicznego musi być wykonywana przez osoby posiadające uprawnienia właściwe dla przedmiotu dokonywanych kontroli. Wykonywanie okresowej kontroli przez osoby nie posiadające uprawnień do jej wykonywania, określonej w Ustawie z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane, będzie uznane przez Zamawiającego jako naruszenie warunków umowy z równoznacznym jej wypowiedzeniem z winy Wykonawcy. Kontrola przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) 1. Kontrola winna obejmować przewody kominowe niezależnie z jakiego materiału zostały wykonane. Dotyczy to przewodów dymowych, wentylacyjnych i spalinowych wraz z przykanalikami. 2. Protokół kontroli przewodów dymowych wentylacyjnych i spalinowych winien być opracowany w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ i winien zawierać informacje dotyczące: 1) sprawdzenia przydatności do użytkowania przewodów kominowych wraz z przykanalikami pod kątem szczelności (w dniu kontroli), 2) sprawdzenia drożności przewodów kominowych wraz z przykanalikami od najniżej położonego urządzenia do wylotu przewodu (bez podania wymiarów), 3) prawidłowości połączenia przewodów z paleniskiem, 4) sprawdzenia czy nie występują uszkodzenia: a) przewodów kominowych, b) kanałów, czopuchów, rur łączących i łączników, c) włazów, drzwiczek kominowych, rewizyjnych i łączników, d) innych elementów kominowych, wraz z podaniem ich ilości i stanu technicznego, 5) sprawdzenia ciągu kominowego (bez podania wartości), z opisem ogólnych przyczyn niestabilnego, słabego ciągu lub zaniku ciągu kominowego (np. nadmierna szczelność lokalu, niewłaściwa efektywna długość przewodu itp.), 6) prawidłowości wyprowadzenia ponad dach głowic i nasad kominowych oraz sprawdzenia ich stanu technicznego, 7) sprawdzenia, czy pomieszczenia sanitarne oraz pomieszczenia w których zainstalowano urządzenia gazowe - posiadają właściwą wentylację wywiewno-nawiewną, 8) sprawdzenia, czy przewody spalinowe są wyposażone we wkłady kominowe, 9) sprawdzenia, czy odbywa się okresowe czyszczenie przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych zgodnie z rozporządzeniem MSWiA w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów, 10) sprawdzenia, czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopuchów, rur i nasad kominowych, a także otworów do wybierania zanieczyszczeń, 11) sprawdzenia, czy są składowane materiały łatwopalne na strychach przez które przechodzą przewody kominowe, 12) sprawdzenia, czy w lokalach istnieją urządzenia wymuszające ciąg kominowy w przypadku gdy istnieją paleniska obsługiwane ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej, 13) sprawdzenia, czy nie występują inne nieprawidłowości lub usterki w budowie przewodów kominowych lub ich użytkowaniu, 3. Kontrola winna określać stan techniczny ścian wewnątrz kominów, rozszczelnienia pomiędzy kanałami oraz stan wyczystek. W przypadku stwierdzenia w ramach kontroli zagruzowania przewodów, należy określić i opisać odcinki zagruzowane, a także stopień zanieczyszczenia przewodów w zakresie możliwym do stwierdzenia bez użycia inspekcyjnej kamery kominowej. 4. Podczas kontroli należy sporządzić szkic rzutu dachu z zaznaczonymi kominami oraz z wyszczególnieniem i oznaczeniem przewodów wentylacyjnych, dymowych i spalinowych jak również wszelkich nieprawidłowości, jeśli takie zostaną stwierdzone ( z zaznaczeniem rzutu dachu względem ulicy). Nie jest wymagane sporządzenie inwentaryzacji. 5. W przypadku wadliwego działania urządzeń grzewczo-kominowych Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia przyczyn ich wadliwego działania, ze wskazaniem rozwiązań technicznych lub sposobu usunięcia występujących wad i usterek w celu prawidłowej ich eksploatacji. 6. Po wykonaniu (usunięciu nieprawidłowości) przez Zamawiającego zaleceń zawartych w protokole okresowej kontroli należy dokonać rekontroli przewodów kominowych potwierdzając ją wpisem w protokole. Odbiór wykonanej okresowej kontroli technicznej Podpisane przez Wykonawcę protokoły z okresowej kontroli technicznej (podpis na każdej stronie dokumentu), należy przekazać przed umownym terminem zakończenia prac osobie wskazanej w umowie ze strony Zamawiającego, celem sprawdzenia. Do faktury za wykonaną usługę należy dołączyć wykaz adresowy podpisany przez Wykonawcę oraz przy przeglądzie lokali przez każdego użytkownika danego lokalu..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4, 71.35.61.00-9, 71.31.70.00-3, 71.31.54.10-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości: 1) dla Części I zamówienia - 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych), 2) dla Części II zamówienia - 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę główną . Za jedną usługę główną Zamawiający uzna usługę świadczoną przez okres min.12 m-cy, polegającą na świadczeniu usług kominiarskich w zasobach mieszkaniowych, w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia (czyszczenie przewodów kominowych, kontrola okresowa przewodów kominowych ), na łączną kwotę nie mniejszą niż 10.000,00 zł brutto, dla jednej części zamówienia. Jeżeli wykonawca składa ofertę na 2 części zamówienia, to łączna wartość usługi, musi stanowić kwotę nie mniejszą niż 20. 000,00 złotych brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą przeznaczoną do wykonania przedmiotu zamówienia, która posiada dyplom mistrza w rzemiośle kominiarskim, bez względu na ilość części na jaką składa ofertę.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 50.000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) dla jednej części zamówienia. Jeżeli wykonawca składa ofertę na 2 części zamówienia, to łączna wartość, musi stanowić kwotę nie niższą niż 100. 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana umowy wymaga aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Następujące postanowienia umowy mogą ulec zmianie: a) zmniejszenie lub zwiększenie ilości budynków, b) lokalizacja budynków, c) stawka podatku od towarów i usług w zakresie dostosowania jej wysokości do obowiązujących przepisów prawnych. Zmiany w umowie mogą zostać wprowadzone przy zaistnieniu następujących okoliczności: a) przekazanie obiektów w zarząd innemu zarządcy, b) przejęcie w zarząd nowych obiektów, c) zmiana obowiązującej stawki VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgkim-jg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.zgkim-jg.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2016 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przy ul. Podgórnej 9 w Jeleniej Górze, sekretariat - pokój nr 203.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I -budynki komunalne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.4.1. Zakres zadania: Świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jeleniej Górze. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje budynki komunalne i budynki socjalne wraz z lokalami położonymi w tych budynkach. Przedmiot zamówienia podzielono na 2 części: - Część I - budynki komunalne - 170 szt. - Część II - budynki socjalne - 58 szt. Wykaz adresowy przedstawiono w załączniku nr 9 do SIWZ (budynki komunalne) i w załączniku nr 10 do SIWZ (budynki socjalne). 1.4.2. Podstawa prawna oraz przepisy związane: 1) Ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409, ). 2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów i terenów (Dz.U.z 2010 r., nr 109, poz. 719). 3) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. z 1999 r. nr 74, poz. 836 z późniejszymi zmianami). 4) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, (Dz. U. z 2013 r. poz. 926). 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., nr 120, poz. 1134). 1.4.3. Czyszczenie przewodów kominowych Czyszczenie przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), czopuchów, kanałów podłączeniowych itp.: a) 4 razy w roku - od palenisk opalanych paliwem stałym, z tego dwa czyszczenia w okresie od 1 września do 20 grudnia i dwa czyszczenia w okresie od 2 stycznia do 30 kwietnia. b) 2 razy w roku - od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym, pierwsze czyszczenie w okresie jesiennym w miesiącach wrzesień - listopad i drugie czyszczenie w okresie wiosennym w terminie do 30 kwietnia c) 1 raz w roku - od przewodów wentylacyjnych, jedno czyszczenie w okresie wiosennym, jeżeli większa częstotliwość nie wynika z warunków użytkowania. Częstotliwość okresowego czyszczenia przewodów kominowych wynika z § 30 Rozporządzenia Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów i terenów. Usługa czyszczenia przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych powinna być wykonana przy pomocy: kompletu linowego ze szczotkami dopasowanymi do przekroju przewodów kominowych, przepychacza (górówki) dopasowanymi do przekroju przewodów kominowych, a kończy się wybraniem sadzy i jej wyniesieniem oraz innych zanieczyszczeń ( np.: gruz, cegły, gniazda ptaków itp.).na zewnątrz budynku tj. miejsca (pojemniki) przeznaczone do składowania nieczystości. Przez czyszczenie przewodów kominowych rozumie się czyszczenie przewodu na całej długości wraz z głowicą i przykanalikami. Sprawy organizacyjne związane z powiadamianiem najemców o planowanym czyszczeniu przewodów kominowych, spoczywają na Wykonawcy, wraz z przygotowaniem powiadomień i doręczanie ich użytkownikom lokali. O terminie czyszczenia przewodów kominowych wynikającego z zatwierdzonego harmonogramu należy powiadomić użytkowników lokali w budynku z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. W powiadomieniu tym należy zobowiązać użytkowników do udostępnienia lokali, piwnic, pralni itp. pomieszczeń w obrębie budynku w celu: wybrania sadzy oraz innych zanieczyszczeń z przewodów kominowych. Odbiór wykonanego czyszczenia przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), czopuchów, kanałów podłączeniowych itp. Po wykonaniu czyszczeń przewodów kominowych w danym terminie, zgodnie z opracowanym harmonogramem Wykonawca jest zobowiązany do przekazania osobie wskazanej w umowie ze strony Zamawiającego, wykazu adresowego podpisanego przez Wykonawcę wraz z pisemnym oświadczeniem o wykonaniu usługi, tj. że wszystkie przewody kominowe objęte czyszczeniem w tym okresie zgodnie z harmonogramem zostały poddane czyszczeniu i usunięciu zanieczyszczeń, oraz potwierdzeniem wykonania usługi przez co najmniej 1 użytkownika lokalu z budynku ze wskazaniem nazwiska i numeru lokalu. W przypadku braku możliwości wykonania pełnej usługi Wykonawca poinformuje niezwłocznie o przyczynach braku możliwości wykonania pełnej usługi. 1.4.4. Przeprowadzanie okresowej kontroli przewodów kominowych Cel przeglądu stanu technicznego budynków Zgodnie z wymogami art. 62 ust. 1 pkt c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, wszystkie budynki powinny być poddawane okresowym przeglądom. Okresowej kontroli raz w roku podlegają przewody kominowe (dymowe, spalinowe i wentylacyjne), Obiekty objęte okresową kontrolą. Przedmiot zamówienia podzielono na 2 części: - Część I - budynki komunalne - 170 szt. - Część II - budynki socjalne - 58 szt. Wykaz adresowy przedstawiono w załączniku nr 9 do SIWZ (budynki komunalne) i w załączniku nr 10 do SIWZ (budynki socjalne). W przypadku zmian w wykazie adresowym, koordynator Zamawiającego na bieżąco będzie przekazywał informacje o zmianach dla Wykonawcy w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia ilości budynków. Opis czynności wykonania okresowej kontroli Czynności związane z okresową kontrolą należy rozpocząć od zapoznania się z treścią książek obiektów budowlanych budynków objętych zamówieniem oraz z zapisami odnośnie ostatniego przeglądu technicznego. W razie potrzeby należy zapoznać się z teczkami lokali. Sprawy organizacyjne związane z powiadamianiem użytkowników lokali w celu dokonania oględzin lokali, spoczywają na Wykonawcy, wraz z przygotowaniem powiadomień i doręczanie ich użytkownikom lokali. O terminie przeglądu wynikającego z zatwierdzonego harmonogramu należy powiadomić użytkowników lokali w budynku z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. W powiadomieniu tym należy zobowiązać użytkowników lokali do udostępnienia lokali w celu dokonania oględzin i pomiarów oraz udostępnienia pomieszczeń przynależnych w obrębie budynku (piwnice, strychy, pralnie itp). W ramach przeglądu przewodów kominowych na Wykonawcy spoczywa obowiązek dokonania kontroli również w pomieszczeniach technicznych (jeżeli znajdują się w tych pomieszczeniach przewody kominowe). Okresowa kontrola stanu technicznego musi być wykonywana przez osoby posiadające uprawnienia właściwe dla przedmiotu dokonywanych kontroli. Wykonywanie okresowej kontroli przez osoby nie posiadające uprawnień do jej wykonywania, określonej w Ustawie z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane, będzie uznane przez Zamawiającego jako naruszenie warunków umowy z równoznacznym jej wypowiedzeniem z winy Wykonawcy. Kontrola przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) 1. Kontrola winna obejmować przewody kominowe niezależnie z jakiego materiału zostały wykonane. Dotyczy to przewodów dymowych, wentylacyjnych i spalinowych wraz z przykanalikami. 2. Protokół kontroli przewodów dymowych wentylacyjnych i spalinowych winien być opracowany w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ i winien zawierać informacje dotyczące: 1) sprawdzenia przydatności do użytkowania przewodów kominowych wraz z przykanalikami pod kątem szczelności (w dniu kontroli), 2) sprawdzenia drożności przewodów kominowych wraz z przykanalikami od najniżej położonego urządzenia do wylotu przewodu (bez podania wymiarów), 3) prawidłowości połączenia przewodów z paleniskiem, 4) sprawdzenia czy nie występują uszkodzenia: a) przewodów kominowych, b) kanałów, czopuchów, rur łączących i łączników, c) włazów, drzwiczek kominowych, rewizyjnych i łączników, d) innych elementów kominowych, wraz z podaniem ich ilości i stanu technicznego, 5) sprawdzenia ciągu kominowego (bez podania wartości), z opisem ogólnych przyczyn niestabilnego, słabego ciągu lub zaniku ciągu kominowego (np. nadmierna szczelność lokalu, niewłaściwa efektywna długość przewodu itp.), 6) prawidłowości wyprowadzenia ponad dach głowic i nasad kominowych oraz sprawdzenia ich stanu technicznego, 7) sprawdzenia, czy pomieszczenia sanitarne oraz pomieszczenia w których zainstalowano urządzenia gazowe - posiadają właściwą wentylację wywiewno-nawiewną, 8) sprawdzenia, czy przewody spalinowe są wyposażone we wkłady kominowe, 9) sprawdzenia, czy odbywa się okresowe czyszczenie przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych zgodnie z rozporządzeniem MSWiA w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów, 10) sprawdzenia, czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopuchów, rur i nasad kominowych, a także otworów do wybierania zanieczyszczeń, 11) sprawdzenia, czy są składowane materiały łatwopalne na strychach przez które przechodzą przewody kominowe, 12) sprawdzenia, czy w lokalach istnieją urządzenia wymuszające ciąg kominowy w przypadku gdy istnieją paleniska obsługiwane ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej, 13) sprawdzenia, czy nie występują inne nieprawidłowości lub usterki w budowie przewodów kominowych lub ich użytkowaniu, 3. Kontrola winna określać stan techniczny ścian wewnątrz kominów, rozszczelnienia pomiędzy kanałami oraz stan wyczystek. W przypadku stwierdzenia w ramach kontroli zagruzowania przewodów, należy określić i opisać odcinki zagruzowane, a także stopień zanieczyszczenia przewodów w zakresie możliwym do stwierdzenia bez użycia inspekcyjnej kamery kominowej. 4. Podczas kontroli należy sporządzić szkic rzutu dachu z zaznaczonymi kominami oraz z wyszczególnieniem i oznaczeniem przewodów wentylacyjnych, dymowych i spalinowych jak również wszelkich nieprawidłowości, jeśli takie zostaną stwierdzone ( z zaznaczeniem rzutu dachu względem ulicy). Nie jest wymagane sporządzenie inwentaryzacji. 5. W przypadku wadliwego działania urządzeń grzewczo-kominowych Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia przyczyn ich wadliwego działania, ze wskazaniem rozwiązań technicznych lub sposobu usunięcia występujących wad i usterek w celu prawidłowej ich eksploatacji. 6. Po wykonaniu (usunięciu nieprawidłowości) przez Zamawiającego zaleceń zawartych w protokole okresowej kontroli należy dokonać rekontroli przewodów kominowych potwierdzając ją wpisem w protokole. Odbiór wykonanej okresowej kontroli technicznej Podpisane przez Wykonawcę protokoły z okresowej kontroli technicznej (podpis na każdej stronie dokumentu), należy przekazać przed umownym terminem zakończenia prac osobie wskazanej w umowie ze strony Zamawiającego, celem sprawdzenia. Do faktury za wykonaną usługę należy dołączyć wykaz adresowy podpisany przez Wykonawcę oraz przy przeglądzie lokali przez każdego użytkownika danego lokalu...

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4, 71.35.61.00-9, 71.31.70.00-3, 71.31.54.10-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II - budynki socjalne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.4.1. Zakres zadania: Świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jeleniej Górze. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje budynki komunalne i budynki socjalne wraz z lokalami położonymi w tych budynkach. Przedmiot zamówienia podzielono na 2 części: - Część I - budynki komunalne - 170 szt. - Część II - budynki socjalne - 58 szt. Wykaz adresowy przedstawiono w załączniku nr 9 do SIWZ (budynki komunalne) i w załączniku nr 10 do SIWZ (budynki socjalne). 1.4.2. Podstawa prawna oraz przepisy związane: 1) Ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409, ). 2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów i terenów (Dz.U.z 2010 r., nr 109, poz. 719). 3) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. z 1999 r. nr 74, poz. 836 z późniejszymi zmianami). 4) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, (Dz. U. z 2013 r. poz. 926). 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., nr 120, poz. 1134). 1.4.3. Czyszczenie przewodów kominowych Czyszczenie przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), czopuchów, kanałów podłączeniowych itp.: a) 4 razy w roku - od palenisk opalanych paliwem stałym, z tego dwa czyszczenia w okresie od 1 września do 20 grudnia i dwa czyszczenia w okresie od 2 stycznia do 30 kwietnia. b) 2 razy w roku - od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym, pierwsze czyszczenie w okresie jesiennym w miesiącach wrzesień - listopad i drugie czyszczenie w okresie wiosennym w terminie do 30 kwietnia c) 1 raz w roku - od przewodów wentylacyjnych, jedno czyszczenie w okresie wiosennym, jeżeli większa częstotliwość nie wynika z warunków użytkowania. Częstotliwość okresowego czyszczenia przewodów kominowych wynika z § 30 Rozporządzenia Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów i terenów. Usługa czyszczenia przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych powinna być wykonana przy pomocy: kompletu linowego ze szczotkami dopasowanymi do przekroju przewodów kominowych, przepychacza (górówki) dopasowanymi do przekroju przewodów kominowych, a kończy się wybraniem sadzy i jej wyniesieniem oraz innych zanieczyszczeń ( np.: gruz, cegły, gniazda ptaków itp.).na zewnątrz budynku tj. miejsca (pojemniki) przeznaczone do składowania nieczystości. Przez czyszczenie przewodów kominowych rozumie się czyszczenie przewodu na całej długości wraz z głowicą i przykanalikami. Sprawy organizacyjne związane z powiadamianiem najemców o planowanym czyszczeniu przewodów kominowych, spoczywają na Wykonawcy, wraz z przygotowaniem powiadomień i doręczanie ich użytkownikom lokali. O terminie czyszczenia przewodów kominowych wynikającego z zatwierdzonego harmonogramu należy powiadomić użytkowników lokali w budynku z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. W powiadomieniu tym należy zobowiązać użytkowników do udostępnienia lokali, piwnic, pralni itp. pomieszczeń w obrębie budynku w celu: wybrania sadzy oraz innych zanieczyszczeń z przewodów kominowych. Odbiór wykonanego czyszczenia przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), czopuchów, kanałów podłączeniowych itp. Po wykonaniu czyszczeń przewodów kominowych w danym terminie, zgodnie z opracowanym harmonogramem Wykonawca jest zobowiązany do przekazania osobie wskazanej w umowie ze strony Zamawiającego, wykazu adresowego podpisanego przez Wykonawcę wraz z pisemnym oświadczeniem o wykonaniu usługi, tj. że wszystkie przewody kominowe objęte czyszczeniem w tym okresie zgodnie z harmonogramem zostały poddane czyszczeniu i usunięciu zanieczyszczeń, oraz potwierdzeniem wykonania usługi przez co najmniej 1 użytkownika lokalu z budynku ze wskazaniem nazwiska i numeru lokalu. W przypadku braku możliwości wykonania pełnej usługi Wykonawca poinformuje niezwłocznie o przyczynach braku możliwości wykonania pełnej usługi. 1.4.4. Przeprowadzanie okresowej kontroli przewodów kominowych Cel przeglądu stanu technicznego budynków Zgodnie z wymogami art. 62 ust. 1 pkt c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, wszystkie budynki powinny być poddawane okresowym przeglądom. Okresowej kontroli raz w roku podlegają przewody kominowe (dymowe, spalinowe i wentylacyjne), Obiekty objęte okresową kontrolą. Przedmiot zamówienia podzielono na 2 części: - Część I - budynki komunalne - 170 szt. - Część II - budynki socjalne - 58 szt. Wykaz adresowy przedstawiono w załączniku nr 9 do SIWZ (budynki komunalne) i w załączniku nr 10 do SIWZ (budynki socjalne). W przypadku zmian w wykazie adresowym, koordynator Zamawiającego na bieżąco będzie przekazywał informacje o zmianach dla Wykonawcy w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia ilości budynków. Opis czynności wykonania okresowej kontroli Czynności związane z okresową kontrolą należy rozpocząć od zapoznania się z treścią książek obiektów budowlanych budynków objętych zamówieniem oraz z zapisami odnośnie ostatniego przeglądu technicznego. W razie potrzeby należy zapoznać się z teczkami lokali. Sprawy organizacyjne związane z powiadamianiem użytkowników lokali w celu dokonania oględzin lokali, spoczywają na Wykonawcy, wraz z przygotowaniem powiadomień i doręczanie ich użytkownikom lokali. O terminie przeglądu wynikającego z zatwierdzonego harmonogramu należy powiadomić użytkowników lokali w budynku z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. W powiadomieniu tym należy zobowiązać użytkowników lokali do udostępnienia lokali w celu dokonania oględzin i pomiarów oraz udostępnienia pomieszczeń przynależnych w obrębie budynku (piwnice, strychy, pralnie itp). W ramach przeglądu przewodów kominowych na Wykonawcy spoczywa obowiązek dokonania kontroli również w pomieszczeniach technicznych (jeżeli znajdują się w tych pomieszczeniach przewody kominowe). Okresowa kontrola stanu technicznego musi być wykonywana przez osoby posiadające uprawnienia właściwe dla przedmiotu dokonywanych kontroli. Wykonywanie okresowej kontroli przez osoby nie posiadające uprawnień do jej wykonywania, określonej w Ustawie z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane, będzie uznane przez Zamawiającego jako naruszenie warunków umowy z równoznacznym jej wypowiedzeniem z winy Wykonawcy. Kontrola przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) 1. Kontrola winna obejmować przewody kominowe niezależnie z jakiego materiału zostały wykonane. Dotyczy to przewodów dymowych, wentylacyjnych i spalinowych wraz z przykanalikami. 2. Protokół kontroli przewodów dymowych wentylacyjnych i spalinowych winien być opracowany w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ i winien zawierać informacje dotyczące: 1) sprawdzenia przydatności do użytkowania przewodów kominowych wraz z przykanalikami pod kątem szczelności (w dniu kontroli), 2) sprawdzenia drożności przewodów kominowych wraz z przykanalikami od najniżej położonego urządzenia do wylotu przewodu (bez podania wymiarów), 3) prawidłowości połączenia przewodów z paleniskiem, 4) sprawdzenia czy nie występują uszkodzenia: a) przewodów kominowych, b) kanałów, czopuchów, rur łączących i łączników, c) włazów, drzwiczek kominowych, rewizyjnych i łączników, d) innych elementów kominowych, wraz z podaniem ich ilości i stanu technicznego, 5) sprawdzenia ciągu kominowego (bez podania wartości), z opisem ogólnych przyczyn niestabilnego, słabego ciągu lub zaniku ciągu kominowego (np. nadmierna szczelność lokalu, niewłaściwa efektywna długość przewodu itp.), 6) prawidłowości wyprowadzenia ponad dach głowic i nasad kominowych oraz sprawdzenia ich stanu technicznego, 7) sprawdzenia, czy pomieszczenia sanitarne oraz pomieszczenia w których zainstalowano urządzenia gazowe - posiadają właściwą wentylację wywiewno-nawiewną, 8) sprawdzenia, czy przewody spalinowe są wyposażone we wkłady kominowe, 9) sprawdzenia, czy odbywa się okresowe czyszczenie przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych zgodnie z rozporządzeniem MSWiA w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów, 10) sprawdzenia, czy istnieje dogodny dostęp do czyszczenia przewodów kominowych, kanałów, czopuchów, rur i nasad kominowych, a także otworów do wybierania zanieczyszczeń, 11) sprawdzenia, czy są składowane materiały łatwopalne na strychach przez które przechodzą przewody kominowe, 12) sprawdzenia, czy w lokalach istnieją urządzenia wymuszające ciąg kominowy w przypadku gdy istnieją paleniska obsługiwane ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej, 13) sprawdzenia, czy nie występują inne nieprawidłowości lub usterki w budowie przewodów kominowych lub ich użytkowaniu, 3. Kontrola winna określać stan techniczny ścian wewnątrz kominów, rozszczelnienia pomiędzy kanałami oraz stan wyczystek. W przypadku stwierdzenia w ramach kontroli zagruzowania przewodów, należy określić i opisać odcinki zagruzowane, a także stopień zanieczyszczenia przewodów w zakresie możliwym do stwierdzenia bez użycia inspekcyjnej kamery kominowej. 4. Podczas kontroli należy sporządzić szkic rzutu dachu z zaznaczonymi kominami oraz z wyszczególnieniem i oznaczeniem przewodów wentylacyjnych, dymowych i spalinowych jak również wszelkich nieprawidłowości, jeśli takie zostaną stwierdzone ( z zaznaczeniem rzutu dachu względem ulicy). Nie jest wymagane sporządzenie inwentaryzacji. 5. W przypadku wadliwego działania urządzeń grzewczo-kominowych Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia przyczyn ich wadliwego działania, ze wskazaniem rozwiązań technicznych lub sposobu usunięcia występujących wad i usterek w celu prawidłowej ich eksploatacji. 6. Po wykonaniu (usunięciu nieprawidłowości) przez Zamawiającego zaleceń zawartych w protokole okresowej kontroli należy dokonać rekontroli przewodów kominowych potwierdzając ją wpisem w protokole. Odbiór wykonanej okresowej kontroli technicznej Podpisane przez Wykonawcę protokoły z okresowej kontroli technicznej (podpis na każdej stronie dokumentu), należy przekazać przed umownym terminem zakończenia prac osobie wskazanej w umowie ze strony Zamawiającego, celem sprawdzenia. Do faktury za wykonaną usługę należy dołączyć wykaz adresowy podpisany przez Wykonawcę oraz przy przeglądzie lokali przez każdego użytkownika danego lokalu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4, 71.35.61.00-9, 71.31.70.00-3, 71.31.54.10-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.